Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 05:45

S er 3,5 og bruger stadig ble. I påsken var hun faktisk blefri til tis men fik den på ved afføring. Efter påsken gav min mand hende så ble på i børnehaven (jeg kunne have kvalt ham lige der) og siden her hun nægtet at sidde på toilet. Hun har ind i mellem tisset på potten, når hun har været i bad, men ellers ikke.

Nu er hun begyndt at tisse i gennem flere gange om dagen fordi bleerne ikke kan rumme de mængder hun tisser af gangen. Heller ikke hvis hun lige har skifter den (den kan simpelthen nå at suge de mængder hun tisser). Vi har forsøgt flere mærker uden det ændrer noget. Når jeg henter hende i børnehave, har hun tisset i gennem i løbet af dagen næsten hver dag (jeg har opfordret dem til at skifte oftere, men det gør de ikke) og jeg synes faktisk det er temmelig træls og synd for hende.

Vi spørger ind i mellem om hun vil sidde på toilet eller potte, men hun siger nej. Og nu er vi nået dertil hvor hun bliver hysterisk, hvis vi spørger til det.
Vi har forsøgt at lade være at spørge og slet ikke give det fokus, det ændrer intet. Hun vil ikke.

Hun er helt klar over hvornår hun tisser og hvornår har afførring, så hun har jo styr på det. Jeg er sikker på det er ren tryghed, at hun ikke kommer ud over det.

Hun er en stædig dame, og jeg er faktisk efterhånden ret sikker på, at hun ikke selv bliver klar til det og siger hun vil have bleen af, men hvordan pokker kommer vi så videre i det her?
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Undtagelsen » 4. jul 2016, 05:49

Bøtte, har I prøvet belønningssystemet?
Pædagogisk eller ej, så synes jeg alle fortæller at det der med en chokoladeknap eller et klistermærke eller hvad barnet nu vil finde attraktivt, virker.

Kan godt forstå at du er træt af det og det er jo også synd for S.
Og så er jeg da superharm over at børnehaven ikke vil skifte hende ved behov!! Helt ærligt!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 06:08

Undtagelsen skrev:Bøtte, har I prøvet belønningssystemet?
Pædagogisk eller ej, så synes jeg alle fortæller at det der med en chokoladeknap eller et klistermærke eller hvad barnet nu vil finde attraktivt, virker.

Kan godt forstå at du er træt af det og det er jo også synd for S.
Og så er jeg da superharm over at børnehaven ikke vil skifte hende ved behov!! Helt ærligt!


Ja, vi har lovet både klistermærker, chokoaldeknap hvis man sidder på wc og en Anna kjole til når bleen er helt af. Men Inter virker. I morges forsøgte jeg at få hende til at tisse på toilettet og hun gik helt i baglås, og det er jo også synd.

Jeg synes bare det er frustrerende. :(

Jeg tror ikke de ikke vil, de handler bare ikke på det. Selv om det sker 2-4 gange om ugen og vi har nævnt det. Vi skifter bleen omkring kl 8 og afleverer 8.30 og alligevel er hun våd til middag.
Men det var det samme da hun startede derhenne, de glemte de simpelthen at skifte hende næsten hver dag.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 06:51

Og så synes jeg i øvrigt det trækker tænder ud at være mor til en 3,5 årig :genert:
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 4. jul 2016, 07:03

Bøtte skrev:Og så synes jeg i øvrigt det trækker tænder ud at være mor til en 3,5 årig :genert:



så bare vent til de bliver 11 :rulle: Need I say more :P
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 4. jul 2016, 07:08

Bøtte skrev:
Undtagelsen skrev:Bøtte, har I prøvet belønningssystemet?
Pædagogisk eller ej, så synes jeg alle fortæller at det der med en chokoladeknap eller et klistermærke eller hvad barnet nu vil finde attraktivt, virker.

Kan godt forstå at du er træt af det og det er jo også synd for S.
Og så er jeg da superharm over at børnehaven ikke vil skifte hende ved behov!! Helt ærligt!


Ja, vi har lovet både klistermærker, chokoaldeknap hvis man sidder på wc og en Anna kjole til når bleen er helt af. Men Inter virker. I morges forsøgte jeg at få hende til at tisse på toilettet og hun gik helt i baglås, og det er jo også synd.

Jeg synes bare det er frustrerende. :(

Jeg tror ikke de ikke vil, de handler bare ikke på det. Selv om det sker 2-4 gange om ugen og vi har nævnt det. Vi skifter bleen omkring kl 8 og afleverer 8.30 og alligevel er hun våd til middag.
Men det var det samme da hun startede derhenne, de glemte de simpelthen at skifte hende næsten hver dag.


Det lyder mest som om at hun slet ikke yder respons til Jeres tiltag pt. Måske er hun presset for meget og jeg forstår det godt når man tager bh's skiftepolitik i mente. Men måske en måneds pause og så dobbelt ble på, for at undgå hun tisser igennem for det må virkelig hæsligt. Reagerer hun ikke på det? at vennerne ser hun bliver våd?

Jeg kan ikke komme med råd, ved os var det en af de ting som bare gik godt. Tog bleen, sagde nu bruger du den ikke mere og det var han så med på. Havde meget få tisseuheld og aldrig lort.

Jeg er også fortaler for at lokke med ting, for at få dem på toilettet, for det kan få dem til at overskride noget de ellers ikke ville men er klar til.

JEg er mest for at give hende en pause og så kan I tage den i ferien at hun skal af med bleen.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Charly » 4. jul 2016, 07:25

Jeg ville, som Panton også foreslår, holde en pause hvor hun bare bruger ble og ikke behøver prøve at lave noget som helst på toilettet. Og så ville jeg nok tale med store bogstaver i forhold til børnehaven, for det er bare ikke godt nok, at hun ikke bliver skiftet.
1
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Charly » 4. jul 2016, 07:26

Panton skrev:
Bøtte skrev:Og så synes jeg i øvrigt det trækker tænder ud at være mor til en 3,5 årig :genert:



så bare vent til de bliver 11 :rulle: Need I say more :P

Ja, det er en spændende alder.... Hold nu kæft hvor skal man tælle til mange millioner nogle gange.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 07:27

Panton skrev:
Bøtte skrev:
Undtagelsen skrev:Bøtte, har I prøvet belønningssystemet?
Pædagogisk eller ej, så synes jeg alle fortæller at det der med en chokoladeknap eller et klistermærke eller hvad barnet nu vil finde attraktivt, virker.

Kan godt forstå at du er træt af det og det er jo også synd for S.
Og så er jeg da superharm over at børnehaven ikke vil skifte hende ved behov!! Helt ærligt!


Ja, vi har lovet både klistermærker, chokoaldeknap hvis man sidder på wc og en Anna kjole til når bleen er helt af. Men Inter virker. I morges forsøgte jeg at få hende til at tisse på toilettet og hun gik helt i baglås, og det er jo også synd.

Jeg synes bare det er frustrerende. :(

Jeg tror ikke de ikke vil, de handler bare ikke på det. Selv om det sker 2-4 gange om ugen og vi har nævnt det. Vi skifter bleen omkring kl 8 og afleverer 8.30 og alligevel er hun våd til middag.
Men det var det samme da hun startede derhenne, de glemte de simpelthen at skifte hende næsten hver dag.


Det lyder mest som om at hun slet ikke yder respons til Jeres tiltag pt. Måske er hun presset for meget og jeg forstår det godt når man tager bh's skiftepolitik i mente. Men måske en måneds pause og så dobbelt ble på, for at undgå hun tisser igennem for det må virkelig hæsligt. Reagerer hun ikke på det? at vennerne ser hun bliver våd?

Jeg kan ikke komme med råd, ved os var det en af de ting som bare gik godt. Tog bleen, sagde nu bruger du den ikke mere og det var han så med på. Havde meget få tisseuheld og aldrig lort.

Jeg er også fortaler for at lokke med ting, for at få dem på toilettet, for det kan få dem til at overskride noget de ellers ikke ville men er klar til.

JEg er mest for at give hende en pause og så kan I tage den i ferien at hun skal af med bleen.


Vores ferie begynder om en uge, så vi kan ikke nå at holde pause inden. Men vi har lige holdt en lang pause på et par måneder og kun når hun selv har bedt om det, har vi taget bleen af eller hjulpet hende på potte/toilet.

Jeg aner kunne hvordan hun reagerer derhenne, for de fortæller de ikke. Det er noget med at jeg ser posen med vådt tøj og spørger til om hun er blevet våd/beskidt på legepladsen eller har tisset i gennem. Og så fortæller de. Der kommer ikke andre informationer.

Herhjemme blev hun ked af det i starten, nu er det mere bare ligemeget, hun fortæller bare at hun er våd.
Senest rettet af Bøtte 4. jul 2016, 07:30, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 07:29

Rakel skrev:Jeg ville også bruge ferien på det - og så glemme at 'købe' bleer. Så skal det nok komme alt sammen.
I har ikke en, der er favorit? Her kan moster og mormor få Lillesøster til hvad som helst og ka, det sker, at vi udnytter det.


Jo, moster kan også meget, men ikke det her. Desværre.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 07:31

Charly skrev:
Panton skrev:
Bøtte skrev:Og så synes jeg i øvrigt det trækker tænder ud at være mor til en 3,5 årig :genert:



så bare vent til de bliver 11 :rulle: Need I say more :P

Ja, det er en spændende alder.... Hold nu kæft hvor skal man tælle til mange millioner nogle gange.


Jeg synes faktisk ikke jeg laver andet lige i tiden :rulle:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 07:37

Rakel skrev:
Bøtte skrev:
Panton skrev:
Bøtte skrev:
Undtagelsen skrev:Bøtte, har I prøvet belønningssystemet?
Pædagogisk eller ej, så synes jeg alle fortæller at det der med en chokoladeknap eller et klistermærke eller hvad barnet nu vil finde attraktivt, virker.

Kan godt forstå at du er træt af det og det er jo også synd for S.
Og så er jeg da superharm over at børnehaven ikke vil skifte hende ved behov!! Helt ærligt!


Ja, vi har lovet både klistermærker, chokoaldeknap hvis man sidder på wc og en Anna kjole til når bleen er helt af. Men Inter virker. I morges forsøgte jeg at få hende til at tisse på toilettet og hun gik helt i baglås, og det er jo også synd.

Jeg synes bare det er frustrerende. :(

Jeg tror ikke de ikke vil, de handler bare ikke på det. Selv om det sker 2-4 gange om ugen og vi har nævnt det. Vi skifter bleen omkring kl 8 og afleverer 8.30 og alligevel er hun våd til middag.
Men det var det samme da hun startede derhenne, de glemte de simpelthen at skifte hende næsten hver dag.


Det lyder mest som om at hun slet ikke yder respons til Jeres tiltag pt. Måske er hun presset for meget og jeg forstår det godt når man tager bh's skiftepolitik i mente. Men måske en måneds pause og så dobbelt ble på, for at undgå hun tisser igennem for det må virkelig hæsligt. Reagerer hun ikke på det? at vennerne ser hun bliver våd?

Jeg kan ikke komme med råd, ved os var det en af de ting som bare gik godt. Tog bleen, sagde nu bruger du den ikke mere og det var han så med på. Havde meget få tisseuheld og aldrig lort.

Jeg er også fortaler for at lokke med ting, for at få dem på toilettet, for det kan få dem til at overskride noget de ellers ikke ville men er klar til.

JEg er mest for at give hende en pause og så kan I tage den i ferien at hun skal af med bleen.


Vores ferie begynder om en uge, så vi kan ikke nå at holde pause inden. Men vi har lige holdt en lang pause på et par måneder og kun når hun selv har bedt om det, har vi taget bleen af eller hjulpet hende på potte/toilet.

Jeg aner kunne hvordan hun reagerer derhenne, for de fortæller de ikke. Det er noget med at jeg ser posen med vådt tøj og spørger til om hun er blevet våd/beskidt på legepladsen eller har tisset i gennem. Og så fortæller de. Der kommer ikke andre informationer.

Herhjemme blev hun ked af det i starten, nu er det mere bare ligemeget, hun fortæller bare at hun er våd.


Det der skal pædagoger gøre bedre. H is du ikke kan få dem i tale om at lave en plan, så gå til lederen. Jeg ville være meget lidt imponeret.


De lovede at skifte hende efter formiddagsmaden, og igen efter frokost. Og så fik jeg nævnt at jeg har glemte skiftebukserne derhjemme (de var i brug fredag og har så glemt at få dem med igen). Måske det kan hjælpe lidt. Ellers må jeg tage det højere op.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 4. jul 2016, 07:48

Charly skrev:
Panton skrev:
Bøtte skrev:Og så synes jeg i øvrigt det trækker tænder ud at være mor til en 3,5 årig :genert:



så bare vent til de bliver 11 :rulle: Need I say more :P

Ja, det er en spændende alder.... Hold nu kæft hvor skal man tælle til mange millioner nogle gange.


Er der perioder, hvor man ikke skal det :genert:? Fornemmer lidt, at det er en del af forældrejobbet :tie: bare omkring forskellige ting.

Noget helt andet er, at det er vildt, at C er blevet så gammel :lun:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 4. jul 2016, 07:52

Bøtte, jeg har desværre ingen gode råd, men sender et par af dem her :ae: og :kys:.

Her var R begyndt at sidde på potte efter aftensmaden, men efter han en aften både tissede og lavede i potten, har han ikke villet igen. Hvis han sidder der, holder han øje med tissemanden og fortæller stolt bagefter, at han ikke har lavet noget. Han hører ikke rigtig, at vi synes, det er godt, når der er noget.

Vi har vist besluttet at give det en pause, for lige nu har han vist besluttet, at han ikke vil. Det ved jeg simpelthen ikke, hvordan man ændrer.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 4. jul 2016, 10:07

Bøtte har i en pool/ soppebassin i haven?

Emil er jo et års tid yngre, men vi kan mærke på ham at han synes det er ubehageligt når han får. Tisset sig ned af benet når han ikke har ble på. Så jeg tænker at han måske begynder at mærke det her i ferien hvor vejret forhåbentligt er til at han kan rende med numsen bar det meste af sommeren når han skal plaske i vandet og der står en potte i nærheden.
0

Tilbage til "Forældre"