Tråden for enlige forældre

Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf canoodle » 12. jul 2016, 10:50

Hvor lyder det dejligt med jeres ferier! :)

Vi tager i sommerhus med hele den pukkelryggede (inkl. smadrede bedsteforældre) på mandag og er der et par nætter. Tror nu at det kan blive godt uanset, der er biler og min søster og hendes mand at flygte med, hvis min far bliver for træls. Ellers planlægger vi bare at tage til Tyskland og besøge mini's farmor og farfar. Det er altid hyggeligt.

Her går det OK. Humøret hos mini er bedre efter han blev rask. Nu nyder jeg at der er lidt luft, imens han er i vuggestue. Min stress driller lidt igen, men jeg får besøg af en familierådgiver i morgen. Så tager vi den derfra ift. det svære. På den lidt lettere side har jeg faktisk nydt at hænge ud med mini i går og i morges. Han er bare ved at blive så stor, kan selv gå helt ned i vuggestuen (så skubber han selv klapvognen derned :D ) og er så lykkelig for at komme på biblioteket og lege og kigge på bøger osv. I går sad vi sørme også og så ramasjang og spiste pizza i sofaen. Jeg trængte til råhygge, og ofte er vores måltider ved bordet en stor konflikt.
3
All Adventurous women do
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf Pyjamas » 12. jul 2016, 16:03

Minjamus skrev:Min søn og jeg er lige nu på familiehøjskole i Jylland men desværre ikke særligt heldige med vejret. Men så er det da godt, at mange af aktiviteterne er indendørs :) . For første gang fandt min søn allerede en god ven første aften, og endnu én dagen efter (det kan være svært at bryde ind i alle de søskendeflokke), så han er mest sammen med dem, og det er kun godt. Så ved jeg, at han også synes, det har været en god ferie, for venner betyder utrolig meget for ham og nok i virkeligheden langt mere end alle de sjove ting, de skal :D . Og han er endda på et hold om formiddagen, der hedder "det må vi ikke for mor" :lol: .


Hvor lyder det bare dejligt :love: Er det nogle venner, han kan have efter højskolen også? Hvor gammel er det nu, han er?
"Det må vi ikke for mor" lyder fantastisk :lol:
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf Pyjamas » 12. jul 2016, 16:06

canoodle skrev:Hvor lyder det dejligt med jeres ferier! :)

Vi tager i sommerhus med hele den pukkelryggede (inkl. smadrede bedsteforældre) på mandag og er der et par nætter. Tror nu at det kan blive godt uanset, der er biler og min søster og hendes mand at flygte med, hvis min far bliver for træls. Ellers planlægger vi bare at tage til Tyskland og besøge mini's farmor og farfar. Det er altid hyggeligt.

Her går det OK. Humøret hos mini er bedre efter han blev rask. Nu nyder jeg at der er lidt luft, imens han er i vuggestue. Min stress driller lidt igen, men jeg får besøg af en familierådgiver i morgen. Så tager vi den derfra ift. det svære. På den lidt lettere side har jeg faktisk nydt at hænge ud med mini i går og i morges. Han er bare ved at blive så stor, kan selv gå helt ned i vuggestuen (så skubber han selv klapvognen derned :D ) og er så lykkelig for at komme på biblioteket og lege og kigge på bøger osv. I går sad vi sørme også og så ramasjang og spiste pizza i sofaen. Jeg trængte til råhygge, og ofte er vores måltider ved bordet en stor konflikt.


Det lyder dejligt med et par ferier, hvor I ser noget familie :) Hvad med Minis far, får I ser ham samtidig, når I er i Tyskland?
Jeg håber, du får noget ud af besøget i morgen, og hvor er det dejligt at høre om jeres morgener :kys:
Når vi får pizza herhjemme, uanset om det er hjemmelavet, frysepizza eller hentet udefra, så sidder vi konsekvent i sofaen foran fjernsynet med cola til mig og saftevand til M. Det er blevet en hel tradition, som han har helt styr på, at vi må, når vi får pizza :D
2
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf Pyjamas » 12. jul 2016, 16:14

M er taget på ferie hos sin far, han er væk en uge, og jeg savner ham helt utroligt meget. Jeg fældede en lille tåre i går og lå og krammede hans bamse :blush2:
Jeg har i juli måned taget et vikariat, hvor jeg er på arbejde 8-16 hver dag. Det var virkelig hårdt sidste uge, for vi skal spise kl 17 helst og gøre klar til at putte kl 18. Når vi så er hjemme 16.45, er min samvittighed sort, fordi vi ikke har mere tid sammen :tie: Jeg synes virkelig ikke, det er rart, så jeg har da fået bekræftet, at jeg aldrig skal arbejde fuld tid.
Han kommer hjem på mandag, og i uge 30 er han hos sine bedsteforældre mandag-fredag. Jeg har valgt, at det er bedre end nødpasning og at komme hjem på de tidspunkter, som vi ellers gør. Han skal nok hygge sig, men jeg hyler nok lidt alligevel :blush:
0
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf canoodle » 13. jul 2016, 07:07

Pyjamas skrev:M er taget på ferie hos sin far, han er væk en uge, og jeg savner ham helt utroligt meget. Jeg fældede en lille tåre i går og lå og krammede hans bamse :blush2:
Jeg har i juli måned taget et vikariat, hvor jeg er på arbejde 8-16 hver dag. Det var virkelig hårdt sidste uge, for vi skal spise kl 17 helst og gøre klar til at putte kl 18. Når vi så er hjemme 16.45, er min samvittighed sort, fordi vi ikke har mere tid sammen :tie: Jeg synes virkelig ikke, det er rart, så jeg har da fået bekræftet, at jeg aldrig skal arbejde fuld tid.
Han kommer hjem på mandag, og i uge 30 er han hos sine bedsteforældre mandag-fredag. Jeg har valgt, at det er bedre end nødpasning og at komme hjem på de tidspunkter, som vi ellers gør. Han skal nok hygge sig, men jeg hyler nok lidt alligevel :blush:


:ae:

Det er vel noget med at minde sig selv om at børnene også får bygget et tættere bånd til bedsteforældrene, så der er en eller anden form for silver lining :)
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
Minjamus
Indlæg: 35
Tilmeldt: 29. sep 2015, 07:06
Kort karma: 3
Likede indlæg: 50

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf Minjamus » 13. jul 2016, 07:46

Pyjamas skrev:
Minjamus skrev:Min søn og jeg er lige nu på familiehøjskole i Jylland men desværre ikke særligt heldige med vejret. Men så er det da godt, at mange af aktiviteterne er indendørs :) . For første gang fandt min søn allerede en god ven første aften, og endnu én dagen efter (det kan være svært at bryde ind i alle de søskendeflokke), så han er mest sammen med dem, og det er kun godt. Så ved jeg, at han også synes, det har været en god ferie, for venner betyder utrolig meget for ham og nok i virkeligheden langt mere end alle de sjove ting, de skal :D . Og han er endda på et hold om formiddagen, der hedder "det må vi ikke for mor" :lol: .


Hvor lyder det bare dejligt :love: Er det nogle venner, han kan have efter højskolen også? Hvor gammel er det nu, han er?
"Det må vi ikke for mor" lyder fantastisk :lol:


Som regel bor de for langt væk, for her kommer jo familier fra hele Danmark, men de hygger sig så længe det varer, og det er det vigtigste :) . Måske kan han mødes med den ene af drengene senere, for de bor i Roskilde og vi i Holbæk, men de har ikke bil, så det bliver måske lidt vanskeligt. Og så bliver det jo også hurtigt glemt igen, når man kommer hjem til hverdagen ;) .

Min søn er 9 år, og han er på et hold for 9-12 årige, hvor de så yderligere deler dem op, men de har allerede nu fået lov at lave graffiti, smide med havregrød, smadre tallerkner og leget med maling. Han synes, det er super :D . Vi har også leget Smuglersmart og Kaptajn Klos skattejagt. Meget kreativt og godt fundet på med nogle meget engagerede arrangører og unge barnepassere :klap:
3
“But I don't give up; I forget why not.”
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf canoodle » 13. jul 2016, 18:07

Familierådgivningen har været forbi i dag, og det gik rigtig godt! :) Hun tilbød mig en plads på kurset "De utrolige år", som har målbar effekt på børnenes trivsel. Det lyder til at være helt i tråd med den tilgang jeg selv har til opdragelse, og jeg glæder mig SÅ meget til at få en god fornemmelse i maven omkring mine evner som mor, der rækker længere end de ting som er mere ligetil.

Der er endda flere gode nyheder i dag, jeg er blevet indkaldt til samtale på et spændende job i næste uge, så det er ret spændende om det er et godt match :)
15
All Adventurous women do
d.d84
Indlæg: 83
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:06
Kort karma: 8
Likede indlæg: 82

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf d.d84 » 14. jul 2016, 07:55

Jeg vil også gerne være med. Jeg blev skilt fra børnenes far i marts. Har en dreng på snart 3 år og en pige på 9 mdr.
Indtil videre er de hos mig hele tiden, men meningen er at der skal optrappes til hver 14. Dag hos faren og evt. en hverdag. Men han er ikke for god til at få det i gang.
Vi flytter til Toskilde her pr. 1/8, hvor Liam skal starte i børnehave og Ella i vuggestue.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf Panton » 14. jul 2016, 12:03

Jeg måtte ringe til faren igår og spørge om han kunne passe mit barn nu når jeg skulle mødes med debatten, ja det kunne han da godt. Hvornår kunne han så aflevere igen ville han vide! Det var så ok at vente til søndag middag og så har han ham faktisk i næsten et døgn :panik: Det må være hårdt :ae:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
FrkRød
Indlæg: 90
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 155

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf FrkRød » 15. jul 2016, 17:59

Vores ferie blev skudt i gang i søndags - og mandag lagde min søn (som er 16) sig syg. Der har han så lagt hele ugen, og fik det faktisk værre og værre - så i dag sendte jeg ham til lægen. Og dommen blev kyssesyge!

Så nu er alle mine ferieplaner lige røget i vasken! Besøg i sommerlande duer ikke, roadtrip til København skrinlagt, heldagsture ud i sommerlandet skrinlagt. Kan ikke lige se hvordan jeg skal aktivere 8 årig hjemme på matriklen de næste 3 uger inden hun skal i skole igen?

Han kan jo i princippet godt være alene nogle timer af gangen, men vi kan jo ikke ligefrem tage på langfart, da vi jo skal være nogenlunde indenfor rækkevidde.

Nå, må jo tage en dag af gangen. Første step bliver at muge ud, på hans meget typiske teenage-værelse i morgen formiddag, mens han bliver installeret på min sofa. Magter ikke at lege sygehjælper, når der samtidig er fare for at brække begge ben :D
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf Pyjamas » 15. jul 2016, 19:53

Minjamus skrev:
Pyjamas skrev:
Minjamus skrev:Min søn og jeg er lige nu på familiehøjskole i Jylland men desværre ikke særligt heldige med vejret. Men så er det da godt, at mange af aktiviteterne er indendørs :) . For første gang fandt min søn allerede en god ven første aften, og endnu én dagen efter (det kan være svært at bryde ind i alle de søskendeflokke), så han er mest sammen med dem, og det er kun godt. Så ved jeg, at han også synes, det har været en god ferie, for venner betyder utrolig meget for ham og nok i virkeligheden langt mere end alle de sjove ting, de skal :D . Og han er endda på et hold om formiddagen, der hedder "det må vi ikke for mor" :lol: .


Hvor lyder det bare dejligt :love: Er det nogle venner, han kan have efter højskolen også? Hvor gammel er det nu, han er?
"Det må vi ikke for mor" lyder fantastisk :lol:


Som regel bor de for langt væk, for her kommer jo familier fra hele Danmark, men de hygger sig så længe det varer, og det er det vigtigste :) . Måske kan han mødes med den ene af drengene senere, for de bor i Roskilde og vi i Holbæk, men de har ikke bil, så det bliver måske lidt vanskeligt. Og så bliver det jo også hurtigt glemt igen, når man kommer hjem til hverdagen ;) .

Min søn er 9 år, og han er på et hold for 9-12 årige, hvor de så yderligere deler dem op, men de har allerede nu fået lov at lave graffiti, smide med havregrød, smadre tallerkner og leget med maling. Han synes, det er super :D . Vi har også leget Smuglersmart og Kaptajn Klos skattejagt. Meget kreativt og godt fundet på med nogle meget engagerede arrangører og unge barnepassere :klap:


Hvor lyder det herligt :love: :love:
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf Pyjamas » 15. jul 2016, 19:55

d.d84 skrev:Jeg vil også gerne være med. Jeg blev skilt fra børnenes far i marts. Har en dreng på snart 3 år og en pige på 9 mdr.
Indtil videre er de hos mig hele tiden, men meningen er at der skal optrappes til hver 14. Dag hos faren og evt. en hverdag. Men han er ikke for god til at få det i gang.
Vi flytter til Toskilde her pr. 1/8, hvor Liam skal starte i børnehave og Ella i vuggestue.


Velkommen til :) Bor børnenes far i nærheden, og fungerer det godt nok mellem jer?
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf Pyjamas » 15. jul 2016, 19:58

FrkRød skrev:Vores ferie blev skudt i gang i søndags - og mandag lagde min søn (som er 16) sig syg. Der har han så lagt hele ugen, og fik det faktisk værre og værre - så i dag sendte jeg ham til lægen. Og dommen blev kyssesyge!

Så nu er alle mine ferieplaner lige røget i vasken! Besøg i sommerlande duer ikke, roadtrip til København skrinlagt, heldagsture ud i sommerlandet skrinlagt. Kan ikke lige se hvordan jeg skal aktivere 8 årig hjemme på matriklen de næste 3 uger inden hun skal i skole igen?

Han kan jo i princippet godt være alene nogle timer af gangen, men vi kan jo ikke ligefrem tage på langfart, da vi jo skal være nogenlunde indenfor rækkevidde.

Nå, må jo tage en dag af gangen. Første step bliver at muge ud, på hans meget typiske teenage-værelse i morgen formiddag, mens han bliver installeret på min sofa. Magter ikke at lege sygehjælper, når der samtidig er fare for at brække begge ben :D


God bedring med din søn! Er han hårdt ramt?
Det er ret ærgerligt, at ferien skal bruges på den måde,I må tage revanche næste år :kys: Øv!
0
FrkRød
Indlæg: 90
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 155

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf FrkRød » 16. jul 2016, 06:25

Pyjamas skrev:
FrkRød skrev:Vores ferie blev skudt i gang i søndags - og mandag lagde min søn (som er 16) sig syg. Der har han så lagt hele ugen, og fik det faktisk værre og værre - så i dag sendte jeg ham til lægen. Og dommen blev kyssesyge!

Så nu er alle mine ferieplaner lige røget i vasken! Besøg i sommerlande duer ikke, roadtrip til København skrinlagt, heldagsture ud i sommerlandet skrinlagt. Kan ikke lige se hvordan jeg skal aktivere 8 årig hjemme på matriklen de næste 3 uger inden hun skal i skole igen?

Han kan jo i princippet godt være alene nogle timer af gangen, men vi kan jo ikke ligefrem tage på langfart, da vi jo skal være nogenlunde indenfor rækkevidde.

Nå, må jo tage en dag af gangen. Første step bliver at muge ud, på hans meget typiske teenage-værelse i morgen formiddag, mens han bliver installeret på min sofa. Magter ikke at lege sygehjælper, når der samtidig er fare for at brække begge ben :D


God bedring med din søn! Er han hårdt ramt?
Det er ret ærgerligt, at ferien skal bruges på den måde,I må tage revanche næste år :kys: Øv!



Tak :) Ja, han er ramt - han er typen der sjældent er hjemme, altid har gang i en fodboldkamp eller andet med gang i. Nu ligger han bare dagen lang, og sover det meste af tiden. Han har ikke været syg siden han gik i børnehave, så der er blevet taget revanche på den front:D

Ja, der må planlægges stort til næste år - eller alternativt til efterårsferien ;)
0
d.d84
Indlæg: 83
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:06
Kort karma: 8
Likede indlæg: 82

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf d.d84 » 16. jul 2016, 13:57

Pyjamas skrev:
d.d84 skrev:Jeg vil også gerne være med. Jeg blev skilt fra børnenes far i marts. Har en dreng på snart 3 år og en pige på 9 mdr.
Indtil videre er de hos mig hele tiden, men meningen er at der skal optrappes til hver 14. Dag hos faren og evt. en hverdag. Men han er ikke for god til at få det i gang.
Vi flytter til Roskilde her pr. 1/8, hvor Liam skal starte i børnehave og Ella i vuggestue.


Velkommen til :) Bor børnenes far i nærheden, og fungerer det godt nok mellem jer?


Han bor i den by vi nu flytter fra.
Det fungerer okay imellem os, selvom der selvfølgelig er nogle kanter der skal slibes indimellem. Men jeg har meldt ud, at mine døre altid er åbne, så han kan se børnene alt det han vil i optrapningsperioden.
0

Tilbage til "Forældre"