Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 10. jul 2016, 17:20

Sangius skrev:
Nu har du vist bare nej-hatten på uden grund. Der er ikke meget prostaglandin at komme efter i Matador. ;)

Håber snart der kommer fut i sagerne - er lidt jaloux på dig, min lille kickboxer har stadig over 2 måneder til, før hun gider ud til sin mor. :/ :lun:


Til gengæld kan Matador klares ved at ligge passivt på sofaen (ja, det kunne det andet vel i og for sig også).

Og tak - ja, du må nok trods alt vente lidt længere end jeg må. :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 10. jul 2016, 17:29

Mine fingre sover om natten, forleden nat vågnede jeg 8 gange fordi de sov :tie:
Det er ikke ukendt for mig, fordi det er relaterer til mit piskesmæld, men det har godt nok taget overhånd de sidste par uger, og jeg tænker det har udviklet sig til carpal tunnel syndrom.
Jeg regner med at gå på apoteket/Matas efter nogle håbdledsskinnee, når jeg kommer hjem, men tror I man skal vende det med lægen?
Jeg ved ikke der er så meget at stille op med det, udover aflastning af hænderne om natten.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 10. jul 2016, 17:30

godtnavn skrev:
Jeg blev scannet der sidst, og der var intet hjerteblink. Kom til en ny scanning en uge efter hvor hjertet slog og jeg blev sat to uger tilbage, jeg blev den gang ved med at sige det ikke kunne passe (skulle have testet positivt dagen efter befrugtning) men de overbeviste mig om alt var godt. Et par dage før nakkefoldsscanning begyndte jeg at bløde og barnet havde været dødt siden lige efter scanning hvor hjertet slog.

Derfor er jeg mega bange for scanningen om 2½ uge, er bange for at der bliver ændret for meget på hvor langt jeg er, og at hjertet ikke slår. Så bliver jeg det mindste bekymret efter scanningen tager vi endnu en scanning en uge efter så jeg kan se det udvikler sig som det skal :) Men gal jeg er bange for det går ligesom sidst igen, omvendt har jeg en følelse af at alt går godt denne gang :)


Jeg håber sådan for dig, at alt bare kommer til at være helt, som det skal denne gang. :kys:

Jeg blev skannet et par gange i starten pga. smerter og blev også der sat nogle uger tilbage - de kunne ikke se hjerteblink, selvom det burde være der i den uge. Jeg kendte præcist undfangelsesdagen og vidste, at det ikke kunne passe, så havde forberedt mig på, hvad vej det gik.
Til nakkefoldsskanningen endte jeg med at blive sat frem igen, og min terminsdag passer nu præcist med min egen udregning.
Der er så mange usikkerhedsmomenter i starten. Men jeg håber selvfølgelig, du slipper for unødvendige bekymringer denne gang. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 10. jul 2016, 17:50

Nuttede-Nuser skrev:Hvad pakker i andre til at tage med på FG? Vi har en times kørsel til sygehuset, så far svinger ikke sådan loge hjem forbi efter det der mangles. En der ligger inde med verdens bedste pakkeliste eller nogen med erfaring som ved hvad der er vigtigt.


Jeg lavede en tråd om det samme, ved ikke om du kan bruge noget derfra: viewtopic.php?f=12&t=3651

Ingen erfaring (men måske kan jeg vende tilbage med det snart :slem: ).
Her er hvad jeg har pakket:

- Tøj til baby til 2-3 dage i str. 50 + 56 (heldragt, body + bukser, strømper, bomuldshue, trøje).
- Babytæppe.
- Stofbleer.
- Sutter og en enkelt lille bamse.
- Autostol.
- Lift + dyne.
- Ammepude.
- Toilettaske til mig med tandbørste/tandpasta, hårprodukter, hudpleje, hårelastik, håndcreme, læbecreme, børste, kontaktlinser, medicin, etc.
- Skjorte + strømper + undertøj + tandbørste til min kæreste.
- Bog.
- Telefon + oplader.
- Vandrejournal + omsorgs- og ansvarserklæring.
- Amme-BH + ammeindlæg.
- Sandaler, jeg nemt kan komme i og som kan tåle at blive beskidte.
- Toiletpapir.
- Drikkedunk.
- Tøj til mig selv til et par dage (undertøj, en ammevenlig kjole, et par ammetoppe, et par løse bukser og en cardigan).
- Lidt kiks og bolcher.

En del af det kommer selvfølgelig slet ikke i brug, hvis jeg føder ambulant, men jeg synes det er rart at have det i nærheden, så min kæreste ikke behøver at køre efter noget i hvert fald de første par døgn.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 10. jul 2016, 17:56

Bøtte skrev:Mine fingre sover om natten, forleden nat vågnede jeg 8 gange fordi de sov :tie:
Det er ikke ukendt for mig, fordi det er relaterer til mit piskesmæld, men det har godt nok taget overhånd de sidste par uger, og jeg tænker det har udviklet sig til carpal tunnel syndrom.
Jeg regner med at gå på apoteket/Matas efter nogle håbdledsskinnee, når jeg kommer hjem, men tror I man skal vende det med lægen?
Jeg ved ikke der er så meget at stille op med det, udover aflastning af hænderne om natten.


Jeg ville klart vende det med lægen. Der er måske ikke så meget at gøre her og nu, men måske på sigt.
På den ortopædkirurgiske afdeling jeg var på, behandlede de i hvert fald carpal tunnel syndrom - det er måske fint at blive henvist nu, hvis der er lang ventetid.

Det lyder i øvrigt rigtig irriterende. :ae:
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 10. jul 2016, 18:03

Stort tillykke med lillesøster sorenspige! :blomst:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 10. jul 2016, 18:19

Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:Mine fingre sover om natten, forleden nat vågnede jeg 8 gange fordi de sov :tie:
Det er ikke ukendt for mig, fordi det er relaterer til mit piskesmæld, men det har godt nok taget overhånd de sidste par uger, og jeg tænker det har udviklet sig til carpal tunnel syndrom.
Jeg regner med at gå på apoteket/Matas efter nogle håbdledsskinnee, når jeg kommer hjem, men tror I man skal vende det med lægen?
Jeg ved ikke der er så meget at stille op med det, udover aflastning af hænderne om natten.


Jeg ville klart vende det med lægen. Der er måske ikke så meget at gøre her og nu, men måske på sigt.
På den ortopædkirurgiske afdeling jeg var på, behandlede de i hvert fald carpal tunnel syndrom - det er måske fint at blive henvist nu, hvis der er lang ventetid.

Det lyder i øvrigt rigtig irriterende. :ae:


Altså jeg er ret sikker på det, normalt er et piskesmældsgene, det er i hvert fald kommet efter det, og er værre i perioder med mange smerter/ stort arbejdspres og når min fys specifikt behandler det, bliver det mindre. Det er langt fra hver nat normalt, det bliver som regel værre, et par uger op til jeg skal til fys, så jeg satser på det vender, når jeg har født :genert:

Men jeg smutter til læge tirsdag, når jeg er hjemme igen, hvis de kke har ferielukket.

Jeg tror ikke de henviser allerede nu, før de ved om det går væk igen.

Jeg må hjem og kigge mit undervisningsmateriale igennem og se om der er nogle gode fifs, for ved vi har fået undervisning i det, men jeg har ikke beskæftiget mig med håndkirurgi siden 2008.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 10. jul 2016, 18:44

Stort tillykke Sorenspige!! :D
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf vibbsen » 10. jul 2016, 21:41

Danseprinsesse skrev:Åh gud, nu er folk omkring os begyndt at ringe/skrive for at spørge, om jeg har født.

Mit standardsvar er "ja, jeg fødte for 14 dage siden".

Samtidig kommer de uopfordret med "gode råd" til at sætte fødslen i gang.
Indtil videre skal jeg dyrke sex og løbe op af trapperne. Kan jeg mon kombinere det? :gruble:


Altså...Jeg gik ret meget over tiden....Og her skete der intet. Heller ikke selvom jeg blev sat i gang 41+noget..Efter at have fået stikpille nr 2 kørte vi i Bauhaus og købte en plæneklipper. For plænen trængte til at blive slået. På vej ud fik jeg 4( Det er med at spise mens man kan) stykker smørrebrød på den nærliggende grillbar.

Mit vand gik 2 timer senere....Jeg nåede dog ikke at slå plænen..Jeg var så forædt at jeg var nødt til at tage en lur istedet. Da jeg stod op gik mit vand.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 10. jul 2016, 22:09

vibbsen skrev:
Danseprinsesse skrev:Åh gud, nu er folk omkring os begyndt at ringe/skrive for at spørge, om jeg har født.

Mit standardsvar er "ja, jeg fødte for 14 dage siden".

Samtidig kommer de uopfordret med "gode råd" til at sætte fødslen i gang.
Indtil videre skal jeg dyrke sex og løbe op af trapperne. Kan jeg mon kombinere det? :gruble:


Altså...Jeg gik ret meget over tiden....Og her skete der intet. Heller ikke selvom jeg blev sat i gang 41+noget..Efter at have fået stikpille nr 2 kørte vi i Bauhaus og købte en plæneklipper. For plænen trængte til at blive slået. På vej ud fik jeg 4( Det er med at spise mens man kan) stykker smørrebrød på den nærliggende grillbar.

Mit vand gik 2 timer senere....Jeg nåede dog ikke at slå plænen..Jeg var så forædt at jeg var nødt til at tage en lur istedet. Da jeg stod op gik mit vand.


Så det du siger er, at smørrebrød og en shoppingtur sætter fødslen i gang?

Okay, den køber jeg! :banan:
2
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Undtagelsen » 11. jul 2016, 02:46

Danseprinsesse skrev:
vibbsen skrev:
Danseprinsesse skrev:Åh gud, nu er folk omkring os begyndt at ringe/skrive for at spørge, om jeg har født.

Mit standardsvar er "ja, jeg fødte for 14 dage siden".

Samtidig kommer de uopfordret med "gode råd" til at sætte fødslen i gang.
Indtil videre skal jeg dyrke sex og løbe op af trapperne. Kan jeg mon kombinere det? :gruble:


Altså...Jeg gik ret meget over tiden....Og her skete der intet. Heller ikke selvom jeg blev sat i gang 41+noget..Efter at have fået stikpille nr 2 kørte vi i Bauhaus og købte en plæneklipper. For plænen trængte til at blive slået. På vej ud fik jeg 4( Det er med at spise mens man kan) stykker smørrebrød på den nærliggende grillbar.

Mit vand gik 2 timer senere....Jeg nåede dog ikke at slå plænen..Jeg var så forædt at jeg var nødt til at tage en lur istedet. Da jeg stod op gik mit vand.


Så det du siger er, at smørrebrød og en shoppingtur sætter fødslen i gang?

Okay, den køber jeg! :banan:


Det virker!
Ved mig var det en sushifrokost inkl shoppetur efter nye sko. :afro:
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 11. jul 2016, 07:22

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Hvad pakker i andre til at tage med på FG? Vi har en times kørsel til sygehuset, så far svinger ikke sådan loge hjem forbi efter det der mangles. En der ligger inde med verdens bedste pakkeliste eller nogen med erfaring som ved hvad der er vigtigt.


Jeg lavede en tråd om det samme, ved ikke om du kan bruge noget derfra: viewtopic.php?f=12&t=3651

Ingen erfaring (men måske kan jeg vende tilbage med det snart :slem: ).
Her er hvad jeg har pakket:

- Tøj til baby til 2-3 dage i str. 50 + 56 (heldragt, body + bukser, strømper, bomuldshue, trøje).
- Babytæppe.
- Stofbleer.
- Sutter og en enkelt lille bamse.
- Autostol.
- Lift + dyne.
- Ammepude.
- Toilettaske til mig med tandbørste/tandpasta, hårprodukter, hudpleje, hårelastik, håndcreme, læbecreme, børste, kontaktlinser, medicin, etc.
- Skjorte + strømper + undertøj + tandbørste til min kæreste.
- Bog.
- Telefon + oplader.
- Vandrejournal + omsorgs- og ansvarserklæring.
- Amme-BH + ammeindlæg.
- Sandaler, jeg nemt kan komme i og som kan tåle at blive beskidte.
- Toiletpapir.
- Drikkedunk.
- Tøj til mig selv til et par dage (undertøj, en ammevenlig kjole, et par ammetoppe, et par løse bukser og en cardigan).
- Lidt kiks og bolcher.

En del af det kommer selvfølgelig slet ikke i brug, hvis jeg føder ambulant, men jeg synes det er rart at have det i nærheden, så min kæreste ikke behøver at køre efter noget i hvert fald de første par døgn.


Hmm hvilken del af ansvars og omsorgs erklæringen har I printet ud? Vi har ikke fået noget til print, der står bare indsendt elektronisk på det hele.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 11. jul 2016, 07:55

Nuttede-Nuser skrev:
Hmm hvilken del af ansvars og omsorgs erklæringen har I printet ud? Vi har ikke fået noget til print, der står bare indsendt elektronisk på det hele.


Da jeg udfyldte, kom der bagefter en kvittering, jeg kunne åbne som PDF og printe ud.

Men jeg har også fået grå hår af den erklæring og aner stadig ikke, om jeg har gjort det rigtigt.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 11. jul 2016, 07:57

Mht ammeBH'er. Jeg har læst at man skal vente med at købe dem til et par dage efter fødslen, fordi man ikke har nogen idé om hvad størrelse man skal bruge før der... så hvad har I som allerede har købt dem, gjort i forhold til størrelse?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 11. jul 2016, 08:01

Snowdrop skrev:Mht ammeBH'er. Jeg har læst at man skal vente med at købe dem til et par dage efter fødslen, fordi man ikke har nogen idé om hvad størrelse man skal bruge før der... så hvad har I som allerede har købt dem, gjort i forhold til størrelse?


Jeg har fået hjælp i undertøjsforretning til et kvalificeret bud på en str.
Hvis det viser sig at være helt skævt, så kan jeg komme og bytte.
0

Tilbage til "Graviditet"