Vi der venter på storken!

S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 4. jul 2016, 20:51

Jeg skal teste om en uges tid.... Er 7 dage efter ÆL i dag, så synes tiden går alt for langsomt.... Der er ikke noget der føles anderledes end de andre gange, udover en forfærdelig masse luft i maven :badr: så tvivler på den er her i denne omgang, så jeg håber bare at alle røntgen klinikker ikke holder ferie, så jeg kan få lavet den forbandede hsg undersøgelse.

Mit arbejde er rigtig noget lort for tiden. Jeg har fået ny stilling (ikke frivilligt), som jeg bare slet ikke synes er fedt... Så der er en masse nye opgaver, samtidig med at jeg har rigtig mange af mine gamle opgaver, da ingen er trænet. Så jeg er trist og småstresset, hvilket nok ikke gør det nemmere at lave baby. Jeg har fundet et job, jeg godt kunne tænke mig at søge, men kan ikke finde ud af om jeg synes det er fedt at blive hurtig gravid efter at være startet på et nyt job (altså hvis jeg nogensinde bliver gravid). Ville i gøre det?
Snakkede med min veninde/kollega om det i dag, og hun synes bare jeg skulle søge det. Det vigtigste er jo at være glad for at gå på arbejde.... Og lige for tiden overvejer jeg at melde mig syg hver morgen :whine:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 4. jul 2016, 21:34

S_imse: et kæmpe :ae: til dig!
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 4. jul 2016, 21:38

I did it! :banan:

Jeg stak helt selv en nål i mit eget maveskind! Det gjorde ikke spor ondt, men hold op hvor var det frygtindgydende at gøre :gisp: Det har bare at være sidste gang :lol: Men i realiteten er det nok bare en ud af ufatteligt mange :rulle:
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 5. jul 2016, 04:57

Howitz skrev:I did it! :banan:

Jeg stak helt selv en nål i mit eget maveskind! Det gjorde ikke spor ondt, men hold op hvor var det frygtindgydende at gøre :gisp: Det har bare at være sidste gang :lol: Men i realiteten er det nok bare en ud af ufatteligt mange :rulle:


Første gang var jeg også på lavdosis hormoner og fik kun 1 æg ud af det. Tror bare de starter blidt, for at se hvordan man reagerer - ikke så fedt at stå med 5 æg første gang og de så ikke må fortsætte.

Jeg syntes også det var frygteligt første gang jeg skulle stikke mig selv og måtte tage tilløb flere gange. Og da det så var gjort, tænkte jeg "var det virkelig bare det??"
Men man er lidt sej, når man stikker sig selv :rock:

Og selvfølgelig er den der første gang, bare fordi vi andre ikke kan finde ud af det, behøver du ikke følge vores eksempler! :lol:
0
03.05.2017 :lun:
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 5. jul 2016, 06:44

S_imse skrev:Jeg skal teste om en uges tid.... Er 7 dage efter ÆL i dag, så synes tiden går alt for langsomt.... Der er ikke noget der føles anderledes end de andre gange, udover en forfærdelig masse luft i maven :badr: så tvivler på den er her i denne omgang, så jeg håber bare at alle røntgen klinikker ikke holder ferie, så jeg kan få lavet den forbandede hsg undersøgelse.

Mit arbejde er rigtig noget lort for tiden. Jeg har fået ny stilling (ikke frivilligt), som jeg bare slet ikke synes er fedt... Så der er en masse nye opgaver, samtidig med at jeg har rigtig mange af mine gamle opgaver, da ingen er trænet. Så jeg er trist og småstresset, hvilket nok ikke gør det nemmere at lave baby. Jeg har fundet et job, jeg godt kunne tænke mig at søge, men kan ikke finde ud af om jeg synes det er fedt at blive hurtig gravid efter at være startet på et nyt job (altså hvis jeg nogensinde bliver gravid). Ville i gøre det?
Snakkede med min veninde/kollega om det i dag, og hun synes bare jeg skulle søge det. Det vigtigste er jo at være glad for at gå på arbejde.... Og lige for tiden overvejer jeg at melde mig syg hver morgen :whine:


Jeg kan godt forstå dine tanker om nyt arbejde, men det er jo ikke til at vide hvornår du bliver gravid. Det sker forhåbentlig hurtigt, men hvad hvis der nu går flere år? Er det så fair at sætte dit liv på standby og ikke søge nyt job? Det synes jeg ikke. Men jeg kan sagtens forstå dig og jeg ville have det på præcis samme måde :)
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 5. jul 2016, 06:46

Majer skrev:
S_imse skrev:Jeg skal teste om en uges tid.... Er 7 dage efter ÆL i dag, så synes tiden går alt for langsomt.... Der er ikke noget der føles anderledes end de andre gange, udover en forfærdelig masse luft i maven :badr: så tvivler på den er her i denne omgang, så jeg håber bare at alle røntgen klinikker ikke holder ferie, så jeg kan få lavet den forbandede hsg undersøgelse.

Mit arbejde er rigtig noget lort for tiden. Jeg har fået ny stilling (ikke frivilligt), som jeg bare slet ikke synes er fedt... Så der er en masse nye opgaver, samtidig med at jeg har rigtig mange af mine gamle opgaver, da ingen er trænet. Så jeg er trist og småstresset, hvilket nok ikke gør det nemmere at lave baby. Jeg har fundet et job, jeg godt kunne tænke mig at søge, men kan ikke finde ud af om jeg synes det er fedt at blive hurtig gravid efter at være startet på et nyt job (altså hvis jeg nogensinde bliver gravid). Ville i gøre det?
Snakkede med min veninde/kollega om det i dag, og hun synes bare jeg skulle søge det. Det vigtigste er jo at være glad for at gå på arbejde.... Og lige for tiden overvejer jeg at melde mig syg hver morgen :whine:


Jeg kan godt forstå dine tanker om nyt arbejde, men det er jo ikke til at vide hvornår du bliver gravid. Det sker forhåbentlig hurtigt, men hvad hvis der nu går flere år? Er det så fair at sætte dit liv på standby og ikke søge nyt job? Det synes jeg ikke. Men jeg kan sagtens forstå dig og jeg ville have det på præcis samme måde :)


Jeg ville også søge det. De fleste arbejdsgivere ved godt at det er en del af gamet, når de ansætter kvinder i den fødedygtige alder. :)
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 5. jul 2016, 07:59

S_imse Jeg synes virkelig også, du skal gøre det. Ville have præcis de samme overvejelser som dig, og forstår det fuldt ud, men livet er altså for kort til at bruge så meget af sit liv et sted, hvor man ikke er glad! :ae:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 5. jul 2016, 08:05

Vi havde en rigtig fin første samtale på klinikken.

Vi har jo ikke fået taget alverdens prøver endnu, så indtil videre var det bare en snak og lidt prøver. Kæresten fik taget blodprøve og jeg fik taget celleskrab og smear og fik en scanning af livmoder og æggestokke.

Jeg skal have taget blodprøver og have en gennemskylning og kæresten skal aflevere en ny sædprøve, og så planlægger vi derfra. Hun lød meget optimistisk omkring at prøve insemination, så nu må vi se. (Hun snakkede faktisk allerede om at starte op her, når min mens kommer i slut juli :8: Der skal vi dog på ferie, så sagde at vi - uanset hvad - tidligst ville i gang i august :)

Vi fik jo ikke så mange svar, men hun kunne da på scanningen konstatere, at jeg har en flot, tyk slimhinde og en fin stor ægblære klar til æl her om nogle dage, så hun opfordrede til, at vi "lige var lidt ekstra aktive den næste tid" :D. Og så nævnte hun også, at hun bestemt ville mene, at min æg reserve ligger i "den høje ende af normalområdet". Og så kunne hun se, at mine stofskiftetal var meget fine i 2014 (sidst jeg fik taget en blodprøve). Så langt så godt. :)
6
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 5. jul 2016, 08:50

... og nu gik det så lige op for mig, at den der gennemskylning skal være på en bestemt cyklusdag, så det må blive i august.. Hvis de har tid. Ja, man væbner sig med tålmodighed :D Godt vi stadig har masser af den :D
1
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Chloecat » 5. jul 2016, 19:07

Jeg har gang i æl testerne og er lidt håbløs nybegynder, i lørdags var den positiv og var det sådan set indtil i dag, hvor den så er mindre positiv. Jeg har så læst at test stegen skal være tydligere eller lig end 'den anden streg', mine var positive - men slet ikke så positive. jeg syntes den var mindre positiv i dag end sidst, men var så også kun et par timer siden sidst jeg tissede og det var måske for tyndt. (Sorry the details)

Så aner ikke rigtigt om min ægløsning har været der så, om jeg skal blive ved med at teste..
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 5. jul 2016, 19:26

Chloecat skrev:Jeg har gang i æl testerne og er lidt håbløs nybegynder, i lørdags var den positiv og var det sådan set indtil i dag, hvor den så er mindre positiv. Jeg har så læst at test stegen skal være tydligere eller lig end 'den anden streg', mine var positive - men slet ikke så positive. jeg syntes den var mindre positiv i dag end sidst, men var så også kun et par timer siden sidst jeg tissede og det var måske for tyndt. (Sorry the details)

Så aner ikke rigtigt om min ægløsning har været der så, om jeg skal blive ved med at teste..


Det er helt korrekt at test stregen skal være lige så tydelig eller mere tydelige end kontrol stregen, hvis ikke, så er den ikke positiv. Så når du skriver dine er positive, men slet ikke så positive - tænker jeg at du ser to streger, hvor test stregen er mindre tydelig og testen er derfor ikke positiv.
Jeg kan i hele perioden hvor jeg tager ÆL test se to streger, og nogle gange tror jeg den er på vej til at være positiv, men dagen efter er den så mindre tydelige igen. Men jeg vil sige, jeg har aldrig været i tvivl, når de så endeligt er lige tydeligt.

Har du en forholdsvis regelmæssig cyklus, hvis ikke så ville jeg blive ved med at teste indtil du var sikker på positiv test :)
1
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 5. jul 2016, 20:34

Tak for svar angående min jobsituation, det var lige hvad jeg havde brug for at høre.... Eneste minus er hvis jeg skulle blive gravid inden start, så står den på dagpenge på barsel hvilket er 1/3 af min nuværende løn... Så det ville være lidt hårdt samt betyde, at der vil gå længere tid inden vi kan købe hus.....
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 6. jul 2016, 13:16

S_imse skrev:Tak for svar angående min jobsituation, det var lige hvad jeg havde brug for at høre.... Eneste minus er hvis jeg skulle blive gravid inden start, så står den på dagpenge på barsel hvilket er 1/3 af min nuværende løn... Så det ville være lidt hårdt samt betyde, at der vil gå længere tid inden vi kan købe hus.....


Kan godt forstå, det er en svær beslutning så. Men ville nok stadig satse på det nye.

Jeg prøver lidt at leve efter "hvis jeg ville have gjort det uden det her baby-projekt, så gør jeg det også nu" i et håb om, at jeg ikke senere kommer til at se mit barns tilbliven som værende én lang, træls tid, hvor jeg gik glip af en masse, jeg gerne ville. Man ved jo - desværre - ikke hvor længe, det trækker ud. (Ved ikke, om det giver mening :genert: )

Altså, jeg booker ikke rejser i zika-områder, men det er mere princippet ik :D
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 6. jul 2016, 13:18

Howitz: Blev det i dag?? Og gik det godt? :)
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 6. jul 2016, 15:01

MyGirl skrev:Howitz: Blev det i dag?? Og gik det godt? :)


Det gjorde det MyGirl :banan:

Jeg havde et stort flot æg/folikel på 23 mm ready to pop, og så sendte de lige 27 millioner af de hurtigste små lejesvende i bedste kvalitet afsted. Det er en klar forbedring fra den test han tidligere fik foretaget. Der ville der kun have været 5 mill af de bedste. Den var også steget fra 19 mill/ml til 44 mill/ml og så var de meget mere motile, hvilket var vores største problem :dance: Måske har de der kosttilskud og akupunktur alligevel virket?!

Så nu tror jeg lidt mere på det :kryds:
8

Tilbage til "Graviditet"