Tørshampoo

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Tørshampoo

Indlægaf twinkle » 2. jul 2016, 21:41

.. Er ofte en lifesaver i en snæver vending. Jeg har i en del år brugt batiste, men det er som om det ikke fungerer så godt mere. Selv om jeg bruger meget lidt produkt kan jeg føle det i håret, og synes måske heller ikke at batiste er super godt til at håndtere yderligere fedtethed der opstår i løbet af dagen. Og for at gøre det helt skidt, så er batiste også begyndt at genere min hovedbund.

Hvilke gode alternativer er der til batiste? Gerne med så lidt "kemi" som muligt, da min hovedbund hurtigt bliver generet.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Tørshampoo

Indlægaf Whoosh » 2. jul 2016, 21:47

Jeg er læst en del positive anmeldelser af Klorane, men har ikke prøvet det selv.

https://www.webapoteket.dk/personlig-pl ... o-p-211116
1
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Tørshampoo

Indlægaf OberstNasig » 3. jul 2016, 10:25

Jeg har prøvet den fra Gunbritt efter at have brugt Batiste længe. Jeg synes den fra GB, er markant bedre. Den fjerner fedtet fuldstændigt og hele dagen og så giver den mere volumen og struktur end Batiste.
1
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Re: Tørshampoo

Indlægaf AlmostFamous35 » 3. jul 2016, 12:56

Jeg bruger en hårpudder fra HH Simonsen, den r super god og føles slet ikke i håret, men giver stadig lidt volumen og gør håret nemmere at sætte. Den fås i 2-3 farvenuancer (blond og lys brun i hvert fald)
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Tørshampoo

Indlægaf Annione » 3. jul 2016, 13:02

Den fra Matas egen serie er udemærket.
2
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Tørshampoo

Indlægaf Oddinary » 4. jul 2016, 14:08

Jeg kan bedst lide Colab. Sheer, ikke Volume. Den kan ikke tage alt fedt, men den mærkes ikke på samme måde i hår/hovedbund som fx Batiste.

De indeholder det her: Butane, Isobutane, Propane, Alcohol Denat, Aluminum Starch Octenylsuccinate, Parfum (Fragrance).

Men det fungerer bedst for mig og min hovedbund at vaske håret lidt oftere i mildere shampoo i stedet for at voldtage tørshampooen hele tiden, og være nødt til at deep cleanse oftere. Men ja. Colab er klart den, der efterlader mindst produkt i mit hår, så den er ikke helt så stor en synder ift. det.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tørshampoo

Indlægaf twinkle » 4. jul 2016, 14:29

Whoosh skrev:Jeg er læst en del positive anmeldelser af Klorane, men har ikke prøvet det selv.

https://www.webapoteket.dk/personlig-pl ... o-p-211116


Den har jeg luret på - tror jeg klikker en rejsestørrelse hjem fra lookfantastic. Til 4 pund går det vidst lige :)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tørshampoo

Indlægaf twinkle » 4. jul 2016, 14:33

Oddinary skrev:Jeg kan bedst lide Colab. Sheer, ikke Volume. Den kan ikke tage alt fedt, men den mærkes ikke på samme måde i hår/hovedbund som fx Batiste.

De indeholder det her: Butane, Isobutane, Propane, Alcohol Denat, Aluminum Starch Octenylsuccinate, Parfum (Fragrance).

Men det fungerer bedst for mig og min hovedbund at vaske håret lidt oftere i mildere shampoo i stedet for at voldtage tørshampooen hele tiden, og være nødt til at deep cleanse oftere. Men ja. Colab er klart den, der efterlader mindst produkt i mit hår, så den er ikke helt så stor en synder ift. det.


Jeg vasker mildt og har gjort det i et stykke tid :)
Bruger pt. shampoo og balsam fra moroccanoil uden sulfater og med vandopløselig silikone. Ellers stopper min hovedbund helt til. Deep cleanser ca. en gang hver 2. uge og bruger hårkur en gang i ugen. Mine hormoner fuckede helt op for et års tid siden, hvor jeg stoppede med p-piller. Nu kan jeg på gode dage strække en hårvask tre dage, hvis jeg bruger tørshampoo på tredjedagen. Har dog stadig dage, hvor jeg om morgenen på andendagen er nødt til at bruge lidt tørshampoo, hvis jeg skal undgå at vaske hår hver dag :/
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Tørshampoo

Indlægaf Bimmerdyret » 4. jul 2016, 22:20

Nu var der en konkret tråd, og så melder jeg mig lige på banen...
Jeg fatter hat at tørshampo..købte en Batiste og øhh.. altså jeg kan sagtens følge en instruktion, men jeg får absolut ikke nogen som helst fornemmelse af "rent" hår eller noget...det er fuldstændig som det bare er..
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Tørshampoo

Indlægaf Thitida-No-Chey » 5. jul 2016, 08:43

Bimmerdyret skrev:Nu var der en konkret tråd, og så melder jeg mig lige på banen...
Jeg fatter hat at tørshampo..købte en Batiste og øhh.. altså jeg kan sagtens følge en instruktion, men jeg får absolut ikke nogen som helst fornemmelse af "rent" hår eller noget...det er fuldstændig som det bare er..

Nogen virker bestemte mærker bare ikke for. Det er også blandede resultater, jeg får ud af Batiste. Efterhånden bruger jeg den kun som styling på dage, hvor jeg kommer for sent ud af sengen til at gå i bad og bekæmpe mit klathår.

Jeg har en veninde i USA, der heller ikke kunne få det til at virke før hun prøvede, hvad jeg gør. Måske virker det for dig: red håret, spray skidtet i ved rødderne, vent 15-30 sekunder, så det er nogenlunde tørt, rod op i håret med vold og magt, så det nu indtørrede shampoo kan fordele sig, red håret igen, style det... HVis ikke det virker, så prøv en anden tørshampoo
1
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Tørshampoo

Indlægaf Grissebassen » 5. jul 2016, 14:35

Jeg bruger ikke selv tørshampoo, så kan ikke understøtte det. Men den fra apotekets eget mærke skulle vist have vundet en eller anden beauty pris.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Tørshampoo

Indlægaf Buller » 6. jul 2016, 05:05

altså... ganske almindeligt babypudder virker faktisk rigtig godt, og det er så fri for kemikalier som man kan ønske.

Drys lidt på og gnub rundt med et tørt håndklæde...voila, billigt og nemt.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Tørshampoo

Indlægaf HappyPaww » 6. jul 2016, 07:12

Buller skrev:altså... ganske almindeligt babypudder virker faktisk rigtig godt, og det er så fri for kemikalier som man kan ønske.

Drys lidt på og gnub rundt med et tørt håndklæde...voila, billigt og nemt.

Men fungerer det ikke kun i lyst hår?
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4214

Re: Tørshampoo

Indlægaf Fræksak » 6. jul 2016, 20:32

twinkle skrev:
Oddinary skrev:Jeg kan bedst lide Colab. Sheer, ikke Volume. Den kan ikke tage alt fedt, men den mærkes ikke på samme måde i hår/hovedbund som fx Batiste.

De indeholder det her: Butane, Isobutane, Propane, Alcohol Denat, Aluminum Starch Octenylsuccinate, Parfum (Fragrance).

Men det fungerer bedst for mig og min hovedbund at vaske håret lidt oftere i mildere shampoo i stedet for at voldtage tørshampooen hele tiden, og være nødt til at deep cleanse oftere. Men ja. Colab er klart den, der efterlader mindst produkt i mit hår, så den er ikke helt så stor en synder ift. det.


Jeg vasker mildt og har gjort det i et stykke tid :)
Bruger pt. shampoo og balsam fra moroccanoil uden sulfater og med vandopløselig silikone. Ellers stopper min hovedbund helt til. Deep cleanser ca. en gang hver 2. uge og bruger hårkur en gang i ugen. Mine hormoner fuckede helt op for et års tid siden, hvor jeg stoppede med p-piller. Nu kan jeg på gode dage strække en hårvask tre dage, hvis jeg bruger tørshampoo på tredjedagen. Har dog stadig dage, hvor jeg om morgenen på andendagen er nødt til at bruge lidt tørshampoo, hvis jeg skal undgå at vaske hår hver dag :/



Undskyld hvis det er OT, men vil du sige nærmere, hvad det er for shampoo & balsam du bruger? Altså hedder det noget bestemt? Og hvad med deep cleanseren?

Jeg er totalt afhængig af tørshampoo, da mit hår nærmest begynder at fedte samme aften, som det er blevet vasket om morgenen. Jeg HAR prøvet at trække tiden mellem hårvaskene og har i årevis kun vasket hår 1-2 gange om ugen, men fuldstændig uden resultat.
At vaske lidt oftere i mildere shampoo kunne måske hjælpe mig lidt. Jeg har aldrig overvejet, at der skulle findes både mild og skrap (i mangel af bedre ord) shampoo :genert:.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Tørshampoo

Indlægaf Buller » 7. jul 2016, 06:37

HappyPaww skrev:
Buller skrev:altså... ganske almindeligt babypudder virker faktisk rigtig godt, og det er så fri for kemikalier som man kan ønske.

Drys lidt på og gnub rundt med et tørt håndklæde...voila, billigt og nemt.

Men fungerer det ikke kun i lyst hår?


hvis du kommer rigtig meget i kan det måske godt ses i mørkt, men mit er sådan mellem, det hele... og det ser ikke anderledes ud, medmindre jeg får tømt bøtten ved et uheld.

det bliver sådan lidt gennemsigtigt når det bliver gnubbet rundt og suger alt fedtet til sig... :slem:

jeg har et par stykke af de dyre frisør-pulver drys ting stående (min søster er frisør, så jeg er offer).. men jeg bruger dem aldrig, fordi de stinker af parfume og så virker de ikke bedre alligevel.
1

Tilbage til "Skønhed"