Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 21:25

Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:Og jeg er gift og har derfor overhovedet ikke sat mig ind i det :genert:.


Jeg har også siddet og hidset mig lidt op over, at det netop er derfor jeg skal bruge tid på det pjat.


Det sgu da også et rigidt system :rulle:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 4. jul 2016, 21:30

Sorenspige skrev:DP, hvor stor skønner de ham til at være nu? Jeg håber for både dig om mig, at vi har født d. 21. juli.

Her prøver lillesøster ofte at mase sig ud gennem maveskindet i højre side :tie:.


Skanningen sagde knap 3.500 gram, hvilket vist er lige i toppen af normalområdet, hvor han har ligget hele tiden. Jordemoderen mener ikke, han er større end 3.200 gram. For en uge siden sagde hun maks. 2.800 gram, men min mave er virkelig også vokset den sidste uge, så måske har han taget et kæmpe spring.

Ja tak, det aftaler vi!

De er lidt nogle skiderikker. Han stemmer ligesom mod maveskindet, så han samtidig presser vildt ned i mit bækken. Det gør pisseondt. :(
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 4. jul 2016, 21:32

Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:Og jeg er gift og har derfor overhovedet ikke sat mig ind i det :genert:.


Jeg har også siddet og hidset mig lidt op over, at det netop er derfor jeg skal bruge tid på det pjat.


Det sgu da også et rigidt system :rulle:


Ha ha, ja. Men det er da min kæreste jeg hidser mig op over, det er jo hans skyld. :P
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 4. jul 2016, 21:45

Jeg er misundelig på jer med venner der også er gravide/har små børn.

Vi har en del forskellige vennekredse, men vi er de første af alle, og der er ikke en gang nogen jeg tror er på vej. En af mine bedste veninder er småskruk, hendes kæreste er også, men de har været sammen under et år og bor ikke sammen, så selvom de begge er skruk går der nok et par år, ellers er de fleste af mine veninder enten single eller "karriere"-folk der ikke vil have børn for om 3-5 år. Vores familier bidrager heller ikke rigtigt, folk er enten for gamle eller for unge. Ville ønske der var nogen jeg kunne følges med eller i det mindste spørge til råds. Det er lidt hårdt at ingen forstår følelserne.

Omvendt bliver vores barn så overforkælet flere venner har allerede købt gaver til vores barn (altså sidst vi var gravide, ingen ved det endnu) og vi kommer ikke til at mangle babysittere til den tid :P
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 4. jul 2016, 22:01

Årh, jeg er godt nok sentimental lige nu. For præcis 2 år siden ringede jeg til hospitalet, fordi det altså var begyndt at nive og 3 timer efter havde jeg min smukke pige i armene.

Og se lige en stor pige, jeg har nu. Novra, hvor går tingene stærkt. Jeg skal virkelig inhalere hvert sekund af lillebror/søster. Men lige nu er det svært at forestille sig, at der overhovedet er mere kærlighed til overs :lun:

Fårk, det blev stort. Sorry :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 5. jul 2016, 04:28

Lulu skrev:
xxx---xxx skrev:Har jeg forresten skrevet herinde at en af mine veninder som jeg har kendt siden vi var helt små også er gravid.?
Og så med termin dagen før mig :lun: :banan:

Jeg er helt vild med det og kan slet ikke få armene ned. Tænk at kunne dele ens barsel med en der er så tæt på en! Det bliver så fedt.

I skulle have set os da vi fandt ud af at vi begge var gravide med termin på næsten samme dato. Det var så surrealistisk.

Vi skal også føde samme sted selvom vi bor to forskellige steder. Vi har dog aftalt at vente til omkring 10 januar. :D


Hvad med Frej eller Frigg? Det er også lidt specielle navne, men også med i Nordisk Mytologi ligesom Nohr (Nord).

Jeg var gravid med min bedste veninde da jeg ventede Emil. Vores børn er født med 9 dages mellemrum, og det er fantastisk :love2:
Vi hyggede under barsel og havde masser af tid sammen, og nu efter de er 2 (og lidt ekstra) leger de også mega meget sammen. Emil går tit og siger "hjem XX" så vil han gerne hjem og lege med min venindes pige. Det er så fedt!
Og så er de virkelig forskellige, og det mærkes meget tydeligt når de er sammen. Min venindes pige er stille og rolig og piller ikke ved noget ud over hendes legetøj og bladre gerne i bøger. Emil er en rigtig Emil fra Lønneberg, der motorisk er nærmer sig 4-5 års alderen (omend højden kan gøre nogle ting svære) og bare er fuld fart frem hele tiden. Når de så er sammen, så blomstrer pigen op og tør at prøve mange flere ting (og laver en del flere ulykker :genert: ) og Emil sætter sig ned og prøver at lægge puslespil mm. Effekten virker også når de ikke er sammen mere, men det er tydeligst lige efter de har leget sammen.


Frigg er da et pigenavn er det ikke? Det havde vi i hvert fald overvejet til lillesøster, før vi fandt det perfekte navn :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 5. jul 2016, 05:54

Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:Og jeg er gift og har derfor overhovedet ikke sat mig ind i det :genert:.


Jeg har også siddet og hidset mig lidt op over, at det netop er derfor jeg skal bruge tid på det pjat.


Det sgu da også et rigidt system :rulle:


Ha ha, ja. Men det er da min kæreste jeg hidser mig op over, det er jo hans skyld. :P


:lol:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 5. jul 2016, 06:14

Kolderudolf, tillykke med din søde pige :banan:. Tiden går bare så stærkt. Min dreng er 2 år og 8 mdr, og nogle gange synes jeg næsten, at han vokser for øjnene af mig.

Jeg kan i hvert fald ikke helt følge med og glemmer derfor nok også, hvor meget han egentlig kan selv, fordi han stadig er min "baby" :genert:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 5. jul 2016, 06:17

Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:DP, hvor stor skønner de ham til at være nu? Jeg håber for både dig om mig, at vi har født d. 21. juli.

Her prøver lillesøster ofte at mase sig ud gennem maveskindet i højre side :tie:.


Skanningen sagde knap 3.500 gram, hvilket vist er lige i toppen af normalområdet, hvor han har ligget hele tiden. Jordemoderen mener ikke, han er større end 3.200 gram. For en uge siden sagde hun maks. 2.800 gram, men min mave er virkelig også vokset den sidste uge, så måske har han taget et kæmpe spring.

Ja tak, det aftaler vi!

De er lidt nogle skiderikker. Han stemmer ligesom mod maveskindet, så han samtidig presser vildt ned i mit bækken. Det gør pisseondt. :(


Både skanninger og vægtskøn skal vist tages med et gran salt, men det bliver spændende, hvor stor han er.

Det lyder til, at vores babyer opfører sig på samme måde inde i maven :lol: :tie:.
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 5. jul 2016, 08:37

Lilleluftballon skrev:
Lulu skrev:
xxx---xxx skrev:Har jeg forresten skrevet herinde at en af mine veninder som jeg har kendt siden vi var helt små også er gravid.?
Og så med termin dagen før mig :lun: :banan:

Jeg er helt vild med det og kan slet ikke få armene ned. Tænk at kunne dele ens barsel med en der er så tæt på en! Det bliver så fedt.

I skulle have set os da vi fandt ud af at vi begge var gravide med termin på næsten samme dato. Det var så surrealistisk.

Vi skal også føde samme sted selvom vi bor to forskellige steder. Vi har dog aftalt at vente til omkring 10 januar. :D


Hvad med Frej eller Frigg? Det er også lidt specielle navne, men også med i Nordisk Mytologi ligesom Nohr (Nord).

Jeg var gravid med min bedste veninde da jeg ventede Emil. Vores børn er født med 9 dages mellemrum, og det er fantastisk :love2:
Vi hyggede under barsel og havde masser af tid sammen, og nu efter de er 2 (og lidt ekstra) leger de også mega meget sammen. Emil går tit og siger "hjem XX" så vil han gerne hjem og lege med min venindes pige. Det er så fedt!
Og så er de virkelig forskellige, og det mærkes meget tydeligt når de er sammen. Min venindes pige er stille og rolig og piller ikke ved noget ud over hendes legetøj og bladre gerne i bøger. Emil er en rigtig Emil fra Lønneberg, der motorisk er nærmer sig 4-5 års alderen (omend højden kan gøre nogle ting svære) og bare er fuld fart frem hele tiden. Når de så er sammen, så blomstrer pigen op og tør at prøve mange flere ting (og laver en del flere ulykker :genert: ) og Emil sætter sig ned og prøver at lægge puslespil mm. Effekten virker også når de ikke er sammen mere, men det er tydeligst lige efter de har leget sammen.


Frigg er da et pigenavn er det ikke? Det havde vi i hvert fald overvejet til lillesøster, før vi fandt det perfekte navn :lol:


Måske en anelse :fløjt:
Jeg giver graviditeten skylden! ;)
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 5. jul 2016, 12:13

Kolderudolf skrev:Årh, jeg er godt nok sentimental lige nu. For præcis 2 år siden ringede jeg til hospitalet, fordi det altså var begyndt at nive og 3 timer efter havde jeg min smukke pige i armene.

Og se lige en stor pige, jeg har nu. Novra, hvor går tingene stærkt. Jeg skal virkelig inhalere hvert sekund af lillebror/søster. Men lige nu er det svært at forestille sig, at der overhovedet er mere kærlighed til overs :lun:

Fårk, det blev stort. Sorry :lol:



Åh hvor er hun sød. Et kæmpe stort tillykke med hende!
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 5. jul 2016, 13:06

DP: mht ansvars og omsorgserklæring, så udfyldte vi den bare digitalt efter fødslen. Jeg gik ind og udfyldte den på borger.dk og skrev fars cpr nummer, så får han en besked hvor ham skal bekræfte det jeg har skrevet, og det var det. Det foregik med nem id. Vi skulle ikke have noget med på hospitalet eller noget. Men i kan også udfylde den allerede nu før fødslen. Så kan i vel printe kvitteringen ud bagefter... Et af de nederste link står der "faderskab, før fødslen". Men tror det er mest normalt at udfylde efter. For så har man også barnets cpr nummer.

https://www.borger.dk/Sider/faderskab.aspx
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 5. jul 2016, 13:36

Tillykke med datteren, Rudolf :kys: :lun:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 5. jul 2016, 13:39

Mittemis skrev:DP: mht ansvars og omsorgserklæring, så udfyldte vi den bare digitalt efter fødslen. Jeg gik ind og udfyldte den på borger.dk og skrev fars cpr nummer, så får han en besked hvor ham skal bekræfte det jeg har skrevet, og det var det. Det foregik med nem id. Vi skulle ikke have noget med på hospitalet eller noget. Men i kan også udfylde den allerede nu før fødslen. Så kan i vel printe kvitteringen ud bagefter... Et af de nederste link står der "faderskab, før fødslen". Men tror det er mest normalt at udfylde efter. For så har man også barnets cpr nummer.

https://www.borger.dk/Sider/faderskab.aspx


Det var også det, jeg gjorde i går, altså udfyldte digitalt, og bagefter bekræftede min kæreste.

Det der forvirrer mig er, at jeg efterfølgende fik en mail om, at vi vil blive kontaktet af Statsforvaltningen, når "sagen er færdigbehandlet" og samtidig kunne jeg udskrive en kvittering/kopi, hvor der står, at den skal underskrives af os + 2 vitterlighedsvidner og indsendes til morens sogn sammen med fødselsanmeldelsen (som jordemoderen jo står for).

Enten er det mig, der ikke kan læse/er dum, eller også skal man både registrere digitalt med nem-ID OG indsende med 4 forskellige underskrifter (hvilket virker helt gakgak).

Nu har jeg i hvert fald printet den der kvittering ud, den tager jeg med, og så ved de (forhåbentligt), hvordan det foregår på sygehuset.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 5. jul 2016, 13:48

Shot jeg har ondt i min mave i dag :trist: Ikke i tarmene, men i min store dunk. Jeg kan ikke sidde op hvis ikke jeg sidder godt lænet tilbage, jeg kan sagtens stå og gå men lige så snart jeg lægger bare lidt vægt på maven så gør det bare så ondt.
0

Tilbage til "Graviditet"