Fællestråd - juli 2016

Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf MilleMercy » 12. jul 2016, 17:10

Ally skrev:Tænk, at man kan blive glad for en ny hårfarve :lol: I dag er det lykkedes mig at gå fra at være brunette med blonde reflekser og slidte spidser til blondine med lækkert hår :D

Altså, vi taler ikke platinblond, men en helvedes masse blonde reflekser, der i den grad har lysnet mit hår - lækker blondineblond. Seriøst, jeg er vild med hårfarven! Og jeg har endda fået en snap med teksten "Godt valg" og en masse likes på et billede på FB. What's not to like?! :love:

Humøret driller stadig, men jeg er optimistisk og ved, at det nok skal blive bedre - men hårfarven hjælper virkelig på humøret :banan:


Det lyder lækkert! Du burde poste et billede af håret? :D
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ally » 12. jul 2016, 18:00

På opfordring fra @MilleMercy flasher jeg da lige et billede af mit hår - jeg tillader mig at fremstå bare lidt anonym. Sorry, ladies...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf MilleMercy » 12. jul 2016, 18:20

Ally skrev:På opfordring fra @MilleMercy flasher jeg da lige et billede af mit hår - jeg tillader mig at fremstå bare lidt anonym. Sorry, ladies...


Superflot! Både hår og øjne ;)

Ej, farven er god til dig, tillykke med det :kys:
1
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf MilleMercy » 12. jul 2016, 18:22

Ally skrev:På opfordring fra @MilleMercy flasher jeg da lige et billede af mit hår - jeg tillader mig at fremstå bare lidt anonym. Sorry, ladies...


Superflot! Både hår og øjne ;)

Ej, farven er rigtig god til dig, tillykke med det :kys:
1
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf KitKat » 12. jul 2016, 20:36

Min ugentlige fastedag og ugentlige "løbe"tur er overstået i dag :banan:

Fastedagen er sådan set ok, jeg kan jo mærke kroppen reagerer positivt på det, men den der forb.... "løbe"tur :tie:
Ruten er nok næsten 1½ km, jeg holder 3 gåpauser og jeg pruster som jeg ved ikke hvad når jeg kommer hjem. På positivsiden, så er der masser af plads til forbedringer :lol:
(jeg satser nu på at holde ved, og måske udvide til 2 gange om ugen i næste måned. Tanken er, at når så lidt er hårdt ved mig, så må det være et signal om at det er på høje tid at gøre et eller andet)
1
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf KitKat » 13. jul 2016, 06:28

Ballademager skrev:
Har du overvejet at løbe en anden dag end på fastedagene, i hvert fald her i starten? Det lyder sindssygt hårdt at skulle løbe, når man også faster. I hvert fald, hvis det er sidst på dagen?


Ja, jeg har egentlig tænkt over det, men det føles mindre uoverskueligt at få begge ting overstået på én gang :D
jeg tror ikke det er fastedagen som gør løbeturen hård, for jeg faster kun fra efter aftensmad en dag og indtil før aftensmad næste dag (så reelt springer jeg bare morgenmad, frokost og snacks over)

Det er dog ikke sådan at jeg har bestemt, at det SKAL være samme dag. Det er bare... når jeg er næsten i mål med fasten sidder jeg og tænker: "Jeg kan da ligeså godt snuppe løbeturen også, så er dét overstået" så hvis jeg ind imellem bliver lidt mat af at faste løber jeg bare en anden dag. :)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 13. jul 2016, 09:06

KitKat skrev:
Ballademager skrev:
Har du overvejet at løbe en anden dag end på fastedagene, i hvert fald her i starten? Det lyder sindssygt hårdt at skulle løbe, når man også faster. I hvert fald, hvis det er sidst på dagen?


Ja, jeg har egentlig tænkt over det, men det føles mindre uoverskueligt at få begge ting overstået på én gang :D
jeg tror ikke det er fastedagen som gør løbeturen hård, for jeg faster kun fra efter aftensmad en dag og indtil før aftensmad næste dag (så reelt springer jeg bare morgenmad, frokost og snacks over)

Det er dog ikke sådan at jeg har bestemt, at det SKAL være samme dag. Det er bare... når jeg er næsten i mål med fasten sidder jeg og tænker: "Jeg kan da ligeså godt snuppe løbeturen også, så er dét overstået" så hvis jeg ind imellem bliver lidt mat af at faste løber jeg bare en anden dag. :)


Jeg får mest ud af træningen på fastedage. Benene syrer mindre til og jeg er mere fokuseret. Underligt, men real.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 13. jul 2016, 09:11

Mine mål for denne uge er ikke særlig sundhedsorienterede - og dog.

For det handler faktisk kun om, ikke at bukke under for stress. Og jeg kæmper! Det er simpelthen ufatteligt, at det gang på gang ender sådan her, når vi skal på ferie. Min brors "bryllup" i morgen spænder så også ben. Det er nok med én ting, tankerne kredser om, nu er det to, fordi manden er blevet bedt om at lave salaterne og kanapéerne, så udover at vi skal pakke og gøre huset ferieklart, skal vi lige have styr på det til i morgen - og jeg har været så blank mht. gave, at jeg nu ender med et vattæppe fra Bilka og to glas hjemmelavet marmelade - som jeg også lige skal have kogt i dag. Det pakkes sammen med en æske chokolade og hvad jeg evt. når at finde i den delibutik i morgen på vej ind til rådhuset. It sucks, men brormand lovede en stor fest næste år, så jeg skulle ikke tænke på gave i år - men altså...

Manden kører ud og afleverer hunden hos svigerne om lidt - jeg kan slet ikke ha' det! Og så skal jeg hente ham 30 km herfra, fordi kattesitteren skal låne vores ene bil. Jeg magter det ikke.
0
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 14. jul 2016, 09:27

Status på vægt:

Start den 4. februar: 114,6 kg
8. juli: 102,5 kg
14. juli: 102,2 kg

Der er røget 300 gram i den seneste uge. Det er fint. Det kan ikke altid gå lige hurtigt, og det er også sundt for kroppen, at det hele ikke forsvinder på én gang.

I dag er der "cheatday" med burger ude i byen + hjemmebagt brownie. Haps haps.
5
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ally » 14. jul 2016, 10:15

1 times træning i fitnesscentret OG medvind på vægten :pompom: :pompom: :pompom:
5
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf topmadras3 » 14. jul 2016, 14:03

Ally hvor er dit hår blevet flot :dance:
1
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf MilleMercy » 14. jul 2016, 14:31

Mindstebarn og jeg har lige løbet 2 km :D :lol: Vi synes, vi er mega seje! Han er i hvert fald ;)

Vi har aftalt, at i weekenden løber vi ned, hvor han går til fodbold og så har han sin bold med og træner fodbold imens jeg løber. Det er også mere behageligt for mig at løbe på kunstgræs end på asfalt.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jul 2016, 15:38

:wave:
Jeg vender tilbage for gud ved hvilken gang, da jeg nu føler, at der er faldet så meget ro på mit liv, at der er overskud til igen at være mere opmærksom på sundhed og trivsel generelt.
Siden sidst har jeg fået nyt job, som jeg starter på først i august, og min mor er omsider blevet rigtig rask. Faktisk har de to ting skabt noget af et tomrum hos mig. Jeg synes, at det er lidt svært bare at læne sig tilbage og nyde ferien, hvoraf halvdelen allerede er ved at være gået.

Nå, men jeg er kommet frem til, at jeg mht. bedre og mere faste vaner er nødt til at tage udgangspunkt i min fordøjelse, der er noget omskiftelig og sart :rulle: Symptomerne peger i retning af såkaldt "usynlig forstoppelse" samt irritabel tyktarm, og da jeg alle steder kan læse mig til, at det allervigtigste her, medmindre vi taler rigtig slemme tilfælde, er kost og bevægelse, vil jeg hellere gøre et helhjertet forsøg selv end straks at gå til lægen, hvor jeg sandsynligvis vil få det samme at vide.

Mad fylder rigtig meget i mit liv, fordi jeg simpelthen godt kan lide at lave og spise den og tænke i nye opskrifter, osv. Det behøver der overhovedet ikke at være et problem i, men jeg har på fornemmelsen, at det alligevel vil være en hjælp for mig at prøve at lade det fylde mindre, så det ikke bliver for frustrerende, at der efterhånden er så mange restriktioner for, hvad jeg trives med at spise. Derfor overvejer jeg at starte en helt ny rutine, når jeg begynder på arbejde igen, for det nye sted har vi kantine, og da den både skulle være billig, sund og god (billig er den i hvert fald - 18 kr. for et komplet måltid), kunne en model være at bruge den så ofte som muligt og så spise noget meget enkelt og "mave-tilpasset" om morgenen og aftenen. Jeg er jo som sådan ikke allergisk overfor noget, så jeg vil i hvert fald gerne lade kantinemaden komme an på en prøve, såfremt den er sund og varieret. Kan min mave så ikke acceptere det, der bliver serveret, må jeg ændre plan. Jeg oplever, at jeg generelt kan spise mere frit midt på dagen, fordi der så er god tid til at fordøje, inden jeg sidder/ligger stille om aftenen/natten.
Derudover skal jeg også i gang med at drikke mere vand.

Frem mod august har jeg tænkt mig at have fokus på faste spisetider og at vælge mad, som min mave godt kan lide. Det er ikke helt let, når det er ferie, men der er omvendt heller ikke meget ved at spise ting og sager, som giver ondt i maven og det, der er værre.
3
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Sophaya » 14. jul 2016, 21:28

Guilded_Lily skrev:Mine mål for denne uge er ikke særlig sundhedsorienterede - og dog.

For det handler faktisk kun om, ikke at bukke under for stress. Og jeg kæmper! Det er simpelthen ufatteligt, at det gang på gang ender sådan her, når vi skal på ferie. Min brors "bryllup" i morgen spænder så også ben. Det er nok med én ting, tankerne kredser om, nu er det to, fordi manden er blevet bedt om at lave salaterne og kanapéerne, så udover at vi skal pakke og gøre huset ferieklart, skal vi lige have styr på det til i morgen - og jeg har været så blank mht. gave, at jeg nu ender med et vattæppe fra Bilka og to glas hjemmelavet marmelade - som jeg også lige skal have kogt i dag. Det pakkes sammen med en æske chokolade og hvad jeg evt. når at finde i den delibutik i morgen på vej ind til rådhuset. It sucks, men brormand lovede en stor fest næste år, så jeg skulle ikke tænke på gave i år - men altså...

Manden kører ud og afleverer hunden hos svigerne om lidt - jeg kan slet ikke ha' det! Og så skal jeg hente ham 30 km herfra, fordi kattesitteren skal låne vores ene bil. Jeg magter det ikke.


Øv, det er så træls at være så presset. Håber det gik :kram:

--

Min uge har budt på mere usund mad end regnet med, fordi jeg måske har mødt en mand, der kunne være noget. Og vi har været på lidt date :fløjt:
I morgen skal jeg have running sushi i anledning af min fødselsdag - jeg regner ikke med at have tabt mig, når jeg går på vægten mandag :lol:
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ally » 15. jul 2016, 05:55

Tillykke med fødselsdagen, smukke Sophaya! :blomst: Må du få en skøn dag og blive fejret med manér :kys:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"