September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 20. sep 2015, 17:55

Nu husker jeg hvorfor mit vægttab røg på pause dengang jeg startede på studiet. Sådan skal det ikke være denne gang! Jeg har lavet bulgursalat til i morgen på studiet, og vil prøve at holde den sundere linie.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 20. sep 2015, 18:27

Mål for næste etape:

Overholde (og BRUGE) madlog mandag-fredag og søndag. Max 2000 kcal lørdag
Træne 3 gange
Slå græs (hvis vejret er til det) og begynde på efterårsklargøring af haven
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 20. sep 2015, 18:27

Mål for næste etape:

Overholde (og BRUGE) madlog mandag-fredag og søndag. Max 2000 kcal lørdag
Træne 3 gange
Slå græs (hvis vejret er til det) og begynde på efterårsklargøring af haven
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 20. sep 2015, 19:26

Jeg vil også gerne være med her:)

Næste uges mål:
- Have tabt fedt og ikke muskler til tirsdagens vejedag.
- Træne 3 gange
- Holde mig til kun 1 "spis hvad du vil dag"
- Have mad nok med på arbejde, så jeg ikke er sulten flere timer dagligt.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 20. sep 2015, 19:29

Jeg smider bare mine mål - orker ikke lige mere efter en travl weekend...

* faste 1-2 gange
* træne 2 gange (mandag og onsdag)
* hjemmetræning af en art i weekenden (jeg er alene med børnene)
* forsøge at holde indtaget af kage/snask nede - i hvert fald i hverdagen (en fødselsdag og en "vi-var-i-tv-her-er-en-Spangsberg-flødebolle" på arbejde, gulerodskage i går og æblekage og chokoladecookie i dag = puha!)
* 1½ L vand dagligt
* hånd- og neglepleje
* mindfulness dagligt

(nui, det var mange mål... :genert: )
2
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf TurtleSpeed » 21. sep 2015, 02:32

Hej.

Jeg tager en pause fra nettet og alting pt, så hvis nogen gerne vil overtage tråden, så er det helt okay med mig. Ellers regner jeg med at være tilbage om en uges tid, så hvis I kan vente opdaterer jeg ugens indlæg der.

Jeg har dog opdateret næste uges etapemål, så alle burde være med.
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 21. sep 2015, 06:11

Yayayayay hvor er der gang i den herinde :banan:

Jamen jeg skal giftes om et år :love: Så mit mål er at tabe 17kg på et år. Dertil skal det siges, at jeg kæmper meget med spiseforstyrrelse, så jeg arbejder på ikke at overspise, samtidig med at jeg ikke må falde tilbage i at kaste op osv. Det skal altså gøres på en sund måde, hvor hovedet er med i det. Så hvis jeg kun smider 10kg på et år, men det føles godt i hovedet, så er det alligevel en succes :clap: Men man kan jo lige så godt sigte højt. Jeg synes selv 17kg virker og lyder "muligt".. Hvis ellers jeg får styr på overspisninger osv.

Startvægt var 93,5kg :fløjt:

Jamen mine etapemål pr 1/10:
- 2kg - dvs 91,5kg
Minimere/stoppe overspisninger
3-4x træning i ugen
Få mindst 1400 max 2000kcal om dagen

Sæt i gang.. :banan:

Btw gode mål I andre har !! :klap:
2
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 21. sep 2015, 06:25

Jeg vil godt starte med at fortælle, at jeg i går fik hevet mig op af sumpen og kørte plyo, cardio og bryst/arme/skuldre til en værdi af 653kcal (Jeg bruger meget pulsuret.. kalorierne er min "belønning") :blush2: Jeg fik dog kun kastet 13-1400kcal i mavsen, og mit mål er at være sikker på, at jeg får NOK - især for at minimere risikoen for overspisning, så generelt skal jeg ligge lidt højere vist :gruble:

Og i dag har jeg trænet: 20min Cardio og en times rygtræning + bagskulder fra 06-07.20.
Startede ud med cardioen og fulgte så med 5speedsæt på 80kg dødløft.. og så tog det om sig med en rigtig god træning derfra.. men er godt nok udmattet nu. Anyway - sejr !! :dance:
824kcal

Maden i dag kommer 7-9-13 til at se sådan ud:
Pre wo: 45g whey + vand + 75ml skummetmælk + kaffe
Post wo: 300g blandet tomat og agurk
frokost: 420g salat + 235g kyllingbryst
Mellem: 1 minimumbar
Aften: 200g oksekød + 100g mungbønnepasta
= 1445kcal - 200g protein :wacko: :nerve:

Altså nu har jeg jo pakket maden, men skal SLET ikke have så meget protein jo :gruble: Må jeg kigge på til i morgen
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 21. sep 2015, 11:21

Jeg skal love for, min uge starter godt! En kommunikationsfejl gjorde, at et arrangement, min klasse skal deltage i over to dage (de er delt op i to hold), gik fløjten i dag, så min ugeplan måtte revideres. Når jeg er lidt småstresset, som jeg er pt, er det noget, der kan vælte mig af pinden, rent overbliksmæssigt.

Jeg faster i dag, men alt det rod sendte mig lige i den kurv med Mini-Snickers/Mars/Twix/Bounty, en kollega med fødselsdag havde stillet op. Jeg tog dog kun to, så jeg holder mig rimeligt indenfor min kaloriebeholdning, så må jeg bare give den lidt ekstra gas til fitness i eftermiddag, selvom motion ikke tæller med i regnskabet. Aftensmaden står lidt hen i det uvisse, fordi vi som sædvanligt ikke har fået sat os ned og skrevet en madplan, let alone handlet. Og min mand er rabundus resten af måneden pga. biler, der skal klargøres til syn, så det bliver mig, der hænger på den. Hmmm...
Det kan godt være, jeg ender på 600 kcal, men det er også okay. Mens og stress er en bitch! :rulle:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 21. sep 2015, 12:13

Guilded_Lily skrev:Jeg skal love for, min uge starter godt! En kommunikationsfejl gjorde, at et arrangement, min klasse skal deltage i over to dage (de er delt op i to hold), gik fløjten i dag, så min ugeplan måtte revideres. Når jeg er lidt småstresset, som jeg er pt, er det noget, der kan vælte mig af pinden, rent overbliksmæssigt.

Jeg faster i dag, men alt det rod sendte mig lige i den kurv med Mini-Snickers/Mars/Twix/Bounty, en kollega med fødselsdag havde stillet op. Jeg tog dog kun to, så jeg holder mig rimeligt indenfor min kaloriebeholdning, så må jeg bare give den lidt ekstra gas til fitness i eftermiddag, selvom motion ikke tæller med i regnskabet. Aftensmaden står lidt hen i det uvisse, fordi vi som sædvanligt ikke har fået sat os ned og skrevet en madplan, let alone handlet. Og min mand er rabundus resten af måneden pga. biler, der skal klargøres til syn, så det bliver mig, der hænger på den. Hmmm...
Det kan godt være, jeg ender på 600 kcal, men det er også okay. Mens og stress er en bitch! :rulle:


Jeg hepper! :pompom: Det lyder op ad bakke, men synes det er godt gået, du stadig holder dig nogenlunde on track.

Jeg faster også i dag, og min kontorbuddy har lige indtaget det mest velduftende måltid, jeg længe har lagt næse til. Feje hold!
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 21. sep 2015, 13:03

MyGirl skrev:
Jeg hepper! :pompom: Det lyder op ad bakke, men synes det er godt gået, du stadig holder dig nogenlunde on track.

Jeg faster også i dag, og min kontorbuddy har lige indtaget det mest velduftende måltid, jeg længe har lagt næse til. Feje hold!


Vil du høre, hvad der er ren tortur?



Hjemkundskabslokalet ligger to døre længere henne - og der er tre hold igennem om mandagen!
I dag har der duftet af muffins, noget asiatisk et-eller-andet og kylling og hvidkål!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 21. sep 2015, 13:07

Guilded_Lily skrev:
MyGirl skrev:
Jeg hepper! :pompom: Det lyder op ad bakke, men synes det er godt gået, du stadig holder dig nogenlunde on track.

Jeg faster også i dag, og min kontorbuddy har lige indtaget det mest velduftende måltid, jeg længe har lagt næse til. Feje hold!


Vil du høre, hvad der er ren tortur?



Hjemkundskabslokalet ligger to døre længere henne - og der er tre hold igennem om mandagen!
I dag har der duftet af muffins, noget asiatisk et-eller-andet og kylling og hvidkål!


:8: :ad!: :ticks: :nej: Og 100 andre smileys i den dur! Hvordan faen du magter at faste om mandagen er mig en gåde!

Min beundring for dig er lige steget til det dobbelte :worship:
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Aquadorable » 21. sep 2015, 17:30

Mine mål for ugen:

- Overholde mit kalorieregnskab mandag til torsdag samt lørdag og søndag - max 1400 kcal per dag
- Motionere hver dag i minimum 30 min, gerne mere
- Max et glas lightsodavand dagligt
- Kun slik fredag aften
2
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 21. sep 2015, 19:00

MyGirl skrev:
:8: :ad!: :ticks: :nej: Og 100 andre smileys i den dur! Hvordan faen du magter at faste om mandagen er mig en gåde!

Min beundring for dig er lige steget til det dobbelte :worship:


:lol: :lol: Jamen, tak - jeg bukker og nejer :blomst:

Jeg havde samme lokale sidste år, så jeg har vænnet mig til det :) Og der er jo klasser, der skal have hjemkundskab hver dag, så jeg vil aldrig slippe...
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 21. sep 2015, 19:06

Ballademager skrev:Var til skøn træning her til aften. Har helt åndsvagt travlt på job lige pt, så var helt smadret, da jeg kom frem. Men det var mega god træning og stemningen var fantastisk! Når vi står en fem-seks stykker på forreste række skulder ved skulder og giver den maks gas til sidst, så er der få måder, der er bedre at lade op på :lun:


Lyder skønt! Hvad træner du?
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"