Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Anlewi » 4. jul 2016, 21:32

sortkaffe skrev:
Anlewi skrev:
sortkaffe skrev:Jeg tror nok ... at jeg tør melde mig på banen herinde.
er på 2. dagen røgfri.. røg normalt en pakke om dagen.
Følte mig skide sej da jeg gik i seng i går aftes..men knap så sej i dag.
Tænker nærmest ikke på andet end at "man kunne jo bare skide det hele et langt stykke, og liige snuppe en smøg"
den her :panik: beskriver det hele ret godt :D


Hvordan er det gået

Skidt,..faldt i :(
Familie omkring mig har haft rigtig travlt med at komme med "gode" råd - imens de selv ryger..
jeg skulle i virkeligheden nok slet ikke have fortalt til nogen, at jeg vil stoppe.
For jeg har oplevet mig selv som værende rigtig sart i forhold til andres snak omkring det.
Og også sart i forhold til bare at være social.
Her på debatten, og app fra Ekvit - der er det en god støtte..men snak irl .. det er noget skidt.

Jeg har siden i går aftes røget en halv pakke :whine:
MEN Jeg har ikke givet op.


Det vigtigste er ikke st give op, selvom man plumper i.
Jeg har ikke fortalt noget til venner og kollegaer. De eneste der ved det er min mand, vores børn og mine forældre (fordi vi holder sommerferie sammen) jeg har nu været røgfri i 11 dage og i dag er første dag hvor jeg ikke reagerer på andre der ryger
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Rygestoptråd

Indlægaf sortkaffe » 4. jul 2016, 21:43

Anlewi skrev:
sortkaffe skrev:
Anlewi skrev:
sortkaffe skrev:Jeg tror nok ... at jeg tør melde mig på banen herinde.
er på 2. dagen røgfri.. røg normalt en pakke om dagen.
Følte mig skide sej da jeg gik i seng i går aftes..men knap så sej i dag.
Tænker nærmest ikke på andet end at "man kunne jo bare skide det hele et langt stykke, og liige snuppe en smøg"
den her :panik: beskriver det hele ret godt :D


Hvordan er det gået

Skidt,..faldt i :(
Familie omkring mig har haft rigtig travlt med at komme med "gode" råd - imens de selv ryger..
jeg skulle i virkeligheden nok slet ikke have fortalt til nogen, at jeg vil stoppe.
For jeg har oplevet mig selv som værende rigtig sart i forhold til andres snak omkring det.
Og også sart i forhold til bare at være social.
Her på debatten, og app fra Ekvit - der er det en god støtte..men snak irl .. det er noget skidt.

Jeg har siden i går aftes røget en halv pakke :whine:
MEN Jeg har ikke givet op.


Det vigtigste er ikke st give op, selvom man plumper i.
Jeg har ikke fortalt noget til venner og kollegaer. De eneste der ved det er min mand, vores børn og mine forældre (fordi vi holder sommerferie sammen) jeg har nu været røgfri i 11 dage og i dag er første dag hvor jeg ikke reagerer på andre der ryger


Tak :)

Jeg er ret vild med den her tråd!
Jeres ærlighed og så de der ting med hvornår man begyndte at komme ud på den anden side.
Det er meget motiverende.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 5. jul 2016, 06:42

Jer der er i gang med rygestop, jeg synes I er megaseje! Og vid at der kommer en dag, hvor man ikke er misundelig på andres røg, men hvor man tænker, at cigaretter stinker virkelig klamt og slet ikke forstår, at man selv har gået og lugtet sådan og syntes, at det var lækkert at ryge :nerve:

Jeg nærmer mig forresten et halvt års røgfrihed her om et par uger, kan slet ikke forstå tiden er gået så hurtigt :panik: Det sidste lange stykke tid har jeg ikke haft lyst til at ryge eller skænket rygning særlig meget tankevirksomhed, men forleden blev jeg ret skuffet over noget og der havde jeg godt nok lige 10 minutter, hvor jeg havde pissemeget lyst til at ryge, men det gik heldigvis over igen. Men synes alligevel at det er lidt vildt at man kan få så stærk rygetrang efter så lang tids rygestop (ja, et halvt år er i hvert fald lang tid for mig).
5
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Rygestoptråd

Indlægaf sortkaffe » 6. jul 2016, 19:03

Pandesteg skrev:Jer der er i gang med rygestop, jeg synes I er megaseje! Og vid at der kommer en dag, hvor man ikke er misundelig på andres røg, men hvor man tænker, at cigaretter stinker virkelig klamt og slet ikke forstår, at man selv har gået og lugtet sådan og syntes, at det var lækkert at ryge :nerve:

Jeg nærmer mig forresten et halvt års røgfrihed her om et par uger, kan slet ikke forstå tiden er gået så hurtigt :panik: Det sidste lange stykke tid har jeg ikke haft lyst til at ryge eller skænket rygning særlig meget tankevirksomhed, men forleden blev jeg ret skuffet over noget og der havde jeg godt nok lige 10 minutter, hvor jeg havde pissemeget lyst til at ryge, men det gik heldigvis over igen. Men synes alligevel at det er lidt vildt at man kan få så stærk rygetrang efter så lang tids rygestop (ja, et halvt år er i hvert fald lang tid for mig).


Det er super sejt du ikke røg i :gogo:
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 6. jul 2016, 19:50

Pandesteg skrev:Jer der er i gang med rygestop, jeg synes I er megaseje! Og vid at der kommer en dag, hvor man ikke er misundelig på andres røg, men hvor man tænker, at cigaretter stinker virkelig klamt og slet ikke forstår, at man selv har gået og lugtet sådan og syntes, at det var lækkert at ryge :nerve:

Jeg nærmer mig forresten et halvt års røgfrihed her om et par uger, kan slet ikke forstå tiden er gået så hurtigt :panik: Det sidste lange stykke tid har jeg ikke haft lyst til at ryge eller skænket rygning særlig meget tankevirksomhed, men forleden blev jeg ret skuffet over noget og der havde jeg godt nok lige 10 minutter, hvor jeg havde pissemeget lyst til at ryge, men det gik heldigvis over igen. Men synes alligevel at det er lidt vildt at man kan få så stærk rygetrang efter så lang tids rygestop (ja, et halvt år er i hvert fald lang tid for mig).


Åh, tro mig - det kan kome ud af det blå. Det er jeg jo et levende eksempel på :genert:

Nå men, når det er sagt: jeg glæder mig til at holde op. Ikke bare lade være men egentlig holde op. That's a first!
1
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Rygestoptråd

Indlægaf sortkaffe » 6. jul 2016, 20:43

Krølle skrev:
Pandesteg skrev:Jer der er i gang med rygestop, jeg synes I er megaseje! Og vid at der kommer en dag, hvor man ikke er misundelig på andres røg, men hvor man tænker, at cigaretter stinker virkelig klamt og slet ikke forstår, at man selv har gået og lugtet sådan og syntes, at det var lækkert at ryge :nerve:

Jeg nærmer mig forresten et halvt års røgfrihed her om et par uger, kan slet ikke forstå tiden er gået så hurtigt :panik: Det sidste lange stykke tid har jeg ikke haft lyst til at ryge eller skænket rygning særlig meget tankevirksomhed, men forleden blev jeg ret skuffet over noget og der havde jeg godt nok lige 10 minutter, hvor jeg havde pissemeget lyst til at ryge, men det gik heldigvis over igen. Men synes alligevel at det er lidt vildt at man kan få så stærk rygetrang efter så lang tids rygestop (ja, et halvt år er i hvert fald lang tid for mig).


Åh, tro mig - det kan kome ud af det blå. Det er jeg jo et levende eksempel på :genert:

Nå men, når det er sagt: jeg glæder mig til at holde op. Ikke bare lade være men egentlig holde op. That's a first!

men hvordan er det nu det er? Du lader helt være nu?
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Anlewi » 8. jul 2016, 08:55

2 uger idag som røgfri.
Tror på det og meldt det ud på FB til omgangskredsen, så burde det være lidt nemmere her efter ferien.
3
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 8. jul 2016, 09:35

Anlewi skrev:2 uger idag som røgfri.
Tror på det og meldt det ud på FB til omgangskredsen, så burde det være lidt nemmere her efter ferien.



Mega sejt!! Jeg synes den første måned var den hårdeste, så godt gået du har holdt ud så længe! :klap:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Anlewi » 8. jul 2016, 10:04

Pandesteg skrev:
Anlewi skrev:2 uger idag som røgfri.
Tror på det og meldt det ud på FB til omgangskredsen, så burde det være lidt nemmere her efter ferien.



Mega sejt!! Jeg synes den første måned var den hårdeste, så godt gået du har holdt ud så længe! :klap:


Jeg higer ikke efter tobak mere, men savner mine vanesmøger.
Når tanken melder sig, gør jeg noget andet som kan aflede. F.eks 10 min krydsord
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Anlewi » 15. jul 2016, 15:46

Så er der gået tre uger og jeg hænger stadigvæk i.
Har været på arbejde denne uge, men holdt mig langt væk fra rygeskuret
5
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 15. jul 2016, 16:35

Anlewi skrev:Så er der gået tre uger og jeg hænger stadigvæk i.
Har været på arbejde denne uge, men holdt mig langt væk fra rygeskuret

Hvor er det godt gået :pompom:
0
...
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Rygestoptråd

Indlægaf hthy » 18. jul 2016, 10:42

Så har jeg rundet de 4 måneder uden røg
2
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Evapeva » 18. jul 2016, 11:53

Hej med jer.

Dagbog fra en eks-ryger/godt råd til andre i tråden:

Man kan IKKE "bare" ryge for sjov efter 6 år som ikke-ryger. Troede ellers, det var smooth sailin'.

Det startede i september 2015 på en studietur med kolleger til udlandet. Jeg røg to fest/hyggesmøger. Røg to festsmøger i januar. Og et par stykker i maj. Og i juni - en hel pakke til en sjov fest en aften. Og nu har jeg lige røget 3 uger i streg, det blev til 3 eller 4 pakker og nogle lange diskussioner med min (nå ja, temmelig hellige :rulle: ) mand. :blush:

Men NU er jeg på dag 2. Sidste cigaret i mit liv var søndag ved midnatstid.
3
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Evapeva » 18. jul 2016, 11:56

Og helt ærligt: Så lækkert er det sgu heller ikke!

Her får I lige min liste over tilløbne bivirkninger ved de 3 ugers rygning (de fleste er allerede på retur igen nu):

- føler mig "tung" i lungerne, plejede ikke at være noget problem
- iskolde fødder
- har en "klump" i halsen, som jeg ikke kan synke, SÅ ulækkert
- tynd mave (altså ikke den, vi alle vil have, men æh... lind afføring)
- kriller-hoste
- dårlig samvittighed - ikke mindst
- stadig fucking lyst til bare éeennn smøg mere, bitte?!
4
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 28. jul 2016, 08:15

I dag har jeg været røgfri et et halvt år!! :banan: :banan: :banan:
10
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Livets forhold"