Terminstråd - alle er velkomne :)

primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 11. jul 2016, 11:46

Jeg har fulgt med i Vores Børns serie, hvor de har fulgt 4 gravide. I sidste afsnit føder de så.

Dér kom jeg godt nok lige til at glæde mig endnu mere til at møde min baby, da jeg så de der små krøllede nogen :love:
1
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 11. jul 2016, 11:50

Mht tasken til hospitalsbesøget: Husk at tage løse bukser, ammevenlig trøje (deder lange wifebeaters fra Samsøe og samsøe er fantastiske) og en lang cardigan med. Den lange cardigan er uundværlig når i skal ud på gangen og hente mad eller med gæster ned i fællesrummet eller lignende. Det er så nemt at smide en let og lang cardigan på, så man ikke flasher blerøv og træt maveskind til hele afdelingen. :)
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 11. jul 2016, 12:05

Dr_bp skrev:Mht tasken til hospitalsbesøget: Husk at tage løse bukser, ammevenlig trøje (deder lange wifebeaters fra Samsøe og samsøe er fantastiske) og en lang cardigan med. Den lange cardigan er uundværlig når i skal ud på gangen og hente mad eller med gæster ned i fællesrummet eller lignende. Det er så nemt at smide en let og lang cardigan på, så man ikke flasher blerøv og træt maveskind til hele afdelingen. :)


Nemlig :gogo:

Går det godt hos jer?
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 11. jul 2016, 12:17

primle skrev:
Dr_bp skrev:Mht tasken til hospitalsbesøget: Husk at tage løse bukser, ammevenlig trøje (deder lange wifebeaters fra Samsøe og samsøe er fantastiske) og en lang cardigan med. Den lange cardigan er uundværlig når i skal ud på gangen og hente mad eller med gæster ned i fællesrummet eller lignende. Det er så nemt at smide en let og lang cardigan på, så man ikke flasher blerøv og træt maveskind til hele afdelingen. :)


Nemlig :gogo:

Går det godt hos jer?

Ja, det går mega godt, tak fordi du spørger :)
Jeg synes virkelig det er let at have en treer. Altså, hun indgår ligesom bare i flokken som om hun altid har været der. Vi får naturligvis ikke sovet så meget, men det er ikke kun hendes skyld. Det er varmen eller uvejret eller mareridt der holder ungerne vågne på skift. Sådan er det vist bare.

Jeg hørte engang Pernille Rosenkrantz-Theil sige, at med hver barn kommer der en pose kærlighed, og det er virkelig rigtigt. Jeg er så super forelsket i lille Ellie, præcis som jeg var det i hendes søskende.

... Men jeg er lidt vemodig over at vi ikke skal have flere. Altså, vi er begge enige om at vi er for gamle til flere børn, og jeg vil heller ikke igennem sådan en graviditet igen, men det føles alligevel så unaturligt at VI tager beslutningen. Vi KAN jo godt blive gravide igen, og det er ikke farligt for mig eller noget.. Jeg ved ikke. Det var nok lidt nemmere hvis det var min krop og ikke vores sind, der sagde nej. Nu er jeg begyndt at sælge vores aflagte babyting, og det kan indimellem godt gøre mig lidt nostalgisk og trist.
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 11. jul 2016, 12:23

primle skrev:Jeg har fulgt med i Vores Børns serie, hvor de har fulgt 4 gravide. I sidste afsnit føder de så.

Dér kom jeg godt nok lige til at glæde mig endnu mere til at møde min baby, da jeg så de der små krøllede nogen :love:

Husk at nyd den krøllede periode. Den er irriterende hurtigt overstået! Jeg synes lige, jeg har født, men alligevel er E allerede begyndt at smile bevidst og de nykrøllede tykke kinder er erstattet af hormonknoppet, faste børnehud. Hvor blev tiden lige af?? :8:
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 11. jul 2016, 12:30

Dr_bp skrev:
primle skrev:
Dr_bp skrev:Mht tasken til hospitalsbesøget: Husk at tage løse bukser, ammevenlig trøje (deder lange wifebeaters fra Samsøe og samsøe er fantastiske) og en lang cardigan med. Den lange cardigan er uundværlig når i skal ud på gangen og hente mad eller med gæster ned i fællesrummet eller lignende. Det er så nemt at smide en let og lang cardigan på, så man ikke flasher blerøv og træt maveskind til hele afdelingen. :)


Nemlig :gogo:

Går det godt hos jer?

Ja, det går mega godt, tak fordi du spørger :)
Jeg synes virkelig det er let at have en treer. Altså, hun indgår ligesom bare i flokken som om hun altid har været der. Vi får naturligvis ikke sovet så meget, men det er ikke kun hendes skyld. Det er varmen eller uvejret eller mareridt der holder ungerne vågne på skift. Sådan er det vist bare.

Jeg hørte engang Pernille Rosenkrantz-Theil sige, at med hver barn kommer der en pose kærlighed, og det er virkelig rigtigt. Jeg er så super forelsket i lille Ellie, præcis som jeg var det i hendes søskende.

... Men jeg er lidt vemodig over at vi ikke skal have flere. Altså, vi er begge enige om at vi er for gamle til flere børn, og jeg vil heller ikke igennem sådan en graviditet igen, men det føles alligevel så unaturligt at VI tager beslutningen. Vi KAN jo godt blive gravide igen, og det er ikke farligt for mig eller noget.. Jeg ved ikke. Det var nok lidt nemmere hvis det var min krop og ikke vores sind, der sagde nej. Nu er jeg begyndt at sælge vores aflagte babyting, og det kan indimellem godt gøre mig lidt nostalgisk og trist.


Hvor er det dejligt at høre. Også dine tanker omkring en treer. Vores er jo kun nummer to og jeg har altid gerne villet have tre børn. Men føler alderen er imod mig og så dét at denne her graviditet langt fra har været en dans på roser.
Det er jo heldigvis ikke noget der skal besluttes nu. Men det er rart at høre det der med at nummer tre bare falder ind i familien. Det hører jeg tit :)
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 11. jul 2016, 13:10

Bandeindlæg - beware: Vræl, jeg har lige været hos lægen, hvor jeg skulle vejes... Jeg har taget 20 kg. på og jeg er kun 26+1! Jeg har aldrig været så stor før og føler mig helt vildt fed og nedern. :whine:
Jeg kan slet ikke overskue at skulle tabe alle de kilo igen... Og jeg er slet ikke færdig. Crap!!

Hvorfor skal man tvinges op på den skide vægt?! Øv, jeg er mega trist. :(

Og min mobil er væk... Lortedag.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 11. jul 2016, 14:21

Øv ax :( Håber vægten ikke stiger særlig meget mere i de sidste 14 uger :ae:

Her måtte jeg opgive motionen i dag, fik så mange sure opstød da jeg svømmede at jeg endte med at give op efter 600 m, godt jeg har årskort så det ikke kostede noget at komme ind. Hvis jeg ikke kan svømme mere af gangen uden at få det skidt ender jeg jo med at tage en masse på, plejer at svømme 1000-1500 m et par gange om ugen.

Er der nogen der kender nogle gode råd mod sure opstød? Har ikke fået det før (kun et enkelt da jeg kørte bil og blev køresyg).
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 11. jul 2016, 14:25

godtnavn skrev:Øv ax :( Håber vægten ikke stiger særlig meget mere i de sidste 14 uger :ae:

Her måtte jeg opgive motionen i dag, fik så mange sure opstød da jeg svømmede at jeg endte med at give op efter 600 m, godt jeg har årskort så det ikke kostede noget at komme ind. Hvis jeg ikke kan svømme mere af gangen uden at få det skidt ender jeg jo med at tage en masse på, plejer at svømme 1000-1500 m et par gange om ugen.

Er der nogen der kender nogle gode råd mod sure opstød? Har ikke fået det før (kun et enkelt da jeg kørte bil og blev køresyg).


Jeg døjer så meget med halsbrand for tiden, sikkert fordi tøsen ligger og maser rumpen op i min mavesæk kunne jeg forestille mig, men jeg synes ikke rigtigt der er noget der virker sådan rigtigt effektivt. Is og kakao lindrer, men det er jo mælkeprodukter og de gør jo ikke så god gavn på længere sigt. Rå kartoffel lindrer også, men kun kortvarigt. Jeg har købt balancid på apoteket men de der 3 timer der skulle kunne virke, de må være skrevet forkert, for 3 minutter er nok mere realistisk...
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 11. jul 2016, 14:35

achillaxedprune skrev:Bandeindlæg - beware: Vræl, jeg har lige været hos lægen, hvor jeg skulle vejes... Jeg har taget 20 kg. på og jeg er kun 26+1! Jeg har aldrig været så stor før og føler mig helt vildt fed og nedern. :whine:
Jeg kan slet ikke overskue at skulle tabe alle de kilo igen... Og jeg er slet ikke færdig. Crap!!

Hvorfor skal man tvinges op på den skide vægt?! Øv, jeg er mega trist. :(

Og min mobil er væk... Lortedag.


Æv, at du skal have det sådan. :ae:

Du gør det jo, så godt du kan. Måske tager du ikke ret meget på i resten af graviditeten. :kys:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 11. jul 2016, 14:36

Hvis man er meget plaget af mavesyre, kan man få Omeprazol på recept. Så I kan snakke med lægen om det. :)
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 11. jul 2016, 14:38

godtnavn skrev:Øv ax :( Håber vægten ikke stiger særlig meget mere i de sidste 14 uger :ae:

Her måtte jeg opgive motionen i dag, fik så mange sure opstød da jeg svømmede at jeg endte med at give op efter 600 m, godt jeg har årskort så det ikke kostede noget at komme ind. Hvis jeg ikke kan svømme mere af gangen uden at få det skidt ender jeg jo med at tage en masse på, plejer at svømme 1000-1500 m et par gange om ugen.

Er der nogen der kender nogle gode råd mod sure opstød? Har ikke fået det før (kun et enkelt da jeg kørte bil og blev køresyg).


Mange tak... Ja, hvis jeg så bare kunne lade være med at tage mere på, så ville det være fint... Jeg frygter bare, jeg ender med at blive et bjerg. Suk.

Hvad angår sure opstød og kvalme, så hjælper disse piller mig rigtig meget - og de er helt ufarlige. :)
Billede
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 11. jul 2016, 14:41

Ax, tager du dem forebyggende? For jeg har dem også og tager dem kun når halsbranden bliver for voldsom og jeg synes ikke de virker særligt godt :(

Mht. vægten så kan det jo være det balancerer sig fra nu af, som godtnavn skriver. Skal vi ikke bare krydse fingre for det? :) Hvorfor vil din læge i øvrigt have dig på vægten? Jeg er ikke blevet bedt om at stå på vægten en eneste gang.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 11. jul 2016, 14:43

Danseprinsesse skrev:
achillaxedprune skrev:Bandeindlæg - beware: Vræl, jeg har lige været hos lægen, hvor jeg skulle vejes... Jeg har taget 20 kg. på og jeg er kun 26+1! Jeg har aldrig været så stor før og føler mig helt vildt fed og nedern. :whine:
Jeg kan slet ikke overskue at skulle tabe alle de kilo igen... Og jeg er slet ikke færdig. Crap!!

Hvorfor skal man tvinges op på den skide vægt?! Øv, jeg er mega trist. :(

Og min mobil er væk... Lortedag.


Æv, at du skal have det sådan. :ae:

Du gør det jo, så godt du kan. Måske tager du ikke ret meget på i resten af graviditeten. :kys:


Mange tak! Jeg var lige ved at begynde at tude, da jeg stod på vægten hos lægen... Jeg synes, det er SÅ svært og hårdt at tabe sig, så det virker så uoverskueligt lige nu. Jeg plejer ikke at blive sur på mig selv og tale dårligt om mig, men det er jeg begyndt på efter jeg er blevet så tyk. Jeg kan ikke lide det jeg ser på spejlet og jeg kan ikke passe noget som helst af mit tøj. Årh, jeg synes, det er vildt svært... Forhåbentlig bliver det lidt bedre i morgen. Lige nu er jeg bare rigtig sur på mig selv.

Og man kan jo håbe... Jeg skal i hvert fald spise mindre. Det går jo slet ikke, det her.


Jeg er vildt imponeret over, at du slet ikke har taget på i vægt... Hvor er du sej. Ville ønske jeg var/er lige så sej. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 11. jul 2016, 14:48

Snowdrop skrev:Ax, tager du dem forebyggende? For jeg har dem også og tager dem kun når halsbranden bliver for voldsom og jeg synes ikke de virker særligt godt :(

Mht. vægten så kan det jo være det balancerer sig fra nu af, som godtnavn skriver. Skal vi ikke bare krydse fingre for det? :) Hvorfor vil din læge i øvrigt have dig på vægten? Jeg er ikke blevet bedt om at stå på vægten en eneste gang.


Jeg tager dem, når jeg får kvalme og/eller opstød. Dvs. efter behov og ikke forebyggende. Men øv de ikke virker hos dig. Tager du 2 af gangen? Det gør jeg... Og så drikker jeg ikke noget lige bagefter.

Og det håber jeg da virkelig... Men jeg spiser også alt for meget og det forkerte. Mit hoved er lidt forstyrret omkring det der mad, og nu her hvor jeg skal give afkald på så meget andet, så har jeg ikke holdt godt nok styr på mit generelle kalorieindtag. Men det må jeg jo prøve på nu... :)

Jeg troede alle skulle vejes løbende... Det står i hvert fald i min vandrejournal, hvad jeg vejer. Både fra før graviditeten, til første lægemæde og nu her til 25 ugers-undersøgelsen.

Men hvis man ikke skal, så kan det være jeg skal nedlægge veto næste gang. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Graviditet"