Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 11. jul 2016, 08:06

Danseprinsesse skrev:
Snowdrop skrev:Mht ammeBH'er. Jeg har læst at man skal vente med at købe dem til et par dage efter fødslen, fordi man ikke har nogen idé om hvad størrelse man skal bruge før der... så hvad har I som allerede har købt dem, gjort i forhold til størrelse?


Jeg har fået hjælp i undertøjsforretning til et kvalificeret bud på en str.
Hvis det viser sig at være helt skævt, så kan jeg komme og bytte.


Okay, det var smart. Kunne være man skulle prøve det. Hvilken forretning var det? :D
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 11. jul 2016, 08:10

Snowdrop skrev:
Danseprinsesse skrev:
Snowdrop skrev:Mht ammeBH'er. Jeg har læst at man skal vente med at købe dem til et par dage efter fødslen, fordi man ikke har nogen idé om hvad størrelse man skal bruge før der... så hvad har I som allerede har købt dem, gjort i forhold til størrelse?


Jeg har fået hjælp i undertøjsforretning til et kvalificeret bud på en str.
Hvis det viser sig at være helt skævt, så kan jeg komme og bytte.


Okay, det var smart. Kunne være man skulle prøve det. Hvilken forretning var det? :D


Det var i Change. :)
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 11. jul 2016, 08:14

Danseprinsesse skrev:
Snowdrop skrev:
Danseprinsesse skrev:
Snowdrop skrev:Mht ammeBH'er. Jeg har læst at man skal vente med at købe dem til et par dage efter fødslen, fordi man ikke har nogen idé om hvad størrelse man skal bruge før der... så hvad har I som allerede har købt dem, gjort i forhold til størrelse?


Jeg har fået hjælp i undertøjsforretning til et kvalificeret bud på en str.
Hvis det viser sig at være helt skævt, så kan jeg komme og bytte.


Okay, det var smart. Kunne være man skulle prøve det. Hvilken forretning var det? :D


Det var i Change. :)


Tak :kys:
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 11. jul 2016, 08:16

Snowdrop skrev:Mht ammeBH'er. Jeg har læst at man skal vente med at købe dem til et par dage efter fødslen, fordi man ikke har nogen idé om hvad størrelse man skal bruge før der... så hvad har I som allerede har købt dem, gjort i forhold til størrelse?

Jeg har købt nogle bløde bløde amme bh'er i hm. De første uger kunne jeg alligevel ikke holde ud at have noget som helst på sidst, så det er kun for at holde amme indlæg på plads. De rigtige bh'er kommer når mælken er stabiliseret...
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 11. jul 2016, 08:19

Tillykke med baby, @Sorenspige!

I dag er jeg i øvrigt gået ind i 2. trimester! På lørdag skal vi til nakkefoldsscanning og jeg glæder mig helt vildt til at se en forhåbentlig sund og rask lille baby. :lun:
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 11. jul 2016, 08:24

Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:Mht ammeBH'er. Jeg har læst at man skal vente med at købe dem til et par dage efter fødslen, fordi man ikke har nogen idé om hvad størrelse man skal bruge før der... så hvad har I som allerede har købt dem, gjort i forhold til størrelse?

Jeg har købt nogle bløde bløde amme bh'er i hm. De første uger kunne jeg alligevel ikke holde ud at have noget som helst på sidst, så det er kun for at holde amme indlæg på plads. De rigtige bh'er kommer når mælken er stabiliseret...


Er de rare at have på? Har kigget på dem flere gange og overvejet og alligevel besluttet ikke at gøre det, pga. det med størrelsen, men altså de er jo rimeligt billige dem fra H&M så på den anden side går det nok, hvis de alligevel ender med at være for små :)
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 11. jul 2016, 08:29

Jeg har købt nogle bløde nogle i hm. Jeg har ikke særlig stor chance for at jeg i det hele taget kan amme, det skal dog prøves af, efter en stor brystreduction for år tilbage, så jeg har ikke gidet gøre så meget i det før jeg ved hvordan det kommer til at gå.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 11. jul 2016, 08:41

Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:Mht ammeBH'er. Jeg har læst at man skal vente med at købe dem til et par dage efter fødslen, fordi man ikke har nogen idé om hvad størrelse man skal bruge før der... så hvad har I som allerede har købt dem, gjort i forhold til størrelse?

Jeg har købt nogle bløde bløde amme bh'er i hm. De første uger kunne jeg alligevel ikke holde ud at have noget som helst på sidst, så det er kun for at holde amme indlæg på plads. De rigtige bh'er kommer når mælken er stabiliseret...


Er de rare at have på? Har kigget på dem flere gange og overvejet og alligevel besluttet ikke at gøre det, pga. det med størrelsen, men altså de er jo rimeligt billige dem fra H&M så på den anden side går det nok, hvis de alligevel ender med at være for små :)


Det synes jeg de er, bruger dem faktisk de fleste dage allerede... regner bare med at bruge dem de første uger. Derefter falder det hele lidt mere til ro og brysterne bliver mindre igen. Så kan jeg finde nogle ordentlige bh'er.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 11. jul 2016, 08:59

@Snowdrop,

jeg har også dem fra h og m (fra sidste graviditet), det er nogen uden bøjle og strammer ikke rigtigt. Så jeg ville købe en eller to af dem, og så kan du købe flere/andre senere når mælken er løbet til. Men prøv dem i butikken også. Den ene jeg har krøller lidt ude i siden og den er helt sindsyg ubehagelig at have på. Den anden er fantastisk.

@Joynips,

tillykke med 2. trimester.
Krydser fingre på lørdag for god scanning.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 11. jul 2016, 09:00

Nuttede-Nuser skrev:
Hmm hvilken del af ansvars og omsorgs erklæringen har I printet ud? Vi har ikke fået noget til print, der står bare indsendt elektronisk på det hele.


Nu endte jeg med at tage en tur i køen hos Statsforvaltningen, for at få afklaret det.

Det som jeg forstod på damen var:
Hvis man melder det inden fødslen, så skal man udfylde erklæringen hos Statsforvaltningen, der så på forhånd anerkender faderskabet og giver fælles forældremyndighed. De sender en erklæring med deres godkendelse til E-boks, som man kan printe ud (vores er lige kommet i dag, præcist som jeg ringende, jeg udfyldte for 1 uge siden). Her er det ikke nødvendigt med vitterlighedsvidner eller fysisk underskrift, der står på den, at den er underskrevet digitalt.
For at få det registreret i CPR, så skal den erklæring printes ud og afleveres på kirkekontoret senest 14 dage efter fødslen (så man skal altså både udfylde digitalt og indsende/aflevere skidtet).

Hvis man melder det efter fødslen, så er det en anden blanket, der skal anvendes - den kan man sikkert printe ud på forhånd eller få på hospitalet. Den skal så udfyldes med underskrift og vidner og igen afleveres på kirkekontoret senest 14 dage efter fødslen - de sørger så for at sende det videre til Statsforvaltningen.

Jeg er ikke klar over, om jordemoderen måske kan sende den med, når hun alligevel indberetter fødslen til CPR, uanset om den er udfyldt på den ene eller anden måde. Det finder jeg nok ud af.

Halleluja. :stoned:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 11. jul 2016, 09:02

Nå ja, hun sagde faktisk også, at hvis man bor i Sønderjylland, så er det jordemoderen, der sender erklæringen ind, hvis man bor i resten af landet, skal man selv sørge for det. Jeg har dog læst noget andet et sted, så jeg ved ikke, om det passer.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 11. jul 2016, 09:07

Hold da op - det virker lidt besværligt. Nu kunne man da godt gå hen og blive glad for, at man er gift.

Ikke fordi bryllupsplanlægningen var nemmere :stoned:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 11. jul 2016, 10:22

Jeg har ammebh'er fra Cariwell. Dem er jeg ret godt tilfreds med. Selvom jeg ikke ammede så længe, var de dejligt bløde, så jeg brugte dem alligevel noget tid.

I dag er der 1 måned til det er 'ok' at lillebror kommer ud :banan:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 11. jul 2016, 11:24

primle skrev:Jeg har ammebh'er fra Cariwell. Dem er jeg ret godt tilfreds med. Selvom jeg ikke ammede så længe, var de dejligt bløde, så jeg brugte dem alligevel noget tid.

I dag er der 1 måned til det er 'ok' at lillebror kommer ud :banan:


Der er tre uger til vores lillesøster gerne må komme. Håber dog lige hun tager et par uger ekstra, vil gerne lige nå et par uger på sofaen;)
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 11. jul 2016, 11:38

Lilleluftballon skrev:
primle skrev:Jeg har ammebh'er fra Cariwell. Dem er jeg ret godt tilfreds med. Selvom jeg ikke ammede så længe, var de dejligt bløde, så jeg brugte dem alligevel noget tid.

I dag er der 1 måned til det er 'ok' at lillebror kommer ud :banan:


Der er tre uger til vores lillesøster gerne må komme. Håber dog lige hun tager et par uger ekstra, vil gerne lige nå et par uger på sofaen;)


Det rykker tæt på :)

Jeg har tilbragt så meget tid på sofaen de sidste mange uger, at jeg vist ikke er trængende på det punkt :-D For mit vedkommende må han gerne komme så snart han er færdigbagt :blush:
0

Tilbage til "Graviditet"