D.S.B * Ud & Se * krydsord ...

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

D.S.B * Ud & Se * krydsord ...

Indlægaf Jørn » 14. jul 2016, 07:02

Har I langt mærke til, at Dansk Folkeparti har overtaget krydsord siden i bladet, som D.S.B udgiver "Ud & Se". Måned efter måned. År efter år. Hver gang ?
*
Mærkeligt, at et statsorganiseret selskab, som D.S.B og deres statsfinansierede blad tillader den massive kampagne for ét eneste parti !
*
Jeg skrev til D.S.B for 3-4 år siden.
Men de hævder, at der også er reklamer for andre politiske partier.
*
Tja, ... Jeg ser dem nu ikke ! Læser ellers bladet, hver gang.
Og DF har sat sig, tungt, på Kryds Ord ...
*
Enhedlisten (Eller SF, eller Socialdemokratiet, Konservative, Radikale), burde prøve at blive sponser for den side ...
Bare én gang ! :fløjt:
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Aesel82
Indlæg: 2649
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4250

Re: D.S.B * Ud & Se * krydsord ...

Indlægaf Aesel82 » 14. jul 2016, 08:58

De har købt og betalt reklamepladsen, så det er der vel ikke noget odiøst i?

Der er dog andre end dig, der synes det et træls:

http://www.bt.dk/danmark/df-i-annonce-k ... fter-10-aa
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: D.S.B * Ud & Se * krydsord ...

Indlægaf Tux » 14. jul 2016, 10:08

Der et ikke nogen punktum i DSB og hvad skal alle de * til for?

Jeg ser i øvrigt ikke noget problem, hvis DF vil løbe dem reklameplads så lad dem dog, ser er tydeligvis ikke andre der kæmper med dem om pladsen..
3
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Re: D.S.B * Ud & Se * krydsord ...

Indlægaf Jørn » 14. jul 2016, 13:06

Ja, DF har købt og betalt. Og INGEN andre partier kan komme til, hvis de ellers vil ...

DF må have et kæmpe reklamebudget - Da de kommer i bladet hver måned - I mange år. Konstant.

Men det gør de jo også med de kæmpe plakater de har, af og til, på størrelse med et mindre film lærred.
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Re: D.S.B * Ud & Se * krydsord ...

Indlægaf Jørn » 14. jul 2016, 13:09

Tak for link, Aesel82 ...
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: D.S.B * Ud & Se * krydsord ...

Indlægaf kidkomb » 14. jul 2016, 13:19

Annoncen koster 12.700kr pr stk står der.
Hvis de mener pr oplag, så er det 152.400kr om året.
Jeg tror ikke du vil vide, hvad et helt almindeligt reklamebudget lyder på hos et politisk parti....
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: D.S.B * Ud & Se * krydsord ...

Indlægaf landsbytossen » 14. jul 2016, 13:34

Jørn skrev:Ja, DF har købt og betalt. Og INGEN andre partier kan komme til, hvis de ellers vil ...

DF må have et kæmpe reklamebudget - Da de kommer i bladet hver måned - I mange år. Konstant.

Men det gør de jo også med de kæmpe plakater de har, af og til, på størrelse med et mindre film lærred.

Altså DF har købt en vare og nu er du utilfreds med de benytter sig af den. :lol:

At andre partier ikke så den mulighed for promovering er, hvad der sker. Det er først til mølle princippet. Jeg ved ikke med dig, men jeg ønsker ikke at leve i et samfund som det hedengangne USSR, hvor medier og reklamer var statsstyret,

I øvrigt findes der flere sider i Ud & Se, hvor der sikkert også er plads til reklamer.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: D.S.B * Ud & Se * krydsord ...

Indlægaf Slettet bruger » 14. jul 2016, 13:47

Det er da 10-15 år siden de satte sig på krydsogtværsen.

Ret genalt PR træk af dem IMO. Der er jo mange der løser den, og det er deres segment.

TS kan så glæde sig over at 99% af folk i toget sidder med deres elektroniske dims klistret til øjnene, så der er vel værre og færre under 60 år der ser krydsogtværsen.
1
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Re: D.S.B * Ud & Se * krydsord ...

Indlægaf Jørn » 14. jul 2016, 14:52

Landsbytosse - Det er jo netop statsstyret - At DF i 12 år - hver måned, kan okkupere en hel side, der er meget populær.

INGEN andre kan få adgang.

Ved ikke om de har prøvet - Men jeg går ud fra, at DF også har en aftale med D.S.B, om at DF og DF, alene er på dén side .

Det synes jeg ikke er rimeligt. Vi er vel med til at finansiere D.S.B via skatterne ...
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: D.S.B * Ud & Se * krydsord ...

Indlægaf Tux » 14. jul 2016, 15:09

Jørn skrev:Ja, DF har købt og betalt. Og INGEN andre partier kan komme til, hvis de ellers vil ...

DF må have et kæmpe reklamebudget - Da de kommer i bladet hver måned - I mange år. Konstant.

Men det gør de jo også med de kæmpe plakater de har, af og til, på størrelse med et mindre film lærred.


Selvfølgelig kan andre partier komme til hvis de vil, men der er bare ikke så mange andre partier som har pensionister aka krydsorsløsere som primær målgruppe.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12388

Re: D.S.B * Ud & Se * krydsord ...

Indlægaf Joe » 14. jul 2016, 15:25

Nu er det ikke sådan, at krydsogtværs-reklame-pladsen i Ud&Se er den hemmelige nøgle til at vinde ethvert valg, og alle mulige andre måder at reklamere på, bare er skod. Ud af ufatteligt mange reklamepladser i dette land, har DF altså lige sat sig på denne her. Og det kan sådan set ikke sætte mit pis i kog.

Jeg prøver at bruge så lidt tid af mit liv som muligt på at lade mig provokere af partier, jeg ikke deler holdninger med (som DF). Det betyder at jeg reserverer min evne til at blive provokeret til gange hvor de siger noget virkeligt dumt, og at jeg så til gengæld er fuldstændig kold over deres reklamer i Ud&Se. Nåh ja, og så griner jeg lidt af at billederne i deres reklamer ofte er stock photos og menneskene overhovedet ikke særligt danske.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: D.S.B * Ud & Se * krydsord ...

Indlægaf landsbytossen » 14. jul 2016, 15:26

Jørn skrev:Landsbytosse - Det er jo netop statsstyret - At DF i 12 år - hver måned, kan okkupere en hel side, der er meget populær.

INGEN andre kan få adgang.

Ved ikke om de har prøvet - Men jeg går ud fra, at DF også har en aftale med D.S.B, om at DF og DF, alene er på dén side .

Det synes jeg ikke er rimeligt. Vi er vel med til at finansiere D.S.B via skatterne ...

Hold nu op.

Annoncerne er ikke statsstyret. Tulle har ikke en aftale med Løkke om, at DF skal have den reklameplads. Og selvfølgelig har andre lige adgang til den reklameplads som DF. Det er muligt DF har købt reklamepladsen for et antal år, men det kunne andre partier også have gjort, hvis de ville og kom før DF.

Ang. din kommentar om finansiering af DSB via skatterne. Da jeg nogle gange stemmer DF, er jeg glad for, jeg kan bidrage økonomisk til DSB via reklamer, så du kan rejse billigere på kystbanen.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: D.S.B * Ud & Se * krydsord ...

Indlægaf kidkomb » 14. jul 2016, 15:43

Jørn skrev:Landsbytosse - Det er jo netop statsstyret - At DF i 12 år - hver måned, kan okkupere en hel side, der er meget populær.

INGEN andre kan få adgang.

Ved ikke om de har prøvet - Men jeg går ud fra, at DF også har en aftale med D.S.B, om at DF og DF, alene er på dén side .

Det synes jeg ikke er rimeligt. Vi er vel med til at finansiere D.S.B via skatterne ...

Sig mig, læste du overhovedet artiklen?
DF har sikret sig dén side (eller er det halvside?) i 2017, hvorfor alle andre år fremover altså ikke er øremærket til DF.
Du er velkommen til at byde på reklamepladsen for 2018 og fremad.
Og, ja, selvfølgelig er reklamekontrakten udformet, så lige præcis dén side (eller halvside?) i bladet er til DF. -man køber da ikke en reklameplads, hvis man ikke er sikker på, at et andet firma ikke lige kan snige sig ind og reklamerer OVEN i ens reklame :stoned:
Det står, så vidt jeg ved, andre frit for, at købe 10 midtersider i samme blad, hvis de lyster.
Det er nok bare et spørgsmål om den rigtige pris.
Men hvis de tager 12.700kr for en helside (halvside?), så kan langt de fleste firmaer, og i særdeleshed politiske partier, godt være med på budgettet!
Senest rettet af kidkomb 14. jul 2016, 15:46, rettet i alt 1 gang.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: D.S.B * Ud & Se * krydsord ...

Indlægaf kidkomb » 14. jul 2016, 15:45

I mellemtiden kan du glæde dig over, at DF for en gangs skyld gør noget godt.
-nemlig at støtte DSB :devil:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: D.S.B * Ud & Se * krydsord ...

Indlægaf Guldfisk » 14. jul 2016, 17:14

Og Fjellræven har de sidste fire-fem sider i samme blad - og har vel haft det ca. lige så længe?
Er det også unfair over andre firmaer, der sælger varer til udendørstyperne?
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"