Cuba - et par spørgsmål

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Cuba - et par spørgsmål

Indlægaf Lys » 26. jun 2016, 17:48

Jeg er ved at planlægge en rejse til Cuba og vil starte med en rundrejse (grupperejse). Derefter tænker jeg at nogle dage på et labert resort kunne være lækkert, inden turen går hjem igen. Jeg er dog gået lidt kold på TripAdvisor.

Er der nogen, der kan anbefale et resort i luksusklassen?

Grupperejsen slutter i Havana, så jeg skal videre derfra og tilbage igen for at flyve hjem (hvordan?)

Jeg skal alene afsted, så hvis jeg kan undgå alt for mange honeymoons, vil jeg foretrække det. Men jeg er klar over, at det måske er for meget forlangt, når jeg også gerne vil have luksus og hvid sandstrand...

Andre gode tips (inkl must sees) til Cuba generelt er også velkomne.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Cuba - et par spørgsmål

Indlægaf TomKah » 26. jun 2016, 18:42

De fleste store resorts ligger i Varadero. Det tager ca 3 timer med bus fra Havana. Alternativt er der store resort ved Havana.
Stranden ved Varadero er rigtig god. Hoteller er dårlig standard ift pris.

Jeg tænker at det var vildere hvis du havde skrevet at du gerne ville undgå russere :genert:
1
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Cuba - et par spørgsmål

Indlægaf hthy » 2. jul 2016, 10:35

Vi har boet på et resort ved Cayo Santa Maria, helt vidunderlig strand og vand. Værelse fint, maden ok uden noget at prale af. All inclusive så frie drinks, Hvid du vælger at tage til Varadero kan du flyve derfra med Air Canada til Toronto og videre til København Air Canada har god benplads på monkeyclass.
1
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Cuba - et par spørgsmål

Indlægaf Lys » 7. jul 2016, 16:35

hthy skrev:Vi har boet på et resort ved Cayo Santa Maria, helt vidunderlig strand og vand. Værelse fint, maden ok uden noget at prale af. All inclusive så frie drinks, Hvid du vælger at tage til Varadero kan du flyve derfra med Air Canada til Toronto og videre til København Air Canada har god benplads på monkeyclass.


Hvor ligger det i forhold til Havana? Altså hvor lang tid tager det at køre?

Jeg har købt fly med KLM via Amsterdam (og så en ekstra mellemlanding i Panama på vej hjem for at få den bedste pris - er jo lidt sent ude).
0
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Cuba - et par spørgsmål

Indlægaf hthy » 7. jul 2016, 20:02

Der var godt 4 timers buskørsel til Varadero, hvor vi fløj fra.. Det ligger på nordkysten nogenlunde ud for Santa Clara. Og så ekstra 3 timer hvis du skal flyve fra Havanna.
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Cuba - et par spørgsmål

Indlægaf Lys » 7. jul 2016, 21:43

Ok, så 7 timer fra Havana. Det bliver måske lidt langt for 4 dage. Tænker først nu, at jeg måske kunne have fløjet til Havana (hvor rundrejser starter) og så hjem fra Varadero for at spare lidt transporttid - nå, men sådan bliver det ikke denne gang... Men tak for input!
0
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Cuba - et par spørgsmål

Indlægaf Maria86 » 10. jul 2016, 16:10

Det hotel jeg var på i sommeren 15. Der var en del canadier. Der var ikke russere. altså hotellet var ret godt i forhold til hvad All inklusive er i EU :D Vi var over Amsterdam med klm :genert: Vi fløj direkte fra Amsterdam til Cuba :gogo: og derefter gik turen op igennem Europa til Aalborg. Fra da vi kom til Amsterdam :boo: Det var den værste del af turen :puke: :tie:

CUBA ER CUBA :dance:
Jeg vil så gerne der over igen :wave:
0
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Cuba - et par spørgsmål

Indlægaf Maria86 » 10. jul 2016, 16:16

Klm er faktisk rigtig godt. overraskende godt selv maden var rimeligt ok. Vil jeg med en anden gang især på de længere tur. Så kan nemlig tage dem hele vejen. og så er det dem der skal hjælpe os hvis ikke vi no det ene fly :gogo: en rigtig god fordel for os så skal vi nemlig ikke tænke over det :gogo: :wave2:
0
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Cuba - et par spørgsmål

Indlægaf hthy » 10. jul 2016, 23:26

Lys skrev:Ok, så 7 timer fra Havana. Det bliver måske lidt langt for 4 dage. Tænker først nu, at jeg måske kunne have fløjet til Havana (hvor rundrejser starter) og så hjem fra Varadero for at spare lidt transporttid - nå, men sådan bliver det ikke denne gang... Men tak for input!


Jeg så lige en annonce i dag i avisen fra Stjernegaard rejser. de skriver at dette hotel kun ligger 1½ time fra Havanna

http://www.stjernegaard-rejser.dk/cuba/ ... gsprogram/

Se allenederst på siden.
1

Tilbage til "Rejser"