Fællestråd - juli 2016

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ally » 10. jul 2016, 13:07

Ballademager skrev:Du har en pointe med det med motionen :) Lyder til, at du er rigtig god til at få noget godt ud af vejret uanset hvad :gogo: Træningen hjælper som regel hos mig, men kan jo ikke træne hele tiden, selvom jeg godt gad.

Hæh! Det er jeg nu ikke; faktisk er jeg mere typen, der finder på undskyldninger, når vejret er gråt, men gåturen i morges mindede mig blot om, at jeg bør gå/løbe oftere - ikke nok med, at det betyder frisk luft og motion, men det er også en kærkommen lejlighed til at få lidt alenetid, hvilket kan være rart af og til.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Filipai » 10. jul 2016, 17:24

Jeg er så død. Jeg har et sommerkursus lige nu, og havde glædet mig til weekend, men ak, vi har fået en sygemelding/opsigelse, så jeg har været på arbejde hele weekenden.

Men det var ingen undskyldning, så inden jeg skulle møde i morges, smuttede jeg lige til en times bodypump, det har jeg ikke prøvet før, men det var faktisk okay.
1
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 10. jul 2016, 17:30

I går stod dagen på fødselsdag ved svigerinden. I dag har dagen stået på afslapning og jobansøgninger.

I morgen er planen, at jeg skal tage en løbetur udenfor med en masse andre for første gang. Spændende spændende :)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Mi55y » 11. jul 2016, 09:14

Jeg sluttede arbejdsugen af med en bytur, men fik til gengæld slæbt mig afsted til en lille gåtur (4 km.) om lørdagen. Om søndagen fik jeg da også lidt i fødderne i Djurs Sommerland, hvor vi havde frokostmadpakke med og spiste pizzabuffet til aften. Heldigvis var pizzaen og pastaen ikke noget særligt, men salatbuffeten var ret lækker - så det blev ikke så usundt, som det kunne havde været.

I denne uge vil jeg gerne tilføje knæøvelser hver dag. Jeg har dårlige knæ, og har længe døjet med betændelse efter et fald, men nu vil jeg gerne i gang med genoptræning igen. Forhåbentlig kan jeg begynde at cykle lidt igen, inden sommeren er ovre.

Planen for weekenden er vandretur, strand og teltovernatning med kæresten, så derfor har jeg sat et mål om min. 10 km. gåtur - det skal nok lykkedes.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 11. jul 2016, 09:27

Puh, for en weekend! Lørdag var vi inviteret ind til min kusine, hvor vi lagde ud med rundbold med ungerne, grillmad, og da ungerne (og mand) var sendt i seng/hjem, tog vi fat i diverse flasker og tog til ringridning med tre timers dans på bordene. På et tidspunkt stod jeg og dansede på enden af en lang bænk, og pludselig hoppede personen i den anden ende ned, så jeg fløj lige på popoen ned mellem to bænke. Jeg har slået mig ret meget på begge baller, lår, knæ og den ene ankel. Jeg kan sagtens gå, og jeg kan ikke finde blå mærker, men det føles som megahårde muskelknuder flere steder. Av!

Efter tre timers søvn skulle jeg op igen og til optog og ned på pladsen med ungerne. Både manden og jeg havde sovet dårligt, så vi var trætte - og jeg var tømmermændsramt, så vi regnede ikke med mere end et par timer. Men ungerne hyggede så meget, vi først var hjemme efter 8 timer...

I dag til onsdag skal der vaskes masser af tøj, biler, gøres rent, skrives pakkelister og pakkes - onsdag skal hunden på ferie hos svigerne, og vi skal lave salater til min brors bryllup torsdag. Fredag til middag sætter vi kursen mod Kastrup og videre til UK. Jeg glæder mig, men jeg orker ikke de næste fire dage - bryllup inkl. Min søn kom til at tale over sig til min moster i går, så nu er det ikke længere et helt hemmeligt bryllup, og jeg ved bare, det giver fnidder, hvis hun dukker op ved rådhuset. Jeg magter det ikke.

Træning bliver der vist ikke noget af før vi er hjemme igen. Men okay, jeg har været over 22000 skridt pr. dag hele weekenden og skyder på, jeg når deropad hver dag på ferien.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Pandesteg » 11. jul 2016, 09:44

Min weekend har godt nok også været fæl rent madmæssigt - lørdag til sommerfest især. Men noget af mad og drikke kom op igen senere på aftenen, ahem :tie: I går stod den på både morgenbrød, pizza og stegte nudler. Turde ikke veje mig her til morgen :genert:

Træning bliver lidt op ad bakke i denne uge, da de små misser vi passer har fået dårlig mave, så skal til Kattens Værn og hente specialmad og aflevere afføringsprøver i løbet af ugen. Men satser på 2 x løb og 1 x thai bo. Det passer sikkert også fint for mine knæ, kan mærke de har haft godt af nogle dages træningspause.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 11. jul 2016, 12:26

I dag skal jeg løbe 5,5 km i pace 05:30 er målet. Jeg har fundet mig en "kanin", der siger, at han nok skal få mig igennem med succes :D.
3
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Sophaya » 11. jul 2016, 12:42

Jeg har tabt et halvt kilo, så mit mål om at tabe mig er opfyldt, selvom jeg gerne så det havde været mere. Jeg har lige været ude at gå en tur, og går igen senere - til gengæld står aftensmaden på restaurantmad, så det bliver ikke sundt :lol:

Den her uge bliver præget af familiebesøg og og fejring - jeg har fødselsdag på fredag :lun:
Jeg håber på at tabe min et halvt kilo mere alligevel.

Derfor er mål:
- Tab min 0,5 kg
- Nyd fødselsdag uden dårlig samvittighed, men lad være med at gøre det til en undskyldning for at gå amok hele ugen
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ally » 11. jul 2016, 13:23

Sophaya skrev:Jeg har tabt et halvt kilo, så mit mål om at tabe mig er opfyldt, selvom jeg gerne så det havde været mere.

Det, du ikke har tabt, har jeg taget på :lol: Jeps, jeg har taget på, men det er ikke nemt at tabe sig, når man spiser mere end man forbrænder og vist er mens-ramt. Eller - det er ikke startet endnu, men det er vist undervejs...

---

1. feriedag er gået med at vaske tøj, støvsuge, vaske gulve, bage boller og forberede pizza til aftensmaden - og, meget vigtigt, se 4. sæson af OITNB færdig. Der var tale om en seriøs cliffhanger, så nu må 5. sæson gerne snart komme på Netflix - talk about wishful thinking :lol: Nu skal jeg så bare lige have fundet en ny serie...
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Sophaya » 11. jul 2016, 13:38

Ally skrev:
Sophaya skrev:Jeg har tabt et halvt kilo, så mit mål om at tabe mig er opfyldt, selvom jeg gerne så det havde været mere.

Det, du ikke har tabt, har jeg taget på :lol: Jeps, jeg har taget på, men det er ikke nemt at tabe sig, når man spiser mere end man forbrænder og vist er mens-ramt. Eller - det er ikke startet endnu, men det er vist undervejs...


Det er sjovt, for da jeg så dit insta-billede i går tænkte jeg at jeg godt synes jeg kan se, du har tabt dig :lol:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ally » 11. jul 2016, 18:33

Sophaya skrev:Det er sjovt, for da jeg så dit insta-billede i går tænkte jeg at jeg godt synes jeg kan se, du har tabt dig :lol:

Ihh, det var sødt sagt - og tænkt :kys:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ally » 11. jul 2016, 18:41

Hurra for god musik i ørerne og en gåtur i regnvejr, når humøret driller - og for, at man har en god veninde, der lytter, når man har brug for det :love: :trist:

Det blev til næsten 7 km, hvor jeg rutsjede en tur igennem hele følelsesregistret, og nu er det tid til et afsnit af "Gilmore Girls" - og en lille portion chokoladeis.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 11. jul 2016, 21:34

Chungodongowongo skrev:I dag skal jeg løbe 5,5 km i pace 05:30 er målet. Jeg har fundet mig en "kanin", der siger, at han nok skal få mig igennem med succes :D.


Det blev ikke helt så nemt :-D. Kaninen måtte melde pas af forståelige årsager, men han sørgede for, at jeg fik en anden at mødes med. Der var nok omkring 80 løbere. Ret imponerende.

At løbe udendørs var noget helt andet end løbebåndet - obviously :-D. Vi kom bl.a. også ud i skoven. Jeg klarede de første 3,6 kilometer i pace 06:05 og derefter valgte jeg skiftevis at gå og løbe. Det skal dog ikke slå mig ud - jeg klør på og så skal det nok gå. Rom blev ikke bygget på én dag :-)
6
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf MilleMercy » 12. jul 2016, 11:52

Aaah, hjemme igen efter en skøn uge i Grækenland. Bare liiiiidt koldt og blæsende i Kbh :wacko:
Omvendt, så bliver det nok lidt nemmere at løbe end i 40 graders varme, omend det lykkedes at komme afsted de to gange, jeg havde sat som mål på ferien.

I denne uge har jeg ferie hjemme med ungerne, så mine mål er stadig lowkey, men et par løbeture og lidt hjemmetræning SKAL det blive til :D
3
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ally » 12. jul 2016, 15:16

Tænk, at man kan blive glad for en ny hårfarve :lol: I dag er det lykkedes mig at gå fra at være brunette med blonde reflekser og slidte spidser til blondine med lækkert hår :D

Altså, vi taler ikke platinblond, men en helvedes masse blonde reflekser, der i den grad har lysnet mit hår - lækker blondineblond. Seriøst, jeg er vild med hårfarven! Og jeg har endda fået en snap med teksten "Godt valg" og en masse likes på et billede på FB. What's not to like?! :love:

Humøret driller stadig, men jeg er optimistisk og ved, at det nok skal blive bedre - men hårfarven hjælper virkelig på humøret :banan:
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"