Tyrkiet? Er det sikkert?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Tyrkiet? Er det sikkert?

Indlægaf Skralde » 2. jul 2016, 09:05

Vi har fortsat planer om at rejse til Didim (Bordrum-halvøen) til September. Selvfølgelig tænker og bekymrer jeg mig da lidt over den øgede risiko, men jeg nægter at leve i frygt og glæder mig i stedet for.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Flowergirl
Indlæg: 152
Tilmeldt: 12. maj 2016, 11:18
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: Tyrkiet? Er det sikkert?

Indlægaf Flowergirl » 2. jul 2016, 12:09

Jeg står egentlig og skal til Tyrkiet her i august, og jeg glæder mig egentlig ikke til det - specielt ikke efter det der lige er sket. Selvfølgelig skal man ikke gå og være bange, men jeg synes man skal tage det alvorligt, når medier og diverse advarer om fx Tyrkiet, og at der er stor sandsynlighed for, at der vil komme flere angreb dernede.
Jeg elsker Tyrkiet, men synes det der terror kommer for tæt på lige nu.

Desuden kan jeg ikke rigtig forstå, hvorfor man skal have en så træls tone på pga. at nogen ikke vil til Tyrkiet sådan som tingene ser ud nu. Det står da folk frit for, om man vil derned eller ej.
5
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Tyrkiet? Er det sikkert?

Indlægaf Skralde » 2. jul 2016, 13:36

Rikke skrev:
Skralde skrev:Vi har fortsat planer om at rejse til Didim (Bordrum-halvøen) til September. Selvfølgelig tænker og bekymrer jeg mig da lidt over den øgede risiko, men jeg nægter at leve i frygt og glæder mig i stedet for.

Altså man lever vel sådan set ikke i frygt, blot fordi man undgår Tyrkiet men rejser til et andet land i stedet?



Nej nej bevares, men jeg nægter at ændre i mine planer af frygt :)
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Tyrkiet? Er det sikkert?

Indlægaf lulu-p » 2. jul 2016, 15:14

Skralde skrev:
Rikke skrev:
Skralde skrev:Vi har fortsat planer om at rejse til Didim (Bordrum-halvøen) til September. Selvfølgelig tænker og bekymrer jeg mig da lidt over den øgede risiko, men jeg nægter at leve i frygt og glæder mig i stedet for.

Altså man lever vel sådan set ikke i frygt, blot fordi man undgår Tyrkiet men rejser til et andet land i stedet?



Nej nej bevares, men jeg nægter at ændre i mine planer af frygt :)


Jeg ville holde mig orienteret på udenrigsministeriets hjemmeside. De har fornylig opdateret deres vejledning vedrørende rejser til Tyrkiet.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Tyrkiet? Er det sikkert?

Indlægaf Skralde » 2. jul 2016, 15:40

lulu-p skrev:
Skralde skrev:
Rikke skrev:
Skralde skrev:Vi har fortsat planer om at rejse til Didim (Bordrum-halvøen) til September. Selvfølgelig tænker og bekymrer jeg mig da lidt over den øgede risiko, men jeg nægter at leve i frygt og glæder mig i stedet for.

Altså man lever vel sådan set ikke i frygt, blot fordi man undgår Tyrkiet men rejser til et andet land i stedet?



Nej nej bevares, men jeg nægter at ændre i mine planer af frygt :)


Jeg ville holde mig orienteret på udenrigsministeriets hjemmeside. De har fornylig opdateret deres vejledning vedrørende rejser til Tyrkiet.


Der gør jeg også :gogo:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Tyrkiet? Er det sikkert?

Indlægaf paint » 2. jul 2016, 16:59

Man opfordres også (af Udenrigsministeriet) til at registrere sig på 'Danskerlisten', ved rejser til Tyrkiet

http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-t ... r/tyrkiet/
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
BlushBaby
Indlæg: 13
Tilmeldt: 3. jul 2016, 14:07
Kort karma: 5
Likede indlæg: 28

Re: Tyrkiet? Er det sikkert?

Indlægaf BlushBaby » 4. jul 2016, 13:48

Åh jeg synes den er svær. Jeg ville nok holde mig fra overturistede steder
Men ja, det er en vurderingssag. Har f.eks været i Israel mange gange og skal det også til næste forår...og der er altid fare for terror og desværre hyppige angreb og overfaæd, men jeg tager alligevel afsted.
Jeg tror du skal mærke efter i dig selv. Men jeg forstår tvivlen.
1
Brugeravatar
Corvida
Indlæg: 55
Tilmeldt: 27. apr 2016, 19:35
Kort karma: 5
Likede indlæg: 155

Re: Tyrkiet? Er det sikkert?

Indlægaf Corvida » 5. jul 2016, 14:54

Vi skal til Antalya om et par uger. Jeg glæder mig og er ikke specielt bekymret, men vi har da skrevet os på danskerlisten, bevidst undgået mellemlanding i Istanbul og vil forsøge at opholde os så kort tid som muligt i lufthavnen og på andre meget befolkede steder. Selvom Tyrkiet selvfølgelig er særligt udsat lige nu, så føler jeg egentlig at der er en forøget risiko for terror stort set overalt i øjeblikket. Desuden er risikoen for at lige netop det sted vi opholder os, i lige netop den ene uge vi er dernede, bliver bombet, altså stadig mindre end risikoen for, at jeg bliver tilfældigt kørt ned i Danmark.

Jeg synes, at det er synd, at terrorangrebene mod Tyrkiet har været en succes i den forstand, at landet nu er så ramt på turismen. Dermed ikke sagt, at jeg ikke har fuld forståelse for, at man vælger det fra. Hvis man har en dårlig mavefornemmelse med det, så synes jeg bestemt, at man skal vælge et andet rejsemål i stedet for at spilde sin ferie på at være et sted, hvor man ikke føler sig tryg og kan slappe af.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Tyrkiet? Er det sikkert?

Indlægaf HappyPaww » 16. jul 2016, 04:58

Der bliver vist ingen ferier til alle dem, der i vildskab købte de billige rejser derned...

Verden er officielt fucked up :(
2
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Tyrkiet? Er det sikkert?

Indlægaf landsbytossen » 16. jul 2016, 05:41

FruDulle skrev:Jeg læste i går at Dennis Knudsen og siger at det er derfor at det er så svær for ham at sælge sin lejlighed.

Det gør det i hvert fald ikke nemmere, når man hedder Dennis Knudsen og har en dom for boligsvindel vedr. en ejendom i Tyrkiet.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Tyrkiet? Er det sikkert?

Indlægaf Fru Sunshine » 16. jul 2016, 10:29

Hvordan var det nu? Latterligt bekymret?
Det var så ikke så latterligt endda.

:trist:
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Tyrkiet? Er det sikkert?

Indlægaf Annione » 16. jul 2016, 15:25

Jeg synes det er så uendelig trist - det rammer Tyrkiet rigtig hårdt, at turismen nok kommer til at bryde helt sammen nu. Samtidig, så er jeg glad for at jeg både har oplevet Istanbul og Ephesus her inden alt det ballade har ramt landet. Det kommer til at vare år, før jeg skal derned igen.
0
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Tyrkiet? Er det sikkert?

Indlægaf Olaf » 16. jul 2016, 15:36

Vi skulle have været afsted i morges men rejsen blev selvsagt aflyst. Og det er desværre ikke til at få noget andet i samme stil (i hvert fald ikke noget jeg vil betale for). Så har haft et par meget skuffede unger i dag. Nu er det jo ikke os alle der har bestilt en billig rejse indenfor de sidste uger - vi har rejst flere gange til Tyrkiet og bookede for længe siden.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Tyrkiet? Er det sikkert?

Indlægaf milisa » 23. jul 2016, 21:01

Nåmen, manden, jeg og vores 2-årige har lige købt en uge i marmaris fra på fredag. Juli måned (hvis man tager de senere år med) har lært os, at man kan blive udsat for gale mænds (sikkert også kvinders) værk i Oslo, Paris, London, Madrid, Nice, Haifa, Kfar Saba, München og sikkert mange flere. Jeg kan ikke se, at Marmaris skulle være så meget værre/bedre.
0
Tally-ho

Tilbage til "Rejser"