Alternativet overhaler LA højreom!!

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Wizzze » 8. jul 2016, 22:30

Her gik man og troede at LA var lidt optimistiske i deres ønsker om skattesænkninger, men nej, de er slet ikke ambitiøse nok, hvis man spørger Alternativet!!

For Uffe Elbæk og Alternativet vil helt afskaffe indkomstskatten ! :8:

I stedet skal der skat på finansielle transaktioner, formue & ejendomsbeskatning, og ting skal koste efter deres miljøpåvirkning. At det ikke vil indbringe i nærheden af hvad en afskaffelse af indkomstskatten vil koste, bekymrer åbenbart ikke, men måske har Alternativet også overhalet LA når det kommer til at indføre minimalstaten? :gruble:

http://borsen.dk/nyheder/ritzau/artikel ... atten.html
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Bimmerdyret » 8. jul 2016, 22:41

es.. appelsiner, agurker og tomater 60 kr pr styk.
Ærlig talt så ved jeg ikke hvad det er mest skræmmende - Bozo the clown, der futter rudnt i tylskørt og leger politiker eller dem der er enige med dem.
1
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Oveditlevsen » 8. jul 2016, 22:49

Bimmerdyret skrev:es.. appelsiner, agurker og tomater 60 kr pr styk.
Ærlig talt så ved jeg ikke hvad det er mest skræmmende - Bozo the clown, der futter rudnt i tylskørt og leger politiker eller dem der er enige med dem.


Svaret er ingen af dem, det mest skræmmende er deres fællesdans :8: :forvirret2: :s :shock: :shock: :shock: :shock: :trist: :whine:

Jeg har stadig mareridt af nedenstående indslag
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... ns/6101695 :klovn:
0
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf kokkenok » 8. jul 2016, 23:12

Sweet Zombie-Jesus... Så har de også bare at sørge for alle produkter der indeholder plastik/kompositter herunder også emballage at de skal koste i omegnen af 10000 kr pr. gram plastik oven i varens normale pris.

og en pantordning på omkring 7000 kr pr aluminiums dåse virker også godt i tråd hermed og indførte dåser fra udlander skal selvfølgelig udløse bøder på ca. 700000 pr dåse og en finger klippet af.

Ihvertald hvis de tager miljøpåvirkningen nogelunde seriøst og rent faktisk en ide, om forskellige materialers miljøpåvirkning.
Senest rettet af kokkenok 8. jul 2016, 23:56, rettet i alt 1 gang.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Slettet bruger » 8. jul 2016, 23:55

Hvorfor ikke negativ indkomstskat nu vi er i gang :ivrig:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf dgd2007 » 9. jul 2016, 09:46

De lever da op til deres partinavn :)
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Slettet bruger » 9. jul 2016, 10:05

Bimmerdyret skrev:es.. appelsiner, agurker og tomater 60 kr pr styk.
Ærlig talt så ved jeg ikke hvad det er mest skræmmende - Bozo the clown, der futter rudnt i tylskørt og leger politiker eller dem der er enige med dem.


Daym jeg bliver rig paa tuskhandel med appelsiner naar Elbaek bliver landets leder. Det er jo en fortjeneste paa over 1000 % paa appelsiner indkoebt syd for graensen. Husk at skrive til mig hvis i vil koebe appelsiner, agurker og tomater til 55 kr stykket.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. jul 2016, 11:08

Og der røg så den sidste rest af min intention om at stemme på dem.
Omfordeling er måske det vigtigste i hele min politiske overbevisning, og det er i bund og grund nok derfor, at det aldrig rigtig kommer så vidt, at jeg stemmer på et midterparti, selvom sympatien kan være nok så stor, når det gælder enkeltsager og, som her, proces.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Wizzze » 9. jul 2016, 11:51

De siger de vil fremlægge et forslag til finanslov i efteråret, det glæder jeg mig til at læse, jeg forudser at det bliver noget af det sjoveste på papir siden Flip & Flop.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf landsbytossen » 9. jul 2016, 12:21

Selv Jacob Haugaard var mere seriøs folketingspolitiker end Alternativets medlemmer tilsammen.

Men 0 % skat er jo set før. Dengang rystede det hele det politiske system, men Luffe bliver aldrig jernbanesabotør.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Goozilla
Indlæg: 576
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Goozilla » 9. jul 2016, 12:34

Altså nu har vi lige set, hvordan Storbritanien har stemt sig ud af EU, hvor mange giver udtryk for, at det måske mere eller mindre var et "uheld", da mange proteststemmer imod EU har bevirket en reel udtræden. Jeg tror ærlig talt at folk skal overveje konsekvenserne ved at proteststemme, for helt ærligt så har jeg svært ved at se en stemme på Alternativet som værende ret meget andet.

Proteststemmer kan i høj grad være en god ting, men man skal gøre det med forsigtighed og overveje konsekvenserne, hvis det giver bagslag.
3
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Bimmerdyret » 9. jul 2016, 13:32

Ennovy skrev:Den der latterliggørelse af Alternativet, deres medlemmer og deres vælgere siger intet om førnævnte, men kun en hel masse om dem, som råber højt omkring hvor latterligt og pinligt alt omkring Alternativet er.


Hvad siger det?
At der er nogen, der har et minimum af fornuft tilbage?

Det er så banalt at jeg ikke engang vil tage det som en kompliment.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Bimmerdyret » 9. jul 2016, 14:24

Ennovy skrev:
Bimmerdyret skrev:
Ennovy skrev:Den der latterliggørelse af Alternativet, deres medlemmer og deres vælgere siger intet om førnævnte, men kun en hel masse om dem, som råber højt omkring hvor latterligt og pinligt alt omkring Alternativet er.


Hvad siger det?
At der er nogen, der har et minimum af fornuft tilbage?

Det er så banalt at jeg ikke engang vil tage det som en kompliment.




Hvis du føler dig klogere ved at skrive som du gør - så fred være med det.


Og du kan så bare vælge at lade være med at svare på spørgsmålet :)

Jeg mener det er et klovneparti - for det første fordi de gerne fremstiller sig selv som artister (jeg kan ærlig talt ikke se noget seriøst i at hoppe rundt i tylskørt).
Hvad angår deres "mærkesager" så synes jeg det er floskler og deres forslag og tiltag harmonerer ikke med hvad de siger.
Eksempelvis deres skolepolitik, hvor de:

Gerne vil have at skolens kreative fag fremover skal have lige så stor vægtning som de boglige
Her kunne man så lige overveje om de har tæ nkt over at fag som billedkunst har dobbelt så mange timer end Geografi
De vil have flere uuddannede ind i skolen og undevise (hvis DET er det de kalder folkets skole, så skulle de hellere sige det) og yoga skal på skoleskemaet :stoned:

Jeg ved ikke om du har børn, men jeg er nok ret så ligeglad med Yoga og mindfullness i forhold til om mit barn kan læse, skrive og regne.

Og den med mijøafgift, der tror jeg at de ikke har tænkt længere end den svenske borgmester der mente at byen ikke længere skulle benytte sig af råvarer der ikke kom fra Sverige.
Han var til grin!

His vi tager et par forslag fra Alternativet frem - for nu at være en smule seriøe:

30 timers arbejdsuge : flere skal deles om det samme arbejde (ok, jeg ser frem til at der kommer en der har kompetencerne til at overtage min del af mit arbejde - ok, der er så lige det med pladsproblemer...)

100 g kød om dagen til danskerne :

:lol: :lol: :lol: altså skal vi have klippekort til forretningerne
Men på den anden side, når folk så skal spise så meget frugt og grønt i stedet, hvor vi ikke herhjemme kan producere til behovet OG der så kommer massive afgifter på - så har de nok et godt finansieringsgrundlag der.
Men hvis man så spiser 2 gange vegetarisk om ugen, må man så spise 200 g kød en anden dag???

Soleenergi: HEP...jeg er med der.. der siger de ikke så meget anderledes end det andet parti jeg ALDRIG kommer til at stemme på Enhedslisten.

Borger/kontanthjælp uden krav : NO, Nope, never gonna happen.

Men min primære pointe er at de fucker op allerede hos de yngste borgere.
0
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf kokkenok » 9. jul 2016, 23:06

DetSorteCirkus skrev:Og der røg så den sidste rest af min intention om at stemme på dem.
Omfordeling er måske det vigtigste i hele min politiske overbevisning, og det er i bund og grund nok derfor, at det aldrig rigtig kommer så vidt, at jeg stemmer på et midterparti, selvom sympatien kan være nok så stor, når det gælder enkeltsager og, som her, proces.



Lige netop fordi Alternativet måske netop er process, har de en god chance for at for at få min stemme.

Alle andre pariter, fører, med min lægmands "politologi" , en "nødvendigheden" politik. En politik som de mener er nødvendigt for at opnå et arbitrært "mål", som deres vælgere støtter op omkring. og hvis et givent parti ikke bliver valgt, så går Danmark under...

Alternativet, har som de eneste, så vidt jeg lige kan se, muligvis intentioner. Men intentioner, der med vilje er skudt over mål og med vilje, indrettet vagt,l så de er plads til udvikling af forslaget og måske endda har plads til mere nuancerede holdninger, med perspektiver fra alle mulige synspunkter, holdninger og nærmest bare plads til at træffe beslutninger der ikke er baseret udelukkende på en ideologi der opstod for 150 år siden.
Alternativets oplæg kan ganske vist virke flippet og langt ude. Men hvor langt ude er de egentligt? Er det ikke bare fordi at folk forbinder ALternativet med Uffe Elbæk og Kaospiloter, at det virker fjollet. Jeg siger ikke at at alle alternativets oplæg har gang på jord. Mere at folk skal slå koldt vand i blodet og prøve at tænke sig om.

Min største anke er egentligt at partiet drives af Uffe Elbæk. Han er sikkert en god facilitator af ideer, processer, forslag og arbejdsgang og en masse bløde ting. Men jeg tror ikke han er er den rette ved roret.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Code71 » 10. jul 2016, 06:44

Det mest skræmmende synes jeg er at der virkelig er nogen der stemmer på de klovne.. At der virkelig er nogen der reelt synes at heeey de står da lige med nøglen til den rette fremtid. Som feks deres forslag om vindtunneler til alle cyklister i København haha

Jeg havde ikke troet det muligt. Men efter at Alternativet kom til, fremstår Jacob Haugaard som en seriøs politiker
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"