Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. jul 2016, 10:54

Dirtylittledevil skrev:
dgd2007 skrev:
Dirtylittledevil skrev:Et sted ude i landet på et lille reklamebureau, sidder lige nu en stakkel og skal prøve at opfinde en ny sproglig variant af det der med at "Tænke ud af boksen".

Jeg synes jeg har hørt en reklame for nylig med "tænke ind i boksen" - men jeg kan selvfølgelig ikke huske for hvad. :)


Ja, netop! Det er sikkert den samme jeg hørte i dag, hvor jeg så tænkte at nu kan det ordspil da snart ikke vendes og drejes og splittes op og genopfindes på flere måder :lol:


Ooh, og svaret var ellers så lige for. Det er e-boks! http://www.e-boks.com/corporate/da/nyhe ... -i-boksen/
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 6. jul 2016, 12:03

Mi55y skrev:
Yuna skrev:At danskere har et eller andet gen, der gør at de altid står i vejen i gangene i supermarkeder, på rulletrapper (Stand right, walk left!!! :P ) og i store indgangsdøre til f.eks. butikker/centre :D
Jeg gør det sikkert selv nogle gange, men prøver at lade være :D


Eller når de lige stopper op for at orientere sig, når de rammer enden af rulletrappen...


Det er samme gen, der gør, at det altid er umuligt at komme væk fra Parken efter en koncert. Man ender altid i en kæmpestor masende klump, hvor der ikke kan dannes konsensus om, at nu går vi altså i denne retning i den her side og i den modsatte retning i den anden side.

Jeg har været på stadioner i både London og Budapest, hvor det tog en brøkdel af tiden af komme væk. Og jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor det er så svært for os danskere. Jeg får forhøjet blodtryk af det hver gang.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Flora » 6. jul 2016, 12:21

sigge skrev:
Mi55y skrev:
Yuna skrev:At danskere har et eller andet gen, der gør at de altid står i vejen i gangene i supermarkeder, på rulletrapper (Stand right, walk left!!! :P ) og i store indgangsdøre til f.eks. butikker/centre :D
Jeg gør det sikkert selv nogle gange, men prøver at lade være :D


Eller når de lige stopper op for at orientere sig, når de rammer enden af rulletrappen...


Det er samme gen, der gør, at det altid er umuligt at komme væk fra Parken efter en koncert. Man ender altid i en kæmpestor masende klump, hvor der ikke kan dannes konsensus om, at nu går vi altså i denne retning i den her side og i den modsatte retning i den anden side.

Jeg har været på stadioner i både London og Budapest, hvor det tog en brøkdel af tiden af komme væk. Og jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor det er så svært for os danskere. Jeg får forhøjet blodtryk af det hver gang.


Og samme gen der gør det svært at forstå "først ud, så ind"-konceptet i S-toget...
8
Mamaseraptor
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1429

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mamaseraptor » 6. jul 2016, 12:50

Synes nu det fungerer meget godt med "først ud, så ind" i S-togene :)
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 6. jul 2016, 17:29

Fyrst Eberhard skrev:Efter en dag med en række triste artikler om Mads Holgers pludselige død, lokker BT's netavis i dag med en ægte solstrålehistorie om Brian Sandbergs nye liv som skraldemand. Som jeg i øvrigt varmt kan anbefale ikke at læse.


Lurer jeg en helt ny tråd her? Om hvilke ting i hverdagen, man sådan for en god ordens skyld - og somme tider måske ligefrem ud af egen bitter erfaring - ikke kan anbefale? Tror, den tråd kunne blive alletiders ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 6. jul 2016, 18:04

Sidder i S-toget med musik i ørerne. Har nu den sidste halve time virkelig undret mig over, at de tre skiftende medpassagerer på pladsen over for mig alle pludselig har kigget forbløffet på mig. Min musik er meget dæmpet og akustisk, så den burde ikke genere eller vække opsigt.

Nu er det så lige gået op for mig, hvor sulten jeg egentlig er, og hvor højt min mave vist nok knurrer ...
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 6. jul 2016, 18:09

I samme tog kom der i øvrigt lige en leeeed, tung blomster- og mormoragtig parfumeduft ind. Jeg drejede hovedet, forventede Dronning Elizabeth og spottede max 22-årig cbs-agtig blondine.

Måske ser hun sin duft som en slags spray on-livserfaring?

Det ville passe til, hvad de fleste arbejdsgivere forventer af cbs'ere ...
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 7. jul 2016, 08:25

Ældre dame siddende i meget rank position på klassisk damecykel krydser vejen med præcis samme hastighed som wannabe cykelrytter iklædt tætsiddende spandex fra top til tå samt aerodynamisk hjelm på racercykel efter koldstart fra modsatte vejside.
15
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 7. jul 2016, 10:02

Det kan nu kun handle om få milimeter, før Claus Meyers fremskudte kæbe overhaler hans næsetip, når man ser ham i profil. Den kæbe har haft stor fremdrift gennem årene.

cm.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf HappyHippo » 7. jul 2016, 10:32

sigge skrev:Ældre dame siddende i meget rank position på klassisk damecykel krydser vejen med præcis samme hastighed som wannabe cykelrytter iklædt tætsiddende spandex fra top til tå samt aerodynamisk hjelm på racercykel efter koldstart fra modsatte vejside.


Og du er sikker på, det ikke var en elcykel?
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 7. jul 2016, 10:39

HappyHippo skrev:
sigge skrev:Ældre dame siddende i meget rank position på klassisk damecykel krydser vejen med præcis samme hastighed som wannabe cykelrytter iklædt tætsiddende spandex fra top til tå samt aerodynamisk hjelm på racercykel efter koldstart fra modsatte vejside.


Og du er sikker på, det ikke var en elcykel?


Der findes ældre damer, med 'Need for speed' :D

Billede
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 7. jul 2016, 10:44

HappyHippo skrev:
sigge skrev:Ældre dame siddende i meget rank position på klassisk damecykel krydser vejen med præcis samme hastighed som wannabe cykelrytter iklædt tætsiddende spandex fra top til tå samt aerodynamisk hjelm på racercykel efter koldstart fra modsatte vejside.


Og du er sikker på, det ikke var en elcykel?


Det lignede det ikke, jeg syntes ikke, der var et batteri på bagagebæreren. Men nu så jeg dem også kun lige krydse landevejen foran mig, da jeg kom kørende med 80 km/t. Jeg gætter lidt på, at hr cykelrytter nok har givet hende baghjul på distancen.
0
You can't spell awesome without me.
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf gro71 » 7. jul 2016, 13:20

sigge skrev:
HappyHippo skrev:
sigge skrev:Ældre dame siddende i meget rank position på klassisk damecykel krydser vejen med præcis samme hastighed som wannabe cykelrytter iklædt tætsiddende spandex fra top til tå samt aerodynamisk hjelm på racercykel efter koldstart fra modsatte vejside.


Og du er sikker på, det ikke var en elcykel?


Det lignede det ikke, jeg syntes ikke, der var et batteri på bagagebæreren. Men nu så jeg dem også kun lige krydse landevejen foran mig, da jeg kom kørende med 80 km/t. Jeg gætter lidt på, at hr cykelrytter nok har givet hende baghjul på distancen.


På de nye elcykler ligger batteriet i stellet og ikke på bagagebæreren, så de kan være sværere at spotte. Man kan som regel se det på navet på forhjulet, som er meget stort på elcyklerne.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 7. jul 2016, 13:52

Lang nervekrig imellem kontorstol og undertegnede er nu afsluttet med et kompromis. To skruer er igen skruet fast i stolen, jeg NÆGTER at hente den sidste skrue som er rullet helt ind under 3/4-seng.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 7. jul 2016, 13:54

Pga manglende sms'er fra ham den søde har jeg nu sat min tlf til ekstra høj ringetone ved sms. Indtil videre har det slet ikke hjulpet!
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn

Tilbage til "Generelt"