"Jeg har altså en kæreste"

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: "Jeg har altså en kæreste"

Indlægaf Sangius » 8. jul 2016, 12:32

Jeg siger det som regel med det samme, hvis jeg ikke ønsker forvirring.

Min erfaring er som regel, at hvis en mand henvender sig til mig i byen, så er det altid fordi de håber der falder noget af. Har aldrig oplevet andet.

Jeg har sgu aldrig oplevet at folk bliver fornærmet over det? Hvis man ikke var der for at score, så er det jo ikke et problem, at der er en kæreste. Hvis man var der for at score, så ved man at man ikke skal bruge alt sit krudt der.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: "Jeg har altså en kæreste"

Indlægaf Animi » 8. jul 2016, 12:43

Sangius skrev:Jeg har sgu aldrig oplevet at folk bliver fornærmet over det? Hvis man ikke var der for at score, så er det jo ikke et problem, at der er en kæreste. Hvis man var der for at score, så ved man at man ikke skal bruge alt sit krudt der.


Der hvor jeg har oplevet at en blev fornærmet over det, var fordi vi havde siddet og talt sammen i en halv times tid. Da han så spurgte hvordan jeg kom hjem fra byen, og jeg sagde at min kæreste hentede mig, blev han sådan lidt "Ej, hvor er det tarveligt at du ikke har sagt det noget før!"
Jeg har så også oplevet at mænd med kærester har/mænd der ikke var ude på noget, har henvendt sig til mig i byen bare bare for at snakke, så det er derfor jeg synes det kan virke sådan lidt "se hvor lækker jeg er" hvis jeg med det samme siger "Jeg har en kæreste!" :P
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: "Jeg har altså en kæreste"

Indlægaf Sangius » 8. jul 2016, 12:49

Animi skrev:
Sangius skrev:Jeg har sgu aldrig oplevet at folk bliver fornærmet over det? Hvis man ikke var der for at score, så er det jo ikke et problem, at der er en kæreste. Hvis man var der for at score, så ved man at man ikke skal bruge alt sit krudt der.


Der hvor jeg har oplevet at en blev fornærmet over det, var fordi vi havde siddet og talt sammen i en halv times tid. Da han så spurgte hvordan jeg kom hjem fra byen, og jeg sagde at min kæreste hentede mig, blev han sådan lidt "Ej, hvor er det tarveligt at du ikke har sagt det noget før!"
Jeg har så også oplevet at mænd med kærester har/mænd der ikke var ude på noget, har henvendt sig til mig i byen bare bare for at snakke, så det er derfor jeg synes det kan virke sådan lidt "se hvor lækker jeg er" hvis jeg med det samme siger "Jeg har en kæreste!" :P


Man kan jo sige det på en stille og rolig måde... :)

Jeg plejer bare lige at nævne når folk sætter sig for at snakke, at jeg ikke er der for at score. Just FYI. Med et smil på læben. Har aldrig oplevet at nogen synes det var 'se hvor er jeg lækker' attitude. :)

Jeg kan på en måde godt forstå, at man synes det er ærgerligt at have bagt på en dame i 30 minutter, uden at vide hun havde en kæreste. Man kunne selvfølgelig spørge selv, men alligevel. Når man ikke er blevet afvist i 30 minutter, så tænker man måske, at det går skide godt. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: "Jeg har altså en kæreste"

Indlægaf Animi » 8. jul 2016, 12:55

Sangius skrev:Man kan jo sige det på en stille og rolig måde... :)

Jeg plejer bare lige at nævne når folk sætter sig for at snakke, at jeg ikke er der for at score. Just FYI. Med et smil på læben. Har aldrig oplevet at nogen synes det var 'se hvor er jeg lækker' attitude. :)

Jeg kan på en måde godt forstå, at man synes det er ærgerligt at have bagt på en dame i 30 minutter, uden at vide hun havde en kæreste. Man kunne selvfølgelig spørge selv, men alligevel. Når man ikke er blevet afvist i 30 minutter, så tænker man måske, at det går skide godt. :)


Ja, selvfølgelig kan man sige det på en stille og rolig måde :) Men altså, jeg ville synes det var mærkeligt hvis noget af det første en fyr sagde til mig var "Ej, jeg har en kæreste." Så derfor vil jeg ikke selv bryde mig om at gøre det.
Og ja, kan da godt se det er ærgerligt for dem at blive afvist. Men samtidig synes jeg også det er ærgerligt hvis jeg ikke kan have samtaler med folk af det andet køn, uden først at skulle oplyse om min civilstatus.
12
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: "Jeg har altså en kæreste"

Indlægaf Sangius » 8. jul 2016, 13:00

Animi skrev:
Sangius skrev:Man kan jo sige det på en stille og rolig måde... :)

Jeg plejer bare lige at nævne når folk sætter sig for at snakke, at jeg ikke er der for at score. Just FYI. Med et smil på læben. Har aldrig oplevet at nogen synes det var 'se hvor er jeg lækker' attitude. :)

Jeg kan på en måde godt forstå, at man synes det er ærgerligt at have bagt på en dame i 30 minutter, uden at vide hun havde en kæreste. Man kunne selvfølgelig spørge selv, men alligevel. Når man ikke er blevet afvist i 30 minutter, så tænker man måske, at det går skide godt. :)


Ja, selvfølgelig kan man sige det på en stille og rolig måde :) Men altså, jeg ville synes det var mærkeligt hvis noget af det første en fyr sagde til mig var "Ej, jeg har en kæreste." Så derfor vil jeg ikke selv bryde mig om at gøre det.
Og ja, kan da godt se det er ærgerligt for dem at blive afvist. Men samtidig synes jeg også det er ærgerligt hvis jeg ikke kan have samtaler med folk af det andet køn, uden først at skulle oplyse om min civilstatus.


At starte sætningen med 'ej' er jo også småprovokerende allerede der. Som om det er et problem at man bliver snakket til.
Jeg har haft masser af gode, lange samtaler med det modsatte køn, hvor vi fra start af kunne fastlægge, at vi ikke flirtede. Jeg synes det er en rigtig rar måde at starte ud på med et fremmed menneske, så man ikke skal rode rundt i misforståelser.

Desuden er det jo ikke noget jeg ordbrækker ud over folk så snart de er i min periferi. Det er som regel noget jeg nævner i starten af samtalen, næsten altid fordi de alligevel kan flettes ind i nogle af de spørgsmål de stiller en. For mig ville det være svært at undgå at nævne min kæreste i en 30 minutter lang samtale. Det tror jeg næsten kun kunne være en bevidst undladelse fra min side i af, i hvert fald.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: "Jeg har altså en kæreste"

Indlægaf Animi » 8. jul 2016, 13:04

Sangius skrev:At starte sætningen med 'ej' er jo også småprovokerende allerede der. Som om det er et problem at man bliver snakket til.
Jeg har haft masser af gode, lange samtaler med det modsatte køn, hvor vi fra start af kunne fastlægge, at vi ikke flirtede. Jeg synes det er en rigtig rar måde at starte ud på med et fremmed menneske, så man ikke skal rode rundt i misforståelser.

Desuden er det jo ikke noget jeg ordbrækker ud over folk så snart de er i min periferi. Det er som regel noget jeg nævner i starten af samtalen, næsten altid fordi de alligevel kan flettes ind i nogle af de spørgsmål de stiller en. For mig ville det være svært at undgå at nævne min kæreste i en 30 minutter lang samtale. Det tror jeg næsten kun kunne være en bevidst undladelse fra min side i af, i hvert fald.


Selv hvis det ikke starter med "Ej", ville jeg stadigvæk synes det var mærkeligt :P
Men altså, ja, vi er selvfølgelig alle forskellige på det punkt :) Jeg ville sagtens kunne have lange samtaler, uden at min (nu hypotetiske) kæreste blev nævnt, hvis samtalerne ikke lagde op til at det var nødvendigt at nævne ham :)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: "Jeg har altså en kæreste"

Indlægaf Joe » 8. jul 2016, 14:02

Jeg nævner det hvis det er en del af den samtale vi har (som kan være om hvor jeg bor eller hvor jeg skal hen på ferie eller alt muligt andet.) Jeg gør sjældent noget for at nævne det selv.

Jeg har det egentlig sådan lidt, at min krop ikke er et tag-selv-bord, man kun bliver nægtet adgang til, hvis det er reserveret på forhånd af en anden. Det kunne jo også være, jeg bare ikke var interesseret i at lave mere end at snakke med personen. Så jeg har det mærkeligt hvis jeg skal bruge kærestetitlen som skjold til at afvise. Min interesse er ikke kun afhængende af om jeg på forhånd er "ejet" af en anden mand.
Måske det ville være anderledes hvis jeg rent faktisk var interesseret i personen, og ham derhjemme var det eneste der holdt mig tilbage.

Men jeg føler mig heller ikke forpligtet til på forhånd at fortælle folk, at skulle de prøve på at lægge an på mig senere i samtalen, vil de blive afvist. Jeg foretrækker at tage det som det kommer, og tro på at man altså stadig godt kan have en hyggelig samtale med et nyt bekendtskab uden alle mulige bagvedliggende intentioner.

Men vil man gerne vide om jeg er i et forhold er denne spørgsmålsrække ret naturlig og uskyldig:

Hvor bor du henne af?
Jeg bor på Amager.

Bor du alene eller sammen med andre?
Jeg bor sammen med min kæreste og alle vores bamser.

Sådan. Så kan de enten gå videre, fordi jeg ikke kan scores, gå videre fordi det simpelthen er for mærkeligt med bamserne, eller fortælle at de faktisk heller ikke har kunnet nænne at smide deres barndoms tøjdyr ud.
Senest rettet af Joe 8. jul 2016, 14:03, rettet i alt 1 gang.
18
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: "Jeg har altså en kæreste"

Indlægaf Rapfisk » 8. jul 2016, 15:03

Sangius skrev: For mig ville det være svært at undgå at nævne min kæreste i en 30 minutter lang samtale. Det tror jeg næsten kun kunne være en bevidst undladelse fra min side i af, i hvert fald.

Sådan har jeg det også, og netop derfor synes jeg, at man bevidst bør putte det ind i samtalen, hvis det ikke er kommet ind de første uger. Bare for at være på den sikre side - også for at der ikke opstår noget for ham, selv om det lige nu kun er venskabeligt.

Jeg vil stadig tale for at flette det ind i samtalen i stedet for at sige det direkte. For alle er det lettere ikke at tabe ansigt, hvis man siger det i en anden kontekst.

For eksempel har du to informationer i sætningen "Min kæreste er i gang med at lave mad". Dertil kan han vælge at spørge til din kæreste eller til, hvad I skal have at spise. Siger man direkte, at man altså har en kæreste, giver man ikke andre muligheder end, at den anden skal forholde sig til dét, og det bliver netop let til, at den anden må gå i forsvarsposition (uanset om vedkommende ønskede mere eller ej).
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: "Jeg har altså en kæreste"

Indlægaf Sangius » 8. jul 2016, 15:05

Rapfisk skrev:
Sangius skrev: For mig ville det være svært at undgå at nævne min kæreste i en 30 minutter lang samtale. Det tror jeg næsten kun kunne være en bevidst undladelse fra min side i af, i hvert fald.

Sådan har jeg det også, og netop derfor synes jeg, at man bevidst bør putte det ind i samtalen, hvis det ikke er kommet ind de første uger. Bare for at være på den sikre side - også for at der ikke opstår noget for ham, selv om det lige nu kun er venskabeligt.

Jeg vil stadig tale for at flette det ind i samtalen i stedet for at sige det direkte. For alle er det lettere ikke at tabe ansigt, hvis man siger det i en anden kontekst.

For eksempel har du to informationer i sætningen "Min kæreste er i gang med at lave mad". Dertil kan han vælge at spørge til din kæreste eller til, hvad I skal have at spise. Siger man direkte, at man altså har en kæreste, giver man ikke andre muligheder end, at den anden skal forholde sig til dét, og det bliver netop let til, at den anden må gå i forsvarsposition (uanset om vedkommende ønskede mere eller ej).


Enig. :)
Man er lidt ideforladt, synes jeg, hvis man ikke kan få flettet det ind på en naturlig måde i en samtale, at man har en kæreste. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: "Jeg har altså en kæreste"

Indlægaf vibbsen » 9. jul 2016, 15:10

Sangius skrev:
Enig. :)
Man er lidt ideforladt, synes jeg, hvis man ikke kan få flettet det ind på en naturlig måde i en samtale, at man har en kæreste. :)


:gogo:

Min veninde og jeg var i byen en aften for et stykke tid siden, og der var et par fyre som inviterede os hen til deres bord. Det var temmelig åbenlyst hvad det handlede om.

Men den punkterede jeg råt og brutalt med en bemærkning om at vi var ude og drikke os seriøst i hegnet mens vores mænd passede ungerne :-D :-D
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: "Jeg har altså en kæreste"

Indlægaf Rapfisk » 9. jul 2016, 15:54

Minou skrev:Jeg ville ikke flette noget som helst, jeg ville servere den ærligt. Men jeg ville også synes det var meget irriterende at en kæreste havde den form for kontakt med en anden kvinde, uden at jeg vidste det eller uden at hun vidste om mig.

Kæresten ved det godt og er ligeglad :)
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: "Jeg har altså en kæreste"

Indlægaf Moxy-lady » 9. jul 2016, 16:20

Kan du ikke anmode ham som ven på Facebook? Hvis I altså begge er der. Så kan han vel se helt naturligt at du har en kæreste, hvis han, som de fleste andre lige kigger lidt på din profil. Så behøver du ikke skabe en eller anden kunstig situation hvor oplysningen kan indgå.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: "Jeg har altså en kæreste"

Indlægaf Mi55y » 10. jul 2016, 06:58

Han har lige skrevet, at han godt kan lide at vandre, og det kan min kæreste også - så nu bliver den serveret.

Jeg har egentlig haft muligheder før, men i og med, at der går dage imellem, at der kommer en besked, så gik der jo lige lidt, før det gik op for mig, at han havde tænkt sig at blive ved med at skrive.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: "Jeg har altså en kæreste"

Indlægaf BlueBunny » 10. jul 2016, 07:15

Det sjove vil være hvis han svarer "så er det lige som herhjemme. Der vil kæresten heller aldrig med. Så det er altid mig og gutterne når den står på vandretur." :D
4
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: "Jeg har altså en kæreste"

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. jul 2016, 08:42

Joe skrev:Jeg nævner det hvis det er en del af den samtale vi har (som kan være om hvor jeg bor eller hvor jeg skal hen på ferie eller alt muligt andet.) Jeg gør sjældent noget for at nævne det selv.

Jeg har det egentlig sådan lidt, at min krop ikke er et tag-selv-bord, man kun bliver nægtet adgang til, hvis det er reserveret på forhånd af en anden. Det kunne jo også være, jeg bare ikke var interesseret i at lave mere end at snakke med personen. Så jeg har det mærkeligt hvis jeg skal bruge kærestetitlen som skjold til at afvise. Min interesse er ikke kun afhængende af om jeg på forhånd er "ejet" af en anden mand.
Måske det ville være anderledes hvis jeg rent faktisk var interesseret i personen, og ham derhjemme var det eneste der holdt mig tilbage.

Men jeg føler mig heller ikke forpligtet til på forhånd at fortælle folk, at skulle de prøve på at lægge an på mig senere i samtalen, vil de blive afvist. Jeg foretrækker at tage det som det kommer, og tro på at man altså stadig godt kan have en hyggelig samtale med et nyt bekendtskab uden alle mulige bagvedliggende intentioner.

Men vil man gerne vide om jeg er i et forhold er denne spørgsmålsrække ret naturlig og uskyldig:

Hvor bor du henne af?
Jeg bor på Amager.

Bor du alene eller sammen med andre?
Jeg bor sammen med min kæreste og alle vores bamser.

Sådan. Så kan de enten gå videre, fordi jeg ikke kan scores, gå videre fordi det simpelthen er for mærkeligt med bamserne, eller fortælle at de faktisk heller ikke har kunnet nænne at smide deres barndoms tøjdyr ud.


Jeg er meget enig i det her. Når jeg godt kan forstå, hvis TS gerne vil flette det ind, er det pga. hendes egen oplevelse af en konkret situation.
Hvis det blot er et spørgsmål om den traditionelle konvention "mænd og kvinder kan ikke være venner", synes jeg, at man skal holde fokus på det, man står i, og ikke på, hvad man bør, for hvis bør'eriet aldrig stoppes, bliver man ved med at nære konventionen.
0

Tilbage til "Forhold og sex"