Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 7. jul 2016, 23:50

Tak for jeres svar med fødsel. Det blev jeg ikke en pind mere afklaret af. :lol:

Jeg er egentlig tryg nok ved, at han kører af sted.
Det er mest bare tanken om at stå der med de første veer, ikke kunne få fat i ham i et par timer og vide, at han derudover har et par timers kørsel hjem.
Men sandsynligheden for det er nok ret minimal trods alt.

Hvis vi når hen til, at jeg bliver sat i gang, så skal han ingen steder.
Indtil videre har han ikke lavet aftaler efter min termin.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 8. jul 2016, 03:08

Jeg forstår dig godt DP, man aner jo ikke hvordan man har det, og så er det bare rart, at manden er tæt på. Sidst kunne min mand også risikere at være langt væk, min. 2 timers kørsel, og det kan han faktisk også denne gang, nu jeg tænker over det. Så jeg tror bare jeg satser på at gå i gang om natten igen, det er så dejlig praktisk :-D
Forventer også at jeg kommer til at skulle føde på sygehuset der ligger 40 min, så han behøver ikke være for langt væk :genert:

Det ville være smart, hvis han lige kunne sende S i børnehave og så kan vi smutte afsted :-D
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 8. jul 2016, 03:09

Jeg rejser jo til London i dag.
Skulle egentlig op kl 5.30, men havde glemt at mit indre ur 'ringer' 4.30. Så jeg har ikke sovet siden :rulle:
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 8. jul 2016, 04:28

DP kan din kæreste ikke have sin tlf i lommen på vibrere eller noget så du kan sende en SMS. Jeg tænker de fleste kunder synes det er ok hvis han så lige tjekker den hvis han fortælle at du er lige op over med din fødsel.
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 8. jul 2016, 05:49

I min verden går fødsler i gang om natten :stoned: Spørg mig ikke hvorfor :lol: Så det forventer jeg også denne gang. Min mand arbejder også tæt på hjemmet, så han er heldigvis nem at få hjem igen, hvis det med natten ikke holder.

Kunne være fedt med tidlig morgen denne gang, så jeg måske kunne få lidt søvn inden showet starter :D
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 8. jul 2016, 05:52

Og så GLÆDER jeg mig virkelig til at føde igen. Det var så stort :love: Det gjorde ondt og alt det der (ikke så ondt som jeg havde frygtet), men jeg synes det var så fedt :banan:
2
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 8. jul 2016, 06:10

primle skrev:Og så GLÆDER jeg mig virkelig til at føde igen. Det var så stort :love: Det gjorde ondt og alt det der (ikke så ondt som jeg havde frygtet), men jeg synes det var så fedt :banan:


Sikke dog et herligt indlæg at læse!! Jeg skubber hele fødselstanken væk når den kommer, fordi jeg ikke kan rumme det på nuværende tidspunkt. Men rart at læse, at der ligefrem er en, som glæder sig! :gogo:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 8. jul 2016, 06:25

achillaxedprune skrev:
primle skrev:Og så GLÆDER jeg mig virkelig til at føde igen. Det var så stort :love: Det gjorde ondt og alt det der (ikke så ondt som jeg havde frygtet), men jeg synes det var så fedt :banan:


Sikke dog et herligt indlæg at læse!! Jeg skubber hele fødselstanken væk når den kommer, fordi jeg ikke kan rumme det på nuværende tidspunkt. Men rart at læse, at der ligefrem er en, som glæder sig! :gogo:


Og jeg mener det virkelig. Det er faktisk hovedårsagen til at jeg vil være ked af at føde ved kejsersnit, for jeg glæder mig sådan til at opleve det igen :blush:
2
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 8. jul 2016, 06:42

Danseprinsesse skrev:Det er så spændende Sorens!
Nu jeg tænker over det, så var det nok en dårlig idé at foreslå fødekonkurrence med en 2.gangs. :P
Kan godt forstå, du er skuffet over det. Det er ikke lige det, man har brug for - at regne med, at pasning er på plads, og så er det måske ikke alligevel.
Er du ok med naboløsningen?


Jeg fødte jo allerede 38+1 som førstegangsfødende, og i dag er jeg 38+5, så du kan sagtens nå det før mig...

Jeg har også en ide om, at fødsler ofte starter om natten, og det gjorde den første også. Netop derfor er jeg lidt øv over, at svigerforældrene ikke kan komme, hvis det sker den næste uges tid (hvilket jeg håber).

Naboløsningen er sidste udvej, og selvom min mor skal på arbejde, vil hun komme om natten og så aflevere R i dagpleje.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 8. jul 2016, 06:43

primle skrev:Og så GLÆDER jeg mig virkelig til at føde igen. Det var så stort :love: Det gjorde ondt og alt det der (ikke så ondt som jeg havde frygtet), men jeg synes det var så fedt :banan:


Hvor er det fedt at læse Primle :banan:. Håber, du får en fantastisk fødsel, når det bliver tid.
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 8. jul 2016, 07:30

Sorenspige jeg kan godt forstå du er skuffet. Selvf skal de ikke sætte deres liv på hold men når de selv har tilbudt det så var jeg blevet stjerne tosset!!!

Godt din mor har tid og overskud!


Jeg var også sikker på at jeg ville gå i fødsel om natten. Men mit vand gik om morgen og jeg var totwlt overrasket :lol:

På trods af et skrækkeligt forløb så glæder jeg mig til at skulle det hele igennem igen.
Selvom jeg kun oplevede alle smerterne så vil jeg gerne igennem det hele igen. Jeg håber dog at jeg denne gang får lov at føde selv så jeg også får afslutningen med!
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 8. jul 2016, 07:36

achillaxedprune skrev:
primle skrev:Og så GLÆDER jeg mig virkelig til at føde igen. Det var så stort :love: Det gjorde ondt og alt det der (ikke så ondt som jeg havde frygtet), men jeg synes det var så fedt :banan:


Sikke dog et herligt indlæg at læse!! Jeg skubber hele fødselstanken væk når den kommer, fordi jeg ikke kan rumme det på nuværende tidspunkt. Men rart at læse, at der ligefrem er en, som glæder sig! :gogo:


Efter min fødselsdag sagde jeg (og mente hvert et ord) at jeg hellere vil føde til gange end at gennemføre flere graviditeter. Desværre er fødsel uden graviditet ikke muligt så jeg må jo tage denne graviditet med for at få et barn mere, men jeg gider ikke. Jeg gider bare ikke det der graviditetsnoget.

Og ja fødslen gør ondt, men jeg tænkte helt ærligt bagefter "var det ikke værre?!" Jeg havde virkelig forestillet mig en omgang tortur men altså det var det jo ikke. Det tog bare lang tid.
Og forøvrigt så husk på - der findes smertestillende så bliver det for slemt så sig ja tak til alt du føler du har behov for (jeg syntes ikke vand hjalp det store men akupunktur var lækkert :love: pondendusblokaden havde sikkert også været fin at få hvis jeg nu havde fået den ordentligt men Emil havde travlt med at komme ud så jdm nåede kun at give en halv blokade inden jeg pressede hovedet ud.)
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 8. jul 2016, 07:42

Jeg vil også sige at jeg på forhånd var klar til alle drugs de kunne give mig.
Jeg klarede 6 timer kun med lattergas på trods af 3 koblede veer - jeg lukkede totalt af og lå bare i min egen verden.
Men jeg følte ikke jeg var ved at dø eller noget heldigvis :lol:

Det var dog rart at få epidural og få slappet lidt af efter så mange timer.
Jeg kunne dog ikke rejse mig op efterfølgende fordi jeg blev så dårlig. Det var ikke så rart.
Men jeg tror helt klart jeg ville sige ja tak denne gang også.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 8. jul 2016, 08:35

Bøtte, jeg fik slet ikke ønsket god tur til London :kys:.

Jeg bliver glad, når jeg læser om alle jer, der gerne føder igen på trods af smerterne. Det giver mig lidt håb om, at jeg også kan klare det.

Jeg laver ikke ret meget i dag. Har ellers læst at højgravide ofte farer rundt og gør rent... Jeg orker ikke ret meget andet i dag end at slappe af/sove lidt :genert:.
1
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 8. jul 2016, 09:28

Bøtte God tur til London! :)

Sorenspige Spændende med slimpropen!

Jeg er også ret spændt på hvordan det begynder denne gang for mig. Jeg troede også sjovt nok jeg ville få være natten :-p
Men jeg havde jo svangerskabsforgiftning,og derfor ville de sætte mig i gang 39+0 de undersøgte mig dog lige før de ville begynde igangsættelse,og jeg var 5-7 cm og virkede meget klar. Jeg fik dog meget få veer,og kunne intet nærke noget så fik ve drop. Efter 9 timer endte det med sugekop hvor de sagde sidste forsøg ellers var det KS. Så fødte 39+1
Men glæder mig til at opleve det igen. Det er en helt fantastisk følelse når man ser den lille første gang :lun:
Og havde et lidt træls amme forløb også. Min sundhedsplejerske mente det var helt forkert jeg 'bare' valgte at stoppe. Men havde ikke mere mælk. Håber det går bedre denne gang..
0

Tilbage til "Graviditet"