Personlighedstyper

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.

Hvilken personlighedstype er du?

INTJ eller INTP
16
8%
ENTJ eller ENTP
13
6%
INFJ eller INFP
54
26%
ENFJ eller ENFP
31
15%
ISTJ eller ISFJ
47
23%
ESTJ eller ESFJ
20
10%
ISTP eller ISFP
14
7%
ESTP eller ESFP
11
5%
 
Afgivne stemmer: 206
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Personlighedstyper

Indlægaf kidkomb » 10. jul 2016, 18:23

englishchannel skrev:Jer, der føler at den rammer ved siden af: Har I prøvet at se på de typer, der ligger ved siden af jeres? Hvor der er ét af bogstaverne til forskel?

Testen har en svaghed idet, den måler på bogstavniveau, dvs. E vs. I, N vs. S, etc., mens typerne faktisk udgøres af 8 forskellige kognitive funktioner, der har forskellig styrke hos forskellige mennesker (alle har lidt af alle 8, men graden varierer). Selvom to typer ligger ved siden af hinanden med et bogstavs forskel, kan de kognitive funktioner godt være helt modsatrettede, hvorfor man får en helt anden type end man burde.

Kort sagt er det i disse onlinetests relativt udbredt at ryge i den forkert type baseret på et enkelt bogstav, der er misfortolket.

Hvad betyder det, når man har -T, -A?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Personlighedstyper

Indlægaf englishchannel » 10. jul 2016, 18:23

Bimmerdyret skrev:Jeg kan simpelthen ikke finde min personlighedstyde ud fra den test.
Hvis jeg tager den 3 gange årligt, får jeg forskellige typer = personlighedstest afhænger af ens "liv" når man tager den.
:forvirret:


Jeg ved, at det er svært, men du skal prøve at holde fokus på hvad du foretrækker, mere end hvad du gør. F.eks. med alle spørgsmålene om orden er det nemt at falde i den fælde at tro, at man foretrækker struktur og orden, fordi det er en nødvendighed i ens job eller liv. Ikke fordi man selv ville vælge det, hvis man havde et andet valg.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Personlighedstyper

Indlægaf Bimmerdyret » 10. jul 2016, 18:39

englishchannel skrev:
Bimmerdyret skrev:Jeg kan simpelthen ikke finde min personlighedstype ud fra den test.
Hvis jeg tager den 3 gange årligt, får jeg forskellige typer = personlighedstest afhænger af ens "liv" når man tager den.
:forvirret:


Jeg ved, at det er svært, men du skal prøve at holde fokus på hvad du foretrækker, mere end hvad du gør. F.eks. med alle spørgsmålene om orden er det nemt at falde i den fælde at tro, at man foretrækker struktur og orden, fordi det er en nødvendighed i ens job eller liv. Ikke fordi man selv ville vælge det, hvis man havde et andet valg.


Men det er jo netop det, der for mig ikke giver mening :)
For det jeg foretrækker afhænger i høj grad af hvad jeg gør.

For mig er det det samme som at blive stillet over for Gardners 8 intelligenser - og skulle forberede et undervisningsforløb efter dette.
Jeg er meget opmærksom på hvordan jeg lærer ting (jeg har beskræftiget mig med læring i mere end 20 år) og jeg ved godt hvornår det for mig er mest praktisk at benytte et forløb med fokus på en intelligens end en anden.

Det afhænger simpelthen af opgaven.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Personlighedstyper

Indlægaf billiebean » 10. jul 2016, 18:43

Er helt klart introvert I og perceiving P. Plejer at få INFP. Denne gang fik jeg ISFP.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Personlighedstyper

Indlægaf Joe » 10. jul 2016, 18:45

Jeg er INFP, og det har jeg også været de andre gange. Jeg gad godt, jeg vippede over til en ENFP, da jeg ofte synes, det introverte er lidt en hæmsko, især i mit fag.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Personlighedstyper

Indlægaf Bimmerdyret » 10. jul 2016, 18:49

Joe skrev:Jeg er INFP, og det har jeg også været de andre gange. Jeg gad godt, jeg vippede over til en ENFP, da jeg ofte synes, det introverte er lidt en hæmsko, især i mit fag.


Hvad er dit fag, og hvordan er de introverte en hæmsko?

Ikke nogen kritik, bare en nysgerrighed, da jeg har 3. generation af HSP'er i familien og de 2 generationer har arbejdet i "performance fag" = undervisere. Min søn er HSP mega, så godt med hints til hvad der kan arbejdes med :)
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Personlighedstyper

Indlægaf Joe » 10. jul 2016, 18:55

Bimmerdyret skrev:
Joe skrev:Jeg er INFP, og det har jeg også været de andre gange. Jeg gad godt, jeg vippede over til en ENFP, da jeg ofte synes, det introverte er lidt en hæmsko, især i mit fag.


Hvad er dit fag, og hvordan er de introverte en hæmsko?

Ikke nogen kritik, bare en nysgerrighed, da jeg har 3. generation af HSP'er i familien og de 2 generationer har arbejdet i "performance fag" = undervisere. Min søn er HSP mega, så godt med hints til hvad der kan arbejdes med :)


Jeg er journalist og derfor ofte ude blandt fremmede. Jeg er ret dygtig til mit job og i de der en-til-en-relationer som under et interview med enkelt person, der er der absolut ingen problemer. Men mit job tager mig ofte til begivenheder, hvor jeg ikke kender mange, og der har jeg svært ved at gebærde mig.
0
Brugeravatar
Lux
Indlæg: 35
Tilmeldt: 23. feb 2016, 20:09
Kort karma: 1
Likede indlæg: 87

Re: Personlighedstyper

Indlægaf Lux » 10. jul 2016, 19:27

Bimmerdyret skrev:Jeg kan simpelthen ikke finde min personlighedstyde ud fra den test.
Hvis jeg tager den 3 gange årligt, får jeg forskellige typer = personlighedstest afhænger af ens "liv" når man tager den.
:forvirret:


Ej, hvor pudsigt. Jeg har taget den flere gange med et par års mellemrum, og jeg får altid det samme svar - INFJ. Men når jeg læser om personlighedstypen, passer det hele også fuldstændig spot on. Synes næsten, det er lidt uhyggeligt.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Personlighedstyper

Indlægaf Bimmerdyret » 10. jul 2016, 19:28

Joe skrev:
Bimmerdyret skrev:
Joe skrev:Jeg er INFP, og det har jeg også været de andre gange. Jeg gad godt, jeg vippede over til en ENFP, da jeg ofte synes, det introverte er lidt en hæmsko, især i mit fag.


Hvad er dit fag, og hvordan er de introverte en hæmsko?

Ikke nogen kritik, bare en nysgerrighed, da jeg har 3. generation af HSP'er i familien og de 2 generationer har arbejdet i "performance fag" = undervisere. Min søn er HSP mega, så godt med hints til hvad der kan arbejdes med :)


Jeg er journalist og derfor ofte ude blandt fremmede. Jeg er ret dygtig til mit job og i de der en-til-en-relationer som under et interview med enkelt person, der er der absolut ingen problemer. Men mit job tager mig ofte til begivenheder, hvor jeg ikke kender mange, og der har jeg svært ved at gebærde mig.



Ok, men hvor kommer så introvertheden ind som et problem?
Introverte kan jo typisk se igennem folk, og har ikke problemer en-til-en ???
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Personlighedstyper

Indlægaf LadyFox » 10. jul 2016, 20:01

ENFP-T CAMPAIGNER..
Jeg tror det passer meget godt :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
...
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Personlighedstyper

Indlægaf zembra1986 » 10. jul 2016, 20:01

Jeg fik resultatet “THE ADVOCATE” (INFJ-T)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Personlighedstyper

Indlægaf englishchannel » 10. jul 2016, 20:10

kidkomb skrev:
englishchannel skrev:Jer, der føler at den rammer ved siden af: Har I prøvet at se på de typer, der ligger ved siden af jeres? Hvor der er ét af bogstaverne til forskel?

Testen har en svaghed idet, den måler på bogstavniveau, dvs. E vs. I, N vs. S, etc., mens typerne faktisk udgøres af 8 forskellige kognitive funktioner, der har forskellig styrke hos forskellige mennesker (alle har lidt af alle 8, men graden varierer). Selvom to typer ligger ved siden af hinanden med et bogstavs forskel, kan de kognitive funktioner godt være helt modsatrettede, hvorfor man får en helt anden type end man burde.

Kort sagt er det i disse onlinetests relativt udbredt at ryge i den forkert type baseret på et enkelt bogstav, der er misfortolket.

Hvad betyder det, når man har -T, -A?


Assertive (-A) individuals are self-assured, even-tempered and resistant to stress. They refuse to worry too much and do not push themselves too hard when it comes to achieving goals. Similarly, they are unlikely to spend much time thinking about their past actions or choices – according to Assertive types, what’s done is done and there is little point in analyzing it. Not surprisingly, people with this trait report more satisfaction with their lives and they also feel more confident in their abilities to handle challenging and unexpected situations.

In contrast, individuals with Turbulent (-T) identity are self-conscious and sensitive to stress. They experience a wide range of emotions and tend to be success-driven, perfectionistic and eager to improve. They are also more willing to change jobs if they feel stuck in their current one and to spend time thinking about the direction in which their life is going.


https://www.16personalities.com/article ... -turbulent

:)
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Personlighedstyper

Indlægaf Miss_no_More » 10. jul 2016, 20:23

Jeg er en ESFJ - Extraordinarily caring, social and popular people, always eager to help.
Mjaeh, det passer vel så nogenlunde. Altså jeg kan godt lide at folk har det godt og vil også gerne hjælpe venner/familie, men "extraordinarily caring" lyder jo nærmest som jeg er Moder Theresa og det er jeg altså langt fra.
Men sjov test :)
0
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Personlighedstyper

Indlægaf englishchannel » 10. jul 2016, 20:28

Hvis nogle er interesserede i hvordan Debatten er vs. den generelle (amerikanske) befolkning, er der et overblik her.

Billede

Vi er så overhovedet ikke repræsentative. NF'erne, der har en generel forekomst af 16,4%, står for 42% her på Debatten :8:
0
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Personlighedstyper

Indlægaf englishchannel » 10. jul 2016, 20:36

englishchannel skrev:Hvis nogle er interesserede i hvordan Debatten er vs. den generelle (amerikanske) befolkning, er der et overblik her.

Billede

Vi er så overhovedet ikke repræsentative. NF'erne, der har en generel forekomst af 16,4%, står for 42% her på Debatten :8:


Ved nærmere eftertanke giver det dog god mening, siden N knytter sig til en interesse for ideer. Derfor er det klart, at os med N tiltrækkes af Debatten, mens dem med S (aka. størstedelen af verdens befolkning) er ude at dyrke sport, lave mad, rejse eller noget andet produktivt :cool2:
Senest rettet af englishchannel 10. jul 2016, 20:38, rettet i alt 2 gange.
2

Tilbage til "Livets forhold"