USA for under 1000kr. ?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

USA for under 1000kr. ?

Indlægaf Wizzze » 17. sep 2015, 15:28

http://www.bt.dk/rejser/prisen-styrtdyk ... 999-kroner

Det bliver sikkert kun få sæder på nogle få afgange, som kommer helt derned, og så kommer der sikkert en del gebyrer oveni, men stadig en billig pris, hvis man er villig til at tage ventetiden på Island med. Men trenden er klar, USA bliver mere og mere tilgængelig, og der er efterhånden ikke den store forskel i forhold til en charterrejse sydpå. Skal du afsted ?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: USA for under 1000kr. ?

Indlægaf Rapfisk » 17. sep 2015, 16:46

På et tidspunkt, ja. Jeg vil gerne tilbage til San Francisco, og jeg vil gerne se Washington igen som voksen. Nu arbejder jeg også sammen med en masse amerikanere, så det gør måske, at tanken virker ret ligetil, ja, måske mindre som et eventyr, end det tidligere har gjort.

Edit: En kampagne som den, du referer til, betyder mindre for mig. Jeg finder ud af, hvornår jeg skal af sted, og så finder jeg de bedste billetter på det tidspunkt. Men det er da klart, at hvis der udbryder priskrig, vil jeg være tilbøjelig til at sige, at nu skal det være. Så er spørgsmålet, om den øgede efterspørgsel på flybilletter presser hotelpriserne op.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: USA for under 1000kr. ?

Indlægaf ExCoastal » 17. sep 2015, 19:56

Generelt er konkurrence på prisen en stor fordel for forbrugerne, også selvom man ikke benytter sig af de allerbilligste tilbud. Så mon ikke der kommer lidt af en priskrig på USA ruterne?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: USA for under 1000kr. ?

Indlægaf Wizzze » 17. sep 2015, 20:26

ExCoastal skrev:Generelt er konkurrence på prisen en stor fordel for forbrugerne, også selvom man ikke benytter sig af de allerbilligste tilbud. Så mon ikke der kommer lidt af en priskrig på USA ruterne?


Der sker jo meget på atlanten. Norwegian åbner en direkte rute til Las Vegas fra Kbh, SAS har flyttet Stavanger-Houston ruten til en ekstra flyvning på Kbh-New York, og de åbner en rute til Los Angeles og en anden til Miami, næste år, alt andet lige kommer der flere sæder "over there" og det burde betyde lavere priser.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: USA for under 1000kr. ?

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. sep 2015, 20:43

Wizzze skrev:http://www.bt.dk/rejser/prisen-styrtdykket-rejs-til-usa-for-999-kroner

Det bliver sikkert kun få sæder på nogle få afgange, som kommer helt derned, og så kommer der sikkert en del gebyrer oveni, men stadig en billig pris, hvis man er villig til at tage ventetiden på Island med. Men trenden er klar, USA bliver mere og mere tilgængelig, og der er efterhånden ikke den store forskel i forhold til en charterrejse sydpå. Skal du afsted ?



Der er ikke den store forskel, hvis overhoved nogen forskel... ihvertfald ikke hvis man er en flok der skal afsted.
Vi lavede for sjov en sammenligning imellem Florida og 14 dage i sydeuropa, medregnet billeje, feriebolig med adgang til svømmepøl, og leveomkostninge, ja så synes Florida faktisk at være på samme prisniveau! snakker vi 3 uger, så begynder det at blive billigere.
Billetter til div. attraktioner dog ikke medregnet - det løber jo, trods alt, op.

Men USA er klart på vores liste, og det bliver et fremtidigt rejsemål af flere omgange, da der er rigtig mange byer og områder vi rigtig gerne vil opleve! Og ja, de billige flybilletter de lokker bestemt.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: USA for under 1000kr. ?

Indlægaf ExCoastal » 22. sep 2015, 16:03

USA er jo et billigt land at holde ferie i, så hvis flybilletterme er billige, så kan det sagtens konkurrere med f.eks. Sydeuropa.

Hoteller er billige (bortset fra de store byer som New York og San Francisco) billeje er billig, benzinen er billig, og det koster heller ikke meget at gå ud og spise.

Desuden kan man med fordel flyve indenrigs til små penge. Jeg har f.eks. lige booket fly fra San Jose til San Diego til $59 hver vej. Men man skal være opmærksom på, at nogle af lavprisselskaberne ikke kan findes på de gængse søgemaskiner. Jeg bruger mest Southwest eller Virgin America, og selvom det et discount, så snakker vi ikke Ryanair niveau...
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: USA for under 1000kr. ?

Indlægaf Wizzze » 22. sep 2015, 16:26

ExCoastal skrev:USA er jo et billigt land at holde ferie i, så hvis flybilletterme er billige, så kan det sagtens konkurrere med f.eks. Sydeuropa.

Hoteller er billige (bortset fra de store byer som New York og San Francisco) billeje er billig, benzinen er billig, og det koster heller ikke meget at gå ud og spise.

Desuden kan man med fordel flyve indenrigs til små penge. Jeg har f.eks. lige booket fly fra San Jose til San Diego til $59 hver vej. Men man skal være opmærksom på, at nogle af lavprisselskaberne ikke kan findes på de gængse søgemaskiner. Jeg bruger mest Southwest eller Virgin America, og selvom det et discount, så snakker vi ikke Ryanair niveau...


Vi bruger også Virgin America, det er fint med ordentlig service, ligesom JetBlue.

Efter Mardi gras i New Orleans, fløj vi indenrigs fra NO til JFK i New York. Den flyvning var billigere, end taxa-turen fra JFK til Manhattan :8: Så ja nogen ting er billige i USA, andre er ikke. Og så skal man ikke glemme at dollaren er oppe i 6,7kr. av av. :trist:
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Rejser"