Hvilken person /Hvilke personer beundrer du , og hvorfor ?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Hvilken person /Hvilke personer beundrer du , og hvorfor ?

Indlægaf computermus » 8. jul 2016, 12:01

Ts lægger ud . To af de personer jeg beundrer mest, er nok min mor og min mormor, for at være med til at gøre mig til den person jeg er i dag.

Min mor, fordi hun uden at klage har klaret at være enlig mor , ikke at klage over de besværligheder der helt sikkert har været i forbindelse med dette,hun har aldrig krævet noget af nogen, hun har fået det til at fungerer som hun bedst kunne.
Og fået det til at fungere godt. Som barn mærkede jeg aldrig at økonomien spillede en rolle , for hun lod mig gå til de ting jeg gerne ville. Ikke i overdrevet grad , naturligvis, men jeg gik både til gymnastik, spejder og musikundervisning. Det har helt sikkert kostet på budgettet , at hun hvert år holdt 4 ugers sommerferie i vores sommerhus sammen med mig, men det er nogen af mine bedste barndomsminder. 3 uger helt alene sammen med mor også 1 uge sammen med mormor, det var altså bare lykken.
Min mormor er en af de andre personer jeg beundrer meget. Desværre havde jeg hende kun til jeg var knapt 8 år gammel, men hun har sat aftryk på mig, bl.a hendes bemærkning når mor og jeg havde været på besøg, som vi var ca. hver anden weekend, "Kan du nu være en rigtig god pige , for mormor elsker dig så meget".
En anden ting jeg stadigvæk tænker på , når jeg mindes min mormor , er at hun aldrig nogensinde sagde noget dårligt om andre mennesker. Hun levede efter "Har du ikke noget godt at sige , så må du hellere tie stille". Det er bare en af de ting jeg ville ønske jeg var bedre til.

Ulla Terkelsen : Fordi hun virker som en rigtig dygtig korrespondent, fordi hun stadigvæk arbejder selvom hun nu er 72 år, det tager jeg hatten af for, og så tiltaler det mig også at hun virker som en der er ret privat omkring sig selv og sin familie. Det kan jeg faktisk godt lide.
1

Tilbage til "Generelt"