Hvad ved du er sandt?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Grissebassen » 11. jul 2016, 14:14

Get shit done, og gå all in på det, du brænder for.
Begge dele handler om udholdenhed, men jeg er ikke enig i, at udholdenhed betaler sig, i den forstand at man nok skal opnå det, man stræber efter. For det gør det langt fra altid, nogle gange er man bare skide uheldig.
Men det sparer en for en helvedes masse bekymringer, hvad-nu-hvis'er, fortrydelser og holder en fokuseret på at kigge frem, i stedet for tilbage.
1
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Venus222 » 11. jul 2016, 16:02

"Man må ikke plage andre, eller sætte livet til. I øvrigt må man gøre som man vil." Det er i hvert fald sådan jeg prøver at leve mit liv. :)
4
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Sophies-mor » 11. jul 2016, 16:04

"Det er ikke sikkert, at du kommer over det. Men du kommer altid igennem det. Før eller siden."

"At være modig er ikke ensbetydende med ikke at være bange. Mod er at gøre det alligevel."
15
Hæklerier på hjernen :cool:
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Lulu » 11. jul 2016, 16:10

Min far kiggede lidt opgivende på mig da vi i sin tid var til åbent hus på universitet inden jeg begyndte at læse.
Jeg spurgte ham om han ikke var enig i mit valg af studie.

Han svarede:
"Jeg forstår det ikke, jeg havde ikke valgt at læse dette, men det er dit liv, du skal leve det som du vil, og dermed træffe de valg der gør dig glad. Uanset om du gør andre glade med det eller ej."

Jeg værdsatte det ikke i det han sagde det. Men efter jeg var flyttet hjemmefra og begyndt at læse, tænkte jeg tit på det. Og har valgt efter dette råd lige siden. Og selvom mine børn ikke er så gamle endnu (2 år og stadig i min mave), så er det helt sikkert et råd jeg vil give mine børn videre med på vejen, og håbe de kan tage det til sig som jeg gjorde.
3
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf vibbsen » 11. jul 2016, 21:16

Når min mor har ret.....Det er faktisk ret simpelt. Hun har nærmest konsekvent gennem årene kunne sige "Hvad sagde jeg ???" . Hvortil jeg blot kan sige at "Ja-ja..Du fik ret.." Dette gælder ikke kun dumheder. Men også "heldigheder" som jeg kalder dem. Pisseirriterende....

Derudover så "Lufter jeg ikke beskidt vasketøj offentligt"....Med det mener jeg at jeg i videst muligt omfang forsøger at undgå at tage en given konflikt med tilskuer på. Jeg foretrækker at tage den på 2 mands hånd....Det kan være både i parforholdet men også i andre sociale sammenhænge såvel som i arbejdsmæssige sammenhænge.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Anilara » 11. jul 2016, 23:18

Det er ikke et nederlag, at få ny overbevisning eller "tabe" en diskussion.
Det følte jeg i nogle år, at det var. At jeg "tabte" når jeg følte, at det jeg havde ment, ikke længere var det rigtige, eller min viden ikke rakte.
5
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf englishchannel » 12. jul 2016, 06:49

"Det er bare penge."

Det er en af ting, jeg ofte gentager for mig selv, når der sker noget, der har økonomiske konsekvenser. Det er surt, når man mister en masse penge, men det er stadig bare penge. Dem kan man tjene ind igen en anden gang. Man har ikke mistet noget, der ikke kan erstattes.
12
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Akehurst2 » 12. jul 2016, 07:03

Grissebassen skrev:Get shit done, og gå all in på det, du brænder for.
Begge dele handler om udholdenhed, men jeg er ikke enig i, at udholdenhed betaler sig, i den forstand at man nok skal opnå det, man stræber efter. For det gør det langt fra altid, nogle gange er man bare skide uheldig.


Ja, nogen gange er man uheldig, men "this too shall pass".

Det handler ikke om at stræbe efter et mål, men netop om at stå også svære tider igennem.
1
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Fillie » 12. jul 2016, 13:51

Hvor er det en dejlig tråd. :lun:

Jeg ved, at kærligheden er sand. Når jeg oplever mennesker være modbydelige, tænker jeg, at der heldigvis findes en modpol, og at det at give og modtage kærlighed i sidste ende er det vigtigste i mit liv.
7
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf dgd2007 » 12. jul 2016, 14:17

"Citroner er sure og gule;
Rapfisk er sjove og rare" :D

Spøg til side, så ved man jo aldrig 100%, hvad man "ved", og hvad man bare tror.
Men en ting, som jeg har taget til mig og brugt operativt, var en pige, der med stor autoritet sagde, at det første indtryk altid var det rigtige. Senere hen kunne det være, at noget som vedkommende sagde eller gjorde, så man ændrede opfattelse. Men i sidste ende viste det sig altid, at det havde været det første indtryk, der havde været det rigtige.

En lille ting, der måske modbeviser visdommen i det lidt, var, at jeg senere blev klar over, at hun muligvis/sandsynligvis havde ment meget konkret, at hun oprindeligt havde ment, at vi to skulle parres, og at hun nu mente det igen :fløjt: (Jeg var kun 16 og ikke så erfaring mht. kryptiske pigelige udmeldinger, samt jeg kunne vældig godt lide hende, men den tanke havde ikke lige strejfet mig.)

Men ok, visdommen kan jo være lige god for det. For hvis det var det, hun havde ment, var der jo også noget "hvad skal det bruges til"-tænken forud indblandet. Det er jo ikke nødvendigvis visdom. Men det med, at det første (grundlæggende) indtryk er mere rigtigt, end det personen evt. senere kan charmere eller afskrække en med senere ... den har jeg faktisk holdt fast ved siden. :)
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf BlueBunny » 12. jul 2016, 18:20

Egentlig synes jeg vejen er en kombi af mange gode betragtninger

Een jeg rigtig godt kan lide er "det ku' være værre". Når det har regnet, haglet, noget har gået mig i mod så tænker jeg altid at jeg er "heldig", for "det ku ha været værre".

Og så prøver jeg aldrig at fortryde mine handlinger. Jeg lærer af dem, men tænker jeg altid gør det bedste i situationen. Hvis jeg har handlet og det har fået et skidt udfald, så må jeg gøre det bedre. Jeg kan jo ikke gøre det om alligevel.

Jeg gør meget ud af et positivt mindset. I sidste ende mener jeg at man selv er herre over sit liv. Er man utilfreds, så lav om, eller find det positive i det der er. Det betyder ikke der ikke er plads til dårlige dage, men det betyder at hvis der er en dårlig dag, så ved jeg der kommer en bedre
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Blonderella
Indlæg: 124
Tilmeldt: 20. mar 2016, 20:19
Kort karma: 21
Likede indlæg: 287

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Blonderella » 12. jul 2016, 18:43

Maanii skrev:"Man får den respekt man forlanger, ikke den man fortjener"


Man får til gengæld det sex man fortjener :P
1
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf superboa » 12. jul 2016, 18:54

"Udsæt ikke til i morgen hvad du kan gøre i dag" :)
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Planten » 12. jul 2016, 19:26

"Enten så går det godt, ellers så går det over".
8
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Planten » 12. jul 2016, 19:39

Folk går ikke så meget op i din gøren og laden, som du bilder dig selv ind.
8

Tilbage til "Livets forhold"