Aflyse rejse eller ej?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Muspel » 6. jul 2016, 23:26

Jeg står i et dilemma.

Jeg skulle rejse til Costa Rica om en uge. Over for at besøge en veninde, der arbejder derovre. Og jeg skulle være der i 14 dage. Flybillet er købt og betalt.

Nu er der så sket det, at hun er blevet nødt til at rejse hjem, da en nær ven, der er meget syg, og måske ikke overlever.

Umiddelbart dækker min rejseforsikring ikke - fordi hun ikke er min rejsemakker som sådan (hun var jo derovre) og fordi hun er kaldt hjem til noget, der ikke er familie.

Så nu står jeg med en billet til 14 dage i Costa Rica. Skulle have boet gratis ved hende.
Har prøvet at rejse selv en enkelt gang. Var ikke udpræget vild med det.

Hvad ville I gøre? Blive hjemme og tænke 'pyt, det er bare penge' og bruge tiden på fx at være der for veninde, der er i krise.

Tage afsted og få så meget som muligt ud af det - selvom det ville være en ekstra udgift på måske 5000 ekstra på hotel derovre. Plus selvfølgelig pengene jeg bruger, mens jeg er væk.

Jeg hælder selv til det første, men er i tvivl om, om det bare er fordi, det vil være lettest?

Hvad ville du gøre?
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4887
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6477

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Stars » 7. jul 2016, 04:11

Det primære formål var et besøge veninde, ikke at besøge Costa Rica?
For så ville jeg blive hjemme og være der for veninde.
Hvis det primære formål var at besøge landet, ville jeg overveje at tage af sted alligevel.
2
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Novella » 7. jul 2016, 04:37

Jeg tror umiddelbart også, at jeg ville blive hjemme, ærgre mig indvendigt over den tabte billet, støtte veninde og rejse over til hende, når ven forhåbentlig er blevet rask og hun er tilbage i Costa Rica. Ellers sidder du bare derovre og savner hende og tænker på, hvordan det går.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jul 2016, 05:38

Jeg tror også, at jeg ville blive hjemme. Hvis du dybest set tager derover for at anvende din flybillet, er det bedre at droppe turen og spare hotelpengene og senere have dem til en ny rejse over til din veninde.

Personligt ville jeg heller ikke have lyst til «impulsivt» at rejse alene til den del af verden, men det er en smagssag.
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Annione » 7. jul 2016, 05:45

Har du undersøgt om du, for et mindre beløb, kan ændre din flybillet. Måske kan du sælge den og ændre navnet - eller rejse på et andet tidspunkt.

Jeg havde rejst - men jeg har heller ikke noget imod at rejse alene.
9
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Wizzze » 7. jul 2016, 05:47

Er det en fælles ven der er blevet syg? Ellers tænker jeg bare at hun måske vil bruge tiden med den syge ven, og ikke har tid til dig? :gruble:
Kan billetten ikke ombookes, evt. mod et gebyr? jeg tænker at når det her sygdom forhåbentlig er vel overstået, så har hun tid og behov for lidt veninde støtte, og hvis du så kunne være en støtte der, ville det være ideelt.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Spjaerten » 7. jul 2016, 05:49

Jeg læser der som hun skal til DK udelukkende pga den syge.


Jeg ville høre om jeg ikke kunne bo hos hende selvom hun ikke er der & dermed rejse, vel og mærke hvis billetten ikke kan sælges (i andet navn) eller ombookes.
2
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jul 2016, 05:57

Wizzze skrev:Er det en fælles ven der er blevet syg? Ellers tænker jeg bare at hun måske vil bruge tiden med den syge ven, og ikke har tid til dig? :gruble:
Kan billetten ikke ombookes, evt. mod et gebyr? jeg tænker at når det her sygdom forhåbentlig er vel overstået, så har hun tid og behov for lidt veninde støtte, og hvis du så kunne være en støtte der, ville det være ideelt.


Jeg læser slet ikke, at TS overvejer at blive hjemme for at kunne være sammen med sin veninde nu, hvor hun alligevel er i DK. Årsagen er, at turen ville blive for anderledes i forhold til det forventede, og derudover er det en fordel, at TS har mulighed for at støtte veninden, hvis det ønskes.
1
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Tobywan » 7. jul 2016, 06:09

Hvis du vælger at rejse, kan du så ikke stadig bo i hendes bolig, og spare hotellet?
2
Juliet
Indlæg: 341
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:07
Kort karma: 44
Likede indlæg: 298

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Juliet » 7. jul 2016, 06:10

Hvis du beslutter dig for at blive hjemme, så se om der ikke er en del af lufthavnsskatterne du kan få refunderet fra flyselskabet. Det er trods alt bedre end ingenting.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Madam Pomfrey » 7. jul 2016, 06:10

Du har ikke mulighed for at bo ved hende, selvom hun ikke er der?
- var det mig der havde aflyst en aftale på den måde, ville jeg uden betænkning lade min bolig stå til rådighed i perioden, så ikke den anden part kom i bekneb. Det kan selvfølgelig være en udfordring ifht. overlevering af nøgle etc.

Mulighed for ombookning af flybillet, så du kan rejse på et andet tidspunkt, hvor i begge har tid.
vil formodentligt være billigere end at lade billetten gå tabt.
Hvis ikke den kan ombookes, og du hælder til at blive hjemme, så spørg hvad det koster at ændre navn, måske du kan få den solgt uden for meget tab!
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jul 2016, 06:13

Mht. lån af venindens bolig ville jeg kun gøre det, hvis hun selv foreslog det. Jeg ville ikke spørge om noget, der kunne give hende lidt eller meget ekstraarbejde, når hun står i den situation, hun gør.
3
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Muspel » 7. jul 2016, 07:06

Annione skrev:Har du undersøgt om du, for et mindre beløb, kan ændre din flybillet. Måske kan du sælge den og ændre navnet - eller rejse på et andet tidspunkt.

Jeg havde rejst - men jeg har heller ikke noget imod at rejse alene.


Det har jeg - og skal flyve med KLM der hverken ombooker eller ændrer navn - ellers var det en god ide. Har selv netop tænkt, at jeg måske kunne forkorte rejsen til en uge - men det kan jeg ikke.
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Muspel » 7. jul 2016, 07:09

Wizzze skrev:Er det en fælles ven der er blevet syg? Ellers tænker jeg bare at hun måske vil bruge tiden med den syge ven, og ikke har tid til dig? :gruble:
Kan billetten ikke ombookes, evt. mod et gebyr? jeg tænker at når det her sygdom forhåbentlig er vel overstået, så har hun tid og behov for lidt veninde støtte, og hvis du så kunne være en støtte der, ville det være ideelt.


Det er ikke en fælles ven. Men jeg mener sådan være der som fx den, der kan samle hende op efter evt begravelse osv. Ikke for at hun skulle hygge og lege turist i dk med mig.

Billetten kan ikke ombookes.
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Muspel » 7. jul 2016, 07:11

Spjaerten skrev:Jeg læser der som hun skal til DK udelukkende pga den syge.


Jeg ville høre om jeg ikke kunne bo hos hende selvom hun ikke er der & dermed rejse, vel og mærke hvis billetten ikke kan sælges (i andet navn) eller ombookes.


Tak for svar.

Jeg kan ikke bo i hendes bolig, da det firma hun arbejder for, må sende en ny afsted til at overtage hendes arbejde. - og hun boede på hotel som firmaet betalte. Hun boede ikke fast derovre. Skulle være kommet hjem midt i august.
0

Tilbage til "Livets forhold"