Terminstråd - alle er velkomne :)

primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. jul 2016, 08:28

Jeg har fået bestilt tid til ammesamtale :) Det nummer jeg havde fået af min jm er lukket ned, så det er ikke noget at sige til, at jeg har ringet forgæves de sidste par uger.
Men de kunne heldigvis presse mig ind :)
2
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 7. jul 2016, 08:30

Ax, håber, du klarede testen og snart får noget at spise.

Primle, hvad er en ammesamtale? Her snakkede vi bare om det hos JM.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. jul 2016, 08:50

Sorenspige skrev:Ax, håber, du klarede testen og snart får noget at spise.

Primle, hvad er en ammesamtale? Her snakkede vi bare om det hos JM.


Fordi det ikke gik sidst, og jeg fik en form for efterfødselsreaktion mener min jm det er en god ide at få snakket forløbet igennem og snakke om hvordan vi griber det an denne gang. Og så har de åbenbart nogle jordmødre som tager sig af disse samtaler.
Vi kunne også få lov til at blive betragtet som førstegangsfødende med ophold på patienthotellet. Det takkede vi dog nej til.
Det er vist standard her i regionen. Min kollega er blevet tilbudt det samme :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. jul 2016, 10:17

Nuttede-Nuser skrev:
Bøtte skrev:
Nuttede-Nuser skrev:
Sorenspige skrev:Bøtte, hjælper en almindelig næsespray?

Jeg tog altså et enkelt hiv i vinters, da jeg var helt stoppet til. Det hjalp, og jeg fik sovet og fik ikke brug for at tage det mere.

Jeg tror nemlig heller ikke, det er sundt for baby med en udkørt mor (og manglende søvn og luft kan virkelig udmatte en).


Jeg har brugt almindelig næsespray gennem hele min graviditet, med min læges velsignelse, havde jeg ikke gjort det, havde jeg da slet ingen søvn fået. Min næseskillevæg er ca. Lige så skæv som tårnet i Pisa, så med hævede slimhinder gav det absolut ingen luft igennem. Og med det problem virker saltvand bare hat.


Bare zymelin/Otrivin?

normalt gør saltvand heller ikke det store her. Men denne gang gav det da lidt.


Ja bare Zymelin, og så har jeg brugt den til børn gennem graviditeten, for så er der jo kun halv dosis i, men det tager så jeg kan få luft og det er det vigtigste for mig. Jeg kan ikke fungere med konstant stoppet næse. Jeg fik næsen opereret for år tilbage for at se om det kunne hjælpe på det men den er bare blevet skæv igen.


Det simpelthen også modbydeligt, når man ikke kan få luft gennem næsen :tie:

Før jeg fik fjernet polypper, var jeg nærmest afhængig af næsespray, jeg er lidt nervøs for at komme tilbage til det.

Men sidste gang fik jeg nu omgås grønt lys til at bruge det ind i mellem af min jm.

Jeg skyller hver dag med saltvand og får Nasonex x 2, for at forebygge polypper igen, og der hjælper kortvarigt, men derhen sidst på natten, er jeg ofte stoppet til :(
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 7. jul 2016, 10:45

Primle og snowdrop: Det er både en kombinaton af manglende erfaring på scanninger og dårligt udstyr. MIn veninde fik den lavet for 2 måneder siden. Hun sagde, at man bare kunne se en rygrad :tie: Så vi må have lidt tålmodighed og vente til vi lander i DK.

Primle: Det er nok meget godt med en samtale. Havde I nogen samtaler efter fødslen? Det har jeg hørt, at de gør hvis de kan fornemme at man har været bange eller der har været noget galt.

Ach: Nederen med den test. Håber du er kommet godt ud på den anden side.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 7. jul 2016, 11:02

primle skrev:
Sorenspige skrev:Ax, håber, du klarede testen og snart får noget at spise.

Primle, hvad er en ammesamtale? Her snakkede vi bare om det hos JM.


Fordi det ikke gik sidst, og jeg fik en form for efterfødselsreaktion mener min jm det er en god ide at få snakket forløbet igennem og snakke om hvordan vi griber det an denne gang. Og så har de åbenbart nogle jordmødre som tager sig af disse samtaler.
Vi kunne også få lov til at blive betragtet som førstegangsfødende med ophold på patienthotellet. Det takkede vi dog nej til.
Det er vist standard her i regionen. Min kollega er blevet tilbudt det samme :)



Det lyder som et godt tilbud :gogo:.

Jeg havde jo lidt samme oplevelse som dig (kunne overhovedet ikke amme, da der ingen mælk kom og fik også en form for efterfødselsreaktion), men her var tilbuddet en snak under JM-besøg og deltagelse i et temamøde om amning. Vi havde først fået at vide, at jeg/vi kunne blive indlagt til amningen kørte, men det sagde JM sidste gang var blevet ændret. I hvert fald var det ikke længere noget, som de ville skrive i ens journal. Hun sagde, at man i stedet så på de enkelte tilfælde.

Jeg fik også at vide, at måske får jeg et barn denne gang, som bare sutter og sutter, og en krop som producerer mælk som en gal. Så derfor er det svært at planlægge inden.

Det er lidt det samme, som de siger om min fødsel.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 7. jul 2016, 11:05

Men altså vi har fået snakket forløbet fra sidste gang, og det er rart :gogo:.

Jeg ved også, at jeg ikke vil være indlagt en uge denne gang. Det er det simpelthen ikke værd (for os som familie).
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 7. jul 2016, 11:32

Jeg er begyndt at kunne mærke den lille fis i maven. Det er ret tidligt, da jeg kun er 15 + 1, men jeg er slet ikke i tvivl med de der små sommerfugleslag nederst i maven :lun:
5
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. jul 2016, 12:02

Kolderudolf skrev:Primle og snowdrop: Det er både en kombinaton af manglende erfaring på scanninger og dårligt udstyr. MIn veninde fik den lavet for 2 måneder siden. Hun sagde, at man bare kunne se en rygrad :tie: Så vi må have lidt tålmodighed og vente til vi lander i DK.

Primle: Det er nok meget godt med en samtale. Havde I nogen samtaler efter fødslen? Det har jeg hørt, at de gør hvis de kan fornemme at man har været bange eller der har været noget galt.

Ach: Nederen med den test. Håber du er kommet godt ud på den anden side.


Øv, at de ikke kan se mere. Men det er fint at være forberedt på det, så man har skruet sine forventninger helt ned.

Vi blev tilbudt en efterfødselssamtale. Men jeg kunne desværre ikke overskue det. Det er jeg træt af set i bakspejlet.
Til gengæld havde vi en fantastisk sundhedsplejerske, som var meget obs på mig og kom på ekstra besøg. Hendes opmærksomhed og vores kommunikation derhjemme gjorde at jeg 'kun' fik en efterfødselsreaktion og ikke en fødselsdepression, er jeg sikker på.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 7. jul 2016, 12:08

Vores forløb minder uhyggeligt meget om hinanden :genert:.

Min fødsels-JM ringede 3 måneder efter fødslen, men jeg fik ikke taget telefonen og fik aldrig ringet tilbage.

Heldigvis havde jeg en fantatisk SP, som støttede mig og fx filmede mig med R (Marte Meo). Desuden har min kommune et tilbud for mødre, som har det svært (med to specialuddannede SP'er), og der gik jeg en gang om ugen i ca. 3 måneder. Det var guld værd, fordi jeg mødte andre i samme både.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. jul 2016, 12:10

Sorenspige skrev:Men altså vi har fået snakket forløbet fra sidste gang, og det er rart :gogo:.

Jeg ved også, at jeg ikke vil være indlagt en uge denne gang. Det er det simpelthen ikke værd (for os som familie).


Det håber jeg virkelig også.

Med nummer to skal man bare hjem til den store med det samme :lun:

Håber du får et meget bedre forløb denne gang :kys:
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. jul 2016, 12:12

Sorenspige skrev:
primle skrev:
Sorenspige skrev:Ax, håber, du klarede testen og snart får noget at spise.

Primle, hvad er en ammesamtale? Her snakkede vi bare om det hos JM.


Fordi det ikke gik sidst, og jeg fik en form for efterfødselsreaktion mener min jm det er en god ide at få snakket forløbet igennem og snakke om hvordan vi griber det an denne gang. Og så har de åbenbart nogle jordmødre som tager sig af disse samtaler.
Vi kunne også få lov til at blive betragtet som førstegangsfødende med ophold på patienthotellet. Det takkede vi dog nej til.
Det er vist standard her i regionen. Min kollega er blevet tilbudt det samme :)



Det lyder som et godt tilbud :gogo:.

Jeg havde jo lidt samme oplevelse som dig (kunne overhovedet ikke amme, da der ingen mælk kom og fik også en form for efterfødselsreaktion), men her var tilbuddet en snak under JM-besøg og deltagelse i et temamøde om amning. Vi havde først fået at vide, at jeg/vi kunne blive indlagt til amningen kørte, men det sagde JM sidste gang var blevet ændret. I hvert fald var det ikke længere noget, som de ville skrive i ens journal. Hun sagde, at man i stedet så på de enkelte tilfælde.

Jeg fik også at vide, at måske får jeg et barn denne gang, som bare sutter og sutter, og en krop som producerer mælk som en gal. Så derfor er det svært at planlægge inden.

Det er lidt det samme, som de siger om min fødsel.


Det er da også rigtigt at det er svært at planlægge inden. Men man kan jo ikke gøre så meget ved den erfaring og oplevelse, som sidder i kroppen fra sidst. Jeg synes det er vigtigt og relevant at forholde sig til det i hvert fald.
Men altid noget i har fået snakket det igennem med jm.

Så håber jeg vi begge to får et bedre ammeforløb denne gang :kys:

Vi har i øvrigt også primært sagt nej til ophold på patienthotellet fordi vi vil hjem til vores datter. Og så fordi at det var de mange forskellige tiltag ifht amningen der var med til at gøre det svært sidst. For os var det absolut ikke afslappende at være på patienthotel. Ikke at det er eller skal være afslappende med en nyfødt, men det bidrog ikke til noget godt.
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. jul 2016, 12:16

Sorenspige skrev:Vores forløb minder uhyggeligt meget om hinanden :genert:.

Min fødsels-JM ringede 3 måneder efter fødslen, men jeg fik ikke taget telefonen og fik aldrig ringet tilbage.

Heldigvis havde jeg en fantatisk SP, som støttede mig og fx filmede mig med R (Marte Meo). Desuden har min kommune et tilbud for mødre, som har det svært (med to specialuddannede SP'er), og der gik jeg en gang om ugen i ca. 3 måneder. Det var guld værd, fordi jeg mødte andre i samme både.


Jeg fik taget telefonen og sagt at jeg ville vende det med min mand og så ringe tilbage. Det gjorde jeg så bare aldrig :blush:

Forresten får vi også besøg af SP inden fødslen. Min jm mente det ville være godt, hvis hun lærte os og vores historie at kende på forhånd, så vi ikke skulle stå og forklare det i en presset situation :gogo: (vi er flyttet og får ikke den samme SP som sidst)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 7. jul 2016, 12:53

Er der nogen af jer der skal føde hjemme i kbh?

Jeg vil enormt gerne føde hjemme, ved dog ikke om jeg får lov når jeg er overvægtig, men håber! Jeg har kigget på nettet og nogle steder står der man selv skal kontakte en af jordmødrene i hjemmefødsel-teamet, og andre steder står der det skal siges ved første lægesamtale, så ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre.

Derudover, ved I hvornår første lægesamtale senest skal være? Skal have skiftet læge inden og vil egentlig godt vente til jeg har været til en scanning, men vil det mon være okay at vente med at ringe til uge 8-9? Det vil også betyde at min kæreste kan komme med (det vil han gerne). Sidst kan jeg huske der intet rigtig skete til den samtale, så jeg har ingen stress med at komme afsted, men er i tvivl om det kan betyde noget, f.eks. om jeg kan bestille tid til nakkefoldsscanning før jeg har været hos lægen?
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 7. jul 2016, 13:04

godtnavn skrev:Er der nogen af jer der skal føde hjemme i kbh?

Jeg vil enormt gerne føde hjemme, ved dog ikke om jeg får lov når jeg er overvægtig, men håber! Jeg har kigget på nettet og nogle steder står der man selv skal kontakte en af jordmødrene i hjemmefødsel-teamet, og andre steder står der det skal siges ved første lægesamtale, så ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre.

Derudover, ved I hvornår første lægesamtale senest skal være? Skal have skiftet læge inden og vil egentlig godt vente til jeg har været til en scanning, men vil det mon være okay at vente med at ringe til uge 8-9? Det vil også betyde at min kæreste kan komme med (det vil han gerne). Sidst kan jeg huske der intet rigtig skete til den samtale, så jeg har ingen stress med at komme afsted, men er i tvivl om det kan betyde noget, f.eks. om jeg kan bestille tid til nakkefoldsscanning før jeg har været hos lægen?


Du skal jo have vandrejournal med til NF, så du skal forbi en læge inden. Mener at det er senest i uge 10. Det er også din læge, der henviser dig til jordemoder jo.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Graviditet"