Menstruationskop - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Dublin-mudslide » 21. sep 2015, 12:24

kidkomb skrev:Jeg var ret sikker på, at man ikke kan nå sin livmoderhals? Det er jo derfor (for) lange pikke gør ondt. Det er fordi de rammer livmoderhalsen. Og det er ikke rart. Hvis man ser billeder af en livmoderhals (shit hvor kan jeg sige det ord mange gange :lol:) så ser den næsten præcis ud som et pikhovede. Og man skal faktisk ikke tampe på et pikhovede. Heller ikke med et andet pikhovede (der var den igen).
Så hvis jeg kunne nå den med en finger.... Min kærestes pik er altså dobbelt så lang som min finger? :shock:

Men nu er jeg så ikke sikker?


Det giver helt klart mening. Det stemmer bare ikke med det, hun siger i videoen :gruble:
Anyways, jeg har raget og raget og jeg kan IKKE finde noget deroppe (altså ingen livmoderhals) :genert: Så ved ikke hvilken slags cup, jeg skal lede efter...
0
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Whoosh » 21. sep 2015, 13:00

Hjælper det her billede med visualisere hvad du mærker?

Cervix

Jeg sætter ikke lige billedet ind, det er ikke sikkert alle er lige vilde med den slags.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 21. sep 2015, 13:03

Whoosh skrev:Hjælper det her billede med visualisere hvad du mærker?

Cervix

Jeg sætter ikke lige billedet ind, det er ikke sikkert alle er lige vilde med den slags.

Og selvfølgelig skulle jeg klikke.
Morgenmaden var lige ved, at ryge op igen :træt2:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Whoosh » 21. sep 2015, 13:05

Jeg er fuldstændig kold med sådan noget. :-D
1
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Garfield » 21. sep 2015, 17:12

Dublin-mudslide skrev:
kidkomb skrev:Jeg var ret sikker på, at man ikke kan nå sin livmoderhals? Det er jo derfor (for) lange pikke gør ondt. Det er fordi de rammer livmoderhalsen. Og det er ikke rart. Hvis man ser billeder af en livmoderhals (shit hvor kan jeg sige det ord mange gange :lol:) så ser den næsten præcis ud som et pikhovede. Og man skal faktisk ikke tampe på et pikhovede. Heller ikke med et andet pikhovede (der var den igen).
Så hvis jeg kunne nå den med en finger.... Min kærestes pik er altså dobbelt så lang som min finger? :shock:

Men nu er jeg så ikke sikker?


Det giver helt klart mening. Det stemmer bare ikke med det, hun siger i videoen :gruble:
Anyways, jeg har raget og raget og jeg kan IKKE finde noget deroppe (altså ingen livmoderhals) :genert: Så ved ikke hvilken slags cup, jeg skal lede efter...


Jeg havde bare bestilt dén, der hedder en Organicup uden overvejelser omkring dét med, hvor min livmoderhals sidder...
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Urtekussen » 21. sep 2015, 18:10

Jeg glæder mig ligefrem til at få menstruation nu :-D
6
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Dublin-mudslide » 21. sep 2015, 19:27

Whoosh skrev:Hjælper det her billede med visualisere hvad du mærker?

Cervix

Jeg sætter ikke lige billedet ind, det er ikke sikkert alle er lige vilde med den slags.


Ikke rigtigt. Jeg mærker faktisk ingenting. Så min konklusion er, at den er meget langt oppe...
For det er vel ikke meningen man skal bøj fingeren, men holde den strakt... Og jeg har ellers ok lange fingre.

Jeg er i tvivl om det er Diva´en jeg skal vælge, da jeg godt kunne forestille mig, at en meget blød kop ville passe til mig og der er Diva´en jo mere sådan en mellemting.
0
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Lækre Arne » 22. sep 2015, 08:08

Jeg må have en meget kort skede og ekstremt lange fingre, kan jeg konkludere ud fra denne tråd.

Jeg har endda udført hindeløsning på mig selv (for de uindviede - en jordemoderteknisk manøvre der kan sætte fødsel igang..), uden problem.
Det handler altså også om vinklen på kroppen, man kan jo ikke stå ret op og ned og forvente at kunne nå.
Jeg stiller mig med det ene ben på toilettet og krummer i ryggen. Det gør jeg i øvrigt også når jeg indfører cuppen.


Ps. Projekt keglesnit/cup er gået fint. Ingen infektioner og hurtig heling.
4
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf MissDitte » 22. sep 2015, 08:28

Jeg har haft min mooncup i 10 år nu. For et års tid siden købte jeg en af billigere mærke, men den er ikke nær så god.
Det eneste tidspunkt jeg får blod på fingrene er, når jeg bløder meget og sætter den op.
Jeg lægger den ind imellem i blød i rodalon for at den ikke skal lugte. Det virker ok mod lugten. Den er dog temmelig misfarvet efterhånden, men det betyder ikke så meget, da man jo ikke skal kigge på den :)

Mht livmoderhalsen. Man kan jo også komme til at ramme op forbi og så ender man bare i noget blødt eftergivende væv oppe ved siden af livmoderhalsen. Det undrer mig, hvis man slet ikke kan nå op, og tænker som Lækre Arn, at det må handle om vinklen...
1
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Lækre Arne » 22. sep 2015, 08:33

MissDitte skrev:Jeg har haft min mooncup i 10 år nu. For et års tid siden købte jeg en af billigere mærke, men den er ikke nær så god.
Det eneste tidspunkt jeg får blod på fingrene er, når jeg bløder meget og sætter den op.
Jeg lægger den ind imellem i blød i rodalon for at den ikke skal lugte. Det virker ok mod lugten. Den er dog temmelig misfarvet efterhånden, men det betyder ikke så meget, da man jo ikke skal kigge på den :)

Mht livmoderhalsen. Man kan jo også komme til at ramme op forbi og så ender man bare i noget blødt eftergivende væv oppe ved siden af livmoderhalsen. Det undrer mig, hvis man slet ikke kan nå op, og tænker som Lækre Arn, at det må handle om vinklen...


Synes allerede den blev misfarvet efter første brug. Det kan jeg huske at jeg blev lidt øv over.
Så går man op i sin kop - jeg glædede mig i øvrigt også til at få mens - i ca.15 mdr :lol: @Urtekussen
1
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Dublin-mudslide » 22. sep 2015, 15:30

Lækre Arne skrev:Jeg må have en meget kort skede og ekstremt lange fingre, kan jeg konkludere ud fra denne tråd.

Jeg har endda udført hindeløsning på mig selv (for de uindviede - en jordemoderteknisk manøvre der kan sætte fødsel igang..), uden problem.
Det handler altså også om vinklen på kroppen, man kan jo ikke stå ret op og ned og forvente at kunne nå.
Jeg stiller mig med det ene ben på toilettet og krummer i ryggen. Det gør jeg i øvrigt også når jeg indfører cuppen.


Ps. Projekt keglesnit/cup er gået fint. Ingen infektioner og hurtig heling.


Jeg krummer også ryg, mens jeg ehm.. ja leder med fingeren, men mærker intet. Har ikke prøvet at stille ben på toilet dog, så det kan være jeg skal prøve.

Jeg tror, at jeg ender med en lily compact cup. Amy skamroser den. Den skulle være meget blød og derfor være god til dem, der ellers har et sart underliv.
1
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Lækre Arne » 22. sep 2015, 16:28

Dublin-mudslide skrev:
Lækre Arne skrev:Jeg må have en meget kort skede og ekstremt lange fingre, kan jeg konkludere ud fra denne tråd.

Jeg har endda udført hindeløsning på mig selv (for de uindviede - en jordemoderteknisk manøvre der kan sætte fødsel igang..), uden problem.
Det handler altså også om vinklen på kroppen, man kan jo ikke stå ret op og ned og forvente at kunne nå.
Jeg stiller mig med det ene ben på toilettet og krummer i ryggen. Det gør jeg i øvrigt også når jeg indfører cuppen.


Ps. Projekt keglesnit/cup er gået fint. Ingen infektioner og hurtig heling.


Jeg krummer også ryg, mens jeg ehm.. ja leder med fingeren, men mærker intet. Har ikke prøvet at stille ben på toilet dog, så det kan være jeg skal prøve.

Jeg tror, at jeg ender med en lily compact cup. Amy skamroser den. Den skulle være meget blød og derfor være god til dem, der ellers har et sart underliv.


Krydser fingre for at det virker for dig.
Det har i hvert fald været den hellige menstruationsgral for mig :lol:
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Pityt » 22. sep 2015, 16:39

Jeg har lige været inde og grave min frem (fra skuffen, altså :lol: ) og jeg kan se, at det er en Moon Cup. Aner ikke om den er kort, lang, hård eller blød i forhold til de andre I nævner?
Sidst jeg prøvede var det som om der ikke var plads nok...men det handler vel mest om positioneringen?
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Dublin-mudslide » 22. sep 2015, 17:07

Pityt skrev:Jeg har lige været inde og grave min frem (fra skuffen, altså :lol: ) og jeg kan se, at det er en Moon Cup. Aner ikke om den er kort, lang, hård eller blød i forhold til de andre I nævner?
Sidst jeg prøvede var det som om der ikke var plads nok...men det handler vel mest om positioneringen?


Så tror jeg ikke, at den har siddet rigtigt. Det er ligesom med en tampon. Hvis den sidder dårligt placeret kan det også ligefrem gnave og nogle gange kan det føles som som der ikke er plads til den. Sådan er det her hvert fald.
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Pityt » 22. sep 2015, 17:20

Du har nok ret! Jeg må øve mig...her om et par uger! :D Så må jeg bare være stædig og blive ved med at prøve i stedet for (som tidligere) at give op!
0
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Helbred"