Terminstråd - alle er velkomne :)

Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 6. jul 2016, 08:41

Nuttede Nuser, kan godt forstå, at du gerne vil have styr på de sidste praktiske ting.

Hvornår er det, at du har termin?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 6. jul 2016, 08:56

Sorenspige skrev:Nuttede Nuser, kan godt forstå, at du gerne vil have styr på de sidste praktiske ting.

Hvornår er det, at du har termin?


2/8 så det er ikke en katastrofe hvis han kommer nu, men han måtte gerne have tålmodighed et par uger endnu for min skyld. Er 36+1 i dag. Jeg ved at jeg kan gå indtil termin alligevel, men når jeg ikke kan mærke 90% af de plukveer der er, som er ret regelmæssige i følge CTGen er det lidt svært at vide hvornår man skal slappe af for ikke at sætte gang i det. Jordmoder skød på at han kom før termin.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. jul 2016, 08:56

Danseprinsesse skrev:
Mine voksede mest helt i starten og så en smule her til sidst - har ikke haft brug for at gå op i str. siden jeg købte nye bh'er et par måneder henne. Jeg var også g-skål i forvejen.
Men jeg har heller ikke taget noget på i graviditeten, det kan selvfølgelig godt spille ind på brysterne også (det gik lige op for mig, mens jeg skrev).


Fuck hvor er du sej! Håber at kunne gøre dig kunsten efter (eller i hvert fald nøjes med et par kg). Pt har jeg tabt mig, hvilket jeg har hørt at man helst ikke må, men synes nu jeg passer godt på kroppen, går aldrig rundt og er sulten, sørger for at få sund kost og presser ikke kroppen for hårdt ved motion, svømmer, går ture og cykler men lytter til kroppen.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 6. jul 2016, 08:57

Ting, man ikke skal gøre: kigge på babytøj. Nuåhr! :lun:

Og vi køber intet før vi har været til NF. Og helst heller ikke, før vi ved hvad køn det er. Men det er jo bare så nuttet i de små størrelser!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 6. jul 2016, 08:58

godtnavn skrev:
Danseprinsesse skrev:
Mine voksede mest helt i starten og så en smule her til sidst - har ikke haft brug for at gå op i str. siden jeg købte nye bh'er et par måneder henne. Jeg var også g-skål i forvejen.
Men jeg har heller ikke taget noget på i graviditeten, det kan selvfølgelig godt spille ind på brysterne også (det gik lige op for mig, mens jeg skrev).


Fuck hvor er du sej! Håber at kunne gøre dig kunsten efter (eller i hvert fald nøjes med et par kg). Pt har jeg tabt mig, hvilket jeg har hørt at man helst ikke må, men synes nu jeg passer godt på kroppen, går aldrig rundt og er sulten, sørger for at få sund kost og presser ikke kroppen for hårdt ved motion, svømmer, går ture og cykler men lytter til kroppen.


Jeg tabte mig også i starten af graviditeten. Selvom jeg syntes, at jeg spiste fint. Baby skal nok tage det, den har brug for!

Min bryster er større end de var før. Men ved ikke hvad størrelse jeg bruger, da jeg aldrig går med BH. Men de er i hvert fald større, og mere faste i det.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 6. jul 2016, 09:08

Jeghar også tabt mig - godt nok kun ½ kg, men mit BMI var 21, så jeg behøver ikke rigtig at tabe mig. Jeg har dog oplevet en smule.. ikke madlede, men bare at jeg ikke rigtig havde lyst til noget, så det er nok derfor.
Når jeg så til gengæld er sulten, joker min kæreste med, at han har mellem 4 og 8 minutter til at skaffe mig føde :lol: Jeg er typen, der i forvejen bliver lidt (ok... lidt mere end lidt) hangry, men nu går jeg så bare fra ikke sulten til meget sulten på et splitsekund.

Mht. anbefalet vægtøgning, så fandt jeg den her, hvor man kan beregne lidt mere præcist ud fra sin førvægt og BMI, hvor meget/lidt, man bør tage på: http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm
Jeg synes egentlig, det er meget fint at den er opdelt i minimum, maksimum og normal vægtøgning.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 6. jul 2016, 09:12

JoyNips skrev:Jeghar også tabt mig - godt nok kun ½ kg, men mit BMI var 21, så jeg behøver ikke rigtig at tabe mig. Jeg har dog oplevet en smule.. ikke madlede, men bare at jeg ikke rigtig havde lyst til noget, så det er nok derfor.
Når jeg så til gengæld er sulten, joker min kæreste med, at han har mellem 4 og 8 minutter til at skaffe mig føde :lol: Jeg er typen, der i forvejen bliver lidt (ok... lidt mere end lidt) hangry, men nu går jeg så bare fra ikke sulten til meget sulten på et splitsekund.

Mht. anbefalet vægtøgning, så fandt jeg den her, hvor man kan beregne lidt mere præcist ud fra sin førvægt og BMI, hvor meget/lidt, man bør tage på: http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm
Jeg synes egentlig, det er meget fint at den er opdelt i minimum, maksimum og normal vægtøgning.


Den er meget fin! Jeg følger faktisk minimumskurven næsten helt præcist. Men jeg er holdt op med at bekymre mig om, at vægten ikke stiger vildt meget. Det er forskellige fra kvinde til kvinde, og så længe man spiser ordentligt (og det gør jeg jo), så skal bebs nok få alt det, den skal bruge. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 6. jul 2016, 09:14

Eller... jeg kan ikke finde ud af at bruge den tror jeg. Kom til at skrive, at jeg var 1 meter høj... haha
Jeg har taget 2-3 kg mindre på end minimumskurven siger, når jeg skriver min rigtige højde. Hm.

Men det var så det med, at jeg ikke gad bekymre mig om det :P
Senest rettet af Sangius 6. jul 2016, 09:18, rettet i alt 1 gang.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 6. jul 2016, 09:14

godtnavn skrev:
Danseprinsesse skrev:
Mine voksede mest helt i starten og så en smule her til sidst - har ikke haft brug for at gå op i str. siden jeg købte nye bh'er et par måneder henne. Jeg var også g-skål i forvejen.
Men jeg har heller ikke taget noget på i graviditeten, det kan selvfølgelig godt spille ind på brysterne også (det gik lige op for mig, mens jeg skrev).


Fuck hvor er du sej! Håber at kunne gøre dig kunsten efter (eller i hvert fald nøjes med et par kg). Pt har jeg tabt mig, hvilket jeg har hørt at man helst ikke må, men synes nu jeg passer godt på kroppen, går aldrig rundt og er sulten, sørger for at få sund kost og presser ikke kroppen for hårdt ved motion, svømmer, går ture og cykler men lytter til kroppen.


Tak, ved ikke om jeg er specielt sej, men er glad for det, det er fint, at baby kunne æde lidt af mig. :)

Jeg har tabt mig 5 kg i forhold til før-graviditetsvægten. Pga. diabetes har jeg gået til jævnlige tjek hos en børnelæge, og det har overhovedet ikke bekymret hende. Så det tror jeg ikke, du skal være nervøs for, så længe du spiser, når du er sulten.
Tror mest det er bekymrende, hvis man taber sig meget pga. kvalme/opkast, eller hvis man i forvejen ikke har noget ekstra vægt at "give af".
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 6. jul 2016, 09:15

Danseprinsesse. Har du fundet noget oplysning om hvad man selv skal medbringe på "vores" sygehus. Jeg kan ikke finde ud af om vi selv skal have dyne og betræk med til lige efter fødslen eller kun til hjemturen.
Senest rettet af Nuttede-Nuser 6. jul 2016, 09:16, rettet i alt 1 gang.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 6. jul 2016, 09:16

Sangius skrev:Eller... jeg kan ikke finde ud af at bruge den tror jeg. Kom til at skrive, at jeg var 1 meter høj... haha
Jeg har taget 2-3 kg mindre på end minimumskurven siger. Hm.

Men det var så det med, at jeg ikke gad bekymre mig om det :P


Du skal bruge punktum og ikke komma, når du ændrer det til meter ;) Jeg begik samme fejl.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 6. jul 2016, 09:17

JoyNips skrev:
Sangius skrev:Eller... jeg kan ikke finde ud af at bruge den tror jeg. Kom til at skrive, at jeg var 1 meter høj... haha
Jeg har taget 2-3 kg mindre på end minimumskurven siger. Hm.

Men det var så det med, at jeg ikke gad bekymre mig om det :P


Du skal bruge punktum og ikke komma, når du ændrer det til meter ;) Jeg begik samme fejl.


Ja, det fandt jeg ud af :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 6. jul 2016, 09:22

Jeg har slet ikke rigtig styr på hvad jeg har taget på. 20kg måske. Men jeg har også ret meget væske i kroppen. I dag har jeg foreksempel vand i mine øjenlåg :LOL: jeg er så lækker. Så den reelle vægt ved jeg ikke. Jeg koncentrer mig ikke så meget om det. Vi er ved at etablere træning rum i laden, så det bliver også nemt at få trænet når den lille kommer til for jeg kan gøre det herhjemme.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 6. jul 2016, 09:33

JoyNips skrev:Jeghar også tabt mig - godt nok kun ½ kg, men mit BMI var 21, så jeg behøver ikke rigtig at tabe mig. Jeg har dog oplevet en smule.. ikke madlede, men bare at jeg ikke rigtig havde lyst til noget, så det er nok derfor.
Når jeg så til gengæld er sulten, joker min kæreste med, at han har mellem 4 og 8 minutter til at skaffe mig føde :lol: Jeg er typen, der i forvejen bliver lidt (ok... lidt mere end lidt) hangry, men nu går jeg så bare fra ikke sulten til meget sulten på et splitsekund.

Mht. anbefalet vægtøgning, så fandt jeg den her, hvor man kan beregne lidt mere præcist ud fra sin førvægt og BMI, hvor meget/lidt, man bør tage på: http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm
Jeg synes egentlig, det er meget fint at den er opdelt i minimum, maksimum og normal vægtøgning.


Ifølge den har jeg taget 2½ kg for lidt på i forhold til minimum. Men jordemoder sagde at det var fint - så jeg tror jeg vælger at lytte til hende. Så længe både jeg og baby har det godt, så må det være ganske fint. Og så ville de jo heller ikke genere mig ikke at tage alt for meget på :lol:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 6. jul 2016, 09:35

JoyNips skrev:
Sangius skrev:Eller... jeg kan ikke finde ud af at bruge den tror jeg. Kom til at skrive, at jeg var 1 meter høj... haha
Jeg har taget 2-3 kg mindre på end minimumskurven siger. Hm.

Men det var så det med, at jeg ikke gad bekymre mig om det :P


Du skal bruge punktum og ikke komma, når du ændrer det til meter ;) Jeg begik samme fejl.


Nåååh, det var godt. Så følger jeg fint kurven :D
0

Tilbage til "Graviditet"