Hvor sandt er det her?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 846
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1880

Hvor sandt er det her?

Indlægaf Precaseptica » 13. jul 2016, 16:26

Meget amerikansk, men hvis vi lige bridger den til danske normer, hvor sandt er det her så for kvinder der dater?

1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvor sandt er det her?

Indlægaf Juki » 13. jul 2016, 16:52

Det var da en utrolig masse snak om ingenting.. Jeg vil have de 6 minutter af mit liv tilbage.

Men for at svare på spørgsmålet; ja, så er der da sikkert nogen der oplever dating sådan.
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 846
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1880

Re: Hvor sandt er det her?

Indlægaf Precaseptica » 13. jul 2016, 17:03

^
Det er vel ikke nødvendigt med en disclaimer om at du selv kan trykke stop og klikke dig væk, hvis det ikke interesserer dig.

Jeg var slet ikke vild med hende. Men iblandt hendes fakter og opspillede pointer, så fik hun sagt, at datinglivet i dag (for kvinder specielt) er et sted hvor man skal lade som om man er meget lidt interesseret.
0
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Hvor sandt er det her?

Indlægaf In_your_eyes » 13. jul 2016, 17:36

Ja, hun har desværre ret langt hen af vejen.
0
:pompom:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7075
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13288

Re: Hvor sandt er det her?

Indlægaf Rapfisk » 13. jul 2016, 17:48

Jeg oplever egentlig, at hendes anker gælder mænd og kvinder i lige høj grad. Man vil helst ikke såres, og man vil i hvert fald ikke være den, der bliver mest såret, så der er en tendens til lurepasseri.

Jeg oplever også, at romantikken kan have trange kår. Man dater ved at mødes til en uforpligtende kop kaffe eller lignende. Det hænger nok sammen med det første.

Samtidig er man sjældent villig til at lade kærligheden udvikle sig. Hvis lynet ikke slår ned på første date, er det mest normale, at der ikke bliver en date nummer to.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 846
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1880

Re: Hvor sandt er det her?

Indlægaf Precaseptica » 13. jul 2016, 17:50

Jeg tænker også om ikke det kan hænges lidt op på at man jo mødes nye steder. Tinder er ikke helt det samme som en halvsnaldret aften i byen. Der er man nok mere klar til at tilkendegive tiltrækning fra start af. Hvorimod det her "casual dating" lidt opererer på, at man netop ikke er hoppet helt på bussen endnu.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9161

Re: Hvor sandt er det her?

Indlægaf Kommodedyret » 13. jul 2016, 17:50

Måske er noget af det rigtigt. For nogle mennesker er det hele måske rigtigt. Men hun har ret, det lyder jo ret fucked.

Derfor tænker jeg, at hvis man render ind i den slags games, så kunne man jo vælge at gå uden om. Ikke alle mennesker spiller spil og prøver at mindfucke dig.

Det der med de formelle dates, med blomster og stadse sig ud, er vist mest en amerikansk ting. Jeg er egentlig glad nok for at vi i Danmark har en mere afslappet tilgang til den slags.
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 846
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1880

Re: Hvor sandt er det her?

Indlægaf Precaseptica » 13. jul 2016, 18:09

Kommodedyret skrev:Jeg er egentlig glad nok for at vi i Danmark har en mere afslappet tilgang til den slags.


Jeg er helt enig. Men det kan også blive så afslappet at man må overveje om man er gået i koma.

Det er rart at der ikke skal kurtiseres længere. Jeg synes også det er frygteligt gammeldags, og jeg kan ikke se problemet i at kvinder også bliver lidt vokale i stedet for at stå og vente på pletten på at blive udpeget af den bejler de synes bedst om.

Men vi er da røget helt i den anden grøft, hvis man skal game sådan for overhovedet at få en kæreste.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7075
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13288

Re: Hvor sandt er det her?

Indlægaf Rapfisk » 13. jul 2016, 19:03

DenSyngendeLussing skrev:Forresten synes jeg også, at folk i dag ofte har helt enormt urealistiske forventinger til dating, og hvordan kærlighed opstår. Det er fandeme som om, at der skal være fyrværkeri og hvide duer i flok og hjertekvababbelse fra første blik - og hvis der ikke er, så kan det aldrig nogensinde blive til noget. Altså, fair nok, hvis man bare slet, slet ikke tænder på fyrens eller damens udseende, eller bare ikke mærker den mindste antydning af tiltrækning, men jeg synes VIRKELIG, at der bliver lukket hurtigt ned for festen nogle gange.

Hvad skete der med at lære et andet menneske at kende, stille og roligt? At lade følelserne udvikle sig hen ad vejen? Jeg tror, at mange er blevet så bange for at spilde tid på "den forkerte," at de slet ikke kan finde ud af at dedikere sig til én person ad gangen længere. Og det er da noget lort, for hvis man ikke tør tage chancen af frygt for, at det måske ikke udvikler sig til den store kærlighed, så finder man den sgu da aldrig.

Hvis jeg lyder bitter, så er det kun fordi jeg er det. Ej, pjat. Men jeg hader virkelig alt ved moderne dating, det er sååå nederen.

Jeg tror også, at det, i hvert fald i mit datingliv, handler om, at vi er blevet ældre. Vi har de venner, vi skal bruge, ja, i det hele tager det liv, vi har brug for. Hvor man tidligere kunne udvikle følelser for venner hen ad vejen, lader vi ikke dates blive venner, hvis vi ikke ser potentiale i dem. Jeg mener, man ser jo allerede de venner, man har, alt for lidt.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 846
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1880

Re: Hvor sandt er det her?

Indlægaf Precaseptica » 13. jul 2016, 19:46

Problemet er jo netop at det åbenbart virker. Det er ret fjollet.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 846
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1880

Re: Hvor sandt er det her?

Indlægaf Precaseptica » 13. jul 2016, 20:17

JessicaD skrev:Jeg synes selv, at jeg prøver at vise min interesse, men omvendt skal man jo heller ikke kaste sig i grams. :D Det er også skidt for ens selvværd bare at give en masse følelser uden at få det samme igen, så det skal man jo heller ikke gøre. Man må være lidt realistisk og slappe af, selvom man måske er lidt længere fremme i skoene, end manden er. Jeg er dog ikke bange for at spørge ind til, hvad der foregår, hvis jeg synes, at manden virker lunken. Så er det bedre at få snakket om tingene. Det har jeg kun oplevet god feedback på. De fleste vil gerne tale om tingene, hvis man selv spørger.


Jeg prøvede selv at modvirke det dengang jeg datede. Det var netop dem der var friske som jeg var interesserede i, hvorimod dem der havde åh så travlt med at gå og spille konservative, imens de egentlig havde lyst til sex, blev fyret ret hurtigt.

Men omvendt kan jeg også både se og høre på hvordan mine bekendte begår sig i datinglivet, at den metode nok ikke gik hvis jeg var single i dag. Det ville åbenbart klart signalere, at jeg ledte efter one-night-stands og ikke efter et forhold, og det ville så gøre, at de kærestesøgende kvinder trak tilbage og ikke gav mig chancen.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 846
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1880

Re: Hvor sandt er det her?

Indlægaf Precaseptica » 13. jul 2016, 20:27

Dikus skrev:Hov hov. Vi er nogle, der foretrækker grams og virkeligt gerne vil have en kæreste!

Mmmm... Grams


Så er der da håb for datinglivet trods alt.

Hvis altså ikke vi er nået dertil endnu, hvor man kan have sex, uden at være interesseret..
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 846
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1880

Re: Hvor sandt er det her?

Indlægaf Precaseptica » 13. jul 2016, 20:29

JessicaD skrev:Ja, sådan ville jeg også opfatte det. Hvis manden snakker for meget (eller for hurtigt) om sex, så er det let at tænke, at det nok er det eneste, han søger. Uanset hvor liderlig man så selv er. Det er lidt ironisk. :D


Så er vi jo helt klart nået dertil som hun siger. Man er totalt frisk på noget, men når den anden tilkendegiver også at være det, så er det pludselig noget man skal undgå.

Det er noget mærkeligt noget.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 846
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1880

Re: Hvor sandt er det her?

Indlægaf Precaseptica » 13. jul 2016, 21:01

JessicaD skrev:Jeg synes nu, at det er rarest lige at vente nogle dates, før man hopper i kassen, men det har jo ikke så meget med min generelle liderlighed at gøre, men min (manglende) liderlighed til ham specifikt. Den er bare ikke rigtig til stede, før jeg har fået en vis interesse i ham og også har fået en fornemmelse af, hvor hans interesse ligger. Det var mere sådan, det skulle forståes. Hvis manden så snakker om sex fra første sekund, så tænker jeg jo automatisk, at så er det bare hans generelle liderlighed og ikke noget, der som sådan har noget med mig at gøre = mindre interessant, da jeg ikke søger onenight-stands eller bollevenner. Man lægger jo tit ens egne følelser og motiver hen på den anden, når man slet ikke kender dem.


Har du aldrig prøvet at date en mand, du bare var tændt på lige fra start af?
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 846
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1880

Re: Hvor sandt er det her?

Indlægaf Precaseptica » 13. jul 2016, 21:12

JessicaD skrev:Jeg kan sagtens være tændt på en, uden at have lyst til at knalde. Det kommer bare for tæt på for hurtigt, og det er ubehageligt. Sex med en helt fremmed siger mig bare intet, uanset hvor sød/fræk han ellers virker til at være. Jeg forstår slet ikke det der behov for, at alt bare skal ske her og nu, og at man ikke lige kan have lyst til at lære hinanden lidt at kende først. Why the rush?? Hvis begge er så vilde i varmen, så når man det vel alligevel før eller senere. :D Så jo, jeg kan godt være tændt på ham fra starten, men har aldrig oplevet den der "jeg må bare knalde dig NUUU" med en helt fremmed. Det er vel også en måde at beskytte sig selv på. Uanset hvor frigjort vi ellers er i DK, så synes jeg stadig, det er en personlig og privat ting, som jeg ikke bare lige kan dele ud af til alle, der ser lidt cute ud. :D


Okay, men jeg mente nu heller ikke som i, at man støder på hinanden ved at den ene vender sig om i baren og så BANG skal der bare sexes øjeblikkeligt. Jeg tænkte på sådan en first date, hvor man bare er ude sammen en hel eller halv dag og for enden af den sættes kvinden af foran sin hoveddør (hvorfor er det altid kvinden der skal følges hjem? hmpf) og så skal man stå der med én eller anden fjollet dans efter man måske har haft sit første kys sammen og man er voksen nok til at vide hvad det næste step er.
0

Tilbage til "Forhold og sex"