Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 11. jul 2016, 13:26

Lys skrev:
ManicNinja skrev:Jeg byder også lige ind på den dér med, at der i de sidste 3-6 måneder nærmest ikke har været ét bud på en god flirt eller noget, der minder om det, i mit liv. Og når jeg har modtaget breve på datingside, har det mest af alt været det sædvanlige lal med en eller anden overfladisk énlinjes-ting. SÅ fladpandet. Ikke noget, jeg har gidet svare på.

Pludselig dukker der så på én gang flere søde, sjove, velskrevne og mere konkrete bud op. Med lidt substans og bud på, hvor og hvornår vi kunne mødes osv.

Det er sgu egentlig meget dejligt. Gamle Gniske her kan pludselig ikke finde helt så meget at brokke sig over. Ja, det skulle da lige være, at det begynder at blive svært at finde på undskyldninger ... :genert:

For en ordens skyld lige et billede af hr. Gniske. Altid sur og pessimistisk mand, der boede i stueetagen af huset Kikkebakke i tv-julekalenderen Kikkebakkeboligby fra midt-80'erne. Gniske skældte konstant ud på husets børn, som han mente larmede på trappen ude foran hans dør og var i det hele taget en bøs, negativ fætter ...



Haha - jeg elskede den julekalender som barn - jeg havde den på kassettebånd! Det var også den med spaghettimaskinen :klap:


Yay! Én, der husker Fru Vivaldi og hendes spaghettimaskine (som konstant løb løbsk og fyldte huset med spaghetti :lol: ) Vidste du, at det var Ole Lund Kirkegaard, der skrev den? Ham med Orla Frøsnapper, Gummi-Tarzan og Lille Virgil? Hvis ikke ved du det nu. Det er pragtfuldt!
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 11. jul 2016, 13:30

ManicNinja skrev:
Lys skrev:
ManicNinja skrev:Jeg byder også lige ind på den dér med, at der i de sidste 3-6 måneder nærmest ikke har været ét bud på en god flirt eller noget, der minder om det, i mit liv. Og når jeg har modtaget breve på datingside, har det mest af alt været det sædvanlige lal med en eller anden overfladisk énlinjes-ting. SÅ fladpandet. Ikke noget, jeg har gidet svare på.

Pludselig dukker der så på én gang flere søde, sjove, velskrevne og mere konkrete bud op. Med lidt substans og bud på, hvor og hvornår vi kunne mødes osv.

Det er sgu egentlig meget dejligt. Gamle Gniske her kan pludselig ikke finde helt så meget at brokke sig over. Ja, det skulle da lige være, at det begynder at blive svært at finde på undskyldninger ... :genert:

For en ordens skyld lige et billede af hr. Gniske. Altid sur og pessimistisk mand, der boede i stueetagen af huset Kikkebakke i tv-julekalenderen Kikkebakkeboligby fra midt-80'erne. Gniske skældte konstant ud på husets børn, som han mente larmede på trappen ude foran hans dør og var i det hele taget en bøs, negativ fætter ...



Haha - jeg elskede den julekalender som barn - jeg havde den på kassettebånd! Det var også den med spaghettimaskinen :klap:


Yay! Én, der husker Fru Vivaldi og hendes spaghettimaskine (som konstant løb løbsk og fyldte huset med spaghetti :lol: ) Vidste du, at det var Ole Lund Kirkegaard, der skrev den? Ham med Orla Frøsnapper, Gummi-Tarzan og Lille Virgil? Hvis ikke ved du det nu. Det er pragtfuldt!


Jeg fatter ikke, hvorfor den ikke er blevet genudsendt i samme omfang som Jullerup Færgeby... Jeg tror faktisk ikke, at jeg vidste, at det var Ole Lund Kirkegaard, der skrev den. Jeg elskede også Lille Virgil med ene og alene storken :lol:
2
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 11. jul 2016, 13:34

Code71 skrev: Tag


Jeg synes faktisk, det er en rigtigt fornuftig, anvendelig og hyggelig ordning - det dér med at skyde skylden/æren på alle mulige for ting, der er fejlet/er lykkedes i éns datingliv :D

Så jeg følger lige trenden op og tagger Code, fordi han gav mig et kærligt spark forleden og fik fortalt mig, at jeg ærligt talt fremstår temmeligt mavesur i min tilgang til dating. Nej, det var ikke dit ordvalg, Code, men det var ret tydeligt det, du mente. Og det er jo ikke helt forkert: Jeg står ved, at jeg synes, der er et usædvanligt stort antal meget kedelige og/eller meget tåbelige mænd derude. Men du fik mig til at huske, at kunsten er at finde frem til dem, jeg synes IKKE er det. Og så bare hoppe de andre over i stedet for at harcelere over dem...

Nå, æniwæjs. Jeg har gjort kort proces. For det skal jo ikke hedde sig! :D Og derfor har jeg nu selv skrevet til et par mænd, hvis profiler jeg fandt mere end almindeligt interessante. Og så har jeg endda svaret (nogenlunde imødekommende) på et par af de breve, jeg har fået. Ja, det er store sager for mig. :D Med de fleste plejer jeg at sidde og tænke: "Øh? Hvad tror du selv, kammerat?"
9
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 11. jul 2016, 13:41

Citat slettet

Ham dér skal du sateme ha' kørt i hus, Anonymiseret! Så giv tid og være god ved ham og uimodståelig, klart kommunikerende og "nem at regne ud". Så er I da nok meget godt kørende, når han for alvor er overbevist om, at du ikke skal mere med onoff-mand. Bum.

P.s. Udtrykket "jeg skal bruge en livmoder-mand" reddede lige en dag, hvor jeg ellers ligger syg derhjemme ... :lol:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 11. jul 2016, 13:45

Dikus skrev:Hey! Jeg er ALTID uimodståelig. Nåh. Og mine prutter dufter af roser.


Cool. Jamen, så er dén jo hjemme :gogo:
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Singletråden

Indlægaf Grissebassen » 11. jul 2016, 13:45

ManicNinja skrev:
Grissebassen skrev:Jeg befinder mig stadig med det ene ben på vej ud i dating igen.
Jeg sås i weekenden med min hyggeven, jeg for et par måneder siden oprettede en tråd om, fordi jeg var i tvivl om der var grobund for mere. De der følelser løb lidt ud i sandet, og så faldt tingene ligesom tilbage i hak af sig selv. Vi har ikke set hinanden længe, vel og mærke før denne weekend. Så det var rart at vide, at døren for sex stadig står åben, for af en eller anden grund fungerer det helt fantastisk. Det er en ret ideel ordning, som vi vist begge er mere end tilfredse med :genert:

Jeg har været en del på Tinder. Men synes godt nok at mændende er fesne. Er blevet inviteret på et par dates, der aldrig er blevet til noget. Der var en, hvor jeg forslog to dage inden for den kommende uge, hvor jeg kunne ses. Han blev helt chokeret over, hvor presset min kalender var, og drak sin invitation tilbage igen fordi han var til noget mere spontant. De fleste andre har jeg fået fastlagt en dag med, men når dagen kom, og der stadig ikke var aftalt sted og tidspunkt, har jeg så intet hørt. Jeg skriver dog med en mand nu, som jeg har rigtig god kemi med over skrift, og vi har aftalt at skrives ved om at finde en dag i næste uge. Så jeg håber at han er lidt mindre fesen.

Det lykkedes mig faktisk at komme på en enkelt date i sidste uge. Der var en del alarmklokker der ringede, allerede inden første date. Men jeg valgte at give ham en chance. Han var også skide sød og interessant at tale med, men desværre havde mine alarmklokker ringet rigtigt. Så jeg takkede nej til at ses igen.

Jeg ville skide gerne i gang med at date for fuld skrue. Men alle de negative oplevelser sidder virkelig i kroppen og ødelægger det lidt for mig :s


Bliver altså lidt nysgerrig her: Dine alarmklokker ringede, men du valgte alligevel at se ham?

Måske lægger vi ikke det samme i alarmklokker. Men ringer de klokker hos mig, så mødes jeg ikke med personen. Så er det sådan noget med, at jeg fornemmer grænseoverskridende adfærd eller lignende. Vil du uddybe, hvad du mener? (Hvis ikke så har jeg selvfølgelig fuld forståelse for, at det er privat!)

Derudover er det sgu da noget lidt mærkeligt noget ikke at ville mødes alligevel, blot fordi man fornemmer, at modparten ikke bare har en helt blank kalender, men rent faktisk har - o, ve! o, gru! - et LIV ved siden af ... :D :stoned:

Hvad angår dem dér, som er sådan meget "skal vi ikke lige skrives ved på dagen og finde ud af noget omkring tid og sted?" Jeg gider dem ikke. Og min erfaring siger, at der er visse ting, du kan spotte dem på og dermed beskytte dig selv lidt. Det er svært at forklare, men hvis de hele vejen igennem er lidt for nonchalant, så ...


Han var bare lidt for meget på, allerede inden mødet. Sådan lidt for ihærdig og forslog spontane hjemme-dates, når jeg egentlig havde givet udtryk for at første date skulle være et offentligt sted, og at jeg ikke var til spontane møder med fremmede, men at det bestemt ikke betød, at jeg ikke kunne være spontan ellers. Jeg påpegede overfor ham, at jeg havde givet udtryk for dette før, og det virkede mest som et kikset forsøg på at være lidt morsom på den drillende måde. Og så kom daten også i stand på den der, "lad os skives ved på dagen"-måde. Selvom han havde givet udtryk for at ville være mandig og planlægge noget, og havde spurgt en masse ind til mine præferencer, endte det alligevel med, at jeg måtte være den, der besluttede tid og sted i sidste øjeblik :boo:

Jeg valgte at give ham en chance alligevel, nok mest fordi jeg ikke har datet i evigheder, og egentlig bare gerne ville i gang, hvis man kan sige det sådan. Og fordi det kan være sindssygt svært at bedømme en person over skrift, og man nemt kommer til at ramme forbi hinanden med hensyn til humor fx. Men jeg var godt nok også tæt på at droppe det helt. For mig handler det oftest bare om at mødes, og hvis det siger klik, tænker jeg at man derfra er mere motiveret for at fastlægge planlagte dates og gøre noget ud af det, og det bliver nemmere at italesætte sine forventinger, når man ved hvad man har med at gøre. Hånden på hjertet gider jeg heller ikke selv gøre det store ud af et møde med en fremmed person, jeg overhovedet ikke ved om jeg har kemi med. Men at sætte kryds i kalenderen og komme til tiden, er i hvert fald et minimumskrav til både mig selv om min date.

Som person var han skide sød og charmerende, og enormt interessant at snakke med. Men den fysiske tiltrækning var der bare ikke. Han kom næsten 20 min for sent, og sluttede daten (der i øvrigt kun varede en time) med at virke enormt på, fortælle mig alle de ting han godt kunne lide ved mig, forsøge at kysse mig og spørge om jeg ville ses igen. Jeg forsøgte at undvige ved at sige vi kunne skrives ved, og kom så hjem til en bunke beskeder fra ham. Bare nej :tie:

Jeg vil fremover også prøve at undgå de der "vi aftaler nærmere på dagen"-typer. Jeg har nok været for dårlig til at undgå dem, fordi jeg er så rusten i dating. Jeg har, i et forsøg på at være den passive feminine modtager-part, nok fået forholdt mig alt for passivt, og vil fremover nok også være mere aktiv i forhold til at finde tid og sted, når en mand inviterer på date. Det er til gengæld intet problem med ham jeg skriver med på Tinder nu. Samtalerne flyder som smurt, men det er sjældent jeg oplever den slags kemi over skrift, og jeg glæder mig virkelig til at møde ham. Men når kemien over skrift ikke er til, at tingene bare sker af sig selv, så foretrækker jeg, at det er manden der er den aktive. Jeg er nok meget farvet af, at alle dem jeg kender, der er i forhold, har fundet sammen ved, at manden har været den aktive i starten, og kvinden vitterligt ikke har foretaget sig andet end at takke ja. Og det er egentlig ærgerligt, for i alle andre henseender er jeg tit den, der har bukserne på og tager initiativ, og det er sindssygt svært for mig at navigere i den mere passive rolle. Jeg har bare erfaret, at det nærmest er umuligt for mig at udvikle romantiske følelser i de relationer, der foregår sådan. Selvom jeg ikke er i stand til at forholde mig passivt, hvis jeg virkelig er interesseret i en mand, så kræver det bare at han er mindst ligeså aktiv i det, hvis jeg skal kunne tænde på ham føle mig imødegået nok til at kunne lade sommerfuglene komme frem.
Senest rettet af Grissebassen 11. jul 2016, 13:56, rettet i alt 2 gange.
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: Singletråden

Indlægaf Sophaya » 11. jul 2016, 13:49

Puha, nu er det snart tid til date nr 2 for mig. Jeg har det sgu lidt underligt. Han er tydeligvis meget interesseret i mig - det kan godt afskrække mig lidt. Men jeg SKAL give det en chance, for jeg ved udmærket godt at det er mine issues der gør ham afskrækkende, og at han i virkeligheden nok er ret tæt på det jeg egentlig gerne vil have. Jeg skal bare lige overtale mig selv til, at det er okay at føle noget som helst igen.
9
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Singletråden

Indlægaf Grissebassen » 11. jul 2016, 13:54

Sophaya skrev:Puha, nu er det snart tid til date nr 2 for mig. Jeg har det sgu lidt underligt. Han er tydeligvis meget interesseret i mig - det kan godt afskrække mig lidt. Men jeg SKAL give det en chance, for jeg ved udmærket godt at det er mine issues der gør ham afskrækkende, og at han i virkeligheden nok er ret tæt på det jeg egentlig gerne vil have. Jeg skal bare lige overtale mig selv til, at det er okay at føle noget som helst igen.

Det er okay at føle noget :) I alle af de seriøse flirts jeg har haft, har jeg været sindssygt afskrækket af både mine egne og hans følelser. Det er en svær kamel af sluge, men ned skal den :)
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: Singletråden

Indlægaf Sophaya » 11. jul 2016, 13:57

Grissebassen skrev:
Sophaya skrev:Puha, nu er det snart tid til date nr 2 for mig. Jeg har det sgu lidt underligt. Han er tydeligvis meget interesseret i mig - det kan godt afskrække mig lidt. Men jeg SKAL give det en chance, for jeg ved udmærket godt at det er mine issues der gør ham afskrækkende, og at han i virkeligheden nok er ret tæt på det jeg egentlig gerne vil have. Jeg skal bare lige overtale mig selv til, at det er okay at føle noget som helst igen.

Det er okay at føle noget :) I alle af de seriøse flirts jeg har haft, har jeg været sindssygt afskrækket af både mine egne og hans følelser. Det er en svær kamel af sluge, men ned skal den :)


Jeg ved det godt - og jeg er også bevidst om, at det er noget i mig. Helt generelt har jeg det enormt svært med følelser, og det tager lang tid for mig at forelske mig. Nu er det kun 2. date, men jeg ved bare at hvis vi når dertil, så når han dertil før jeg gør. Jeg skal bare lade være med at panikke af den grund. Det er noget jeg arbejder på :genert:
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: Singletråden

Indlægaf Sophaya » 11. jul 2016, 14:17

Dikus skrev:
Sophaya skrev:
Grissebassen skrev:
Sophaya skrev:Puha, nu er det snart tid til date nr 2 for mig. Jeg har det sgu lidt underligt. Han er tydeligvis meget interesseret i mig - det kan godt afskrække mig lidt. Men jeg SKAL give det en chance, for jeg ved udmærket godt at det er mine issues der gør ham afskrækkende, og at han i virkeligheden nok er ret tæt på det jeg egentlig gerne vil have. Jeg skal bare lige overtale mig selv til, at det er okay at føle noget som helst igen.

Det er okay at føle noget :) I alle af de seriøse flirts jeg har haft, har jeg været sindssygt afskrækket af både mine egne og hans følelser. Det er en svær kamel af sluge, men ned skal den :)


Jeg ved det godt - og jeg er også bevidst om, at det er noget i mig. Helt generelt har jeg det enormt svært med følelser, og det tager lang tid for mig at forelske mig. Nu er det kun 2. date, men jeg ved bare at hvis vi når dertil, så når han dertil før jeg gør. Jeg skal bare lade være med at panikke af den grund. Det er noget jeg arbejder på :genert:


Du må låne af mig. Jeg bliver forelsket på et splitsekund


Hvis bare det fungerede sådan!
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 11. jul 2016, 14:21

Jeg kunne virkelig godt snart bruge en date. Bare komme ud og snakke med en ny sød fyr
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 11. jul 2016, 14:23

Grissebassen skrev:Han var bare lidt for meget på, allerede inden mødet. Sådan lidt for ihærdig og forslog spontane hjemme-dates, når jeg egentlig havde givet udtryk for at første date skulle være et offentligt sted, og at jeg ikke var til spontane møder med fremmede, men at det bestemt ikke betød, at jeg ikke kunne være spontan ellers. Jeg påpegede overfor ham, at jeg havde givet udtryk for dette før, og det virkede mest som et kikset forsøg på at være lidt morsom på den drillende måde. Og så kom daten også i stand på den der, "lad os skives ved på dagen"-måde. Selvom han havde givet udtryk for at ville være mandig og planlægge noget, og havde spurgt en masse ind til mine præferencer, endte det alligevel med, at jeg måtte være den, der besluttede tid og sted i sidste øjeblik :boo:

Jeg valgte at give ham en chance alligevel, nok mest fordi jeg ikke har datet i evigheder, og egentlig bare gerne ville i gang, hvis man kan sige det sådan. Og fordi det kan være sindssygt svært at bedømme en person over skrift, og man nemt kommer til at ramme forbi hinanden med hensyn til humor fx. Men jeg var godt nok også tæt på at droppe det helt. For mig handler det oftest bare om at mødes, og hvis det siger klik, tænker jeg at man derfra er mere motiveret for at fastlægge planlagte dates og gøre noget ud af det, og det bliver nemmere at italesætte sine forventinger, når man ved hvad man har med at gøre. Hånden på hjertet gider jeg heller ikke selv gøre det store ud af et møde med en fremmed person, jeg overhovedet ikke ved om jeg har kemi med. Men at sætte kryds i kalenderen og komme til tiden, er i hvert fald et minimumskrav til både mig selv om min date.

Som person var han skide sød og charmerende, og enormt interessant at snakke med. Men den fysiske tiltrækning var der bare ikke. Han kom næsten 20 min for sent, og sluttede daten (der i øvrigt kun varede en time) med at virke enormt på, fortælle mig alle de ting han godt kunne lide ved mig, forsøge at kysse mig og spørge om jeg ville ses igen. Jeg forsøgte at undvige ved at sige vi kunne skrives ved, og kom så hjem til en bunke beskeder fra ham. Bare nej :tie:

Jeg vil fremover også prøve at undgå de der "vi aftaler nærmere på dagen"-typer. Jeg har nok været for dårlig til at undgå dem, fordi jeg er så rusten i dating. Jeg har, i et forsøg på at være den passive feminine modtager-part, nok fået forholdt mig alt for passivt, og vil fremover nok også være mere aktiv i forhold til at finde tid og sted, når en mand inviterer på date. Det er til gengæld intet problem med ham jeg skriver med på Tinder nu. Samtalerne flyder som smurt, men det er sjældent jeg oplever den slags kemi over skrift, og jeg glæder mig virkelig til at møde ham. Men når kemien over skrift ikke er til, at tingene bare sker af sig selv, så foretrækker jeg, at det er manden der er den aktive. Jeg er nok meget farvet af, at alle dem jeg kender, der er i forhold, har fundet sammen ved, at manden har været den aktive i starten, og kvinden vitterligt ikke har foretaget sig andet end at takke ja.


Tja. jeg tænker ud fra den her beskrivelse, at du nok kan hjælpe dig selv ved at huske de her to ting:
1) Selv om du gerne vil møde en mand og have en kæreste, så kommer du ikke tættere på målet af bare at date NOGEN. Der skal stadig sorteres og udvælges efter nogle kriterier. Umiddelbart tror jeg, du skal lære at lytte lidt mere til dig selv og respektere dine fornemmelser. I stedet for at tænke: "Ja, den dér adfærd var sgu fesen, og han sagde faktisk mange mærkelige/upassende ting, men jeg må nok hellere give det en chance alligevel" ... Selvfølgelig skal man give folk chancer. Men omvendt skal man jo heller ikke gøre det bare for at komme på date. Kan du følge mig?

2) Jeg kan sagtens følge dig i forhold til det her med, hvor aktive parterne nu skal være, og at det virker lidt absurd, at det absolut altid skal være manden. Men min erfaring har helt tydeligt vist, at hvis ikke en mand konkretiserer en plan for at mødes, så dør den dér. Jeg kan foreslå nok så meget, og det kan også godt være, vi mødes på mit initiativ. Men det sker, fordi han er smigret, ikke kan finde ud af at sige nej, ikke rigtigt kan finde ud af at mærke efter eller lignende. I de tilfælde har jeg altid oplevet en aflysning på dagen eller en fesen date, der fra hans side slet ikke var en date. Jeg har kun én gang i mit liv oplevet, at der kom noget seriøst ud af et initiativ, JEG tog over for en mand, når vi taler kontaktforsøg, der ikke bare var ren "lir i potten". Og det var, fordi vi var så unge, tror jeg ... Det kommer så måske også an på, hvilken type mand man er til. De lidt mere "bløde" mænd synes måske kvindeligt initiativ er fantastisk og hopper gerne med på den galej. Nu elsker jeg bare mænd, der kan tage styringen og holde trit med mig. Det harmonerer ikke så godt med, hvis jeg allerede i datefasen skal arrangere, hvor og hvornår vi mødes, synes jeg ... (Måske du skal gøre op med dig selv, hvilken slags mand du er ude efter, og hvordan din fremgangsmåde passer til det?)

Så når du skriver: " Selvom han havde givet udtryk for at ville være mandig og planlægge noget, og havde spurgt en masse ind til mine præferencer, endte det alligevel med, at jeg måtte være den, der besluttede tid og sted i sidste øjeblik :boo: " , så vil jeg tillade mig at huske dig på, at du ikke er "nødt til" noget som helst. Du kunne også bare have ladet den ligge? Ikke noget universalråd, og det er såmænd også bare min erfaring og slet ikke sikkert, det samme gælder for dig. Kan sagtens være, du vil have mere held med at være "den udfarende". Og jeg læser og hører jævnligt om mænd, der siger, at initiativ fra kvinder er vildt fedt.
Min tese er bare, at det er på papiret, de synes det. Så snart det rent faktisk sker, aner de ikke, hvilket ben de skal stå på, har ikke lige tænkt over, hvad de gør, hvis initiativet kommer fra en kvinde, de ikke er det fjerneste interesserede i osv. Og så er det, det bliver noget værre fesent noget ...
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Singletråden

Indlægaf Code71 » 11. jul 2016, 14:31

ManicNinja skrev:
Code71 skrev: Tag


Jeg synes faktisk, det er en rigtigt fornuftig, anvendelig og hyggelig ordning - det dér med at skyde skylden/æren på alle mulige for ting, der er fejlet/er lykkedes i éns datingliv :D

Så jeg følger lige trenden op og tagger Code, fordi han gav mig et kærligt spark forleden og fik fortalt mig, at jeg ærligt talt fremstår temmeligt mavesur i min tilgang til dating. Nej, det var ikke dit ordvalg, Code, men det var ret tydeligt det, du mente. Og det er jo ikke helt forkert: Jeg står ved, at jeg synes, der er et usædvanligt stort antal meget kedelige og/eller meget tåbelige mænd derude. Men du fik mig til at huske, at kunsten er at finde frem til dem, jeg synes IKKE er det. Og så bare hoppe de andre over i stedet for at harcelere over dem...

Nå, æniwæjs. Jeg har gjort kort proces. For det skal jo ikke hedde sig! :D Og derfor har jeg nu selv skrevet til et par mænd, hvis profiler jeg fandt mere end almindeligt interessante. Og så har jeg endda svaret (nogenlunde imødekommende) på et par af de breve, jeg har fået. Ja, det er store sager for mig. :D Med de fleste plejer jeg at sidde og tænke: "Øh? Hvad tror du selv, kammerat?"


Haha jeg glæder mig allerede til at optræde i bryllupstalen :lol:
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Singletråden

Indlægaf Grissebassen » 11. jul 2016, 14:51

ManicNinja skrev:
Grissebassen skrev:Han var bare lidt for meget på, allerede inden mødet. Sådan lidt for ihærdig og forslog spontane hjemme-dates, når jeg egentlig havde givet udtryk for at første date skulle være et offentligt sted, og at jeg ikke var til spontane møder med fremmede, men at det bestemt ikke betød, at jeg ikke kunne være spontan ellers. Jeg påpegede overfor ham, at jeg havde givet udtryk for dette før, og det virkede mest som et kikset forsøg på at være lidt morsom på den drillende måde. Og så kom daten også i stand på den der, "lad os skives ved på dagen"-måde. Selvom han havde givet udtryk for at ville være mandig og planlægge noget, og havde spurgt en masse ind til mine præferencer, endte det alligevel med, at jeg måtte være den, der besluttede tid og sted i sidste øjeblik :boo:

Jeg valgte at give ham en chance alligevel, nok mest fordi jeg ikke har datet i evigheder, og egentlig bare gerne ville i gang, hvis man kan sige det sådan. Og fordi det kan være sindssygt svært at bedømme en person over skrift, og man nemt kommer til at ramme forbi hinanden med hensyn til humor fx. Men jeg var godt nok også tæt på at droppe det helt. For mig handler det oftest bare om at mødes, og hvis det siger klik, tænker jeg at man derfra er mere motiveret for at fastlægge planlagte dates og gøre noget ud af det, og det bliver nemmere at italesætte sine forventinger, når man ved hvad man har med at gøre. Hånden på hjertet gider jeg heller ikke selv gøre det store ud af et møde med en fremmed person, jeg overhovedet ikke ved om jeg har kemi med. Men at sætte kryds i kalenderen og komme til tiden, er i hvert fald et minimumskrav til både mig selv om min date.

Som person var han skide sød og charmerende, og enormt interessant at snakke med. Men den fysiske tiltrækning var der bare ikke. Han kom næsten 20 min for sent, og sluttede daten (der i øvrigt kun varede en time) med at virke enormt på, fortælle mig alle de ting han godt kunne lide ved mig, forsøge at kysse mig og spørge om jeg ville ses igen. Jeg forsøgte at undvige ved at sige vi kunne skrives ved, og kom så hjem til en bunke beskeder fra ham. Bare nej :tie:

Jeg vil fremover også prøve at undgå de der "vi aftaler nærmere på dagen"-typer. Jeg har nok været for dårlig til at undgå dem, fordi jeg er så rusten i dating. Jeg har, i et forsøg på at være den passive feminine modtager-part, nok fået forholdt mig alt for passivt, og vil fremover nok også være mere aktiv i forhold til at finde tid og sted, når en mand inviterer på date. Det er til gengæld intet problem med ham jeg skriver med på Tinder nu. Samtalerne flyder som smurt, men det er sjældent jeg oplever den slags kemi over skrift, og jeg glæder mig virkelig til at møde ham. Men når kemien over skrift ikke er til, at tingene bare sker af sig selv, så foretrækker jeg, at det er manden der er den aktive. Jeg er nok meget farvet af, at alle dem jeg kender, der er i forhold, har fundet sammen ved, at manden har været den aktive i starten, og kvinden vitterligt ikke har foretaget sig andet end at takke ja.


Tja. jeg tænker ud fra den her beskrivelse, at du nok kan hjælpe dig selv ved at huske de her to ting:
1) Selv om du gerne vil møde en mand og have en kæreste, så kommer du ikke tættere på målet af bare at date NOGEN. Der skal stadig sorteres og udvælges efter nogle kriterier. Umiddelbart tror jeg, du skal lære at lytte lidt mere til dig selv og respektere dine fornemmelser. I stedet for at tænke: "Ja, den dér adfærd var sgu fesen, og han sagde faktisk mange mærkelige/upassende ting, men jeg må nok hellere give det en chance alligevel" ... Selvfølgelig skal man give folk chancer. Men omvendt skal man jo heller ikke gøre det bare for at komme på date. Kan du følge mig?

2) Jeg kan sagtens følge dig i forhold til det her med, hvor aktive parterne nu skal være, og at det virker lidt absurd, at det absolut altid skal være manden. Men min erfaring har helt tydeligt vist, at hvis ikke en mand konkretiserer en plan for at mødes, så dør den dér. Jeg kan foreslå nok så meget, og det kan også godt være, vi mødes på mit initiativ. Men det sker, fordi han er smigret, ikke kan finde ud af at sige nej, ikke rigtigt kan finde ud af at mærke efter eller lignende. I de tilfælde har jeg altid oplevet en aflysning på dagen eller en fesen date, der fra hans side slet ikke var en date. Jeg har kun én gang i mit liv oplevet, at der kom noget seriøst ud af et initiativ, JEG tog over for en mand, når vi taler kontaktforsøg, der ikke bare var ren "lir i potten". Og det var, fordi vi var så unge, tror jeg ... Det kommer så måske også an på, hvilken type mand man er til. De lidt mere "bløde" mænd synes måske kvindeligt initiativ er fantastisk og hopper gerne med på den galej. Nu elsker jeg bare mænd, der kan tage styringen og holde trit med mig. Det harmonerer ikke så godt med, hvis jeg allerede i datefasen skal arrangere, hvor og hvornår vi mødes, synes jeg ... (Måske du skal gøre op med dig selv, hvilken slags mand du er ude efter, og hvordan din fremgangsmåde passer til det?)

Så når du skriver: " Selvom han havde givet udtryk for at ville være mandig og planlægge noget, og havde spurgt en masse ind til mine præferencer, endte det alligevel med, at jeg måtte være den, der besluttede tid og sted i sidste øjeblik :boo: " , så vil jeg tillade mig at huske dig på, at du ikke er "nødt til" noget som helst. Du kunne også bare have ladet den ligge? Ikke noget universalråd, og det er såmænd også bare min erfaring og slet ikke sikkert, det samme gælder for dig. Kan sagtens være, du vil have mere held med at være "den udfarende". Og jeg læser og hører jævnligt om mænd, der siger, at initiativ fra kvinder er vildt fedt.
Min tese er bare, at det er på papiret, de synes det. Så snart det rent faktisk sker, aner de ikke, hvilket ben de skal stå på, har ikke lige tænkt over, hvad de gør, hvis initiativet kommer fra en kvinde, de ikke er det fjerneste interesserede i osv. Og så er det, det bliver noget værre fesent noget ...

Jeg ved ikke lige, hvordan man forkorter quoten, så beklager jeg får fyldt siderne ud nu, men det jeg vil sige, er egentlig ret kort.

I forhold til dit punkt nr. 1, så kan jeg sagtens følge dig. Jeg gør aldrig noget, jeg ikke kan stå inde for. Jeg kan sagtens bevæge mig ud på usikkert farvand, men hvis vi tager min date i sidste uge som eksempel, så ville jeg aldrig gå helhjertet ind i det på de præmisser. Der var mere tale om at, "når nu jeg alligevel ikke har andre planer og alligevel er i tøjet, kan jeg ligeså godt bruge en time af mit liv på ham her gutten, selvom jeg allerede ved, jeg ikke gider ham". Og jeg kan sagtens finde på nogle gange at gå på date, bare for at gå på date. Jeg tænker bare mere på det som en time af mit liv til en kop kaffe med en fremmed person, der måske kan vise sig at overraske mig positivt - og jeg gør det altid kun, hvis jeg har lyst! Andre dates, hvor den indledende kontakt har været mere engageret, går jeg selvfølgelig mere helhjertet ind til.

I forhold til dit punkt nr. 2, kunne jeg ikke være mere enig :worship: - især i forhold til, at der kan være en verden til forskel på at ønske sig initiativ på et teoretisk plan, og så at respondere på det positivt i praksis. Jeg har mange mandlige bekendte, der også udtrykker samme ønske om initiativ. Men ingen af dem, når de så har oplevet det, har nogensinde accepteret, og dagen efter skrevet og takket for daten og inviteret på en anden date. De er taget hjem med kvinden, har knaldet hende, og aldrig kontaktet hende igen.

Jeg elsker bløde mænd, men jeg dur ikke med passivitet og initiativløshed. Jeg er meget bevidst om, at min egen fremgangsmåde ikke er noget, jeg kommer til at ændre på. Den hænger for uløseligt sammen med min personlighed, og jeg er ikke i stand til at påtage mig en eller anden strategi eller på kort sigt at inkorporere den som en naturlig del af min personlighed, uden også drastisk at skulle ændre på min måde at se verden og socialinteraktion på (sidstnævnte arbejder jeg på, men det er en lang proces). Den nemmeste løsning er derfor at finde en mand, der vil mig og aktivt viser sin interesse på det praktiske plan - og det kan vel for fanden ikke være umuligt.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 11. jul 2016, 15:06

Grissebassen skrev:Jeg elsker bløde mænd, men jeg dur ikke med passivitet og initiativløshed. Jeg er meget bevidst om, at min egen fremgangsmåde ikke er noget, jeg kommer til at ændre på. Den hænger for uløseligt sammen med min personlighed, og jeg er ikke i stand til at påtage mig en eller anden strategi eller på kort sigt at inkorporere den som en naturlig del af min personlighed, uden også drastisk at skulle ændre på min måde at se verden og socialinteraktion på (sidstnævnte arbejder jeg på, men det er en lang proces). Den nemmeste løsning er derfor at finde en mand, der vil mig og aktivt viser sin interesse på det praktiske plan - og det kan vel for fanden ikke være umuligt.


Godt, jeg kan redigere med hård hånd i citaterne :P :)

Det er én af mine kæpheste, at visse personlige egenskaber hænger indbyrdes sammen. Ikke altid. Men ofte. En blød mand vil tit, igen ikke altid, ikke være så hurtig på stikkerne til at sætte præmissen og kursen i en relation. Det søde og bløde hænger normalt sammen med en lidt mere afventende og forsigtig approach. Til gengæld har han så som regel lidt mere situationsfornemmelse, er min oplevelse.

Jeg kommer til at tænke på nogle af de her lidt bitre, ikke så fremfarende mænd, der somme tider spørger: "Hvorfor vil kvinderne altid ha' de dumme svin og ikke the good guys som fx mig?"
Sagen er, at de dumme svin har noget af al initiativrigheden, tempoet, frækheden, udfordringen, rygraden og modspillet, som mange kvinder søger. Disse træk hænger så desværre også tit sammen med ikke at være skideempatisk, tit tænke mest på sig selv og sine egne interesser og ikke være skidesmart med hensyn til mere langsigtet planlægning og struktur, at overholde aftaler osv. Men det er jo ikke alle de her nederen egenskaber, som vi falder for. Det er de andre.

Selvfølgelig er verden og menneskerne i den ikke sort-hvide. Men noget er der alligevel om snakken.

Min pointe er vist bare, at leder du efter en mand, der ikke er for passiv, skal du nok ikke påtage dig at planlægge første date. Hvis han ikke gør det - ja, så er det vel bare dit cue til at hoppe videre. Og så må andre synes, det er mærkeligt eller stridt eller whatnot, men du har dine grunde. :)
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Forhold og sex"