Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 10. jul 2016, 14:32

Lulu skrev:Jeg har på ingen måde ondt af den tyrefægter ej heller ham der der var med i tyreløbet som døde.

Faktisk synes jeg de har godt af det. Og at man burde high fiber tyren. Og have lade den overleve.

Jeg er med dig.
Jeg bliver en lille smule tilfreds, hver gang en tyrefægter kommer til skade eller dør.
Jeg ved det er frygteligt at tænke sådan, men kan ikke lade være.
Folk der med vilje og fuldstændig formålsløst piner mennesker eller dyr har ikke min sympati. Tværtimod.
7
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 10. jul 2016, 14:36

Kommodedyret skrev:
Kommodedyret skrev:Må man godt grine lidt? Sorry, det gjorde jeg :genert: Men det må man nok ikke sige :p


Haha, nej den får man åbenbart røde kort for. Nå jeg tror bare jeg logger af :wave:


Og ENDNU et rødt kort fra den super søde Yvonne. :kys: Kæft du er en skattepige.
0
Closure, closure, closure closure closure
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 10. jul 2016, 14:41

Hvad filan er det så mange herinde har spist, der tydeligvis var dårligt, siden lunten er så kort? :gruble:
11
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 10. jul 2016, 14:41

Ennovy skrev:
Kommodedyret skrev:
Kommodedyret skrev:
Kommodedyret skrev:Må man godt grine lidt? Sorry, det gjorde jeg :genert: Men det må man nok ikke sige :p


Haha, nej den får man åbenbart røde kort for. Nå jeg tror bare jeg logger af :wave:


Og ENDNU et rødt kort fra den super søde Yvonne. :kys: Kæft du er en skattepige.




Altså jeg ønskede dig en god aften... Og det var nu helt oprigtigt ment. :blomst:


Jamen det er det jeg siger, du har virkelig vundet mit hjerte med alle de fine røde kort. :love:
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 10. jul 2016, 14:43

Fru Sunshine skrev:Og vi henstiller til en ordentlig tone. Tak.


En reminder....og det gælder også i kortene, som kan anmeldes, hvis de bryder debattens retningslinjer.
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 10. jul 2016, 14:53

Jeg tror altså, at det er netop det et rødt kort betyder for mange. (måske lige bortset fra død-tingen)
Det gør det for eksempel for mig.
Derfor sender jeg aldrig selv røde kort.
14
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 10. jul 2016, 14:55

Rødt alligevel?

Der skal virkelig meget til, før jeg sender et rødt afsted
3
14 11 14
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 10. jul 2016, 15:00

Jeg forstår hvad du mener nu, Yvonne. Jeg er bare ikke stødt på den opfattelse før tror jeg. (Kun fra dig)
Men ja, det kan jeg godt huske og du har ikke sendt mig nogen siden.
Det er jeg glad for :banan:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 10. jul 2016, 15:04

Ennovy skrev:Og det blev i et kort fordi jeg jo tidligere har fået at vide at jeg ikke må skrive sådan noget i en tråd - og derfor blev det i et kort. Og det blev rødt fordi jeg synes indlægget var provokerende - mere var der sådan set ikke i det.


Jamen fair nok. Det overraskede mig bare, at kortene bliver brugt sådan,. selvom jeg godt ved, at der findes nogle få, som kører rød kort krige (ikke dig) Jeg bruger dem kun til hygge.

Der er jeg jo så stærk fortaler for, at man kan tage de diskussioner i tråden, så længe det ikke stikker helt af. Det renser luften meget bedre end fnidder bag kulisserne (min kæphest)
0
14 11 14
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 10. jul 2016, 15:08

Ennovy skrev:Jeg har ikke sendt svinere af sted - jeg har sendt stille og rolige kommentarer - så ro på. Jeg kan ikke gøre for at man måske tolker noget andet i røde kort end jeg gør. Jeg skrev "ja det må man godt - det er bare provokerende", "Hav en god aften :wave:" og "<3" - og hvis det skulle være imod nogle regler så fred være med det. Et rødt kort betyder jo ikke "Du er en kæmpe idiot og jeg ville ønske du var død". Slap af.


Hvis det er mig, du skriver sådan til, skal du nok selv finde lidt ro. Jeg gentager som moderator en generel reminder i tråden om at holde tonen og minder om, at tonen i kort også skal overholdes, og at de kan anmeldes, hvis den IKKE gør. Hvis du har "sendt stille og rolige kommentarer", har du vel ikke noget at frygte, medmindre modtageren ikke er enig med dig i, hvordan det skal tolkes, og derfor anmelder det.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 10. jul 2016, 15:10

Allmost_Famous skrev:
Kommodedyret skrev:
Kommodedyret skrev:
Kommodedyret skrev:Må man godt grine lidt? Sorry, det gjorde jeg :genert: Men det må man nok ikke sige :p


Haha, nej den får man åbenbart røde kort for. Nå jeg tror bare jeg logger af :wave:


Og ENDNU et rødt kort fra den super søde Yvonne. :kys: Kæft du er en skattepige.

Og hvis moderationen er ens for alle, kan du se frem til en advarsel for personangreb.


Moderationen er ens for alle, men alle har ikke samme historik i debatten og kan måske nøjes med en venlig henstilling som start.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 10. jul 2016, 15:12

Jeg forstår ikke helt, men er det her en intern joke, I allesammen er med på? Eller flyder der virkelig passiv-aggressivitet og røde kort rundt pga. en potentiel salgstråd?

:genert:
22
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 10. jul 2016, 15:13

Ennovy skrev:
Delfin skrev:
Ennovy skrev:Og det blev i et kort fordi jeg jo tidligere har fået at vide at jeg ikke må skrive sådan noget i en tråd - og derfor blev det i et kort. Og det blev rødt fordi jeg synes indlægget var provokerende - mere var der sådan set ikke i det.


Jamen fair nok. Det overraskede mig bare, at kortene bliver brugt sådan,. selvom jeg godt ved, at der findes nogle få, som kører rød kort krige (ikke dig) Jeg bruger dem kun til hygge.

Der er jeg jo så stærk fortaler for, at man kan tage de diskussioner i tråden, så længe det ikke stikker helt af. Det renser luften meget bedre end fnidder bag kulisserne (min kæphest)



Og det er vi jo så helt enige om - jeg ville da meget hellere bare skrive det i tråden. Men det må man ikke. Jeg må i hvert fald ikke.


Det er nok en af de ting, der aldrig bliver enighed om, men jeg indrømmer blankt, at det pisser mig af, når der modereres for stramt.
0
14 11 14
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14713
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19044

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 10. jul 2016, 15:18

englishchannel skrev:Jeg forstår ikke helt, men er det her en intern joke, I allesammen er med på? Eller flyder der virkelig passiv-aggressivitet og røde kort rundt pga. en potentiel salgstråd?

:genert:


Den er god nok. Muligheden for køb og salg (eller evt. manglen på samme) er åbenbart noget der kan få sindene i kog :lol:

Bare læn dig tilbage og nyd underholdningen :popkorn:
5
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19510

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 10. jul 2016, 15:22

Jeg føler et deja-vu med denne her diskussion :genert:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"