Terminstråd - alle er velkomne :)

Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 14. jul 2016, 11:21

primle skrev:Gad vide om der har været fuldmåne eller noget. Jeg gar også sovet elendigt, og her har vi endda også været uden barn :wacko:


Det tror jeg på (eller, det gør jeg faktisk ikke, for tror ikke som sådan på fuldmåneteorier, men altså...). Faldt i søvn kl 01 i nat. Puha jeg er træt. Og nu kan jeg ikke sove middagslur... Vores søn sover ellers som han plejer fra 19-07, så kan ikke skyde skylden på ham.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 14. jul 2016, 11:25

Lilleluftballon skrev:
primle skrev:Gad vide om der har været fuldmåne eller noget. Jeg gar også sovet elendigt, og her har vi endda også været uden barn :wacko:


Det tror jeg på (eller, det gør jeg faktisk ikke, for tror ikke som sådan på fuldmåneteorier, men altså...). Faldt i søvn kl 01 i nat. Puha jeg er træt. Og nu kan jeg ikke sove middagslur... Vores søn sover ellers som han plejer fra 19-07, så kan ikke skyde skylden på ham.


Min far sover altid dårligt når der er fuldmåne. Så jeg tror altså, der er noget om teorien...

Jeg sover som en sten. Bortset fra natten mellem tirsdag og onsdag. Jeg var alene hjemme og jeg sover altså bedst hvis min sabeltiger-afledningsmanøvre (han løber stærkt og lokker sabeltigeren væk mens jeg redder livet) sover ved siden af mig.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 14. jul 2016, 11:40

Mittemis skrev:Åh jeg er så meget enig DP. Jeg kan ikke holde noget som helst ud længere. Mine bækkensmerter er også så voldsomme nu, at jeg ikke kan gå 50 meter uden pause. Og det er smertefuldt at sidde i sofa og ligge i sengen. Føler mig handikappet og bare SÅ klar på at føde. Gider virkelig ikke mere.

Tror jeg kører op forbi mit arbejde i dag med en kage. Så får jeg da set lidt mennesker og slået tiden lidt ihjel.

Bøtte: Øv med opkast. Sådan noget skal altså bare holdes til starten af en gravidtet!


I går gjorde det ondt i maven og bækken, så snart jeg enten sad eller stod op. Og jeg fik ondt i ryggen af at ligge i sengen. Så jeg var gryntende, klynkende og ynkelig. I dag er det lidt bedre, synes jeg.

Ja, jeg keder mig også helt vildt. Kan ikke rigtig samle mig om noget. Vi besøger min bror i aften, ved egentlig ikke om jeg orker, men så går der da lidt tid med det. :genert:

Skal vi aftale, at vi føder i morgen? :dance:
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 14. jul 2016, 13:00

Jeg kan anbefale at lave aftaler, hvis man gerne vil føde :gogo:.

Vi skulle hjem til et vennepar og spise lørdag eftermiddag, men i stedet måtte jeg skrive en lille hvid løgn om, hvorfor vi ikke kom (gad ikke at de vidste, jeg var ved at føde).

Jeg føler virkelig meget med jer, der er højgravide. Jeg orkede heller ingenting til sidst.
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 14. jul 2016, 17:15

Danseprinsesse skrev:
Mittemis skrev:Åh jeg er så meget enig DP. Jeg kan ikke holde noget som helst ud længere. Mine bækkensmerter er også så voldsomme nu, at jeg ikke kan gå 50 meter uden pause. Og det er smertefuldt at sidde i sofa og ligge i sengen. Føler mig handikappet og bare SÅ klar på at føde. Gider virkelig ikke mere.

Tror jeg kører op forbi mit arbejde i dag med en kage. Så får jeg da set lidt mennesker og slået tiden lidt ihjel.

Bøtte: Øv med opkast. Sådan noget skal altså bare holdes til starten af en gravidtet!


I går gjorde det ondt i maven og bækken, så snart jeg enten sad eller stod op. Og jeg fik ondt i ryggen af at ligge i sengen. Så jeg var gryntende, klynkende og ynkelig. I dag er det lidt bedre, synes jeg.

Ja, jeg keder mig også helt vildt. Kan ikke rigtig samle mig om noget. Vi besøger min bror i aften, ved egentlig ikke om jeg orker, men så går der da lidt tid med det. :genert:

Skal vi aftale, at vi føder i morgen? :dance:


Aftale. Jeg vil også gerne have født imorgen. Svigerforældrene tager nemlig US og sejler fra lørdag eller søndag. Og så skal vi til at finde back up aftaler til storebror. Ville helst at det var dem som kom og passede ham.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 14. jul 2016, 18:02

Jeg har været mega ked af det i dag, er blevet ramt af en angst for om der er noget galt med barnet ligesom sidst, glæder mig bare til scanningen om halvanden uge er overstået. Tiden snegler sig virkeligt!

Jeg tror det hænger sammen med jeg har sovet dårligt og flere ting i dag har drillet (bl.a. fik jeg ikke billetter i morges, som ellers var den eneste grund til jeg havde sat vækkeur og støvsugeren har drillet). Så det har været en rigtig skidt dag, det hele er nok bedre i morgen. Lige nu glæder jeg mig bare til at komme i seng om et par timer. I morgen får kæresten også ferie så tror tiden begynder at gå hurtigere når vi skal en masse hyggelige ting :)
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 14. jul 2016, 18:50

godtnavn: Hvor langt er det du er? Du kan ikke tage en tryghedsscanning nu for at få lidt ro på?
Sad du også i kø til stephen hawking billetter? :D

Øv jeg har skændtes med manden her til aften. Er pisse træt af ham for tiden. Han er stresset på jobbet, og han vrisser og snerrer konstant. I aften har jeg så (igen igen) spurgt om ikke vi kunne lave noget sammen. Evt bare se en film, spille et spil. Whatever. Men det gider han ikke. Det gider han faktisk aldrig. Vi sidder hver for sig 9 ud af 10 aftener. Eller mere. Fordi han er stresset og træt og vil helst bare spille computer eller i seng kl 20 når sønnen er puttet. I dag kom jeg så til at sige "øv, jeg kunne bare godt tænke mig at snakke og hygge lidt med dig inden det går løs".. Og så eksploderede han bare. Fedt. Så nu kan jeg så sidde her og være sur og irriteret på ham mens han er gået i seng. Og være nervøs for at fødslen skal gå i gang midt i total dårlig stemning. IDIOT!
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 14. jul 2016, 19:13

Ja jeg gjorde, åbnede siden en halv time før og fandt ud af det var ved lodtrækning, jeg fik nummer 3500 :lol:

Jeg er kun 5+4, testede allerede postivt 3+5 så det er to uger siden i morgen, vi har aftalt en scanning 7+2 så det føles som der er evigheder til. Jeg er lidt i tvivl om hvor langt jeg er grundet uregelmæssig cyklus, så det kan gå et par dage begge veje så derfor vil jeg helst vente til 7+2 for så selv hvis jeg er lidt kortere vil hjertet slå :) Tirsdag om halvanden uge må gerne snart komme!


Og øv mittermis, der er intet værre en når man er uvenner :( Tager din mand også barsel? Tænker han vel får lidt ro på så, om ikke andet bliver det vel godt med en weekend hvor i forhåbentlig kan få snakket lidt ud om tingene :)
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 14. jul 2016, 20:56

Hehe jeg fik nr 540 ca. Men der var stadig ingen billetter til mig. Øv øv. Ville ellers netop have givet dem til manden, som er über nørd.

Ja, manden tager barsel og ferie. Så han er hjemme 4,5 uge snart. Glæder mig til at han kommer lidt væk fra jobbet og bliver sit normale selv igen. Det føles som om det er ham der er gravid og hormonel for tiden :D

Åh, jeg kan godt forstå du gerne vil skrue tiden frem. Ventetiden de første uger er ulidelig lang. Krydser fingre for fint hjerteblink til jer næste tirsdag.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 14. jul 2016, 21:02

Puh, jeg spiste aftensmad kl 17.30 og er stadig helt forspist og mæt. Og har halsbrand :rulle: Og plukveer konstant.

Den følelse mindede mig lige om glæden ved at være højgravid og føle man nærmest ikke kan være i sin egen krop. Og så gik jeg lidt i panik ved tanken om at der potentielt er 21 uger endnu :panik:

Når jeg går i seng om lidt bliver jeg med garanti ramt af den ondeste sult :rulle:


Jeg har i øvrigt lidt mærket lillesøster uden på maven for anden gang :lun: Mærkede det lørdag også. Glæder mig til S og min mand kan få lov at mærke også :dåne:
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 14. jul 2016, 21:14

Mittermis: Jeg ville bare give billetterne til mig selv :D Elsker fysik, omvendt har jeg ikke mere end a-niveau og noget hygge-læsning, så måske dem der fik billetter vil få mere ud af foredraget end jeg ville, det prøver jeg at trøste mig selv med.
Bliver dejligt når din mand får barsel, og forhåbentlig bliver jobbet ikke ved med at være så stressende altid :) Jeg glæder mig allerede ret meget til barsel :genert: Men vi får jo også rigtig lang fælles barsel, så jeg håber det bliver mindre hårdt når man er to til at passe barnet konstant.

Bøtte: Hvor langt er du nu? Jeg er meget i tvivl om hvornår man kan mærke barnet jeg synes nettet siger mange forskellige ting. Ved godt det selvfølgelig er forskelligt fra graviditet til graviditet men har læst alt fra 14. til 25. uge om hvornår man selv kan mærke barnet første gang, synes det er lige stor nok forskel :P
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 14. jul 2016, 21:17

Godtnavn - jeg kunne sværge jeg mærkede min lille fidus i uge 11. Men det er jo lidt svært helt at vide, om det nu også var hende. :P
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 14. jul 2016, 21:22

Jeg har en tilståelse til jer :mellow: Jeg er ked af det, og det var altså ikke min mening at det skulle gå på den her måde.
Men.....

Jeg er sprunget foran i køen. I nat kl 2.50 gik vandet *sjask* kl 3 kaldte vi på den store så han kunne blive kørt hjem til farmor. Kl 4.15 var min kæreste hjemme igen. Kl 4.45 kørte vi på FG og kl 8.20 er lille bassen født. Det skulle pludselig gå stærkt da han ikke havde det for godt i maven, så han er taget med kop. Men bortset fra det så kunne jeg ikke ønske mig et bedre forløb. Det er godt nok vildt at han allerede er her. Vi er indlagt et par dage pga forløbet, at han havde for lavt blodsukker og så for at se om amningen kan komme igang. Men vi har det godt og er meget glade. Men lidt trætte.
8
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 14. jul 2016, 21:30

Tillykke nuttede-nuser!!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 14. jul 2016, 21:38

Tillykke Nuser :lun:
Dejligt det gik godt trods det hurtige forløb :kys:
0

Tilbage til "Graviditet"