New York City alene?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

New York City alene?

Indlægaf Muddi » 7. jul 2016, 15:24

Jeg er som bekendt i New York, nærmere bestemt, på Long Island, hvor jeg bor hos min fars kusine og hendes døtre. Vi skal på tirsdag på heldags tur til New York City, og jeg gløder mig som en gal.

Jeg sad igår aftes og snakkede med min fars kusine om det at rejse og opleve ting alene, og om at jeg (fra upålidelig kilde - min overbekymrede mor!) havde fået at vide, at det kan man (jeg) ikke alene. Og hun sagde at tusindvis af mennesker var alene i New York hver eneste dag, så det kunne man altså godt. Og hun foreslog at jeg, når vi er der på tirsdag, lejer mig ind på et air bnb for en enkelt nat, oplever ting alene i byen på egen hånd dagen efter, og så tager toget tilbage til Long Island. Lige da hun sagde det, syntes jeg det lød som en umulig tanke, i år i hvert fald, men efter jeg har sovet på det, har jeg helt vildt lyst til at gøre det! Det er i forvejen første gang jeg rejser alene, så det kunne være så fedt at gå skridtet videre, bare for en stund.

Men jeg er lidt nervøs, så jeg vil høre om nogen af jer har gjort det sammen - været alene i New York City - og har nogle gode forslag til, hvad man kan se, uden at fare vild ( :genert: ), gode steder at spise, og i det hele tage opleve

Please help me :blomst:
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: New York City alene?

Indlægaf Annione » 7. jul 2016, 15:47

Gør det. Jeg har ikke været alene i NYC, men jeg har været alene i Wien og i Tokyo (foruden flere norske byer) og det er altså piece of cake.
Jeg har dig fartet rundt i NYC alene - når min veninde ville noget andet, eller min kæreste ikke gad at shoppe. Jeg farer altid vild bag Støget i Kbh, men aldrig i NYC. Det er så nemt og lige til. Det lover jeg.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3072

Re: New York City alene?

Indlægaf Alphilia » 7. jul 2016, 15:50

Som Rikke siger - gør det!
Det er en overraskende nem by at navigere i.
The High Line er en rigtig fin måde at se byen på, fra en anden vinkel. Generelt er NY en by hvor man ser meget bare ved at slentre rundt.
Der er også et museum for nærmest alt.
Undgå spisestederne omkring Times Square, der er mange turistfælder.
0
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: New York City alene?

Indlægaf Muddi » 7. jul 2016, 15:51

Jeg gør det! Tror jeg. Hvis keg kan finde rundt i Air bnb junglen :genert:
0
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: New York City alene?

Indlægaf Muddi » 7. jul 2016, 15:52

Nogen der kan anbefale gode steder at bo?
0
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: New York City alene?

Indlægaf Muddi » 7. jul 2016, 15:53

Alphilia skrev:Som Rikke siger - gør det!
Det er en overraskende nem by at navigere i.
The High Line er en rigtig fin måde at se byen på, fra en anden vinkel. Generelt er NY en by hvor man ser meget bare ved at slentre rundt.
Der er også et museum for nærmest alt.
Undgå spisestederne omkring Times Square, der er mange turistfælder.


Tak for rådet :)
0
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: New York City alene?

Indlægaf Muddi » 7. jul 2016, 15:58

Rikke skrev:Jeg boede i Brooklyn sidst - tæt på M-toget. Det var et dejligt sted og nemt at komme til Manhattan :)


Hvad boede du i? Air bnb? hotel? :)
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6704
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9677

Re: New York City alene?

Indlægaf FrøkenM » 7. jul 2016, 15:58

Det kan du sagtens søde :kys:

Vi boede på hjørnet af Times Square og Broadway på hotel. Det var ret fantastisk.

Husk at gå forbi 9/11 Memorial. Det var en fantastisk smuk, men barsk oplevelse som jeg absolut ikke ville være foruden :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: New York City alene?

Indlægaf Muddi » 7. jul 2016, 16:09

FrøkenM skrev:Det kan du sagtens søde :kys:

Vi boede på hjørnet af Times Square og Broadway på hotel. Det var ret fantastisk.

Husk at gå forbi 9/11 Memorial. Det var en fantastisk smuk, men barsk oplevelse som jeg absolut ikke ville være foruden :)


Hvad hed det? Var det dyrt? :)
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6704
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9677

Re: New York City alene?

Indlægaf FrøkenM » 7. jul 2016, 16:29

Muddi skrev:
FrøkenM skrev:Det kan du sagtens søde :kys:

Vi boede på hjørnet af Times Square og Broadway på hotel. Det var ret fantastisk.

Husk at gå forbi 9/11 Memorial. Det var en fantastisk smuk, men barsk oplevelse som jeg absolut ikke ville være foruden :)


Hvad hed det? Var det dyrt? :)

VI boede på Crown Plaza Times Square. Vi boede fire mennesker på samme værelse i fem nætter. Kan ikke huske den eksakte pris, men mener vi kom af med 12.000 kr. for os alle sammen.

Du kan se priserne her når du taster ind hvornår du planlægger besøg http://www.crowneplaza.com/hotels/gb/en/new-york/nycmh/hoteldetail?qAdlt=1&qBrs=6c.hi.ex.rs.ic.cp.in.sb.cw.cv.ul.vn.ki&qChld=0&qFRA=1&qGRM=0&qIta=99585172&qPSt=0&qRRSrt=rt&qRef=df&qRms=1&qRpn=1&qRpp=20&qSHp=1&qSmP=3&qSrt=sBR&qWch=0&srb_u=1&icdv=99585172&siclientid=8790&sitrackingid=921240647&dp=true&glat=SEAR

Hat et par veninder der var derovre og de boede på Pod 51, hvilket vist havde været super fint :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: New York City alene?

Indlægaf Lurende Peber » 7. jul 2016, 16:31

Rikke skrev:Jeg boede i Brooklyn sidst - tæt på M-toget. Det var et dejligt sted og nemt at komme til Manhattan :)
Havde sidste år til Halloween en alene eftermiddag/nat/formiddag i Brooklyn, som jeg fik udforsket godt til fods. Og gik til Manhattan over Brooklyn Bridge. Flot udsigt, og kunne skimte Frihedsgudinden.
Boede knap så dyrt i det sydlige (kedelige) havneområde Red Hook. Comfort Inn. Det var OK, men morgenmaden var MEGET kedelig. Skidt med det for 1 nat. God betjening og jeg kunne lade bagagen stå efter check ud, indtil jeg skulle mod station og lufthavn.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: New York City alene?

Indlægaf Muddi » 8. jul 2016, 01:08

Jeg tror bare jeg dropper det :(
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: New York City alene?

Indlægaf Charly » 8. jul 2016, 06:24

Nej, du skal da ikke droppe det.

Jeg har godt nok ikke overnattet alene i så stor en by, men jeg har gået rundt alene i både Washington og Boston, og jeg nød det. Og jeg har været i Tyskland alene en del gange nu med overnatninger i Køln og Bonn, og det er gået rigtig godt.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: New York City alene?

Indlægaf Novella » 8. jul 2016, 11:12

Muddi skrev:Jeg tror bare jeg dropper det :(

Jeg synes, at du skal gøre det og vise mor, at du selv bestemmer og er langt sejere end hun tror :kys:

Min mor var heller ikke særlig begejstret, da jeg rejste alene til Honduras og Guatemala og blandt andet overnattede i San Pedro Sula - byen med flest narkomord i verden, vist nok - men jeg gik sgu da ikke ud på gaden og råbte ad folk, at de skulle komme og skyde mig og stjæle mine ting. Det var indrømmet lidt sært at banke på glasdøren hos et apotek, og indehaveren kom med en gigantisk pumpgun og fjernede kæden på indersiden af døren, men jeg var ikke truet.

New York er en fed by, og du vil elske det. Gør det!
1
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6704
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9677

Re: New York City alene?

Indlægaf FrøkenM » 8. jul 2016, 11:27

Gør det søde - det kan du sagtens :kys:
Du er sejere end du selv tror og din mor skal bestemt ikke have lov at fortælle dig andet. Du vil føle det som en sejr når du først har gjort det :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Rejser"