Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 21. sep 2015, 17:56

Men altså. Er det virkelig så slemt, at vi har forskellige holdninger til hvad vi finder imponerende og hvad ikke? Hvis man selv er glad for sine valg, kan man vel være ligeglad med, hvad andres værdier er.
1
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 21. sep 2015, 18:06

Citat slettet

Nej, du har ret :) Dårlig formulering fra min side.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 21. sep 2015, 18:07

Jeg har lavet en tråd til emnet:
viewtopic.php?f=39&t=597
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 21. sep 2015, 18:12

Og jeg oprettede i øvrigt tråden, fordi jeg synes emnet er lidt interessant og noget, de fleste sikkert har en holdning til. Af erfaring ved jeg bare det nok er et spørgsmål om tid, før nogen kommer og stopper snakken med reference til trådens overordnede præmis, og det synes jeg bare altid er lidt ærgerligt, for det er så sjældent, nogen rent faktisk opretter en ny tråd og fortsætter debatten.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 21. sep 2015, 18:17

Citat slettet
Det er vel snarere et spørgsmål om hvor socialt privilegeret man er, og hvilken samfundsklasse man befinder sig i.
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 21. sep 2015, 18:23

Citat slettet

Jeg tror ikke, at der er nogen, der ikke glæder sig med andre. Det læser jeg i hvert fald slet ikke ud af denne debat :)

Ellers er jeg helt enig med dig.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 21. sep 2015, 18:57

Jeg har lyst til at bortauktionere dele af min svigerfamilie.

Småracistiske røvbananer uden job og hjerne gives væk - kan evt. bruges til at skovle lort på en gård, eller andet manuelt arbejde. Deres evner er ikke klarlagt endnu, voksen alder til trods, grundet arbejdsløshed og dårlige undskyldninger.
2
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 21. sep 2015, 19:16

dykkersild skrev:Jeg har lyst til at bortauktionere dele af min svigerfamilie.

Småracistiske røvbananer uden job og hjerne gives væk - kan evt. bruges til at skovle lort på en gård, eller andet manuelt arbejde. Deres evner er ikke klarlagt endnu, voksen alder til trods, grundet arbejdsløshed og dårlige undskyldninger.


Jeg tror sgu, at jeg smider dem under Gul og Gratis!
2
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 21. sep 2015, 19:26

Rakel skrev:Jeg sidder ofte lidt med følelsen af, at folk kunne lære at være lidt mere rummelige.

Det er sjældent, at jeg siger det - men vi ved jo ikke altid, om folk har haft let ved at opnå en graviditet, den barnløse er det måske af valg - måske ikke, om en kvinde haft en nem graviditet eller ej eller rædselsfuld eller let fødsel, har en frygtelig barndom, let til det uddannelsesmæssige eller ikke og så videre. Alle underholder hellere ikke vidt og bredt.

Jeg forsøger virkeligt i omgangen med andre dels at lytte, men også fordele sol og vind lige. Jeg kan godt glædes både også en nyfødt og en bog - for at blive i det. Jeg kan også sagtens klare at indrette vagtplanen, så alle kan få et mål af ønsker opfyldt.

Jeg kan også sagtens dæmpe mine unger - for jeg gider ikke, at et par børn (mine eller andres) overtager hele showet og ærligt, vi sorterer med hård hånd fra, hvis ikke at alle kan være tilstede ligeværdigt.

Jeg siger sjældent den slags - for man kommer sjældent særligt langt med det. Snæversynet trives simpelthen for godt for jeg og oplever det i høj grad også.

Jeg tror nu nok, at de fleste det omgås mig ved, hvad jeg synes om moderne fokusering (og FB er ofte en pestilens til at forstærke tingene) uden at ofte blander mig verbalt.


Jeg elsker dig altså en lille smule for det her indlæg Rakel - men vi plejer jo også at være enige.
Du får dælme en lille pompom-pige :pompom:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. sep 2015, 19:45

Når man i øvrigt har de holdninger, jeg har, må man bestemt ikke sige, at "Klovn - the movie" var sjov at se. Men det var den. Tour de Fiss ftw!
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 21. sep 2015, 20:33

Jeg synes ikke om Harry Hole-serien af Jo Nesbø.
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 21. sep 2015, 20:46

Jeg synes Liza Marklund skriver dødsygt
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 21. sep 2015, 20:50

Jeg synes, Jussi Adler-Olsens bøger bliver dårligere og dårligere. Den sidste kunne man snildt tage halvdelen af historien og kyle ud, uden at man ville have savnet den.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 21. sep 2015, 21:08

Jeg forstår ikke det fantastiske ved Tolkiens bøger med hundredevis af rim og sange og alenlange beskrivelser af landskabet osv.
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pixie88 » 21. sep 2015, 22:52

Jeg synes ikke man behøver at svare med det samme på en FB besked, selvom man har læst den og afsenderen kan se dette. Heller ikke selvom man er online efterfølgende og afsenderen også kan se dette.
Jeg er lidt OCD, så jeg kan godt åbne en besked uden at læse den, udelukkende fordi notifikationen på FB ikonet irriterer mig.
Jeg gider simpelthen ikke være forpligtet til samtale eller være forpligtet til at være tilgængelig hver evig eneste fucking gang jeg er på FB. Nogle gange er jeg altså online, bare fordi.
Bliver man som afsender fornærmet over dette, så må han eller hun gribe knoglen og ringe op, hvis det er så vigtigt at få svar på noget, som ofte er super ligegyldigt.


Kæft hvor har jeg oplevet det med mange mennesker, især kvinder. Det grænser sig til hysteri.
7
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!

Tilbage til "Generelt"