Fællestråd - juli 2016

Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4146
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7790

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Filipai » 7. jul 2016, 13:43

Øj jeg er sur, jeg har været så god til at spise fornuftigt i denne uge(pånær søndag hvor jeg var til barnedåb) Og alligevel er vægten gået 600 gram op. Igår da jeg var på vægten var den 1600 oppe, og så er der så allerede røget et kg på en dag, så håber at de andre 600 også ryger hurtigt. Det betyder straf, da jeg ikke nåede de 500 gram som jeg har lovet min veninde. Straffen er at medbringe en muffin, som hun må nyde foran mig.

Jeg tror det går, har ikke spist sukker siden søndag. Og har max indtaget 1500 kcal pr dag. Nu vil jeg smutte til stepfit, og så håber jeg det er en succes :D
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ally » 7. jul 2016, 14:07

Guilded_Lily skrev:Nå, jeg kom for sent op i morges, ville ellers have været nede og træne lidt. Men nu skal jeg losses ud og tørre hår, smide ungerne i bilen og aflevere dem til manden, mens jeg tager videre og ser, om der er en frisør, der har tid. Jeg har på den ene side lyst til noget nyt, men jeg er samtidig også lidt glad for det lange, så det ender nok bare med at få de slidte fem cm af.

I know the feeling... I eftermiddags fik jeg bestilt en tid til næste uge. De slidte spidser skal helt klart af, men jeg overvejer at få lagt mange flere lyse striber i håret, så jeg bliver mere blond - altså, ikke russisk luder-blond, men mere sådan en mørkblond-ish hårfarve. Jeg plejer at være mørkhåret, men jeg har været rigtig glad for det lidt mere blonde look, jeg fik lavet i efteråret. Dog render jeg rundt med en grim udgroning, der uden tvivl skal dækkes.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf KitKat » 8. jul 2016, 05:52

Jeg fik fastedag og løbetur overstået i går.

Hold. Nu. Kæft. Jeg har verdens ringeste kondi :lol: :lol:

Jeg tror den lille grusvej jeg løb på er 1 km i alt, og jeg måtte holde 4 gå pauser på vejen.
På positivsiden, så er der da masser af plads til forbedring :fløjt:
4
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Mi55y » 8. jul 2016, 05:56

Jeg var ude hos venner og se fodbold i går, og der var både kage, chips og slik - og jeg havde selv bagt chocolate chip cookies. Men jeg rørte ingen af delene! Jeg havde så også lige været på Krofatters og smovse stegt flæsk :love:
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Pandesteg » 8. jul 2016, 06:33

Nå jeg kom alligevel afsted til træning i går, 30 minutter før min thai bo time begyndte, gik alle killingerne kolde og lå og snoozede hos deres mor, så jeg skyndte mig afsted til træning.
Weekenden bliver slem madmæssigt, har lovet manden junk i aften (enten pizza/pommes eller McD) og i morgen skal vi til sommerfest hos mine forældre. Men glæder mig nu alligevel til god mad og hygge, det skal der jo også være plads til :)
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ally » 8. jul 2016, 12:41

Jeg har ferie - freakin' 3 uger :banan: I guder, hvor skal jeg nyde det! :love:

De sidste par dage var det planen, at jeg skulle have planlagt undervisning til opstart i august, men det fik jeg ikke rigtig gjort. Til gengæld fik jeg ryddet ret så meget op i bøger, ark, mapper m.m. - og endda smidt en helvedes masse i containeren. Hep! Efter ferien har jeg en uge inden eleverne starter; godt nok er der planlagt nogle møder, men jeg skal nu nok få skitseret planer for undervisningen på de forskellige hold. Jeg ved bare, at efteråret bliver hektisk, for udover at undervise en helvedes masse hold, skal jeg også lige opkvalificeres (PD Kompetenceløft), hvilket indebærer en skriftlig opgave med praksis forløb + eksamen - og det hjælper ikke meget, at man, som jeg, kan have høje forventninger til sig selv. Netop derfor er det også nødvendigt, at jeg ikke fokuserer på arbejdet de næste tre uger, men derimod slapper af og lader op til efteråret.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12449

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 8. jul 2016, 13:01

Ally skrev:Jeg har ferie - freakin' 3 uger :banan: I guder, hvor skal jeg nyde det! :love:

De sidste par dage var det planen, at jeg skulle have planlagt undervisning til opstart i august, men det fik jeg ikke rigtig gjort. Til gengæld fik jeg ryddet ret så meget op i bøger, ark, mapper m.m. - og endda smidt en helvedes masse i containeren. Hep! Efter ferien har jeg en uge inden eleverne starter; godt nok er der planlagt nogle møder, men jeg skal nu nok få skitseret planer for undervisningen på de forskellige hold. Jeg ved bare, at efteråret bliver hektisk, for udover at undervise en helvedes masse hold, skal jeg også lige opkvalificeres (PD Kompetenceløft), hvilket indebærer en skriftlig opgave med praksis forløb + eksamen - og det hjælper ikke meget, at man, som jeg, kan have høje forventninger til sig selv. Netop derfor er det også nødvendigt, at jeg ikke fokuserer på arbejdet de næste tre uger, men derimod slapper af og lader op til efteråret.


Rigtig god ferie!!

Jeg nåede kun at skifte bøgerne ud og rydde op på boghylden - jeg vender tilbage til et vivar af bunker af papir og mapper ovenpå mit skab. Jeg har simpelthen ikke plads nok (jeg har også 3½ hyldemeter stående herhjemme - det var ikke tanken fra politikernes side, men hvad forstår de!)
Jeg har skrevet årsplaner til mine fag og klasser, men de mangler stadig at blive ført ind i KMD. Jeg tænker dagligt på det grammatikforløb, jeg skal starte op med, men jeg er lige så tom for idéer, som jeg var, da jeg gik på ferie :rulle:
Nu går vi ind i de sidste to år i folkeskolen, så der er virkelig tryk på pensum og faglighed - jeg håber virkelig, mine elever følger "normen" og vender skoleparate tilbage efter ferien, så jeg kan bruge tid på undervisning i stedet for sociale problemer. Klassen fungerer godt, men der er en håndfuld, som har en masse personlige problemer, som har taget virkelig meget af min tid det sidste halve år. Jeg mødte endda en forælder i går, som godt nok lagde ud med et "Jeg ved godt, du har ferie, men...." - og så skulle der plapres om hendes søns problemer i over 20 minutter. Og jeg kan ikke gøre en skid! Argh!
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12449

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 8. jul 2016, 13:05

Vi har klippet hæk. Jeg har fyldt vores temmelig store trailer med første læs afklip, men nu brænder mit hypermobile håndled, og vi mangler stadig hele baghaven (mindst en trailerfuld mere). Det regner dog nu...

Jeg havde planer om at træne, men jeg tror, jeg lader trailerlæsning og fejning være træningen i dag. Jeg skal have farvet det grå og lagt neglelak, inden jeg skal til Ringridning i morgen. Puh.

Jeg venter derudover på mens, men jeg blev positivt overrasket på vægten i morges. Jeg tager normalt 1-2 kg på op til, og idet jeg sprang pausen over sidst, er jeg dobbelt så hævet i underlivet, men vægten var totalt stabil - jeg kan ikke lige huske det præcise tal fra sidst, men enten har jeg tabt 400 gram eller taget 300 gram på. Det er sgu i orden.
0
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 8. jul 2016, 13:29

Jeg kom igennem dag 2 af uge 12. Nu mangler jeg kun de 5 kilometer :). Jeg justerede lidt på tempo undervejs, selvom det ikke huede mig, men det betød, at jeg kom igennem :D. På tredje forsøg.
6
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ally » 8. jul 2016, 16:51

Guilded_Lily skrev:Rigtig god ferie!!

Jeg nåede kun at skifte bøgerne ud og rydde op på boghylden - jeg vender tilbage til et vivar af bunker af papir og mapper ovenpå mit skab. Jeg har simpelthen ikke plads nok (jeg har også 3½ hyldemeter stående herhjemme - det var ikke tanken fra politikernes side, men hvad forstår de!)
Jeg har skrevet årsplaner til mine fag og klasser, men de mangler stadig at blive ført ind i KMD. Jeg tænker dagligt på det grammatikforløb, jeg skal starte op med, men jeg er lige så tom for idéer, som jeg var, da jeg gik på ferie :rulle:


1. markering: TAK! :kram: Du kan tro, jeg har tænkt mig at nyde det - i næste uge har jeg ferie alene, ugerne 29 og 30 sammen med den øvrige familie og uge 31 har de stadig ferie, men der begynder jeg på arbejde igen.

2. markering: Jeg ryddede som sagt op i mapper, bøger m.m. i dag og fik rimelig styr på de mange hylder, jeg har til rådighed på lærerværelset. Dog har jeg også en masse fagbøger stående hjemme, men som jeg ganske enkelt ikke orker at bringe til skolen.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12449

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 8. jul 2016, 17:21

Ally skrev:
Guilded_Lily skrev:Rigtig god ferie!!

Jeg nåede kun at skifte bøgerne ud og rydde op på boghylden - jeg vender tilbage til et vivar af bunker af papir og mapper ovenpå mit skab. Jeg har simpelthen ikke plads nok (jeg har også 3½ hyldemeter stående herhjemme - det var ikke tanken fra politikernes side, men hvad forstår de!)
Jeg har skrevet årsplaner til mine fag og klasser, men de mangler stadig at blive ført ind i KMD. Jeg tænker dagligt på det grammatikforløb, jeg skal starte op med, men jeg er lige så tom for idéer, som jeg var, da jeg gik på ferie :rulle:


1. markering: TAK! :kram: Du kan tro, jeg har tænkt mig at nyde det - i næste uge har jeg ferie alene, ugerne 29 og 30 sammen med den øvrige familie og uge 31 har de stadig ferie, men der begynder jeg på arbejde igen.

2. markering: Jeg ryddede som sagt op i mapper, bøger m.m. i dag og fik rimelig styr på de mange hylder, jeg har til rådighed på lærerværelset. Dog har jeg også en masse fagbøger stående hjemme, men som jeg ganske enkelt ikke orker at bringe til skolen.


Nøøøøj - en hel uge alene :love: Jeg ved godt, det lyder rigtig grimt at sige sådan, men hold op, hvor kunne jeg godt bruge det... :genert:

(Jeg skyder skylden på hvad der må svare til dobbelt-PMS :fløjt: )
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4146
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7790

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Filipai » 8. jul 2016, 17:50

Jeg tog til stepfit igår, og det er 5 år siden jeg prøvede et intro hold, og det her var et medium, hvor underviseren proklamerede at det var medium/advanced. Jeg havde en kende svært ved at følge med, men klarede det faktisk udemærket. Og det var skide sjovt.
5
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ally » 8. jul 2016, 18:51

Guilded_Lily skrev:Nøøøøj - en hel uge alene :love: Jeg ved godt, det lyder rigtig grimt at sige sådan, men hold op, hvor kunne jeg godt bruge det... :genert:

(Jeg skyder skylden på hvad der må svare til dobbelt-PMS :fløjt: )

Det er dog med det forbehold, at pigerne bliver afleveret sent (kl. 8-9) og hentet tidligt (kl. 13-15), men stadig giver det mig "alene-tid" og det har jeg brug for. Det er heller ikke pænt at sige, men jeg har brug for tid til at geare ned inden jeg skal holde ferie med den øvrige familie. Har jeg først fået ro, plejer feriedagene gå rigtig godt - men ellers kan jeg let blive lidt cranky :blush:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ally » 10. jul 2016, 10:17

Ballademager skrev:Advarsel...Tudeindlæg coming up :blush2:

Bliver simpelthen SÅ depri af det her elendige sommervejr. Ved godt, at mange finder regn , blæst og gråvejr fantastisk og dansk sommeragtigt, men det dræner mig totalt for energi. Har dårligt nok nået at få energiniveauet op igen efter vinteren, selvom maj jo var dejlig rent vejrmæssigt, og så bliver "efterår hele året" bare ved i det uendelige. Det er da meget hyggeligt at sidde inde og fise den af, men det bliver også bare rimelig trist i længden.

Nogen tips? Har mest af alt lyst til at rykke teltpælene op og flytte udenlands... :genert:

Det er OK med tudeindlæg, Ballade :kys: Men ja, vejret er nok dansk sommeragtigt og ganske rart med regn og blæst, men det er energidrænende - og man bliver semi-depri.
I morges, hvor det både småregnede og blæste, gik jeg en tur. Musik i ørerne og nød bare "mig-tiden" :love: Det blev til næsten 6 km. og det mindede mig blot om, at jeg skal gøre det oftere.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Animi » 10. jul 2016, 10:25

Jeg har virkelig haft en doven uge, med ikke-eksisterende motion og masser af bland selv slik. Jeg har været hjemme hos min søster og hygge, så har det okay med det. Der skal også være plads til lidt ferieafslapning :D
Jeg håber dog at jeg i næste uge liiiiige kan stramme op, og fortsætte på mit løbeprogram.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Sund og/eller slank"