Fællestråd - juli 2016

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ally » 6. jul 2016, 17:45

Hvordan er dagen gået, GL? :kys:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jul 2016, 18:26

Ally skrev:Hvordan er dagen gået, GL? :kys:


:kys:

Den er gået. Min datter blev en regulær hystade på turen til byen, fordi hun ikke måtte tømme Fakta for slik, is og Elsa-popcorn. Samtidig begyndte bilen at blive lidt for varm, så vi måtte køre hjem i strid blæst med pivåbne vinduer og fuld knald på varmen. Det gav hovedpine, så da manden kom hjem, tog han sig heldigvis i nakken og tog ungerne med ud og slå græs, mens jeg plejede min snigende hovedpine. Det var ellers meningen, jeg ville have været nede at træne, i hvert fald bare overkroppen, for benene er stadig fuldstændig smadrede fra i mandags, men det blev ikke til.

Nu har jeg forspist mig i fyldt kyllingebryst med frisk mozzarella, tomat og pesto med frisk pasta i fløde-pestosauce med peberfrugt, cherrytomat og frisk basilikum. Det er længe siden, vi har fået det, men huh, det var godt! Nu står køkkenet bare og roder - og manden putter børn.

Jeg tror, jeg prøver at snige mig ud et par timer i morgen for at blive klippet, men manden har planer om, at hækken skal klippes, og det kan han ikke alene pga. diskusprolapsen. Det er lige før, jeg krydser fingre for regnvejr!
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ally » 6. jul 2016, 18:32

Guilded_Lily skrev:Det er lige før, jeg krydser fingre for regnvejr!

Dét må man gerne :kys: Jeg sender en tanke til vejrguderne og håber på regnvejr i jeres del af Danmark :kys:

Hysterisk datter siger du? Jeg kender det - de sidste to aftener har Ældstebarnet været tvær og sur fordi hun skulle tidligt i seng, men det er bare nødvendigt, når begge er tidligt oppe om morgenen og bliver kørt trætte i SFO og børnehaven.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jul 2016, 18:56

Ally skrev:
Guilded_Lily skrev:Det er lige før, jeg krydser fingre for regnvejr!

Dét må man gerne :kys: Jeg sender en tanke til vejrguderne og håber på regnvejr i jeres del af Danmark :kys:

Hysterisk datter siger du? Jeg kender det - de sidste to aftener har Ældstebarnet været tvær og sur fordi hun skulle tidligt i seng, men det er bare nødvendigt, når begge er tidligt oppe om morgenen og bliver kørt trætte i SFO og børnehaven.


Tak :kys:
Dog havde manden lige glemt at fortælle, han har et møde i morgen og kan ikke lige huske hvornår. 'Armen, for fanden da! :rulle:
0
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 6. jul 2016, 19:28

Jeg er næsten igennem mit "Lær at løbe 5 km på 12 uger"-program. Efter en fysisk anstrengende flytning i weekenden, har jeg nu to gange forsøgt at klare dag 2 af uge 12. Der er 3 dage i alt. Jeg har løbet på løbebånd under hele processen. Skal dog også ud på gader og stræder og træne, da jeg har meldt mig til 5k-distancen til Fjordmarathon i Aalborg. Jeg løber med "sikkerhedssnoren" monteret på mine shorts, der automatisk stopper løbebåndet, hvis man kommer for langt tilbage på båndet. I mandags og med 7 minutter tilbage røg snoren, og jeg havde ikke krudt til at begynde igen. I dag trykkede jeg selv stop med 3 minutter igen. Hidtil i forløbet har jeg ikke været nødt til at stoppe, men de sidste gange trækker tænder ud - kombineret med, at der har været stilstand i de gode madvalg.

Jeg skal nok komme igennem, men det er også vigtigt for mig, at jeg ikke kun opdaterer, når der er godt at fortælle. Hvis jeg skal vælge den gode vinkel her, så er det, at jeg trods alt løb over 20 minutter..
3
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 6. jul 2016, 19:58

@Pandesteg - tak for grønt. Jeg har overvejet at sætte hastigheden ned, men så føles det bare lidt som "snyd", når jeg ikke har gjort det tidligere?
Har snakket med ham, der primært har stået bag at få mig i gang med programmet og vi kom frem til, at jeg også snildt kunne skære et par håndfulde minutter af min opvarmning :-)
0
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 6. jul 2016, 19:59

Ballademager skrev:Var til endnu en fantastisk træning i aften :lun:


Hvad trænede du? :D
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jul 2016, 20:08

Ballademager skrev:
:ae:

Hvad er der med de mænd og planlægning?


Det må du sgu nok spørge om! :tie:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf MyGirl » 7. jul 2016, 06:58

Guilded_Lily skrev:
Ballademager skrev:
:ae:

Hvad er der med de mænd og planlægning?


Det må du sgu nok spørge om! :tie:


Håber, han snart arter sig :( Det er sgi bare så irriterende, når mænd er sådan.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf MyGirl » 7. jul 2016, 07:00

Jeg ønsker mig for resten det der fælles log-in til mål-opdatering. (Har ikke lige styr på, hvem der administrerer, men har liket indlægget både i denne og sidste tråd, og begynder at tro, jeg bare ikke må være med i hulen :lol: )

Jeg har tabt mig trods min første uge uden faste :banan: Har faktisk glemt, hvad vægten stod på i sidste uge hvad angår decimalerne, men tror, det er omkring et halvt kg. :D
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Sophaya » 7. jul 2016, 07:10

Jeg havde simpelthen sådan lyst til alt muligt lækkert i går, men holdt mig på måtten. I dag skal jeg købe fornuftigt ind - jeg tager faktisk bevidst i en butik hvor de ikke har de chips, der plejer at ryge i kurven :lol:
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Mi55y » 7. jul 2016, 07:10

MyGirl skrev:Jeg ønsker mig for resten det der fælles log-in til mål-opdatering. (Har ikke lige styr på, hvem der administrerer, men har liket indlægget både i denne og sidste tråd, og begynder at tro, jeg bare ikke må være med i hulen :lol: )

Jeg har tabt mig trods min første uge uden faste :banan: Har faktisk glemt, hvad vægten stod på i sidste uge hvad angår decimalerne, men tror, det er omkring et halvt kg. :D


Er der et fælles log-in? :genert: Så vil jeg da også gerne have det...

:gogo: til vægttab!

Jeg tog omkring 1,5 kg. på, da jeg var en uge i Spanien og efterfølgende på Northside og Tinderbox, men de er røget igen nu. Nok meget godt, at jeg lige tager mig selv i nakken i denne måned, inden jeg smutter en uge på Smukfest.

Edit: Jeg fik forresten ikke lavet mine mavebøjninger i går, da jeg faldt i søvn til fodboldkampen...
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf MyGirl » 7. jul 2016, 07:19

Mi55y skrev:
MyGirl skrev:Jeg ønsker mig for resten det der fælles log-in til mål-opdatering. (Har ikke lige styr på, hvem der administrerer, men har liket indlægget både i denne og sidste tråd, og begynder at tro, jeg bare ikke må være med i hulen :lol: )

Jeg har tabt mig trods min første uge uden faste :banan: Har faktisk glemt, hvad vægten stod på i sidste uge hvad angår decimalerne, men tror, det er omkring et halvt kg. :D


Er der et fælles log-in? :genert: Så vil jeg da også gerne have det...

:gogo: til vægttab!

Jeg tog omkring 1,5 kg. på, da jeg var en uge i Spanien og efterfølgende på Northside og Tinderbox, men de er røget igen nu. Nok meget godt, at jeg lige tager mig selv i nakken i denne måned, inden jeg smutter en uge på Smukfest.

Edit: Jeg fik forresten ikke lavet mine mavebøjninger i går, da jeg faldt i søvn til fodboldkampen...


Åhhh, jeg vil også til smukfest :lun: Tror jeg ikke, jeg har været i små 10 år efterhånden.

Og godt gået, at ferievægten er røget igen!
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Pandesteg » 7. jul 2016, 08:31

Chungodongowongo skrev:@Pandesteg - tak for grønt. Jeg har overvejet at sætte hastigheden ned, men så føles det bare lidt som "snyd", når jeg ikke har gjort det tidligere?
Har snakket med ham, der primært har stået bag at få mig i gang med programmet og vi kom frem til, at jeg også snildt kunne skære et par håndfulde minutter af min opvarmning :-)


Kan godt forstå tanken om, at det er snyd, men altså... Bevæger dine ben sig hurtig og du har pulsen oppe, så løber du og det er der intet snyd over :kys: Personligt er det den teknik jeg selv bruger, når jeg skal øge distancen. Jeg skifter mellem at løbe 6 og 10 km og min taktik er, at på den korte distance presser jeg mig selv mest muligt for at øge hastigheden (som i total tomatrød i face når jeg er færdig, hiver for vildt efter vejret, hjertet sidder oppe i halsen i slutningen osv.), hvorimod 10 km er mine hyggeture, hvor jeg forsøger ikke at fokusere hastighed men på god løbeteknik og holde en regelmæssig pace hele turen igennem. Så jeg vil sige, at du sagtens kan sænke hastigheden en smule et par ture, hvis det er det der skal til for at gennemføre :)

Pyh, min træning er en by i Rusland for tiden. Vi passer jo killinger for Kattens Værn og det er nok sådan ca. verdens bedste undskyldning for at droppe træningen, når man ved sådan en håndfuld små nuttegøjer sidder derhjemme og venter. Løb en tur i tirsdags (i pis-øs-regnvejr), men har slet ikke været i fitness. Og har også lige afmeldt fitness i eftermiddag :genert: Men de er jo så søøøøøøøde og vi har dem kun en begrænset periode, så det er vel OK ikke? :D Ej spøg til side så er jeg også inde i en periode, hvor mine knæ brokker sig lidt, så tænker en træningspause er OK.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 7. jul 2016, 11:55

Nå, jeg kom for sent op i morges, ville ellers have været nede og træne lidt. Men nu skal jeg losses ud og tørre hår, smide ungerne i bilen og aflevere dem til manden, mens jeg tager videre og ser, om der er en frisør, der har tid. Jeg har på den ene side lyst til noget nyt, men jeg er samtidig også lidt glad for det lange, så det ender nok bare med at få de slidte fem cm af.

Så går jeg muligvis på jagt efter et passende stykke tøj til min bror og svigerindes pseudo-bryllup i næste uge.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"