De bedste anskaffelser til kat?

Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf Filipai » 12. jul 2016, 19:40

Her er favorit tingene følgende (de er inde katte):

En vandautomat- vi har en i porcelæn så den kan smides i opvaskeren
Gulv-til-loft kradsetræ
Kong med catnip
Fjerpinde
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf Pandesteg » 13. jul 2016, 06:22

Filipai skrev:Her er favorit tingene følgende (de er inde katte):

En vandautomat- vi har en i porcelæn så den kan smides i opvaskeren
Gulv-til-loft kradsetræ
Kong med catnip
Fjerpinde


Fjerpinde/drillepinde har jeg lige bestilt i går, er spændt på hvor hurtigt de får dem splittet ad :P Vi snakker også om et gulv-til-loft-kradsebræt. Kunne være rigtig fedt at have.

Har du et link til den vandautomat? Synes lidt det er en jungle, men kan lide tanken om, at den kan komme i opvaskeren. Har også købt keramikskåle til dem netop af samme grund.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf Filipai » 13. jul 2016, 07:27

Jeg køber stort ind af fjerpinde på zooplus, fordi de er billige, de holder ikke ret længe, men kattene elsker dem

Det er den her fontæne vi har, den er virkeligt god, og er ret støjsvag i forhold til en anden vi havde. Den larmer først når den er ved at løbe tør for vand, hvilket i sig selv er ret smart.

http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteska ... mat/182649

Fjerpinde:
http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteleg ... jer/182634

Og så har vi dette kradsetræ.
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetr ... _cm/541084

Ved godt du ikke spurgte om de sidste, men nu får du det alligevel.
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3479

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf Torn » 13. jul 2016, 07:53

Behøver man at klippe kløer? Jeg har haft kat i 13 år og aldrig klippet. Der har aldrig været problemer. Måske fordi det er en udekat?
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf Pandesteg » 13. jul 2016, 07:55

Filipai skrev:Jeg køber stort ind af fjerpinde på zooplus, fordi de er billige, de holder ikke ret længe, men kattene elsker dem

Det er den her fontæne vi har, den er virkeligt god, og er ret støjsvag i forhold til en anden vi havde. Den larmer først når den er ved at løbe tør for vand, hvilket i sig selv er ret smart.

http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteska ... mat/182649

Fjerpinde:
http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteleg ... jer/182634

Og så har vi dette kradsetræ.
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetr ... _cm/541084

Ved godt du ikke spurgte om de sidste, men nu får du det alligevel.


Det er super med links, tak!! Havde kikket på præcis den vandfontæne. Den ryger lige på huskelisten. Kradsetræet er meget i den stil, som det nok skal være. Og prisen er jo også OK :gogo:

Og det er de samme drillepinde jeg har købt. Great minds think alike :D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf JoyNips » 13. jul 2016, 08:12

Jeg har det her kradsetræ og mine katte elsker det: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetr ... _cm/182443
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf Pandesteg » 13. jul 2016, 08:18

Vi må lige hjem og måle efter, der hvor kradsetræet skal stå. Det kan jo lige så godt være så stort som muligt (altså inden for rimelighedens grænser :D) .
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf vibbsen » 13. jul 2016, 09:23

Jeg anbefaler at man bruger zooplus.de istedet.....Den tyske hjemmeside er billigere end den danske. Selv når man skal medregne fragt....Vi handler kattemad på zooplus.de og det sparer vi rigtig mange penge på i forhold til hvis vi skulle købe nøjagtig det samme på zooplus.dk

F.eks. koster det klatretræ JoyNips viser 79,99 EUR på den tyske side og hvad der svarer til 94 EUR på den danske. Fragten er 12 EUR så det løber kun lige knappernap rundt hvis man kun køber kradsetræet...Til gengæld så er prisen for fragt fast uanset hvor meget du køber....Og man kan bl.a. spare ret mange penge på mad og givetvis også andre ting. Og så giver de 5 % i nykunde rabat kan jeg se :klap:


Nårh-ja....Og så anbefaler jeg at man køber noget ordentlig kattegrus istedet for det fra supermarkedet....
Senest rettet af vibbsen 13. jul 2016, 09:40, rettet i alt 1 gang.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf Pandesteg » 13. jul 2016, 09:31

vibbsen skrev:Jeg anbefaler at man bruger zooplus.de istedet.....Den tyske hjemmeside er billigere end den danske. Selv når man skal medregne fragt....Vi handler kattemad på zooplus.de og det sparer vi rigtig mange penge på i forhold til hvis vi skulle købe nøjagtig det samme på zooplus.dk

Nårh-ja....Og så anbefaler jeg at man køber noget ordentlig kattegrus istedet for det fra supermarkedet....


Ang. grus så bruger vi lige nu bruger vi sådan nogle mærkelige piller vi har fået fra internatet. Synes de er skod og de små misser kan ikke lide at gå på dem, det er tydeligt. Men vi må hellere fortsætte med dem lidt endnu inden vi skifter, de er stadig ikke helt renlige, så der skal helst ikke ske for meget nyt på bakken endnu tænker jeg.
Faktisk vil vi købe både foder og "grus" til det første stykke tid hos Kattens Værn. Så går pengene også til et godt formål. Men på længere sigt skal både mad og de der piller skiftes ud med nogle andre mærker, så der må jeg lige kikke på zooplus.de. :)

Hvilket slags grus er jeres katte glade for? Må sige, at det eneste positive ved de mærkelige træpiller er, at lortene kan skylles ud i toilettet, det er ret fedt, når man har 6 katte - der bliver produceret en del lort :lol:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf Hunkat » 13. jul 2016, 09:37

Nå men når nu alle poster links så vil jeg lige smide et oveni.

Vi havde denne http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteskaal_foder_vand/drikkeautomat/182765 som nævnt tidligere, lidt et andet design.

Mht. grus så brugte vi noget der hedder Vitakraft compact, det er meget fint i størrelsen men suger fantastisk. Det gør det virkelig nemt lige en gang om dagen at løbe det igennem og slippe af med evt. efterladenskaber.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf Pandesteg » 13. jul 2016, 09:41

Ja endelig bare poste links, hvis I gider! Det er mega hyggeligt at sidde og kikke på.

Mht. grus så er jeg også mest til den fine type. Min gamle kat var glad for den slags (løbte det vist hos dyrlægen) og mener også at have læst, at de fleste katte foretrækker en sand-agtig type.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf vibbsen » 13. jul 2016, 09:43

Vi har siden vi fik kat i 2005 enten brugt Extreme Classic eller EverClean. Vi har forsøgsvis prøvet andre mærker...Men er altid hurtigt vendt tilbage....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf JoyNips » 13. jul 2016, 10:25

vibbsen skrev:Jeg anbefaler at man bruger zooplus.de istedet.....Den tyske hjemmeside er billigere end den danske. Selv når man skal medregne fragt....Vi handler kattemad på zooplus.de og det sparer vi rigtig mange penge på i forhold til hvis vi skulle købe nøjagtig det samme på zooplus.dk

F.eks. koster det klatretræ JoyNips viser 79,99 EUR på den tyske side og hvad der svarer til 94 EUR på den danske. Fragten er 12 EUR så det løber kun lige knappernap rundt hvis man kun køber kradsetræet...Til gengæld så er prisen for fragt fast uanset hvor meget du køber....Og man kan bl.a. spare ret mange penge på mad og givetvis også andre ting. Og så giver de 5 % i nykunde rabat kan jeg se :klap:


Nårh-ja....Og så anbefaler jeg at man køber noget ordentlig kattegrus istedet for det fra supermarkedet....


Enig. Jeg køber også altid fra Zooplus.de, både kattemad, hestemad, kradsetræ, kattebakke, madskåle og legetøj. Oftest er der tilbud på 10 kg Royal Canin + noget gratis vådfoder, 2 kg ekstra tørfoder, noget legetøj eller sådan noget.
Grus køber jeg i Maxizoo, men kunne sikkert også med fordel købe det hos zooplus.

Hos Zooplus kan man desuden få en SparPlan. Jeg kan ikke huske, hvad det koster, nogle få euro vist, og så sparer man enten 5 eller 10 % pr. ordre, alt efter hvilken SparPlan, man har valgt.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf PaleSeptember » 13. jul 2016, 10:27

6 uger er ikke for tidligt at begynde at vænne dem til at få klippet kløer. Hellere starte for tidligt end for sent! Og brug en rigtig klosaks til det og ikke sådan en 3-i-1, de ødelægger vist kløerne.

En knitretunnel er et stort hit hos vores killinger, men de voksne gider den ikke, men til killinger og ungkatte er den god.

Vores killinger kan også bruge meget tid med denne her: http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteleg ... oej/182714

Knitrebolde er også et hit: http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteleg ... lde/280477

De voksne katte vil gerne have stinkies med catnip, som vi plejer at købe på katteudstillinger. Der køber vi også naturlegetøj som kaninører/-haler/-poter eller minkhaler eller lignende - jeg kan anbefale at besøge en katteudstilling for bla. at kigge på standene.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: De bedste anskaffelser til kat?

Indlægaf PaleSeptember » 13. jul 2016, 10:35

JoyNips skrev:Hos Zooplus kan man desuden få en SparPlan. Jeg kan ikke huske, hvad det koster, nogle få euro vist, og så sparer man enten 5 eller 10 % pr. ordre, alt efter hvilken SparPlan, man har valgt.


Ved du om man kan genbestille den der Sparplan? Vores er nemlig udløbet, og vi sparede ret meget på den, så jeg vil gerne genkøbe den, men kan ikke se hvor?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Kæledyr"