Debattens losseplads

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Animi » 10. jul 2016, 13:15

decibell skrev:Det er faktisk synd. :( Det lyder bare ikke helt så godt at sige "at afbryde samtalen" som at sige "at smække røret på". Det sidste har en mere skæbnesvanger lyd.


Præcis! Det var også fedt når man blev sur i en samtale, og så kunne demonstrere det ved at smække røret på. Det giver bare ikke det samme at trykke hårdt på skærmen :/
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Debattens losseplads

Indlægaf decibell » 10. jul 2016, 13:17

Animi skrev:
decibell skrev:Det er faktisk synd. :( Det lyder bare ikke helt så godt at sige "at afbryde samtalen" som at sige "at smække røret på". Det sidste har en mere skæbnesvanger lyd.


Præcis! Det var også fedt når man blev sur i en samtale, og så kunne demonstrere det ved at smække røret på. Det giver bare ikke det samme at trykke hårdt på skærmen :/


Nej, det er nok også derfor, at nogle kommer til at smide telefonen på gulvet, så den går i stykker. :D
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Debattens losseplads

Indlægaf sigge » 10. jul 2016, 15:16

På min arbejdsplads kører vi vores eget gruppespil i Tour de F. managerspil. Det er frivilligt at være med, og der er stor forskel på, hvor seriøst det tages. Personligt er jeg kun med for hyggens skyld, jeg gider ikke at bruge en masse tid på at sætte mig ind i etaper og de forskellige rytteres styrker i de forskellige terræner. Så jeg vælger lidt efter navne, jeg kender, danske ryttere, sjove navne o.lign. Til gengæld synes jeg, det er ret sjovt, hvis jeg kan slå nogle af dem, som går virkelig højt op i det.

I år er der så blevet lovet en præmie til vinderen i vores gruppe, det plejer vi ikke at bruge - håneret er også nok i sig selv. Men så har en af mine kvindelige kolleger fundet på, at der også skal være en særlig præmie til den bedste kvinde. Det, synes jeg, faktisk er noget pjat. For i modsætning til alle de fysiske konkurrencer, vi også har ofte, såsom bowling, golf og fodboldgolf, har kvinder og mænd jo sådan set fuldstændig lige forudsætninger i denne her konkurrence. At det så primært er mændene, der går meget op i det, og derfor vinder, er jo vores egen skyld. Men jeg gider ikke at blive uvenner med min kollega over det, ved at sige det til hende, når hun nu selv synes, det er sjovt. Så jeg håber bare, at jeg ikke bliver den bedste kvinde, så jeg slipper for at tage del i det.
6
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Debattens losseplads

Indlægaf computermus » 10. jul 2016, 15:30

Nu er du snart en død flue, flue. Hvad ligner det at tee sig som om du var på speed ? Ikke engang altandøren kunne du finde ud af at fise ud af , selvom jeg holdt den åben for dig. Men det er bare ærgerligt, du forpassede chancen for at komme ud i levende live.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Stars » 10. jul 2016, 19:06

Er det meget uforskammet at stille denne whiteboard på datterens værelse, når man bliver træt af at fodre halvdelen af kommunens ungdom? :blush:



image.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Stars » 10. jul 2016, 19:46

Rikke skrev:
Lismaens skrev:
Stars skrev:Er det meget uforskammet at stille denne whiteboard på datterens værelse, når man bliver træt af at fodre halvdelen af kommunens ungdom? :blush:



image.jpg


Ja.

Mener du det?! :8:

Det er da totalt uforskammet at tage mad i et fremmed hjem uden at spørge først?!


Det ene udelukker jo ikke det andet ;)

Begge dele er uforskammet ... jeg synes måske bare det blev for meget, da en nyindkøbt pose pistacienødder gik ud af døren med en veninde og kom næsten tom tilbage :/

For ikke at tale om alle de cup-nudler, der forsvinder. Eller forsvinder ... de tomme bægre med beskidte gafler står da tilbage på værelset :s
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Daine » 10. jul 2016, 19:51

Stars skrev:
Rikke skrev:
Lismaens skrev:
Stars skrev:Er det meget uforskammet at stille denne whiteboard på datterens værelse, når man bliver træt af at fodre halvdelen af kommunens ungdom? :blush:



image.jpg


Ja.

Mener du det?! :8:

Det er da totalt uforskammet at tage mad i et fremmed hjem uden at spørge først?!


Det ene udelukker jo ikke det andet ;)

Begge dele er uforskammet ... jeg synes måske bare det blev for meget, da en nyindkøbt pose pistacienødder gik ud af døren med en veninde og kom næsten tom tilbage :/

For ikke at tale om alle de cup-nudler, der forsvinder. Eller forsvinder ... de tomme bægre med beskidte gafler står da tilbage på værelset :s

Kan du ikke tage en snak med din datter om det? Jeg synes, det er SÅ uforskammet af veninderne ... jeg er måske en gammel skid, men sådan noget var totalt uhørt at gøre da jeg boede hjemme og havde veninder på besøg.
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Delfin » 10. jul 2016, 19:56

Godt jeg ikke købte to poser af de kammerjunkere. Nogle steder skal man bare ikke gå på kompromis
0
14 11 14
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Fru Sunshine » 11. jul 2016, 10:45

Stars skrev:Er det meget uforskammet at stille denne whiteboard på datterens værelse, når man bliver træt af at fodre halvdelen af kommunens ungdom? :blush:



image.jpg

Ja, men jeg ville gøre det. Jeg synes nemlig også, at det er mere uforskammet at tage mad uden at spørge - og jeg gætter på at din datter vil finde det så pinligt, at hun selv siger fra overfor vennerne :devil:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Debattens losseplads

Indlægaf 2SHY » 12. jul 2016, 13:09

Jeg hader offentlig transport
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Debattens losseplads

Indlægaf hotlips » 13. jul 2016, 00:33

Jeg har en ligtorn,ikke sådan en lille fætter som er mest almindeligt, den er på størrelse med en 5er og mindst halvanden cm tyk, nu har jeg gået med plaster i nogle dage og det skulle skiftes og den er så forhøjet at den har lavet et tydeligt mærke i det.

Så nu føler jeg mig en smule mindre tåbelig,jeg har søm og skruer og ødelagte nerver og brækkede tænder og jeg siger aldrig et pip andre steder end her men den latterlige ligtorn gør fanme så ondt at det trækker tårer nogen gange og det virker simpelthen så komplet fjollet at jeg tager mig selv i at være ved at give ryggen skylden når nogen spørger hvad der er i vejen.

Men det svarer jo til at gå på en hård rund gummidims på omkring halvanden cm i højde og efter 3 måneder så er det vel fair nok det gør nas, jeg lægger oveni ekstra vægt på for jeg har fået den fordi jeg går på siden af foden så jeg mangler det meste af den fod der skulle fordele vægten pga ryggen.

Åndssvage lille dims, der må da være andre der er længere fremme i køen til harmløse men smertefulde lidelser,folk der tegner på snegle fks.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Stars » 14. jul 2016, 14:16

Nu spørger jeg bare ...

Hvis du nu låner et sommerhus af en bekendt en weekend:

Du opdager, at du har glemt din tandbørste derhjemme, men heldigvis ligger der 4 rene indpakkede tandbørster i sommerhuset.

Hvor normalt er det på en skala fra 1 til 10 bare at nuppe en af dem uden at informere/spørge ejeren?
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Lull » 14. jul 2016, 16:44

Stars skrev:Nu spørger jeg bare ...

Hvis du nu låner et sommerhus af en bekendt en weekend:

Du opdager, at du har glemt din tandbørste derhjemme, men heldigvis ligger der 4 rene indpakkede tandbørster i sommerhuset.

Hvor normalt er det på en skala fra 1 til 10 bare at nuppe en af dem uden at informere/spørge ejeren?


Jeg ville tage en og så smide en SMS om at jeg havde glemt min og derfor havde taget en af deres
3
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Debattens losseplads

Indlægaf LadyFox » 14. jul 2016, 18:07

Stars skrev:Nu spørger jeg bare ...

Hvis du nu låner et sommerhus af en bekendt en weekend:

Du opdager, at du har glemt din tandbørste derhjemme, men heldigvis ligger der 4 rene indpakkede tandbørster i sommerhuset.

Hvor normalt er det på en skala fra 1 til 10 bare at nuppe en af dem uden at informere/spørge ejeren?

Jeg ville tage den, og købe en magen til og lægge hvor jeg fandt den anden inden jeg tog hjem igen. Jeg ville muligvis smide en sms om det, afhængig af hvem der er ejer af huset.
8
...
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Rapfisk » 14. jul 2016, 18:26

LadyFox skrev:
Stars skrev:Nu spørger jeg bare ...

Hvis du nu låner et sommerhus af en bekendt en weekend:

Du opdager, at du har glemt din tandbørste derhjemme, men heldigvis ligger der 4 rene indpakkede tandbørster i sommerhuset.

Hvor normalt er det på en skala fra 1 til 10 bare at nuppe en af dem uden at informere/spørge ejeren?

Jeg ville tage den, og købe en magen til og lægge hvor jeg fandt den anden inden jeg tog hjem igen. Jeg ville muligvis smide en sms om det, afhængig af hvem der er ejer af huset.

Enig. Lån og erstat.
2
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Generelt"