Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 13. jul 2016, 10:27

Sorenspige skrev:Hep hep herinde på snarlige fødsler :banan:. Det lyder belastende med pårørerende, som ringer for at høre, om I har født :tie:.


Min kæreste er i dag blevet ringet op af vores underbo (!!!), der ville høre om jeg havde født, var indlagt eller snart skulle sættes i gang.
Hun ringede, mens han var i bad, hvor han ikke tog den og ringede så igen 10 minutter efter.

Folk er simpelthen for mærkelige.
Hvis jeg nu var indlagt eller lige havde født, kan det måske være, han gerne ville være fri for at blive kimet ned af emsige naboer. :tie:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 13. jul 2016, 11:19

Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:Hep hep herinde på snarlige fødsler :banan:. Det lyder belastende med pårørerende, som ringer for at høre, om I har født :tie:.


Min kæreste er i dag blevet ringet op af vores underbo (!!!), der ville høre om jeg havde født, var indlagt eller snart skulle sættes i gang.
Hun ringede, mens han var i bad, hvor han ikke tog den og ringede så igen 10 minutter efter.

Folk er simpelthen for mærkelige.
Hvis jeg nu var indlagt eller lige havde født, kan det måske være, han gerne ville være fri for at blive kimet ned af emsige naboer. :tie:


Ej :8: Det er sgu imponerende.
Jeg har så svært ved at forestille mig at opleve sådan noget, men sidst fødte jeg jo også så tidligt at vi ikke nåede dertil.

Hvornår skal du til jm igen?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 13. jul 2016, 11:21

Dejligt I er hjemme Søren :kys:
God beslutning med flaske :kys:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 13. jul 2016, 11:45

Bøtte skrev:
Ej :8: Det er sgu imponerende.
Jeg har så svært ved at forestille mig at opleve sådan noget, men sidst fødte jeg jo også så tidligt at vi ikke nåede dertil.

Hvornår skal du til jm igen?


Jeg har parkeret bilen i garagen de sidste par uger, så hun har jo ikke kunnet følge med i, om jeg var hjemme eller ej. :rulle:

Jeg har ikke fået nogen ny tid hos jordemoderen. Skal bare møde op til igangsættelse tirsdag morgen, hvis jeg ikke har født der (41+0).
Var nok lige kæk nok, da jeg i sidste uge syntes det var en fest at være højgravid. Lige nu er der meget lang tid til tirsdag. :lol:
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 13. jul 2016, 12:33

Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:Hep hep herinde på snarlige fødsler :banan:. Det lyder belastende med pårørerende, som ringer for at høre, om I har født :tie:.


Min kæreste er i dag blevet ringet op af vores underbo (!!!), der ville høre om jeg havde født, var indlagt eller snart skulle sættes i gang.
Hun ringede, mens han var i bad, hvor han ikke tog den og ringede så igen 10 minutter efter.

Folk er simpelthen for mærkelige.
Hvis jeg nu var indlagt eller lige havde født, kan det måske være, han gerne ville være fri for at blive kimet ned af emsige naboer. :tie:


Kæft hvor syret!
Det bekræfter mig i, at jeg ikke skal oplyse min termin til andre end de nærmeste. Spørger andre, får de en "åh, engang i januar" eller "baby kommer, når den kommer, går jeg ud fra..."
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 13. jul 2016, 13:01

Tak for jeres opbakning :kys:. Det betyder rigtig meget. Flere af sygeplejerskerne sagde også til mig, at jeg havde jo kæmpet den kamp før, og det vigtige var, at jeg gjorde det, som føltes bedst.

Jeg er stadig vedmodig over det, men kun fordi det objektivt er det bedste, og fordi jeg ved, at jeg møder mennesker, som vil se skævt til det.

Men det skal sinpelthen ikke få lov at ødelægge min glæde over at være blevet mor igen. Det er lige så stort 2. gang, og hvert barn kommer med hver sin portion kærlighed :love:.
4
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 13. jul 2016, 13:03

DP, hvor er det vildt, at nogle folk opfører sig sådan :tie:.
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 13. jul 2016, 15:56

Sorenspige: Synes det er dejligt at du kan sige fra og gøre det som føles rigtigt. Ved selv hvor svært det er at tage den endelige beslutning om flaske fra sidst. Det var bare nærmest umuligt, og jeg kæmpede også en tabt kamp længe. Jeg tænker også jeg vil give det et skud med amning denne gang, men ikke for enhver pris. Håber det blir nemmere at tage beslutningen denne gang.

DP: hvad sker der for at en nabo ringer? :D det er virkelig skørt. Selvom du så var indlagt eller i gang med at føde, så er det da langt fra sikkert man har lyst til lige at dele det med naboen.

Jeg har i dag både fået opkald fra egen mor, svigermor OG svigerfar. Svigerfar er den mest "pushy" og ringer og skriver flere gange hver dag. Og når jeg skriver "ingen action" tilbage til ham, får jeg hver gang bare "hmm" tilbage. Det er simpelthen for åndssvagt.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 13. jul 2016, 16:17

Mittemis skrev:Sorenspige: Synes det er dejligt at du kan sige fra og gøre det som føles rigtigt. Ved selv hvor svært det er at tage den endelige beslutning om flaske fra sidst. Det var bare nærmest umuligt, og jeg kæmpede også en tabt kamp længe. Jeg tænker også jeg vil give det et skud med amning denne gang, men ikke for enhver pris. Håber det blir nemmere at tage beslutningen denne gang.

DP: hvad sker der for at en nabo ringer? :D det er virkelig skørt. Selvom du så var indlagt eller i gang med at føde, så er det da langt fra sikkert man har lyst til lige at dele det med naboen.

Jeg har i dag både fået opkald fra egen mor, svigermor OG svigerfar. Svigerfar er den mest "pushy" og ringer og skriver flere gange hver dag. Og når jeg skriver "ingen action" tilbage til ham, får jeg hver gang bare "hmm" tilbage. Det er simpelthen for åndssvagt.


Ej men præcist, mine naboer er altså ikke lige først på listen over dem, jeg gerne vil dele nyfødt baby med.
Hun har generelt lidt udfordringer med grænser, så vi tager i forvejen afstand så vidt muligt.

Det lyder godt nok også belastende med sådan halvskuffede, utålmodige beskeder. Du føder, når du føder, og mon ikke de nok skal få besked, når det er sket..
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 13. jul 2016, 18:01

Puha, idag har været skidt. Svimmel, kvalme, vild halsbrand og rastløse ben. Andre der lider af de der rastløse ben? Er ved at blive skør, er så træt men kan ikke sove fordi jeg ligger og spjætter og roterer. Har strukket grundigt ud nu, håber det virker. Kan læse at det er en almindelig bivirkning ved anæmi, så det er ikke så mærkeligt måske...
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 13. jul 2016, 18:02

Og skørt med alle de beskeder om snarlige fødsler. Nogle nemmeste mangler grænser og pli...
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 13. jul 2016, 18:06

Lilleluftballon skrev:Puha, idag har været skidt. Svimmel, kvalme, vild halsbrand og rastløse ben. Andre der lider af de der rastløse ben? Er ved at blive skør, er så træt men kan ikke sove fordi jeg ligger og spjætter og roterer. Har strukket grundigt ud nu, håber det virker. Kan læse at det er en almindelig bivirkning ved anæmi, så det er ikke så mærkeligt måske...


Øv, altså. Håber udstrækning hjælper.

Jeg har bestilt et glidelagen på livetsomsenior.dk :lol: Jeg har så ondt hver gang jeg vender mig om natten, så nu håber jeg det kan hjælpe på det.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 13. jul 2016, 19:05

Lulu, mine ben har også været urolige en stor del af graviditeten. Det er så belastende. Jeg fandt aldrig noget, som hjalp.

Her i dag har jeg så fået vildt meget vand i det ene ben - det forstår jeg ingenting af???
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 13. jul 2016, 19:14

Sorenspige har du fået piller til at stoppe mælken helt?

Mine ben og fødder hævet vildt op da mælken løb til på omring 3 dagen. Måske det er derfor?
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 13. jul 2016, 19:27

Det fik jeg også efter fødslen sidst, Søren. Det forsvandt efter et par dage.
1

Tilbage til "Graviditet"