Navn til lillebror

Brugeravatar
Super Carla
Indlæg: 21
Tilmeldt: 2. feb 2016, 14:33
Kort karma: 1
Likede indlæg: 11

Navn til lillebror

Indlægaf Super Carla » 7. jul 2016, 09:34

Kære alle I skønne debattører! Jeg har har termin om 10 dage, så hjælp mig med at finde det rigtige navn til lillebror! :panik:

Det ville være rigtig skønt at have en idé om, hvad han skal hedde inden han kommer ud til os. Ved de to storesøstre gik der flere uger, inden de fik deres navne. Det kunne jeg godt tænke mig at undgå denne gang.

Vi har nogle forskellige bud på navne, men jeg er ikke sikker på, at vi har fundet det helt rigtige navn. Navnet Herman ligger pt øverst på listen. Manden mener, at det er det helt rigtige navn. Jeg synes det er et dejligt navn, men er lidt mere i tvivl. Men jeg har generelt også ret svært ved at træffe store beslutninger, som jeg synes at et navnevalg er.

Jeg kan også godt lide navne som Bastian og Storm, men min mand synes, at de er for populære. Det er jeg egentlig enig med ham i, selvom jeg synes at især Bastian passer godt til pigernes navne. Han kan godt lide navnet Villum, men det synes jeg ikke føles rigtigt. Ludvig er også et godt bud, men det er ikke nemt at udtale på engelsk (jeg har en del engelsktalende familie). Puh, det er svært!! :s

Et udpluk af de navne, vi har været omkring:

Herman
Bastian
Storm
Ludvig
Villum
Otto
Konrad
Ingemann
Vilmer
Vilfred

Andre navneforslag eller kommentarer til ovenstående navne modtages med kyshånd! :)
Senest rettet af Super Carla 23. jul 2016, 18:02, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19607

Re: Navn til lillebror

Indlægaf Animi » 7. jul 2016, 09:40

På listen er jeg ret vild med Bastian, Storm, og Villum.

Andre bud kunne måske være Villads eller Hjalte? (selvom Hjalte måske er for svært at sige på engelsk)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Navn til lillebror

Indlægaf Snowdrop » 7. jul 2016, 09:41

Jeg tænker lige umiddelbart på Alfred :)
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Navn til lillebror

Indlægaf primle » 7. jul 2016, 09:42

Super Carla skrev:Kære alle I skønne debattører! Jeg har har termin om 10 dage, så hjælp mig med at finde det rigtige navn til lillebror! :panik:

Det ville være rigtig skønt at have en idé om, hvad han skal hedde inden han kommer ud til os. Ved de to storesøstre gik der flere uger, inden de fik deres navne. Det kunne jeg godt tænke mig at undgå denne gang. De to storesøstre hedder Agnes og Elin.

Vi har nogle forskellige bud på navne, men jeg er ikke sikker på, at vi har fundet det helt rigtige navn. Navnet Herman ligger pt øverst på listen. Manden mener, at det er det helt rigtige navn. Jeg synes det er et dejligt navn, men er lidt mere i tvivl. Men jeg har generelt også ret svært ved at træffe store beslutninger, som jeg synes at et navnevalg er.

Jeg kan også godt lide navne som Bastian og Storm, men min mand synes, at de er for populære. Det er jeg egentlig enig med ham i, selvom jeg synes at især Bastian passer godt til pigernes navne. Han kan godt lide navnet Villum, men det synes jeg ikke føles rigtigt. Ludvig er også et godt bud, men det er ikke nemt at udtale på engelsk (jeg har en del engelsktalende familie). Puh, det er svært!! :s

Et udpluk af de navne, vi har været omkring:

Herman
Bastian
Storm
Ludvig
Villum
Otto
Konrad
Ingemann
Vilmer
Vilfred

Andre navneforslag eller kommentarer til ovenstående navne modtages med kyshånd! :)


Tillykke med lillebror :) Synes i har fundet mange gode navne.

Her kommer lillebror højst sandsynlig til at hedde Bertil :blush2:
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Navn til lillebror

Indlægaf Lulu » 7. jul 2016, 09:54

Min første tanke var Erik.

Eller måske Asger.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Navn til lillebror

Indlægaf Bøtte » 7. jul 2016, 10:12

Johan eller Valdemar. :)

Tillykke med lillebror :lun:
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Navn til lillebror

Indlægaf HappyPaww » 7. jul 2016, 10:28

Bertram synes jeg også kunne passe godt til de andre :)
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3479

Re: Navn til lillebror

Indlægaf Torn » 7. jul 2016, 10:28

Alfred, tjalfe, eske
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Navn til lillebror

Indlægaf Sophies-mor » 7. jul 2016, 10:34

Herman :)
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Super Carla
Indlæg: 21
Tilmeldt: 2. feb 2016, 14:33
Kort karma: 1
Likede indlæg: 11

Re: Navn til lillebror

Indlægaf Super Carla » 7. jul 2016, 14:38

Animi skrev:På listen er jeg ret vild med Bastian, Storm, og Villum.

Andre bud kunne måske være Villads eller Hjalte? (selvom Hjalte måske er for svært at sige på engelsk)

Kan huske, at jeg luftede navnet Hjalte for et par år siden, før vi vidste at lillesøster var en pige. Det faldt ikke lige i mandens smag. Det samme med Villads, da det er lidt for brugt ;)

Manden er pædagog, så han støder på mange børn i sin dagligdag. Han har derfor ofte forskellige associationer knyttet til de forskellige navne.
Det besværliggør navnejagten en smule! :rulle:
1
Brugeravatar
Super Carla
Indlæg: 21
Tilmeldt: 2. feb 2016, 14:33
Kort karma: 1
Likede indlæg: 11

Re: Navn til lillebror

Indlægaf Super Carla » 7. jul 2016, 14:41

Ennovy skrev:Herman og K/Conrad passer godt til pigernes navne. I samme stil ville jeg også sætte Oscar, Niels, Jens eller måske Erik.

Min farfar hedder Erik. Han er en lidt speciel mand… :genert: Så jeg har lidt svært ved at se objektivt på navnet uden at sætte det i forbindelse med ham. Men tror egentlig at jeg synes, at det er et ret fint navn. Det vil jeg tænke lidt over :gruble:
0
Brugeravatar
Super Carla
Indlæg: 21
Tilmeldt: 2. feb 2016, 14:33
Kort karma: 1
Likede indlæg: 11

Re: Navn til lillebror

Indlægaf Super Carla » 7. jul 2016, 14:43

Snowdrop skrev:Jeg tænker lige umiddelbart på Alfred :)

Alfred er et skønt og kært navn! Det kan jeg virkelig godt lide :love: Men det er desværre lidt for udbredt i omgangskredsen.
0
Brugeravatar
Super Carla
Indlæg: 21
Tilmeldt: 2. feb 2016, 14:33
Kort karma: 1
Likede indlæg: 11

Re: Navn til lillebror

Indlægaf Super Carla » 7. jul 2016, 14:48

primle skrev:
Tillykke med lillebror :) Synes i har fundet mange gode navne.

Her kommer lillebror højst sandsynlig til at hedde Bertil :blush2:

Dejligt navn. Men det føles ikke helt rigtigt :) Tillykke med at du venter en lille Bertil! :lun:
1
Brugeravatar
Super Carla
Indlæg: 21
Tilmeldt: 2. feb 2016, 14:33
Kort karma: 1
Likede indlæg: 11

Re: Navn til lillebror

Indlægaf Super Carla » 7. jul 2016, 14:50

Lulu skrev:Min første tanke var Erik.

Eller måske Asger.

Jeg elsker navnet Asger, men det hedder min skønne lillebror ;)
0
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Navn til lillebror

Indlægaf Nuttegris » 7. jul 2016, 14:55

Frode
Holger
Karl
Frede
Vilter
Walther

Nu ved jeg ikke hvor din mand er pædagog, men i den børnehave hvor jeg er pædagog (Midtjylland) er der ikke mindre end 5 Willum/Villum - så her er det ret udbredt.
1

Tilbage til "Graviditet"