Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Fynbo
Indlæg: 171
Tilmeldt: 21. aug 2015, 14:19
Kort karma: 36
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 444

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fynbo » 11. jul 2016, 06:11

Daine skrev:Jeg så den slet ikke, fodbold er ikke lige mig :D Men var Ronaldo i det hele taget med? Har set overskrifter som "Portugal kunne også uden Ronaldo", til gengæld ikke nogen der nævner insekter :sur:


Ronaldo måtte udgå med en skade efter 25 minutters spilletid.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 11. jul 2016, 08:36

TheAuthor skrev:Mennesker, der synes det er klamt at kysse (egne) børn på munden. Altså hvorfor?

Jeg kysser ikke mine børn på munden så tit og da slet ikke, hvis de er snottede/har mad i hovedet eller lignende. Men for det meste er mine børn faktisk rimelig rene og raske og skulle de synes det var sjovt, fik de gerne et kys på munden.

Jeg forbinder kys med noget seksuelt og derfor kysser jeg ikke gerne børn på munden.
Der blev ikke kysset på munden, da jeg var barn, så derfor har jeg kun oplevet det som voksen.
Det ser jeg egentlig ikke noget galt i.
Det skal selvfølgelig formidles til barnet på en måde der sikrer, at barnet ikke føler sig forkert eller andet.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fuck.exe » 11. jul 2016, 08:45

TheAuthor skrev:Mennesker, der synes det er klamt at kysse (egne) børn på munden. Altså hvorfor?

Jeg kysser ikke mine børn på munden så tit og da slet ikke, hvis de er snottede/har mad i hovedet eller lignende. Men for det meste er mine børn faktisk rimelig rene og raske og skulle de synes det var sjovt, fik de gerne et kys på munden.

Jeg kysser mine børn på kinderne, på panden, på håret, på halsen, på armene, på maven, på ryggen, på hænderne... You name it. Men munden får de for dem selv, medmindre de selv tager initiativ til det. Det falder mig ikke naturligt at kysse dem på munden, og ærlig talt, så har jeg ikke lyst.

Vi kysser bare ikke på munden i min familie, og har aldrig gjort det. Min mand kan dog godt risikere det, hvis han har opført sig særligt pænt :devil:
1
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 11. jul 2016, 08:49

TheAuthor skrev:
kidkomb skrev:Jeg forbinder kys med noget seksuelt og derfor kysser jeg ikke gerne børn på munden.
Der blev ikke kysset på munden, da jeg var barn, så derfor har jeg kun oplevet det som voksen.
Det ser jeg egentlig ikke noget galt i.
Det skal selvfølgelig formidles til barnet på en måde der sikrer, at barnet ikke føler sig forkert eller andet.


Jeg undrer mig stadig. Måske fordi jeg slet ikke ser et kys i sig selv som noget seksuelt. Slet, slet ikke.

Det kommer an på måden, konteksten og 1000 andre ting. Jeg kysser jo ikke mine børn på samme måde som jeg kysser min mand. ;)

Jeg ved godt at nogle har det sådan, og det respekterer jeg.
Jeg er slet ikke imod det sådan principielt og jeg er heller ikke ude på, at overbevise nogen om, at det er forkert, jeg har bare ikke lyst til det.
De få gange mine nevøer har initieret det, har jeg bare gjort det.
Var det blevet ved/en vane havde jeg bare sagt, at moster kan ikke så godt lide at kysse på munden, men hun kan rigtig godt lide kram og blablabla.
Hvis de så siger, hvorfor, jamen så er det ikke for skade at svare, at nogle mennesker kan godt lide det og andre mennesker kan ikke lide det.
-lidt ligesom nogle synes det er rigtig sjovt at blive kildet og andre kan slet ikke lide det.
En forklaring i børnehøjde og så er den potte som regel ude.
Værre er det jo ikke.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fuck.exe » 11. jul 2016, 08:58

TheAuthor skrev:
Fuck.exe skrev:Jeg kysser mine børn på kinderne, på panden, på håret, på halsen, på armene, på maven, på ryggen, på hænderne... You name it. Men munden får de for dem selv, medmindre de selv tager initiativ til det. Det falder mig ikke naturligt at kysse dem på munden, og ærlig talt, så har jeg ikke lyst.

Vi kysser bare ikke på munden i min familie, og har aldrig gjort det. Min mand kan dog godt risikere det, hvis han har opført sig særligt pænt :devil:



Jeg kysser nu også sjældent mine børn på munden, men min 4-årige lavede i en periode sjov, hvor han drejede sit hoved når jeg ville kysse ham på kinden og så var flad af grin ved "HAHA moar, du kyssede mig på munden" :lol: Så det er ikke noget vi sådan GØR generelt, men jeg synes ikke det er ulækkert eller forkert.


Jeg synes også at ordene "klamt", "ulækkert" og "forkert" er hårde at bruge, når det drejer sig om kærligheden mellem forældre og børn. Men jeg er ikke selv vild med mund-kysseri, og jeg vil så vidt muligt gerne undgå det. Og så er det jo bare heldigt at mine børn har nogle utrolig lækre bløde kinder som man bare MÅ kysse, så jeg føler ikke at jeg går glip af noget :D
1
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 11. jul 2016, 09:26

Daine skrev:Påvirkede de kampen? Jeg hat også set sjove billeder ad Ronaldo der hopper rundt.

Nej, det tror jeg ikke. Men bl.a. da de zoomede ind på Ronaldo, der sad og jamrede over sit skadede knæ, landede der en kæmpe natsværmer på hans pande ... :genert:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 11. jul 2016, 09:27

dgd2007 skrev:
Daine skrev:Påvirkede de kampen? Jeg hat også set sjove billeder ad Ronaldo der hopper rundt.

Nej, det tror jeg ikke. Men bl.a. da de zoomede ind på Ronaldo, der sad og jamrede over sit skadede knæ, landede der en kæmpe natsværmer på hans pande ... :genert:

Og lad os bare sige, at han var mere end almindeligt ligeglad med den natsværmer.
Det virkede som om han slet ikke bemærkede den.
Jeg ville have viftet en smule hysterisk tror jeg :lol:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 11. jul 2016, 09:28

dgd2007 skrev:
Daine skrev:Påvirkede de kampen? Jeg hat også set sjove billeder ad Ronaldo der hopper rundt.

Nej, det tror jeg ikke. Men bl.a. da de zoomede ind på Ronaldo, der sad og jamrede over sit skadede knæ, landede der en kæmpe natsværmer på hans pande ... :genert:

Dét har jeg til gengæld set! Den (altså natsværmeren) har åbentbart fået sin egen twitterkonto :lol:
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 11. jul 2016, 09:29

Daine skrev:
dgd2007 skrev:
Daine skrev:Påvirkede de kampen? Jeg hat også set sjove billeder ad Ronaldo der hopper rundt.

Nej, det tror jeg ikke. Men bl.a. da de zoomede ind på Ronaldo, der sad og jamrede over sit skadede knæ, landede der en kæmpe natsværmer på hans pande ... :genert:

Dét har jeg til gengæld set! Den (altså natsværmeren) har åbentbart fået sin egen twitterkonto :lol:

Hahah, link? :-D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 11. jul 2016, 09:31

Daine skrev:Dét har jeg til gengæld set! Den (altså natsværmeren) har åbentbart fået sin egen twitterkonto :lol:

:D Det er klart. Sådan er det at leve i den post-faktuelle verden.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lulu » 11. jul 2016, 09:31

Fuck.exe skrev:
TheAuthor skrev:
Fuck.exe skrev:Jeg kysser mine børn på kinderne, på panden, på håret, på halsen, på armene, på maven, på ryggen, på hænderne... You name it. Men munden får de for dem selv, medmindre de selv tager initiativ til det. Det falder mig ikke naturligt at kysse dem på munden, og ærlig talt, så har jeg ikke lyst.

Vi kysser bare ikke på munden i min familie, og har aldrig gjort det. Min mand kan dog godt risikere det, hvis han har opført sig særligt pænt :devil:



Jeg kysser nu også sjældent mine børn på munden, men min 4-årige lavede i en periode sjov, hvor han drejede sit hoved når jeg ville kysse ham på kinden og så var flad af grin ved "HAHA moar, du kyssede mig på munden" :lol: Så det er ikke noget vi sådan GØR generelt, men jeg synes ikke det er ulækkert eller forkert.


Jeg synes også at ordene "klamt", "ulækkert" og "forkert" er hårde at bruge, når det drejer sig om kærligheden mellem forældre og børn. Men jeg er ikke selv vild med mund-kysseri, og jeg vil så vidt muligt gerne undgå det. Og så er det jo bare heldigt at mine børn har nogle utrolig lækre bløde kinder som man bare MÅ kysse, så jeg føler ikke at jeg går glip af noget :D


Jeg er helt enig i at man ikke bruger sådanne ord om børnekys. Og min to årige kysser mig gerne på munden hvilket jeg synes er nuttet, men pt er han inde i en fase med kys efter makrel mad. Og sådan en anden hånds makrel mads kys der kan kun bruges de ovennævnte ord for det er godt nok meget lidt lækkert! :tie:
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 11. jul 2016, 09:46

kidkomb skrev:
Daine skrev:
dgd2007 skrev:
Daine skrev:Påvirkede de kampen? Jeg hat også set sjove billeder ad Ronaldo der hopper rundt.

Nej, det tror jeg ikke. Men bl.a. da de zoomede ind på Ronaldo, der sad og jamrede over sit skadede knæ, landede der en kæmpe natsværmer på hans pande ... :genert:

Dét har jeg til gengæld set! Den (altså natsværmeren) har åbentbart fået sin egen twitterkonto :lol:

Hahah, link? :-D

Her :D http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... re/6183759

image.jpeg
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 11. jul 2016, 09:49

Hvor mærkeligt det er, med den der Danskernes Parti reklame med "Afrika-Europa".
Island? -det er sgu da ikke symbolet på Europa? :stoned:
Og i Frankrig ER der altså mange med afrikanske rødder. I ved, koloni og shit...
Det gør dem sgu da ikke til mindre franskmænd.

Og så undrer jeg mig egentlig også over, at i et land, hvor burka er forbudt på gaden og over 60% af de indsatte i deres fængsler er af anden etnisk herkomst end fransk, der har de 6 franskmænd med afrikanske rødder i startopstillingen på landsholdet.
Halvdelen af truppen til det franske landshold er med afrikanske rødder.
Det afføder i øvrigt ingen følelser i mig, hverken forargelse, glæde, noget som helst.
Det er bare en konstatering og en undren.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 11. jul 2016, 10:31

kidkomb skrev:[...]
Og så undrer jeg mig egentlig også over, at i et land, hvor burka er forbudt på gaden og over 60% af de indsatte i deres fængsler er af anden etnisk herkomst end fransk, der har de 6 franskmænd med afrikanske rødder i startopstillingen på landsholdet.
[...]

Jeg ved ikke lige, hvor de spillere stammer fra. Men de fleste "afro-afrikanske" lande er jo kristne.

PS: Ja, det var en meget underlig reklame. Jeg ville egentlig også sige, at Frankrig var mere "= Europa", end Island er.
Men DF kunne nok bare ikke stå for de islandske vikinger. De var for øvrigt også herlige!
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 11. jul 2016, 10:34

dgd2007 skrev:
kidkomb skrev:[...]
Og så undrer jeg mig egentlig også over, at i et land, hvor burka er forbudt på gaden og over 60% af de indsatte i deres fængsler er af anden etnisk herkomst end fransk, der har de 6 franskmænd med afrikanske rødder i startopstillingen på landsholdet.
[...]

Jeg ved ikke lige, hvor de spillere stammer fra. Men de fleste "afro-afrikanske" lande er jo kristne.

Jo, jo, men (bortset fra at en del afrikanske lande faktisk er muslimske) det var mest for at illustrere, at de er nogle skrappe nogen i Frankrig.
Det forekommer mig bare kontrastfyldt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"