Kan man finde en anonym på nettet

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Kan man finde en anonym på nettet

Indlægaf MissDitte » 6. jul 2016, 11:33

Jeg skal giftes i næste måned.

I sidste uge blev jeg kontaktet af en kvinde, som påstod at have haft et hemmeligt forhold med min kæreste det sidste år, og som bare ville lade mig det vide, da hendes samvittighed ikke kunne holde til det længere.
Jeg spurgte lidt ind, men fik ikke ret meget. Hun vidste, at jeg ikke havde været hjemme aftenen før, og påstod at hun var inviteret hjem til min kæreste om aftenen. Jeg så senere, at ca samme tidspunkt som hun sagde hun var inviteret, havde kæresten i en kommentar på facebook skrevet, at jeg ikke var hjemme.

Jeg er endt ved, at der er for mange ubekendte i den anden historie. Ting der ikke lyder helt rigtigt men som jeg heller ikke kan afvise. Men summen af disse ting gør, at jeg stoler på min kæreste.

Den profil, der blev skrevet fra (på facebook) er virkelig anonym. Ingen billeder, ingen venner, 2 statusopdateringer fra 2013 og ellers intet. Og selvom jeg synes det er mærkeligt, så skrev jeg jo med en, der ønskede at ødelægge mit forhold, og jeg vil selvsagt rigtig gerne vide hvem det er. Kan man på nogen måde som privat person finde ud af noget som helst om en profil på facebook? Feks hvor i landet der blev skrevet fra eller et eller andet? Nogen der ved noget om den slags?
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Kan man finde en anonym på nettet

Indlægaf Grissebassen » 6. jul 2016, 16:19

Jeg har ingen forstand på, om det kan lade sig gøre at opstøve vedkommendes identitet.
Jeg vil blot lige komme med et bemærkning om, at det ikke er et enestående tilfælde.
Jeg kender et par, der i forbindelse med deres bryllup modtog flere anonyme henvendelser fra en kvinde, der hævdede at have en affære med gommen. Hun var også meget specifik omkring hvor og hvornår, der skulle være foregået noget mellem dem. Ganske vist var der hold i, hvor gommen havde befundet sig på specifikke tidspunkter. Men nu var vi flere, der kunne skrive under på, at han ikke havde foretaget sig andet, end at drikke øl med vennerne og sove på deres sofa på mange af de pågældende tidspunkter.
Parret fandt aldrig ud af, hvem den anonyme kvinde var, på trods af en ihærdig eftersøgning og kritisk gennemgang af deres omgangskreds, især alle der havde genskab til hans færden på de steder og tidspunkter, som den anonyme person kunne redegøre for.
Så jeg tror det er en tabt sag at gå videre med, og som du kan læse dig til at overstående eksempel, så er det ikke enestående og slet ikke ensbetydende med, at der er hold i det. Højst sandsynligt har din kæreste bare fået sig en stalker, der ønsker at splitte jer.
Senest rettet af Grissebassen 6. jul 2016, 16:21, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Kan man finde en anonym på nettet

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. jul 2016, 16:20

Jeg tror ikke du kan se hvor i landet en profil bor, hvis ikke personen selv har angivet det eller fx tjekker ind et sted hun/han kalder "Hjemme" eller lignende.

Desuden er min første tanke: Hvis personen pludselig har kvaler og vil gøre rent bord, hvorfor dog så være anonym? Det gør jo hele scenariet så meget mere utroværdigt.
Det lyder IMO mere hen ad en gammel flamme som er på din kærestes venneliste (Så hun kunne se det opslag om at du ikke var hjemme) og som er ond i sulet og vil have hævn over et eller andet.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Flisseline
Indlæg: 414
Tilmeldt: 23. jan 2016, 07:44
Kort karma: 38
Likede indlæg: 671

Re: Kan man finde en anonym på nettet

Indlægaf Flisseline » 6. jul 2016, 18:37

Hvor ubehageligt for jer begge :(

Jeg har intet at bidrage med til dit spørgsmål - aner det desværre ikke. Men det vigtigste ville - for mig - også være at få forsikret over for min kæreste at vi stolede på hinanden.
1
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Kan man finde en anonym på nettet

Indlægaf MissDitte » 6. jul 2016, 19:16

Jeg stoler på min kæreste og vi har selvfølgelig snakket en masse. Jeg behøver ikke logge på hendes facebook at tjekke. Der er nemlig så mange utroværdige elementer i den anden historie. Lige nu har jeg bare enormt lyst til at vide, hvem der vil os det ondt. Men det tyder på, at vi ikke finder ud af det.

Hun ville ikke tale da hun ikke ville indblandes ?!?
Og hun siger at alt er foregået via snapchat så der findes ikke beviser. Og det er selvfølgelig med til at gøre det særdeles utroværdigt...
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kan man finde en anonym på nettet

Indlægaf Slettet bruger » 6. jul 2016, 21:24

Dirtylittledevil skrev:Jeg tror ikke du kan se hvor i landet en profil bor, hvis ikke personen selv har angivet det eller fx tjekker ind et sted hun/han kalder "Hjemme" eller lignende.

Desuden er min første tanke: Hvis personen pludselig har kvaler og vil gøre rent bord, hvorfor dog så være anonym? Det gør jo hele scenariet så meget mere utroværdigt.
Det lyder IMO mere hen ad en gammel flamme som er på din kærestes venneliste (Så hun kunne se det opslag om at du ikke var hjemme) og som er ond i sulet og vil have hævn over et eller andet.


Helt enig. Hvis man føler for at komme ud af skabet og lette sin samvittighed, så er man jo ikke anonym :)
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kan man finde en anonym på nettet

Indlægaf Slettet bruger » 6. jul 2016, 21:25

Real-life trolling.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4927
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7920

Re: Kan man finde en anonym på nettet

Indlægaf Nicolait » 6. jul 2016, 22:45

Der er mange ubekendte faktorer i historien, og vedkommende som kontaktede dig, har virkeligt stillet dig og din kæreste i en dårlig situation. Det er simpelthen så usselt, hvis vedkommende vil lette hjerte og afsløre en affære, så gør det med noget konkret, som dig og din kæreste kan forholde jer til.

Det skaber kun tvivl, for hvordan kan din kæreste bevise, at der ikke har foregået noget, når der er så lidt faktum at gå ud fra, og spørgsmålet er reelt om din kæreste overhovedet skal bevise noget, når fakta er så sparsomt.
Samtidig kan jeg frygte, at du vil måske have vedkommendes påstand i baghovedet gemt allerbagerst, som en lille tvivl, men som man hverken kan gøre fra eller til ved. Det er kun menneskeligt.

Jeg ville nok i den situation vælge at stå kæresten bi, og prøve at glemme vedkommendes påstand. Så må vedkommende, hvis personen vil gøre noget ved det fremkomme med noget mere konkret.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Kan man finde en anonym på nettet

Indlægaf MissDitte » 7. jul 2016, 09:59

Det er vildt usselt.

Har lige været inde på facebookprofilen og jeg tror den er oprettet til et lignende formål. Jeg tror ikke det er nogens rigtige profil. Den er FOR tom. Og der er desværre ingen hint i urlen.

Jeg må nok bare affinde mig med, at jeg aldrig helt rigtigt finder ud af hvem det er. For jeg kan godt spørge om alt muligt, men jeg er ret sikker på, at billederne i snapchat "er væk" og at hun ikke vil være facebookvenner osv osv.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Kan man finde en anonym på nettet

Indlægaf Dirtylittledevil » 7. jul 2016, 10:05

Hvis hendes mission er at så tvivl imellem jer to, så er det værste der kan ske for hende at se jer holde sammen og give hendes sladder den kolde skulder :)
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Kan man finde en anonym på nettet

Indlægaf MissDitte » 7. jul 2016, 10:12

Helt sikkert. Og det er præcis hvad hun får. Jeg afsluttede vores samtale med at jeg syntes hun var meget ukonkret, og at jeg ikke rigtigt kunne tillægge hendes påstande nogen særlig værdi. Så det er bare rigtig kedeligt for hende.
Men jeg har stadig lyst til at vide, hvem der gør sådan noget.
3
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Kan man finde en anonym på nettet

Indlægaf MissDitte » 13. jul 2016, 08:52

Jeg har nu satset lidt, henvendt mig til hende med navns nævnelse og fortalt, at jeg ved hvem hun er og at hun dermed er gennemskuet. Et sats, for hvis jeg gættede forkert, ville jeg se lidt dum ud, men hvis jeg gættede rigtigt, ville jeg i den grad have fået hende til at føle noget træls.
Og at dømme efter tavsheden ramte jeg vist plet. Og hun må nu se dels at hendes plan mislykkedes og dels at vi ved, det stadig er hendes intention at så splid imellem os, selvom hun siger noget andet når folk taler med hende.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kan man finde en anonym på nettet

Indlægaf vibbsen » 13. jul 2016, 08:55

MissDitte skrev:Jeg skal giftes i næste måned.

I sidste uge blev jeg kontaktet af en kvinde, som påstod at have haft et hemmeligt forhold med min kæreste det sidste år, og som bare ville lade mig det vide, da hendes samvittighed ikke kunne holde til det længere.
Jeg spurgte lidt ind, men fik ikke ret meget. Hun vidste, at jeg ikke havde været hjemme aftenen før, og påstod at hun var inviteret hjem til min kæreste om aftenen. Jeg så senere, at ca samme tidspunkt som hun sagde hun var inviteret, havde kæresten i en kommentar på facebook skrevet, at jeg ikke var hjemme.

Jeg er endt ved, at der er for mange ubekendte i den anden historie. Ting der ikke lyder helt rigtigt men som jeg heller ikke kan afvise. Men summen af disse ting gør, at jeg stoler på min kæreste.

Den profil, der blev skrevet fra (på facebook) er virkelig anonym. Ingen billeder, ingen venner, 2 statusopdateringer fra 2013 og ellers intet. Og selvom jeg synes det er mærkeligt, så skrev jeg jo med en, der ønskede at ødelægge mit forhold, og jeg vil selvsagt rigtig gerne vide hvem det er. Kan man på nogen måde som privat person finde ud af noget som helst om en profil på facebook? Feks hvor i landet der blev skrevet fra eller et eller andet? Nogen der ved noget om den slags?


Hvad siger din kæreste til det ?
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Kan man finde en anonym på nettet

Indlægaf MissDitte » 13. jul 2016, 09:13

Min kæreste er chokeret over, at nogen finder på sådan noget. Ked af det, fordi det kan være svært at bevise og bange for, om jeg vil møde hende med mistillid og om tilliden imellem os er skrøbelig.
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Kan man finde en anonym på nettet

Indlægaf avdotja » 14. jul 2016, 19:28

MissDitte skrev:Jeg har nu satset lidt, henvendt mig til hende med navns nævnelse og fortalt, at jeg ved hvem hun er og at hun dermed er gennemskuet. Et sats, for hvis jeg gættede forkert, ville jeg se lidt dum ud, men hvis jeg gættede rigtigt, ville jeg i den grad have fået hende til at føle noget træls.
Og at dømme efter tavsheden ramte jeg vist plet. Og hun må nu se dels at hendes plan mislykkedes og dels at vi ved, det stadig er hendes intention at så splid imellem os, selvom hun siger noget andet når folk taler med hende.

Så det er en I har haft problemer med tidligere? Er hun en eks?
0

Tilbage til "Livets forhold"