Luksusfælden

Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Luksusfælden

Indlægaf Tibbler » 15. sep 2015, 19:38

Stars skrev:
Tibbler skrev:Jeg er ikke helt sikker på, at vi har hørt nok af "økonomihistorien", fra hendes side til at vi helt kan tillade os, at dømme hende så hårdt.
Selvom de har børnene 7/7, kan der jo være mange udgifter, som hun betaler for, og han ikke nødvendigvis gør; tøj, sko, og nævnte hun ikke også medicin?
Vi ved heller ikke, hvor høj hendes huslejeudgift er.
Der kan også være flere ubekendte, der kunne tale til hendes fordel.

Hun får 4.400 + 3.500 + 3.900 i kvartalet fra det offentlige (+ boligsikring) og betaler 1.200 pr md = 3.600 i kvartalet for pasning. Så hun har da alligevel 2.600 om måneden til tøj og medicin.
Mad er de vel trods alt fælles om, når de har børnene lige meget.


Men forskellen på udgifterne for de "fælles udgifter" var 3000 - 3500,-, og dækker nok næppe hendes egen husleje. Så det skal man også tænke ind i det
0
Brugeravatar
ILY
Indlæg: 113
Tilmeldt: 3. sep 2015, 05:47
Kort karma: 9
Likede indlæg: 83

Re: Luksusfælden

Indlægaf ILY » 16. sep 2015, 07:13

Wizzze skrev:Næste gang, lyder lovende, Jan får vist lejlighed til at bortskaffe dyr, det er jo lidt hans ting :devil:

"I Kvanløse nær Holbæk lever Thomas med en alvorlig trussel: Hvis han ikke engagerer sig i hans og kæresten Kristines skrantende økonomi, forlader hun ham. Sker det, vil det være anden gang, Thomas bliver alenefar. Nu til tre børn med to forskellige mødre. Men det er tilsyneladende ikke motivation nok til, at han vil tage ansvar og hjælpe Kristine med at holde styr på indtægter og udgifter.
I stedet har han netop købt et nyt tv til 15.000, selvom Kristine bad ham lade være. Da eksperterne kulegraver parrets økonomi, står det dog hurtigt klart, at Kristine ikke har noget at lade Thomas høre, hvad forbrug angår. For med to katte, et hav af fritidsaktiviteter og tre store hunde, som Kristine erklærer er hendes liv, fosser pengene ud af parrets konti.
Om ganske kort tid planlægger de barnedåb for deres yngste datter, men de har ingen planer for, hvordan de skal finansiere den. Eksperterne må sætte hårdt mod hårdt for at få Thomas til at forstå, at han må stoppe sit egoistiske forbrug og få Kristine til at overveje, om der er råd til dyrene. Både Thomas’ nye TV og Kristines elskede hunde kommer i spil, da eksperterne skal finde penge til parrets kreditorer, men spørgsmålet er, om de vil samarbejde."

Mon Jan har en kennel / videre salg af dyr eller noget lign. et sted, udover hans økonomi-centret naturligvis. Hvis der er penge i skidtet :slem:

:gisp: jeg kan jo først se de næste 2 afsnit når jeg kommer hjem til DK igen. 14 dage uden dansk tv og internet adgang er dog sikkert meget godt for mig :tie:
0
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Luksusfælden

Indlægaf Tibbler » 16. sep 2015, 07:42

Skumfidusen skrev:
Tibbler skrev:Jeg er ikke helt sikker på, at vi har hørt nok af "økonomihistorien", fra hendes side til at vi helt kan tillade os, at dømme hende så hårdt.
Selvom de har børnene 7/7, kan der jo være mange udgifter, som hun betaler for, og han ikke nødvendigvis gør; tøj, sko, og nævnte hun ikke også medicin?
Vi ved heller ikke, hvor høj hendes huslejeudgift er.
Der kan også være flere ubekendte, der kunne tale til hendes fordel.


Jeg har også børnene 7/7 og får børne- og ungeydelsen. Til gengæld betaler jeg institution, overtøj (både sommer og vinter), sko, støvler, skolemælk, frisør, forsikring, skolefoto og i det hele taget udgifter der er "fælles". Aldrig i livet kunne jeg finde på at bede moren om at betale mig ekstra. Det gjorde jeg ikke engang da jeg havde børnene 9/5 og 10/4. Jeg synes SÅ mange bopælsforældre er pisseforkælede og ærlig talt rager til sig og samværsforældre står så svagt. At hun er fræk nok til at søge børnepenge når han har ungerne 7/7 og hun lige har set hvor meget mere han betaler af deres fælles opbyggede gæld er simpelt hen så stygt.


Det skal lige siges, at jeg ikke havde hørt informationen om, at hun havde søgt forhøjet børnepenge, da jeg skrev det indlæg. For nej, det sætter hende ikke ligefrem i et bedre lys :tie:
0
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Luksusfælden

Indlægaf wh1971 » 16. sep 2015, 11:43

Det har eddermame været nogle sløje afsnit i denne sæson. I seneste afsnit var der ikke engang nogen misligholdt gæld i spil?! Forargelsesfaktor = 2 på en skala fra 1-10.

Og HVORFOR bliver Swyrtz ved og ved med at kalde det "vægtafgift" når den blev omlagt til "grøn ejerafgift" helt tilbage i 1997??? Er der ikke snart nogen der gider sparke til den mand og forklare ham hvordan tingene hænger sammen altså...

Ellers er der en fin case til et fremtidigt program på "den anden kanal". Ved ikke om man må linke herinde, men nu gør jeg det alligevel og undskylder på forhånd hvis det er forbudt:

http://dindebat.dk/topic/708880-ikke-betalt-husleje/

En kælling der undlader at betale huslejen for at kunne holde fest... lækkert dér
1
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Luksusfælden

Indlægaf Tibbler » 16. sep 2015, 11:52

wh1971 skrev:Det har eddermame været nogle sløje afsnit i denne sæson. I seneste afsnit var der ikke engang nogen misligholdt gæld i spil?! Forargelsesfaktor = 2 på en skala fra 1-10.

Og HVORFOR bliver Swyrtz ved og ved med at kalde det "vægtafgift" når den blev omlagt til "grøn ejerafgift" helt tilbage i 1997??? Er der ikke snart nogen der gider sparke til den mand og forklare ham hvordan tingene hænger sammen altså...

Ellers er der en fin case til et fremtidigt program på "den anden kanal". Ved ikke om man må linke herinde, men nu gør jeg det alligevel og undskylder på forhånd hvis det er forbudt:

http://dindebat.dk/topic/708880-ikke-betalt-husleje/

En kælling der undlader at betale huslejen for at kunne holde fest... lækkert dér


Jeg kalder det også stadig for vægtafgift :genert:
0
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Luksusfælden

Indlægaf wh1971 » 16. sep 2015, 11:57

Tibbler skrev:Jeg kalder det også stadig for vægtafgift :genert:


Jamen, det er da også helt OK - hvis din bil er fra '97 eller før :sarkasme:

Ja ja... ved godt det er en lille ting og ligegyldigt i det samlede regnskab, men det irriterer mig bare at høre det i TV uge efter uge.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Luksusfælden

Indlægaf Tibbler » 16. sep 2015, 14:17

wh1971 skrev:
Tibbler skrev:Jeg kalder det også stadig for vægtafgift :genert:


Jamen, det er da også helt OK - hvis din bil er fra '97 eller før :sarkasme:

Ja ja... ved godt det er en lille ting og ligegyldigt i det samlede regnskab, men det irriterer mig bare at høre det i TV uge efter uge.


Vi har alle vores kæpheste.

Jeg undskylder på forhånd, hvis jeg træder dig lidt over vægtafgift-tæerne i fremtiden :D

Skal nok øve mig på at sige/skrive "grønne afgifter" i stedet (var det sådan det hed?) :kram:
0
Brugeravatar
ILY
Indlæg: 113
Tilmeldt: 3. sep 2015, 05:47
Kort karma: 9
Likede indlæg: 83

Re: Luksusfælden

Indlægaf ILY » 17. sep 2015, 06:21

Tibbler skrev:
Skumfidusen skrev:
Tibbler skrev:Jeg er ikke helt sikker på, at vi har hørt nok af "økonomihistorien", fra hendes side til at vi helt kan tillade os, at dømme hende så hårdt.
Selvom de har børnene 7/7, kan der jo være mange udgifter, som hun betaler for, og han ikke nødvendigvis gør; tøj, sko, og nævnte hun ikke også medicin?
Vi ved heller ikke, hvor høj hendes huslejeudgift er.
Der kan også være flere ubekendte, der kunne tale til hendes fordel.


Jeg har også børnene 7/7 og får børne- og ungeydelsen. Til gengæld betaler jeg institution, overtøj (både sommer og vinter), sko, støvler, skolemælk, frisør, forsikring, skolefoto og i det hele taget udgifter der er "fælles". Aldrig i livet kunne jeg finde på at bede moren om at betale mig ekstra. Det gjorde jeg ikke engang da jeg havde børnene 9/5 og 10/4. Jeg synes SÅ mange bopælsforældre er pisseforkælede og ærlig talt rager til sig og samværsforældre står så svagt. At hun er fræk nok til at søge børnepenge når han har ungerne 7/7 og hun lige har set hvor meget mere han betaler af deres fælles opbyggede gæld er simpelt hen så stygt.


Det skal lige siges, at jeg ikke havde hørt informationen om, at hun havde søgt forhøjet børnepenge, da jeg skrev det indlæg. For nej, det sætter hende ikke ligefrem i et bedre lys :tie:

Jeg synes det var mistænksom lidt vi fik af obs på hendes økonomi. Hun må jo have sagt ja til at deltage, men nej til at se på hendes økonomi, eller sagt nej til at få den frem i tv.

Det ville have givet et bedre billede hvis man så begges budgetter side by side som de tit gør når der er tale om par der har delt økonomi eller som her er gået (eller ved at gå) fra hinanden.

For når vi ikke kender disse obs er det jo meget nemt for hende at sige at han kommer til at sidde godt i det, når det er mere end hvad hun har.
Men hun var en iskold bitch så det kommer ikke bag på mig.
0
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 17. sep 2015, 08:03

ILY skrev:
Tibbler skrev:
Skumfidusen skrev:
Tibbler skrev:Jeg er ikke helt sikker på, at vi har hørt nok af "økonomihistorien", fra hendes side til at vi helt kan tillade os, at dømme hende så hårdt.
Selvom de har børnene 7/7, kan der jo være mange udgifter, som hun betaler for, og han ikke nødvendigvis gør; tøj, sko, og nævnte hun ikke også medicin?
Vi ved heller ikke, hvor høj hendes huslejeudgift er.
Der kan også være flere ubekendte, der kunne tale til hendes fordel.


Jeg har også børnene 7/7 og får børne- og ungeydelsen. Til gengæld betaler jeg institution, overtøj (både sommer og vinter), sko, støvler, skolemælk, frisør, forsikring, skolefoto og i det hele taget udgifter der er "fælles". Aldrig i livet kunne jeg finde på at bede moren om at betale mig ekstra. Det gjorde jeg ikke engang da jeg havde børnene 9/5 og 10/4. Jeg synes SÅ mange bopælsforældre er pisseforkælede og ærlig talt rager til sig og samværsforældre står så svagt. At hun er fræk nok til at søge børnepenge når han har ungerne 7/7 og hun lige har set hvor meget mere han betaler af deres fælles opbyggede gæld er simpelt hen så stygt.


Det skal lige siges, at jeg ikke havde hørt informationen om, at hun havde søgt forhøjet børnepenge, da jeg skrev det indlæg. For nej, det sætter hende ikke ligefrem i et bedre lys :tie:

Jeg synes det var mistænksom lidt vi fik af obs på hendes økonomi. Hun må jo have sagt ja til at deltage, men nej til at se på hendes økonomi, eller sagt nej til at få den frem i tv.

Det ville have givet et bedre billede hvis man så begges budgetter side by side som de tit gør når der er tale om par der har delt økonomi eller som her er gået (eller ved at gå) fra hinanden.

For når vi ikke kender disse obs er det jo meget nemt for hende at sige at han kommer til at sidde godt i det, når det er mere end hvad hun har.
Men hun var en iskold bitch så det kommer ikke bag på mig.


Men nu var hun jo ikke i problemer (måske fordi hun fik den bedste deal ved skilsmissen) hun havde jo styr på sin økonomi, nok fordi hun ikke havde en stor diverse post som ham.

Selvom vi har en god økonomi og styr på pengene, så ville jeg nødigt have en tur gennem luksusfældemøllen, største diversepost ever :8: og kan lige høre forargelsen i Jans stemme når han konstaterer hvor meget 2 mennesker kan bruge på mad og vin :genert: og jeg er ikke helt sikker på at Mette ville overleve mødet med kærestens garderobeskabe :lol: Jo jo, forargelsen ville drive ned af skærmen, selvom der ikke er nogen gæld, og ingen der ikke bliver betalt :-D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Luksusfælden

Indlægaf Hunkat » 22. sep 2015, 04:37

Kan det virkelig passe at det er blevet tirsdag allerede?
Og at vi ikke har fået nogen opdatering på hvor meget vi skal forarges i aften? :D

I Kvanløse nær Holbæk lever Thomas med en alvorlig trussel: Hvis han ikke engagerer sig i hans og kæresten Kristines skrantende økonomi, forlader hun ham. Sker det, vil det være anden gang, Thomas bliver alenefar. Nu til tre børn med to forskellige mødre. Men det er tilsyneladende ikke motivation nok til at han vil tage ansvar og hjælpe Kristine med at holde styr på indtægter og udgifter. I stedet har han netop købt et nyt tv til 15.000, selvom Kristine bad ham lade være.
Da eksperterne kulgraver parrets økonomi står det dog hurtigt klart, at Kristine ikke har noget at lade Thomas høre hvad forbrug angår. For med to katte, et hav af fritidsaktiviteter og tre store hunde, som Kristine erklærer er hendes liv, fosser pengene ud af parrets konti. Om ganske kort tid skal planlægger de barnedåb for deres yngste datter, men de har ingen planer for, hvordan de skal finansiere den.
Eksperterne må sætte hårdt mod hårdt for at få Thomas til at forstå, at han må stoppe sit egoistiske forbrug og få Kristine til at overveje, om der er råd til dyrene.
Både Thomas? nye TV og Kristines elskede hunde kommer i spil, da eksperterne skal finde penge til parrets kreditorer, men spørgsmålet er, om de vil samarbejde.


Uha, jeg var godt nok blevet stiktosset hvis vi var i pengenød og kæresten kom hjem med et TV til 15.000! :ticks:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 22. sep 2015, 11:31

6½ time til at få styr på snack situationen!

http://www.tv3.dk/luksusfaelden/kristin ... -vil-vaere

http://www.tv3.dk/luksusfaelden/kristin ... -kober-han

http://www.tv3.dk/luksusfaelden/thomas- ... ebart-vaek

Det er vist en af de der udsendelser hvor der bliver gjort godt brug af pædagogiske hjælpemidler :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 22. sep 2015, 12:23

Snack situationen er under kontrol her
Jeg har både Kex, studenterbrød og italiensk is. Alt efter hvad jeg får lyst til sener så bliver det en eller flere af dem
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Luksusfælden

Indlægaf dykkersild » 22. sep 2015, 12:33

Min mand skal arbejde længe i dag: "Det gør såmænd ikke noget skat, så sidder lille mig blot med lidt sushi og en snackskål, og ser et eller andet "ligegyldigt" i fjernsynet. Gnæk gnæk.
2
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Luksusfælden

Indlægaf Stars » 22. sep 2015, 12:38

Jeg skal helt sikkert forbi bageren - håber, de har studenterbrød.
Og så må jeg nok hellere sætte vækkeuret til 19.50 - lige for tiden falder jeg i søvn lige efter aftensmaden.
Det er hårdt at gå op på fuld tid :blush:
Jeg glæder mig til at se, hvad det betyder for min løn. Men må væbne mig lidt med tålmodighed på det punkt: Det er kun timetallet, der er nået at blive ændret til den løn, der kommer om 1 uge - reguleringen i timelønnen er forsinket 1 måned.
Og nej, jeg kan ikke selv regne det ud, for jeg ved heller ikke, hvor meget jeg stiger brutto :genert:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Juliet
Indlæg: 341
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:07
Kort karma: 44
Likede indlæg: 298

Re: Luksusfælden

Indlægaf Juliet » 22. sep 2015, 14:25

Neeej det er lige gået op for mig at jeg nok ikke når at se med i aften - er så dum at jeg har sagt ja til en aftale , havde glemt hvorfor jeg plejer at holde alenedag om tirsdagen. Håber dog det bliver godt så jeg kan sidde og krumme tæer søndag til genudsendelsen!
0

Tilbage til "Film og TV"