Mads Holger er død

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Mads Holger er død

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jul 2016, 06:29

Jeg synes godt nok, at det er ved at udvikle sig til en event, hvor folk står på nakken af hinanden for at lovprise et menneske, der ellers, som jeg husker det, oftest af andre blev fremstillet som lidt latterlig og selvhøjtidelig og uden de store talenter. Det er i sig selv helt utroligt, hvor mange der pludselig kommer i tanke om, at han var deres ven, gamle skolekammerat, gå-i-byen-buddy eller bare bekendte.

Han blev 38. Havde han fået de samme lovord med på vejen, hvis han om to år havde kunne fejre rund fødselsdag? Jeg tvivler stærkt. Og det er ikke en kritik af afdøde.
14
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Mads Holger er død

Indlægaf Goozilla » 6. jul 2016, 11:26

DetSorteCirkus skrev:Jeg synes godt nok, at det er ved at udvikle sig til en event, hvor folk står på nakken af hinanden for at lovprise et menneske, der ellers, som jeg husker det, oftest af andre blev fremstillet som lidt latterlig og selvhøjtidelig og uden de store talenter. Det er i sig selv helt utroligt, hvor mange der pludselig kommer i tanke om, at han var deres ven, gamle skolekammerat, gå-i-byen-buddy eller bare bekendte.

Han blev 38. Havde han fået de samme lovord med på vejen, hvis han om to år havde kunne fejre rund fødselsdag? Jeg tvivler stærkt. Og det er ikke en kritik af afdøde.


Sådan er det jo, når de fleste dør. Der går lidt børnehave i den og pludselig er der en kamp for at udråbe sig selv til at være bedstevennen.

Jeg tror, at du har meget ret i det sidste, selvom jeg nu fornemmede en spirrende popularitet omkring hans person. Sådan lidt kult-agtigt, fordi han havde meningers mod og ikke var bange for at gå imod strømmen og være politisk ukorrekt.

Personligt havde jeg det meget svært med Mads Holger som debattør for nogle år tilbage. Jeg syntes, at han opførte sig som noget af det mest krukkede og flabede overklasseløg, man kan forestille sig. Han virkede rent ud sagt provokerende på mig på alle leder og kanter.
Så læste jeg et par af hans facebook-opslag, fordi en ven fulgte ham og det startede jeg så også på. Han var stadigvæk provokerende, krukket og opførte sig som et flabet medlem af en diffus overklasse, men hold nu kæft, hvor har jeg haft en griner på, når han i al sin selvfedme og arrogance leverede sydende svinere til højre og venstre. Jeg husker især, da alle plastrede deres facebook-billede til med tricoloren, hvor Mads Holger uploadede et klassisk billede af sig selv ved et piano med tre smukke kvinder. Én i en blå kjole, én i hvid og én i rød - fordi der ER bare ikke ret meget klasse over at skifte sit facebook-billede ud, når terroren rammer eller pride'n står for døren. Det er de færreste, der forstår at jorde igennem på den måde.

Jeg må indrømme, at jeg blev en smule chockeret og trist, da jeg læste, at han var død. I mine øjne har vi mistet en original, der ganske vist langt fra var elsket af alle, men han var sin egen og han efterlader helt klart et vakuum i på den danske debatscene. Jeg kommer personligt til at savne hans svidende opdateringer endskønt de indimellem også har ramt mig selv.
1
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Mads Holger er død

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 6. jul 2016, 13:13

Jeg hverken kendte Mads Holger eller var bongven med hans hund, men:

* »Det gode ved den skandinaviske velfærdsmodel er, at alle får mandlen. Det dårlige er, at mandelgaven altid er en bog af Ib Michael eller en pose rosiner.«

* »Kære statsminister, vil du i din forestående nytårstale i år ikke nok undtagelsesvist lade være med at genfortælle en anekdote om, at du forleden var ude på en arbejdsplads eller et andet sted i offentligheden, hvor du mødte en helt almindelig dansker, der f.eks. hed Leif og sagde dig noget, som satte tanker i gang? Jeg har selv mødt Leif, det var i Fakta forleden, han var småfuld og sprang over i køen.«

Så vidt jeg kan forstå hans kulturkritik er jeg enig, nogle gange har Danmark en katastrofal mangel på krystallysekroner, fuldblodsheste, smukke kvinder i overdådige kjoler og personer med grænseløse ambitioner.

Billede
2
Grab them by the pussy
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Mads Holger er død

Indlægaf paint » 6. jul 2016, 13:54

Vlad Kalashnikov skrev:Jeg hverken kendte Mads Holger eller var bongven med hans hund, men:

* »Det gode ved den skandinaviske velfærdsmodel er, at alle får mandlen. Det dårlige er, at mandelgaven altid er en bog af Ib Michael eller en pose rosiner.«

* »Kære statsminister, vil du i din forestående nytårstale i år ikke nok undtagelsesvist lade være med at genfortælle en anekdote om, at du forleden var ude på en arbejdsplads eller et andet sted i offentligheden, hvor du mødte en helt almindelig dansker, der f.eks. hed Leif og sagde dig noget, som satte tanker i gang? Jeg har selv mødt Leif, det var i Fakta forleden, han var småfuld og sprang over i køen.«

Så vidt jeg kan forstå hans kulturkritik er jeg enig, nogle gange har Danmark en katastrofal mangel på krystallysekroner, fuldblodsheste, smukke kvinder i overdådige kjoler og personer med grænseløse ambitioner.



Han har været ude med flere gode:

"Når jeg hører liberalister sige, at de også tænker på andre, så tænker jeg; "ja, ja - det er jo kun når I onanerer."
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"