September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 21. sep 2015, 19:09

Jeg har klaret 2 ud af ugens mål i dag :rock: har haft første fastedag og lagt ny træningsmusik på min iPod!

Og så har jeg lavet træningsaftale med en veninde i morgen aften og meldt mig til spinning lørdag morgen, så de mindst to gange træning er planlagt!
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 21. sep 2015, 19:09

Ballademager skrev:
Håber, at du kom godt igennem dagen? Stress er noget skrammel :kram:


Tak :kys: Jeg endte med en okay dag - og jeg har totalt optur over træningen! Jeg måtte lige hjælpe manden med at tømme traileren for et ton fyringspiller inden afgang, og så kom jeg ind i et super flow nede i centeret - jeg plejer at være halvdød efter 12 min. på crosstraineren, men i dag fortsatte benene bare. Og fortsatte. Og fortsatte. Så det blev til 35 min :banan: Og så 40 min. styrketræning bagefter.

Og min fastedag er gået strålende. Jeg ender på 496 kcal - spot on! Jeg var ikke rigtig sulten til aften, så jeg overvejede at springe aftensmaden over, men så skulle jeg lige ordne ungernes madpakker i en Robinson-reklamepause. Så blev jeg alligevel lidt for sulten og spiste en hytteostsnack :savl:
3
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Krølle » 21. sep 2015, 19:19

Jeg er lidt småsyg/slatten denne uge, så 25 km cykeltur ud til hesten er droppet. Har dog været ude at trave en lille time i dag, hvilket er ok på en splatdag. I morgen står den på samme travetur, en time eller to med hasselnøddejagt i skoven og en-to timers møgsamling på fold, hvilket vel er at sidestille med lavintensiv træning.

Onsdag står på cykeltur og min. 5 km. i skoven. Torsdag og fredag er arbejds- og splatdage, lørdag uplanlagt og søndag nok en trasketur på 5-10 km i skoven.
Senest rettet af Krølle 21. sep 2015, 20:39, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 21. sep 2015, 20:29

Krølle skrev:Jeg er lidt småsyg/slatten denne uge, så 25 km cykeltur ud til hesten er droppet. Har dog været ude at trave en lille time i dag, hvilket er ok på en splatdag. I morgen står den på samme travetur, en time eller to med hasselnøddejagt i skoven og en-to timers møgsamling på fold, hvilket vel er at sidestille med lavintensiv træning.

Onsdag står på cykeltur og min. 5 km. i skoven. Torsdag og fredag er arbejds- og splatdage, lørdag uplanlagt og søndag nok en torskedum på 5-10 i skoven.


God bedring! :kram:

Øhmn...hvad er en torskedum?
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Krølle » 21. sep 2015, 20:37

Guilded_Lily skrev:
Krølle skrev:Jeg er lidt småsyg/slatten denne uge, så 25 km cykeltur ud til hesten er droppet. Har dog været ude at trave en lille time i dag, hvilket er ok på en splatdag. I morgen står den på samme travetur, en time eller to med hasselnøddejagt i skoven og en-to timers møgsamling på fold, hvilket vel er at sidestille med lavintensiv træning.

Onsdag står på cykeltur og min. 5 km. i skoven. Torsdag og fredag er arbejds- og splatdage, lørdag uplanlagt og søndag nok en torskedum på 5-10 i skoven.


God bedring! :kram:

Øhmn...hvad er en torskedum?


Haha! Autocorrect for trasketur :genert:
2
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Krølle » 21. sep 2015, 20:38

Ballademager skrev:
Krølle skrev:Jeg er lidt småsyg/slatten denne uge, så 25 km cykeltur ud til hesten er droppet. Har dog været ude at trave en lille time i dag, hvilket er ok på en splatdag. I morgen står den på samme travetur, en time eller to med hasselnøddejagt i skoven og en-to timers møgsamling på fold, hvilket vel er at sidestille med lavintensiv træning.

Onsdag står på cykeltur og min. 5 km. i skoven. Torsdag og fredag er arbejds- og splatdage, lørdag uplanlagt og søndag nok en torskedum på 5-10 i skoven.


God bedring :ae:

Hvis møgsamling (så har man også fået brugt det ord i dag :D) kan sammenlignes lidt med at slå græs med en håndskubber, så kan man godt få pulsen op og sved på panden.


Det kan det - tænk noget med en greb, tung trillebør og møg efter 9 heste fra de seneste tre dage. Det skal nok blive festligt!
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 21. sep 2015, 21:02

Får ikke kommenteret en snus - men godt trænet og spist/ikke spist over hele linien:)

Har råddent lange arbejdsdage i denne uge, og så plejer det at blive ekstra svært for mig at holde fast i kur. Men det skal lykkes, så prøver at opbygge al min viljestyrke!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 22. sep 2015, 04:59

Nøj, jeg er tung i skallen i dag! Alt for lidt søvn efter en fastedag er ikke skidegodt. Hovedet gør ondt og det går lige i øjnene. Lover ikke godt for dagens 9-timers vagt.

Men det har da hjulpet en del med lidt morgenmad - sådan et stykke ristet toastbrød med brombærmarmelade og mørk pålægschokolade efter en gang proteinskyr - uhm! :savl: :slem:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 22. sep 2015, 05:44

Ballademager skrev:
MyGirl skrev:
Ballademager skrev:Var til skøn træning her til aften. Har helt åndsvagt travlt på job lige pt, så var helt smadret, da jeg kom frem. Men det var mega god træning og stemningen var fantastisk! Når vi står en fem-seks stykker på forreste række skulder ved skulder og giver den maks gas til sidst, så er der få måder, der er bedre at lade op på :lun:


Lyder skønt! Hvad træner du?


Fitnessboksning. Det ser ret åndsvagt ud at stå og slå store huller i luften, men det er fedt :D


Det kunne jeg forestille mig! :D

Tror endelig jeg har fået en fast pumptime op at køre med en veninde fra næste uge, og glæder mig ellerede :lol2:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 22. sep 2015, 05:47

Guilded_Lily skrev:Nøj, jeg er tung i skallen i dag! Alt for lidt søvn efter en fastedag er ikke skidegodt. Hovedet gør ondt og det går lige i øjnene. Lover ikke godt for dagens 9-timers vagt.

Men det har da hjulpet en del med lidt morgenmad - sådan et stykke ristet toastbrød med brombærmarmelade og mørk pålægschokolade efter en gang proteinskyr - uhm! :savl: :slem:


Dejligt, det hjalp med lidt mad i maven.

Jeg sidder på terrassen og drikker kaffe og venter på min nye rengøringkone :lun: elsker allerede konceptet om at komme hjem til en ren hytte!

Overvejer at fortsætte fasten indtil frokost i dag, men nu må vi se...
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 22. sep 2015, 06:10

FruKuk skrev:Får ikke kommenteret en snus - men godt trænet og spist/ikke spist over hele linien:)

Har råddent lange arbejdsdage i denne uge, og så plejer det at blive ekstra svært for mig at holde fast i kur. Men det skal lykkes, så prøver at opbygge al min viljestyrke!


Jeg synes også det er svært at få kommenteret.. Eller for mig er det bare svært at "falde ind" :blush2:

Jeg sender lidt god energi efter din viljestyrke - you can do it !! :banan:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 22. sep 2015, 06:14

FitBrideToBE skrev:
FruKuk skrev:Får ikke kommenteret en snus - men godt trænet og spist/ikke spist over hele linien:)

Har råddent lange arbejdsdage i denne uge, og så plejer det at blive ekstra svært for mig at holde fast i kur. Men det skal lykkes, så prøver at opbygge al min viljestyrke!


Jeg synes også det er svært at få kommenteret.. Eller for mig er det bare svært at "falde ind" :blush2:

Jeg sender lidt god energi efter din viljestyrke - you can do it !! :banan:


Den følelse kender jeg godt fra tidligere, men det er bare at springe ud i det :kys: (lover det er lutter søde mennesker ;) )
2
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 22. sep 2015, 06:16

Jeg klarede min bentræning her til morgen.. Jeg var ellers godt i gang med at psyke mig selv helt ned, så kæresten endte med at give mig en lille opsang og besked på at tage et sæt af gangen, og så gik det faktisk fint derfra.

16min crosstrainer + 50min bentræning = 663kcal :clap: Det er godkendt, når man tænker på hvor træt og DOMS ramt jeg var i morges :puke:


Vi skal spise hos en ven i aften, og jeg aner ikke rigtigt, hvad han byder, selvom jeg har foreslået noget kød + grønt + pastasalat, så jeg har fyldt mit protein behov for i dag igennem planlægning. Jeg skal være på skolen hele dagen og så direkte derud.
Så er indtaget på 973kcal, hvilket efterlader ca 750kcal til aftensmad.. Er det ikke en meget normal kaloriemængde til meget almindelig aftensmad? Eller er det for lidt :gruble:

God dag derude ! :banan:
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 22. sep 2015, 06:28

FitBrideToBE skrev:Jeg klarede min bentræning her til morgen.. Jeg var ellers godt i gang med at psyke mig selv helt ned, så kæresten endte med at give mig en lille opsang og besked på at tage et sæt af gangen, og så gik det faktisk fint derfra.

16min crosstrainer + 50min bentræning = 663kcal :clap: Det er godkendt, når man tænker på hvor træt og DOMS ramt jeg var i morges :puke:


Vi skal spise hos en ven i aften, og jeg aner ikke rigtigt, hvad han byder, selvom jeg har foreslået noget kød + grønt + pastasalat, så jeg har fyldt mit protein behov for i dag igennem planlægning. Jeg skal være på skolen hele dagen og så direkte derud.
Så er indtaget på 973kcal, hvilket efterlader ca 750kcal til aftensmad.. Er det ikke en meget normal kaloriemængde til meget almindelig aftensmad? Eller er det for lidt :gruble:

God dag derude ! :banan:


Du er godt nok sej med morgentræningen :gogo:

Jeg plejer også at gemme omkring den mængde til mad, jeg ikke 100 % har styr på.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 22. sep 2015, 06:29

FitBrideToBE skrev:Jeg klarede min bentræning her til morgen.. Jeg var ellers godt i gang med at psyke mig selv helt ned, så kæresten endte med at give mig en lille opsang og besked på at tage et sæt af gangen, og så gik det faktisk fint derfra.

16min crosstrainer + 50min bentræning = 663kcal :clap: Det er godkendt, når man tænker på hvor træt og DOMS ramt jeg var i morges :puke:


Vi skal spise hos en ven i aften, og jeg aner ikke rigtigt, hvad han byder, selvom jeg har foreslået noget kød + grønt + pastasalat, så jeg har fyldt mit protein behov for i dag igennem planlægning. Jeg skal være på skolen hele dagen og så direkte derud.
Så er indtaget på 973kcal, hvilket efterlader ca 750kcal til aftensmad.. Er det ikke en meget normal kaloriemængde til meget almindelig aftensmad? Eller er det for lidt :gruble:

God dag derude ! :banan:


Godt lavet af manden, at han fik dig motiveret :klap: det er jo skønt, når man først er kommet af sted! Og lyder til, du har givet den god gas :gogo:

Tror bestemt 750 kcal er nok til aften, hvis han serverer bare ok sund mad, og mængderne ikke er ekstreme. :) synes at huske, du ikke drikker alkohol, så det skal der formentlig ikke levnes kcal til.

Rigtig god dag til dig også!
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"