Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 6. jul 2016, 18:17

primle skrev:
Bøtte skrev:Efter md havde jeg jo en samtale med overlægen på afdelingen. Han ligger ud med at sige, han kan kende mig.
Det er jo ikke spor akavet, når man ved han opereret en i underlivet og man ikke har haft yderligere kontakt :genert: og jeg i øvrigt ikke kunne genkende ham, men kun hans navn.
Han skyndte sig at rette det til, at han kunne kende mit navn :lol:


:lol:


Min mor og jeg havde samme læge ind til jeg flyttede hjemmefra, og ved min første gynækologiske undersøgelse som 16-17årig, der fik han udbrudt 'du ligner din mor' :nerve:
Ved ikke om den er speciel karakteristisk... synes det ser meget normalt ud. :lol:

Nå! On topic spørgsmål :P :

Hvad skal man have til puslepladsen? Jeg har set at mange har sådan en masse små håndklæder, hvad bruger man dem til? Og hvad bruger man et hovedfad til? Halefad kan jeg godt se pointen i. Men hvad skal man bruge det andet til?
Kan man ikke bare bruge det samme fad til begge dele, hvis man altid kun dypper en ren engangsklud i vandet?
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 6. jul 2016, 18:31

Sangius skrev:
primle skrev:
Bøtte skrev:Efter md havde jeg jo en samtale med overlægen på afdelingen. Han ligger ud med at sige, han kan kende mig.
Det er jo ikke spor akavet, når man ved han opereret en i underlivet og man ikke har haft yderligere kontakt :genert: og jeg i øvrigt ikke kunne genkende ham, men kun hans navn.
Han skyndte sig at rette det til, at han kunne kende mit navn :lol:


:lol:


Min mor og jeg havde samme læge ind til jeg flyttede hjemmefra, og ved min første gynækologiske undersøgelse som 16-17årig, der fik han udbrudt 'du ligner din mor' :nerve:
Ved ikke om den er speciel karakteristisk... synes det ser meget normalt ud. :lol:

Nå! On topic spørgsmål :P :

Hvad skal man have til puslepladsen? Jeg har set at mange har sådan en masse små håndklæder, hvad bruger man dem til? Og hvad bruger man et hovedfad til? Halefad kan jeg godt se pointen i. Men hvad skal man bruge det andet til?
Kan man ikke bare bruge det samme fad til begge dele, hvis man altid kun dypper en ren engangsklud i vandet?


Vi havde sådan et til vores datter og det kan tælles på to hænder hvor mange gange vi har brugt det. Vi gik over til vådservietter ret hurtigt. Og så blev hun bare vasket ude på badeværelset - hvis jeg husker rigtigt :blush:

Vi har brugt håndklæder ovenpå puslepuden. Og så en stofble ovenpå - dem har vi så skiftet oftere end håndklædet. Vi har brugt de kulørte til ansigt/som nusseklude og de hvide til puslepuden.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. jul 2016, 18:43

Jeg er virkelig i vildrede med pusleplads, vi har et relativt stort badeværelse, så tænker det vil være fjollet at gøre det andre steder (har heller ikke andre oplagte steder). Men bordet i badeværelset er sådan at puslemåtten vil ligge den forkerte vej, altså at man skal skifte sidenlæns, det tror jeg bare man blvier træt af. Der er egentlig plads til at der kunne ligge en plade ud fra bordet med ben således at den kunne vende rigtigt, men så kommer vores vaskemaskine (der er under bordpladen) til at være under det tilbyggede bord, og det bliver ligeledes trættende i længden.

Godt der er 8 måneder til at finde en løsning :lol:
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 6. jul 2016, 18:47

godtnavn skrev:Jeg er virkelig i vildrede med pusleplads, vi har et relativt stort badeværelse, så tænker det vil være fjollet at gøre det andre steder (har heller ikke andre oplagte steder). Men bordet i badeværelset er sådan at puslemåtten vil ligge den forkerte vej, altså at man skal skifte sidenlæns, det tror jeg bare man blvier træt af. Der er egentlig plads til at der kunne ligge en plade ud fra bordet med ben således at den kunne vende rigtigt, men så kommer vores vaskemaskine (der er under bordpladen) til at være under det tilbyggede bord, og det bliver ligeledes trættende i længden.

Godt der er 8 måneder til at finde en løsning :lol:


Vi har også pusleplads på badeværelset. På vores bord derude, puslepuden stikker ca 5 cm ud over kanten. Det generer ikke. Emil er 2 år og en sjat nu og han er høj af sin alder, så efterhånden er røven ved at ligge der, hvor han skal ligge stille på pladsen for ikke at falde ned. Vi bruger buksebleer rigtig meget, så vi tænker egentlig ikke over det. Puslepuden bliver liggende der ved den næste også. Så det er også en mulighed at gøre det uden plade.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 6. jul 2016, 18:52

godtnavn skrev:Jeg er virkelig i vildrede med pusleplads, vi har et relativt stort badeværelse, så tænker det vil være fjollet at gøre det andre steder (har heller ikke andre oplagte steder). Men bordet i badeværelset er sådan at puslemåtten vil ligge den forkerte vej, altså at man skal skifte sidenlæns, det tror jeg bare man blvier træt af. Der er egentlig plads til at der kunne ligge en plade ud fra bordet med ben således at den kunne vende rigtigt, men så kommer vores vaskemaskine (der er under bordpladen) til at være under det tilbyggede bord, og det bliver ligeledes trættende i længden.

Godt der er 8 måneder til at finde en løsning :lol:


Jeg tror det er meget et temperamentspørgsmål (og så selvfølgelig hvordan de fysiske rammer er). Vi har været glade for at have en puslekommode med masser af plads til både tøj og hvad man ellers skal have. For os var pusleplads på badeværelset ikke en mulighed ved den første. Men det er det nu, men vi vælger at holde fast i puslekommoden. Det er nok også noget med tilvænning :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 6. jul 2016, 19:19

Vi har gjort som Primle med stofble og håndklæde. Og farvede stofbleer til alt anden end puslebordet.
Vi har ikke haft hoved/hale fad.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 6. jul 2016, 19:24

godtnavn skrev:Jeg er virkelig i vildrede med pusleplads, vi har et relativt stort badeværelse, så tænker det vil være fjollet at gøre det andre steder (har heller ikke andre oplagte steder). Men bordet i badeværelset er sådan at puslemåtten vil ligge den forkerte vej, altså at man skal skifte sidenlæns, det tror jeg bare man blvier træt af. Der er egentlig plads til at der kunne ligge en plade ud fra bordet med ben således at den kunne vende rigtigt, men så kommer vores vaskemaskine (der er under bordpladen) til at være under det tilbyggede bord, og det bliver ligeledes trættende i længden.

Godt der er 8 måneder til at finde en løsning :lol:


Min mand har skruet en plade på, som ligger ovenpå bordet. På en eller anden måde uden at skrue den fast i bordet.

Man kan få nogle der er beregnet til det, BabySafeBase eller noget i den stil hedder de :)
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. jul 2016, 20:44

Tak for alle jeres svar, må kigge på det Bøtte nævner :)

Vi har 4 tomme skuffer lige under hvor vi vil have pusleplads, de er ikke store men der kan være lidt, og bordet er ret langt, så der kan sagtens være en masse på bordet i kasser, var det 5-10 cm dybere ville der ingen tvivl være. Er glad hvis der kan være pusleplads lige ved vasken :)

Et andet spørgsmål, hvad er den idelle højde egentlig til et puslebord?

Ej det er helt fjollet allerede at planlægge den slags, men det gør mig glad at tænke på den slags :lol:
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 6. jul 2016, 22:07

Det er altså også hyggeligt at pusle. Og ikke mindst gøre alle de ting klar.
Vi har et ret stort hus det første år af Es liv. Der havde vi både en pusleplads på første på hendes værelse på 1. ved siden af vores og så havde vi en i stuen på badeværelset. Det på hendes værelse brugte vi kun om natten, hvis hun skulle skiftes der. Og så var det med slukket lys osv.

Efter vi er flytter herop har vi en puslekommode. Den er vi egentlig fin glad for. Det er rart at have alt hendes tøj samlet i nærheden, når hun skal have tøj og skiftes om morgenen.

Vedr. højden afhænger det jo af jeres størrelser :) Vi er lidt evig udfordret på det punkt, da jeg er 1.65 og min mand er 2 meter :lol: Så det er noget med et kompromis som begge vores rygge kan leve med.

Jeg har fået tid til min 16 ugers scanning på tirsdag. Den er lidt ligegyldig for mig, for fik en snak med JM i går og de kan intet se ud fra den. Kun terminsdato. Ikke engang køn. Men det er da fint at se, at den er der :) Glæder mig bare til MD-scanning i august i DK. Pt. er det vigtigste at vide, at den er sund og rask og når de ikke kan se det, kan jeg ikke helt se formålet.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 6. jul 2016, 22:10

Jeg tænker bare, at jeg ville forsøge mig med et vandfad og skumklude. Tænker at det er bedst, hvis det kan fungere, da det både er billigere, og så slipper man for en del kemi. Der er jo alt muligt i de der vådservietter, selvom de er allergimærket og alt det.

Men nu må vi se. Jeg har for længst bestemt mig for, at jeg nægter at sige 'det vil jeg aldrig gøre'. For jeg gider ikke æde mine ord i mig igen og igen, når man pludselig står med det hele :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 6. jul 2016, 23:24

Sangius: Ja, man skal sgu passe på hvad man siger :) Jeg har også måtte revurdere mange regler og ideologier om alt fra mad til opdragelse. Min veninde kom med en lang smøre sidste år om hvordan hun synes det var lidt sært, at jeg stadig ammede min datter på 10 mdr. Nu er hendes datter 18 mdr og bliver stadig ammet og det er sgu svært ikke at komme med en stikpille :lol:

Vi har ikke så gode erfaringer med de der skumklude, da de har været lidt hårde for numsen. Til gengæld har vi brugt sådan nogle vatdimser Coop laver til babyer. De er bløde og fine, men også lidt smådyre. Men det kan findes på tilbud ret ofte.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. jul 2016, 03:05

Jeg kan ikke sove. Jeg er fuldstændig stoppet i næsen. :( Det havde jeg ellers håber st undgå denne gang, med S var jeg stoppet fra uge 6 til jeg fødte, så det er selvfølgelig fremgang. Men der er altså temmelig lang tid til november, hvis det fortsætter. :tie:
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 7. jul 2016, 05:25

Ang pusleplads så brugte vi som ofte også vådservietter.
Vi har en puslekomoden hvor bleer og tøj og alt faktisk kan være i. Eftersom vi dele værelse så står den derinde. :D

Noget vi helt klart laver om ved nr 2 og som blev lavet om allerede da N var 3-6 mdr var blespand.
Poserne er pissedyre og der er så meget spild i dem. Vi fandt til gengæld små skifte poser i Brugsen til ca 30 kr for 300 stks.
Vi bor i hus så hvis vi ikke har har tid til at gå ud med posen med det samme, så ryger den ud for døren indtil kort efter.
Det fungere super fint synes jeg. Også at have de poser med når man er ude.

Øv bøtte det er ikke rart. Er det allergi eller hæver slimhinder?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. jul 2016, 05:36

Det er vist primært hævede slimhinder, men har vist også en antydning af forkølelse. Jeg fik fjernet polypper sidste forår, derfor håbede jeg, at jeg, at jeg ville undgå det denne gang.
Men efter jeg havde været oppe og tisse og taget lidt saltvandsnæsespray, lukkede det på i den ene side, og jeg fik sovet lidt mere.

Under morgenmaden måtte jeg drøne ud og kaste op :tie: S blev helt forskrækket og løb efter mig, har ellers formået at skulle det for hende indtil nu.
Så måtte vi lige have en snak om at det var pga. babyen.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. jul 2016, 06:09

Øv, Bøtte :ae: Dagen kan vist kun blive nedre fra nu af :kys:

Jeg har haft mens/ve agtige smerter i nat. Tror kroppen er ved at høre sig klar. Jeg havde det også sidst, men det startede ikke helt så tidligt. Man kan jo have lov at håbe på, at det er tegn på, at han vil ud lidt før terminsdatoen :kryds:
Jeg har så også været til kiropraktor i går, så måske det er en blanding.
0

Tilbage til "Graviditet"