Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Wizzze » 4. jul 2016, 11:03

Rakel skrev:Lad os nu se. Han gik også i maj 15, men det holdt jo ikke længe.


"problemet" er at ukip ikke har nogen anden de kan sætte foran et kamera med samme effekt, og med det britiske valgsystem, så kommer de aldrig igennem uden sådan en figur. Så mon ikke de igen vil prøve at hive ham ind i manegen. :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf kidkomb » 4. jul 2016, 11:05

Jeg siger stadig, som jeg har sagt hele tiden, de går ingen steder.
De ignorerer afstemningen og bliver i EU.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf dgd2007 » 4. jul 2016, 11:06

ShuruQ skrev:Han siger at han aldrig har ønsket at være karriere-politiker :gruble:.

De har vist ikke så mange andre, der kan tale rent ...
Og de har jo stadig ikke nået deres mål om at komme i Parlamentet med mere end et enkelt mandat.
På den anden side har de selvfølgelig mistet en af deres vigtigste mærkesager ... men på den tredje side :) er der vel stadig en opgave med at tilse, at UK kommer "rigtigt" ud af EU og ikke bare får en aftale, der minder om status quo ante.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Code71 » 4. jul 2016, 11:13

kidkomb skrev:Jeg siger stadig, som jeg har sagt hele tiden, de går ingen steder.
De ignorerer afstemningen og bliver i EU.


Hvilket ville falde meget godt i tråd med elitens mening om jævne borgere. At de simpelthen er for dumme til at stemme noget fornuftigt
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf kidkomb » 4. jul 2016, 11:15

Code71 skrev:
kidkomb skrev:Jeg siger stadig, som jeg har sagt hele tiden, de går ingen steder.
De ignorerer afstemningen og bliver i EU.


Hvilket ville falde meget godt i tråd med elitens mening om jævne borgere. At de simpelthen er for dumme til at stemme noget fornuftigt

Mere eller mindre i hvert fald.
Men det vil ryste englænderne. Det har det allerede gjort. Dybt.
Det er et land i splittelse nu.
Crap politikere (og ja, jeg synes mest det er deres skyld, fordi de, nøjagtigt som i Dk, kun opererer i skræmmebilleder)
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf dgd2007 » 4. jul 2016, 11:33

kidkomb skrev:[...]
Crap politikere (og ja, jeg synes mest det er deres skyld, fordi de, nøjagtigt som i Dk, kun opererer i skræmmebilleder)

Plus, at de i en del år har brugt EU ligesom "Gud" og "skæbnen" og den slags.
Hvis noget går godt, tager de selv æren. Hvis noget er skidt er "X"s skyld :genert:
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Tux » 4. jul 2016, 13:39

Code71 skrev:
kidkomb skrev:Jeg siger stadig, som jeg har sagt hele tiden, de går ingen steder.
De ignorerer afstemningen og bliver i EU.


Hvilket ville falde meget godt i tråd med elitens mening om jævne borgere. At de simpelthen er for dumme til at stemme noget fornuftigt


I dette tilfælde har eliten så ret.. :devil:
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf kidkomb » 4. jul 2016, 14:31

Tux skrev:
Code71 skrev:
kidkomb skrev:Jeg siger stadig, som jeg har sagt hele tiden, de går ingen steder.
De ignorerer afstemningen og bliver i EU.


Hvilket ville falde meget godt i tråd med elitens mening om jævne borgere. At de simpelthen er for dumme til at stemme noget fornuftigt


I dette tilfælde har eliten så ret.. :devil:

Det kan sagtens være.
Men det er jo i virkeligheden irrelevant.
Det er deres ansvar at guide de stupide får til det rigtige trug og de failede.
De kiggede givetvis på fugle....
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Code71 » 4. jul 2016, 20:11

Sjovt at de engelske aktier og også i resten af europa nu er OVER niveauet fra dagen før Brexit
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Oveditlevsen » 4. jul 2016, 20:30

Jeg håber virkelig at EU vågner op nu, da jeg grundlæggende synes at samarbejde og et frit marked er nogle fine ting, som er til gavn for alle. Jeg fatter bare ikke at de gjorde til en Union, det er Europas lande alt for forskellige til, og det er ikke videre demokratisk. Jeg synes vi skulle nedgradere til EF, EU er da noget bras.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Wizzze » 4. jul 2016, 20:45

Code71 skrev:Sjovt at de engelske aktier og også i resten af europa nu er OVER niveauet fra dagen før Brexit


Det er fordi The City ikke tror at et brexit bliver til noget, samtidig med at den engelske nationalbank reelt pumper gratis penge ud til bankerne så de kan købe aktiver op, og nu her senest spiller regeringen ud med at sænke selskabsskatten, for at firmaer fortsat skal blive i UK.
Alligevel så strammes der op, de fleste store banker i UK har allerede indført ansættelsesstop.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf paint » 4. jul 2016, 22:34

Wizzze skrev:
Code71 skrev:Sjovt at de engelske aktier og også i resten af europa nu er OVER niveauet fra dagen før Brexit


Det er fordi The City ikke tror at et brexit bliver til noget, samtidig med at den engelske nationalbank reelt pumper gratis penge ud til bankerne så de kan købe aktiver op, og nu her senest spiller regeringen ud med at sænke selskabsskatten, for at firmaer fortsat skal blive i UK.
Alligevel så strammes der op, de fleste store banker i UK har allerede indført ansættelsesstop.


Og hvis det så gør alligevel, så er de allerede i gang med at være kreative. UK's frie adgang til EU's indre marked, vil formentlig forsvinde (ved et Brexit) og dermed vil eksistensgrundlaget for en meget stor del af City's økonomi, forsvinde, fordi en masse udenlandske firmaer, får adgang til det indre marked via London.

Nu, spekuleres der i 'City-kredse' i, at man med et lille kontor i Dublin, vil kunne opnå den samme adgang til det indre marked, selvom de egentlige ejere og det virkelige arbejde, udføres i City. På dén måde, spekuleres der allerede nu i, at man i The City, kan bevare den frie adgang til EU's store indre marked.

Om de så kan slippe afsted med det, er en anden sag. Men der spekuleres vildt i denne mulighed.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf dgd2007 » 5. jul 2016, 01:24

Code71 skrev:Sjovt at de engelske aktier og også i resten af europa nu er OVER niveauet fra dagen før Brexit

Dog er £ vist ca. 10% lavere.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Wizzze » 5. jul 2016, 05:36

dgd2007 skrev:
Code71 skrev:Sjovt at de engelske aktier og også i resten af europa nu er OVER niveauet fra dagen før Brexit

Dog er £ vist ca. 10% lavere.


Det er fortsat nedad og er nu i 8,86, det svarer til omkring 16% fald, og jo flere pund som Bank of England pumper ud i markedet, jo længere vil det falde.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf dgd2007 » 5. jul 2016, 17:53

Hos de Konservative fik Theresa May lige så mange stemmer (til ny formand) som de fire andre til sammen.
Parlamentsmedlemmerne stemmer indtil, der kun er to tilbage - og en ryger ud hver gang, lige som i Robinson :) De to tilbageværende vælges af alle partimedlemmer ved brevstemmer.

May var lunken "Remain"-støtte under folkeafstemningen, men er kendt for at være "tough on migration". Så der er lidt til hver side.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"