Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 10. jul 2016, 12:11

Jeg synes at grønthandlerne i Torvehallerne er upassende. Jeg har ikke været der længe fordi jeg ofte har oplevet rimelig ringe service der, men den anden dag var jeg der så med en kammerat som lige skulle købe nogle ting inden vi vendte næsen hjemad.

Vi gik hen til grøntmarkedet som så ud som det plejer, og jeg hjalp ham så med at finde en rimelig bakke jordbær, nogle gode grøntsager osv. Der stod en medarbejder ca. 4-5 meter fra os og var ved at lægge nogle grøntsager i kasser. Vedkommende kunne selvfølgelig både se og høre os. Da min kammerat er færdig med at vælge ting ud, går han hen til medarbejderen og siger at han gerne vil bede om disse. Medarbejderen giver ham elevatorblikket og siger brysk "Vi har faktisk lukket", hvorefter han vender ryggen til.....!

Nå men vi smider da gladeligt vores penge i Irma i stedet hvis det skal være med dén på... :forvirret: Jeg havde ikke lige kigget på klokken, men der var masser af mennesker rundt omkring og der var ikke noget som indikerede at de var ved at lukke. Da vi gik derfra kiggede jeg på klokken og slog lige op for at se hvad åbningstiderne var, bare for nysgerrigheds skyld.

Vi var gået derfra 2 minutter over lukketid, dvs. at vi uden tvivl var ankommet et par minutter før lukketid, for vi brugte vel 5 minutter på at finde de varer, som vi ville købe... Hvilket havde givet medarbejderen rigelig tid til at informere os om at de lukkede om et par minutter. I stedet lod han os gå rundt og vælge varer som han så nægtede at sælge os.

Idiot. Og det er så langt fra første gang at jeg oplever den slags i Torvehallernes grøntboder. De mangler nok ikke kunder i hvert fald.
9
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 10. jul 2016, 12:46

Vi sad til en middag og jeg taler om, at vi har debatteret et eller andet herinde og en af mine venner spørger så om det er lidt ligesom nationen?
Wtf? Tak for lort.
7
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Animi » 10. jul 2016, 12:49

Min eks-ekskæreste er blevet ret tyk. Jeg er upassende, fordi jeg fryder mig en lille smule over det :fløjt:
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lykke » 10. jul 2016, 12:59

Animi skrev:Min eks-ekskæreste er blevet ret tyk. Jeg er upassende, fordi jeg fryder mig en lille smule over det :fløjt:


Jeg ved godt det er upassende-tråden. Men det her har altid undret mig. Hvilke tanker har du i forbindelse med at vedkommende er blevet tyk? Tænker du at så er vedkommende blevet lad og tilbringer nu al sin tid på sofaen, eller?
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Animi » 10. jul 2016, 13:04

Lykke skrev:
Animi skrev:Min eks-ekskæreste er blevet ret tyk. Jeg er upassende, fordi jeg fryder mig en lille smule over det :fløjt:


Jeg ved godt det er upassende-tråden. Men det her har altid undret mig. Hvilke tanker har du i forbindelse med at vedkommende er blevet tyk? Tænker du at så er vedkommende blevet lad og tilbringer nu al sin tid på sofaen, eller?


Det er mine egne irrationelle følelser over, at fordi han ved vores brud ikke var særlig sød ved mig og fik mig til at føle mig værdiløs, så kan jeg nu føle mig "bedre", fordi jeg pænest nu (synes jeg :P) Umodent, I know :genert:
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Anne Droid » 10. jul 2016, 13:23

Jeg synes, partier der uddeler børnevenligt reklamemateriale er dybt upassende. Balloner og møller er ikke noget ret mange voksne går rundt med.
8
Klimatosse
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 10. jul 2016, 15:10

Anne Droid skrev:Jeg synes, partier der uddeler børnevenligt reklamemateriale er dybt upassende. Balloner og møller er ikke noget ret mange voksne går rundt med.
. Åh ja! Min dreng skal sgu ikke rende rundt med en DF ballon (eller for noget andet parti, for den sags skyld), men det er pænt svært at forklare det til en to-årig :boo:
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 10. jul 2016, 16:17

Smiling_Goat skrev:Jeg synes, det lokale supermarked er ret upassende.

Jeg skulle bruge jordbær til en kage i weekenden, og så i mandags at supermarkedet solgte danske jordbær til en 20'er. Jeg ville ikke købe dem mandag, for jeg skulle jo først bruge dem fredag, og jeg tænkte at tilbuddet ville vare frem til lørdag, så der var ingen grund til at købe dem før fredag.
Jeg gik så hele ugen og holdt lidt øje med de her bær, fordi jeg var i tvivl, om jeg alligevel bare skulle købe nogen med det samme. Jeg kunne så konstatere at deres tilstand forværredes løbende (som madvarer jo har tendens til.) Jeg forventede måske bare lidt, at der også ville være løbende udskiftning af bærene. Men næh.. Fredag var størstedelen behårede og dækket af mug.

Det bærer jo så også ved til utilfredsheden at butikken generelt er jammerlig, og jeg ofte har købt grønsager dér, jeg har kunnet smide ud umiddelbart efter købet. For et par uger siden, skulle jeg købe løg og tjekkede dagligt, om de havde fået nogen uden mug på. Jeg endte med at opgive og købe dem andetsteds. Jeg forstår simpelthen ikke, at de kan have en glad smiley.


Jeg tror at de danske jordbær lige præcis i denne uge har nået endestationen. :trist: Vi har haft meget regn i nogle uger nu, så bærrene drukner inden de når at modnes. Vi havde et rigtig godt forår og en god tidlig sommer, så da var der mange gode bær, men her i slutningen af ugen har jeg også kun kunnet finde jordbær fra Holland og USA som så rimelige ud. Jeg fandt én bakke danske i Irma i går, og de var grimme - og nogle få bakker i Netto i torsdags, og de var også grimme. Halvblege, splattede og generelt kedelige.

Jeg tror at butikkerne har ladet være med at reklamere for meget med danske jordbær her på det sidste fordi de ikke har kunnet få lovning på levering, og det forstår man egentlig godt med det vejr vi har haft... :nej:

Jeg endte med at købe de hollandske i går, og de er OK. Men det er altså ikke det samme som danske. :whine:
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 10. jul 2016, 16:32

Smiling_Goat skrev:
Spøjst, det er jeg slet ikke enig med dig i. Jeg endte med at købe danske bær i en anden forretning (til samme pris.) Her var de på køl, og så væsentligt pænere ud, men det var ikke engang det eneste sted, jeg fandt danske jordbær ud over det udskældte supermarked. Jeg fandt dem også i Kvickly, de var bare lige dyre nok (her var de i øvrigt også på køl.)

Jeg tror, man i det første supermarked kunne have gjort meget ift. holdbarheden ved at gøre, som man havde de andre to steder, jeg fandt bær. Sætte dem på køl. Man ville jo heller aldrig i en privat husholdning lade jordbærene stå på køkkenbordet i en uge og forvente, at de ville holde sig så længe.


Jeg ville ikke sætte jordbær på køl herhjemme, men jeg ville heller aldrig lade dem stå mere end 24 timer i det hele taget. Det kan være svært at vide hvor længe de har stået i butikken inden man tog dem med hjem.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 10. jul 2016, 18:06

Upassende er måske så meget sagt...men synes faktisk det er lidt....lødigt, at andre landshold/fans nu bruger Islands kampråb.
13
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 10. jul 2016, 18:10

icelady skrev:Upassende er måske så meget sagt...men synes faktisk det er lidt....lødigt, at andre landshold/fans nu bruger Islands kampråb.

Ja! Det irriterer virkelig også mig.
Plus de er ikke særlig gode til det. De rammer meget sjældent samtidigt og det er ligesom det seje ved dét kampråb :rulle:
Find dog på noget selv.
På den anden side synes jeg at det er cool for Island, at de på den måde har sat deres præg på international fodbold i lang tid fremover :-D
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 10. jul 2016, 18:14

kidkomb skrev:Ja! Det irriterer virkelig også mig.
Plus de er ikke særlig gode til det. De rammer meget sjældent samtidigt og det er ligesom det seje ved dét kampråb :rulle:
Find dog på noget selv.
På den anden side synes jeg at det er cool for Island, at de på den måde har sat deres præg på international fodbold i lang tid fremover :-D


Jeg sidder også og tænker "FAAAAAAAAAAAAAAKE" når andre udfører den :lol:

Og ligesom dig, så synes jeg det på den anden side er fedt, de efterlader sig et så markant aftryk. Man vil altid vide, hvem der var ophavsmænd til den; men hvem kan huske om 5 år, hvem der vandt :genert: :D
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf ManicNinja » 11. jul 2016, 01:42

Skralde skrev:Den kvinde der tidligere i dag spurgte en yngre kvinde i køen i Fakta om hvorfor der ingen grøntsager var blandt hendes indkøb, var dæleme upassende. Det var tydeligt at se at hun blev ret ked af det og begyndte at begrunde for hvorfor hun ikke havde det, imens hende harpen kiggede anklagende på hende imens. Det var først da jeg sagde at det dog overhovedet ikke ragede hende hvad andre proppede i sin kurv, at hun fornærmet stillede sin egen kurv og marcherede vredt ud af butikken. Altså WTF, bland dig dog uden om!


Man overvejer lidt, hvorfor hende striglen ikke har nogen hjerne i sit hoved ...
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf ManicNinja » 11. jul 2016, 01:48

icelady skrev:Upassende er måske så meget sagt...men synes faktisk det er lidt....lødigt, at andre landshold/fans nu bruger Islands kampråb.


Du mener 'underlødigt', ikke?
5
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 11. jul 2016, 06:29

Det er dælme upassende at sælge en brugt bil, hvor bagsædeselerne er helt mugne. Vi taler ikke bare en smule jordslåede, men et 30 cm langt stykke på begge seler, som havde deciderede langhårede hvide og grønne mugpletter. :puke:
3
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"