Terminstråd - alle er velkomne :)

Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 6. jul 2016, 12:03

Nuttede Nuser, med termin i starten af august vil jeg også mene, at baby helst skal blive inde i maven lidt endnu. Men det er alligevel godt at vide, at han kan klare sig fint, hvis det sker nu.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 6. jul 2016, 12:09

Nuttede-Nuser skrev:Danseprinsesse. Har du fundet noget oplysning om hvad man selv skal medbringe på "vores" sygehus. Jeg kan ikke finde ud af om vi selv skal have dyne og betræk med til lige efter fødslen eller kun til hjemturen.


Til vores fødselsforberedelseskursus tror jeg nok hun nævnte det. De forventer ikke, at vi medbringer noget som helst til hverken mor eller barn, bortset fra det man skal bruge, når man skal hjem igen.
Min søster og svigerinde fødte der begge sidste sommer og siger, at de har alt, men fulgte op med "tag en rulle toiletpapir med!". ;)

De skriver på hjemmesiden, at de anbefaler, at man medbringer:

Mad, frugt, drikkevarer til ledsager
Toilettaske
Let fodtøj, f.eks. hjemmesko eller sandaler
Morgenkåbe
Let tøj, f.eks. joggingdragt
Fotoapparat
Mobiltelefon - husk oplader
Læsestof, musik, evt. kort
Føder du ambulant skal du / I medbringe tøj til dig og baby samt autostol til hjemtransporten
Husk stofble til baby

Opknappelig skjorte til ledsager til evt. hud mod hudkontakt med baby


Jeg har lagt babydyne/lift/ammepude i bagagerummet, fordi jeg tror, jeg gerne vil bruge det ved evt. indlæggelse. Så kan vi nemt få fat i det, uden at vi behøver at ligne nogen, der flytter ind, når vi ankommer.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 6. jul 2016, 12:12

Jeg har været til JM i dag, hvor jeg begyndte at græde, da hun spurgte til, hvordan det går. Fysisk har jeg det fint, men fødslen fylder efterhånden rigtig meget. Jeg må nok erkende, at jeg har skubbet tankerne foran mig, men det kan jeg jo ikke rigtig blive ved med.

Hun var meget sød og forstående og sagde, at jeg altid kunne ringe, hvis jeg havde brug for at snakke.

Men grundvilkårene kan der jo ikke ændres på. Jeg er bange for smerterne, det ukendte og for at det igen trækker ud.

Derudover er det stadig lidt komisk, at jeg går i kendt JM-ordning, og jeg har stadig ikke mødt den sidste JM. Hende i dag kunne så heller ikke huske mit forløb fra sidst, at vi har været i behandling, og at jeg ikke må sættes i gang med stikpiller pga. kejsersnit.

Når jeg har termin, er der jo ferie, og derfor er de kun to af de kendte på arbejde, og den ene har jeg så ikke mødt. Så hvis meningen med ordningen er ro og genkendelse, så må jeg sige, at det ikke virker sådan på mig (i hvert fald ikke lige nu).

Ellers var alt fint. Lillesøster står dog endnu ikke fast, men er på vej ned ad. Hun blev skønnet til 3100-3200 gr., så hvis jeg føder til termin, bliver hun næsten 1 kg større end sin storebror.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 6. jul 2016, 12:14

Nuttede-Nuser skrev:Jeg er ret så træt af det her søvn roderi. Mon kroppen godt ved at den skal øve sig lidt i at fungere med forstyrret søvn. Jeg var så træt efter FG igår aftes da vi kom hjem ved 23 tiden. Men alligevel var kl over 4 inden jeg faldt i søvn. Kl 8 kørte min kæreste på arbejde. Han SKAL in og sige farvel inden han kører, da jeg ellers vågner i totalt panik ret kort efter, barndomstraume. Men jeg faldt i søvn igen, og vågnede så 8.30 og kunne ikke falde til ro igen. Og nu sidder jeg og er SÅ træt at jeg næsten ikke kan holde mine øjne åbne.


Kan det hjælpe, hvis du bare lægger dig og hviler uden forventning om at falde i søvn. Jeg tænker bare, nogle gange er det sværere for mig at falde i søvn, når jeg virkelig gerne vil.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 6. jul 2016, 12:30

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Danseprinsesse. Har du fundet noget oplysning om hvad man selv skal medbringe på "vores" sygehus. Jeg kan ikke finde ud af om vi selv skal have dyne og betræk med til lige efter fødslen eller kun til hjemturen.


Til vores fødselsforberedelseskursus tror jeg nok hun nævnte det. De forventer ikke, at vi medbringer noget som helst til hverken mor eller barn, bortset fra det man skal bruge, når man skal hjem igen.
Min søster og svigerinde fødte der begge sidste sommer og siger, at de har alt, men fulgte op med "tag en rulle toiletpapir med!". ;)

De skriver på hjemmesiden, at de anbefaler, at man medbringer:

Mad, frugt, drikkevarer til ledsager
Toilettaske
Let fodtøj, f.eks. hjemmesko eller sandaler
Morgenkåbe
Let tøj, f.eks. joggingdragt
Fotoapparat
Mobiltelefon - husk oplader
Læsestof, musik, evt. kort
Føder du ambulant skal du / I medbringe tøj til dig og baby samt autostol til hjemtransporten
Husk stofble til baby

Opknappelig skjorte til ledsager til evt. hud mod hudkontakt med baby


Jeg har lagt babydyne/lift/ammepude i bagagerummet, fordi jeg tror, jeg gerne vil bruge det ved evt. indlæggelse. Så kan vi nemt få fat i det, uden at vi behøver at ligne nogen, der flytter ind, når vi ankommer.


Super tak for svar :kys: Det på hjemmesiden havde jeg fundet, så det var mest det med hvad man skulle have med til mor og barn i tilfælde af indlæggelse. Far har jo lige et stykke vej at kører hvis vi mangler noget. Tænker også at voksen taske og udstyr kommer til at være i bilen og så tager vi bare pusletasken med ind. Så kan det hentes hvis og når det er nødvendigt.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 6. jul 2016, 12:32

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Jeg er ret så træt af det her søvn roderi. Mon kroppen godt ved at den skal øve sig lidt i at fungere med forstyrret søvn. Jeg var så træt efter FG igår aftes da vi kom hjem ved 23 tiden. Men alligevel var kl over 4 inden jeg faldt i søvn. Kl 8 kørte min kæreste på arbejde. Han SKAL in og sige farvel inden han kører, da jeg ellers vågner i totalt panik ret kort efter, barndomstraume. Men jeg faldt i søvn igen, og vågnede så 8.30 og kunne ikke falde til ro igen. Og nu sidder jeg og er SÅ træt at jeg næsten ikke kan holde mine øjne åbne.


Kan det hjælpe, hvis du bare lægger dig og hviler uden forventning om at falde i søvn. Jeg tænker bare, nogle gange er det sværere for mig at falde i søvn, når jeg virkelig gerne vil.


Det er også prøvet uden virkning. Har også prøvet at læse til jeg bliver træt. Stå op igen. Drikke mælk. You anmeld it, i've done it. Men sådan må det nok bare være de sidste uger.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 6. jul 2016, 12:38

Sorens Ja jeg skal i hvertfald nok gøre hvad jeg kan for at han lige venter et par uger endnu. Så må huske at slappe noget mere af.

Håber at du får lidt styr på tankerne omkring fødsel og at den sidste jordmoder når at indfinde sig og forstår dig :ae:
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 6. jul 2016, 12:50

Nuttede-Nuser skrev:
Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Jeg er ret så træt af det her søvn roderi. Mon kroppen godt ved at den skal øve sig lidt i at fungere med forstyrret søvn. Jeg var så træt efter FG igår aftes da vi kom hjem ved 23 tiden. Men alligevel var kl over 4 inden jeg faldt i søvn. Kl 8 kørte min kæreste på arbejde. Han SKAL in og sige farvel inden han kører, da jeg ellers vågner i totalt panik ret kort efter, barndomstraume. Men jeg faldt i søvn igen, og vågnede så 8.30 og kunne ikke falde til ro igen. Og nu sidder jeg og er SÅ træt at jeg næsten ikke kan holde mine øjne åbne.


Kan det hjælpe, hvis du bare lægger dig og hviler uden forventning om at falde i søvn. Jeg tænker bare, nogle gange er det sværere for mig at falde i søvn, når jeg virkelig gerne vil.


Det er også prøvet uden virkning. Har også prøvet at læse til jeg bliver træt. Stå op igen. Drikke mælk. You anmeld it, i've done it. Men sådan må det nok bare være de sidste uger.


Har du prøvet sofa og Tour de France? Den er en stensikker vinder her. Hver gang!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 6. jul 2016, 13:09

Soren, sikke noget du har det sådan med fødslen! :ae:
Tror det bedste er at få snakket om det, måske have nogle konkrete aftaler med din mand omkring fødslen.

Kan du ikke få en ekstra konsultation med den sidste jm, så du kan få lidt ro? :kys:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 6. jul 2016, 13:12

Jeg skulle have haft en lur, har sover elendigt i nat, har været til 5 md på de samlede 5 timer jeg sov. De var i øvrigt ikke sammenhængende, da S vågnede kl 3.30 og vi sov først igen omkring 4.15. Og så gav hunden sog til at pibe 5.30. Og S vågnede igen kl. 6.
Men jeg kunne overhovedet ikke sove, og min mand er først hjemme kl 20 :tie: det bliver en lang eftermiddag.
Godt menuen altid er havregrød (altså for S) om onsdagen. Tror bare jeg ender med sådan en portion også :lol:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 6. jul 2016, 13:40

Sorenspige skrev:Jeg har været til JM i dag, hvor jeg begyndte at græde, da hun spurgte til, hvordan det går. Fysisk har jeg det fint, men fødslen fylder efterhånden rigtig meget. Jeg må nok erkende, at jeg har skubbet tankerne foran mig, men det kan jeg jo ikke rigtig blive ved med.

Hun var meget sød og forstående og sagde, at jeg altid kunne ringe, hvis jeg havde brug for at snakke.

Men grundvilkårene kan der jo ikke ændres på. Jeg er bange for smerterne, det ukendte og for at det igen trækker ud.

Derudover er det stadig lidt komisk, at jeg går i kendt JM-ordning, og jeg har stadig ikke mødt den sidste JM. Hende i dag kunne så heller ikke huske mit forløb fra sidst, at vi har været i behandling, og at jeg ikke må sættes i gang med stikpiller pga. kejsersnit.

Når jeg har termin, er der jo ferie, og derfor er de kun to af de kendte på arbejde, og den ene har jeg så ikke mødt. Så hvis meningen med ordningen er ro og genkendelse, så må jeg sige, at det ikke virker sådan på mig (i hvert fald ikke lige nu).

Ellers var alt fint. Lillesøster står dog endnu ikke fast, men er på vej ned ad. Hun blev skønnet til 3100-3200 gr., så hvis jeg føder til termin, bliver hun næsten 1 kg større end sin storebror.


Hvor er det bare heller ikke fedt, at hende i dag ikke kunne huske dit forløb. Jeg tænker lige som Bøtte, at det måske kunne være godt at få en ekstra samtale - måske bare over telefonen?
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 6. jul 2016, 15:04

OK, jamen så er det jo nok meget normalt :) Det er sikkert bare baby der begynder at tyngde livmoderen nedad så.

Jeg synes i øvrigt det er ret hyggeligt at jeg kan fornemme når hun har hænderne oppe (eller rettere nede) i ansigtet. Selvom det ind i mellem kan være lidt ubehageligt, så er det bare sjovt at tænke på at man har lidt en fornemmelse af hvad hun foretager sig.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 6. jul 2016, 15:05

Sorenspige skrev:Jeg har været til JM i dag, hvor jeg begyndte at græde, da hun spurgte til, hvordan det går. Fysisk har jeg det fint, men fødslen fylder efterhånden rigtig meget. Jeg må nok erkende, at jeg har skubbet tankerne foran mig, men det kan jeg jo ikke rigtig blive ved med.

Hun var meget sød og forstående og sagde, at jeg altid kunne ringe, hvis jeg havde brug for at snakke.

Men grundvilkårene kan der jo ikke ændres på. Jeg er bange for smerterne, det ukendte og for at det igen trækker ud.

Derudover er det stadig lidt komisk, at jeg går i kendt JM-ordning, og jeg har stadig ikke mødt den sidste JM. Hende i dag kunne så heller ikke huske mit forløb fra sidst, at vi har været i behandling, og at jeg ikke må sættes i gang med stikpiller pga. kejsersnit.

Når jeg har termin, er der jo ferie, og derfor er de kun to af de kendte på arbejde, og den ene har jeg så ikke mødt. Så hvis meningen med ordningen er ro og genkendelse, så må jeg sige, at det ikke virker sådan på mig (i hvert fald ikke lige nu).

Ellers var alt fint. Lillesøster står dog endnu ikke fast, men er på vej ned ad. Hun blev skønnet til 3100-3200 gr., så hvis jeg føder til termin, bliver hun næsten 1 kg større end sin storebror.


Jeg synes stadig du skal kræve at få en ekstra konsultation eller to. Det kan jo ikke være rigtigt du ikke kan nå at møde dem alle sammen. Det er ligesom det der er fidusen ved kendt jordemoderordning jo...
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 6. jul 2016, 16:54

Efter md havde jeg jo en samtale med overlægen på afdelingen. Han ligger ud med at sige, han kan kende mig.
Det er jo ikke spor akavet, når man ved han opereret en i underlivet og man ikke har haft yderligere kontakt :genert: og jeg i øvrigt ikke kunne genkende ham, men kun hans navn.
Han skyndte sig at rette det til, at han kunne kende mit navn :lol:
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 6. jul 2016, 17:58

Bøtte skrev:Efter md havde jeg jo en samtale med overlægen på afdelingen. Han ligger ud med at sige, han kan kende mig.
Det er jo ikke spor akavet, når man ved han opereret en i underlivet og man ikke har haft yderligere kontakt :genert: og jeg i øvrigt ikke kunne genkende ham, men kun hans navn.
Han skyndte sig at rette det til, at han kunne kende mit navn :lol:


:lol:
0

Tilbage til "Graviditet"