Daines boligtråd

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Maoam » 9. jun 2016, 05:00

Vestjylland er en sandkasse. Her er en god beskrivelse af jordforbedring http://deljorden.dk/artikler/jord_og_fo ... bedre.html
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 9. jun 2016, 05:30

Det er en af grundene til, at min køkkenhave skal være i højbede. Så kan jeg blande ordentlig jord, muld og organisk materiale og få noget der er til at arbejde med. Den jord der er i haven er meget meget stenet (mine forældre bor 500 meter væk, de har slet ikke de problemer), så den er svær at arbejde med. Men til alm blomster/plante udplantning er den ok, jeg skal bare have en masse bunddække :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 14. jul 2016, 19:35

Mit komfur hygger sig :cool:

Vi har hevet køkkenet ned i dag - incl de fliser der sad på væggene/vindueskarmen. De overlevede ikke at vi fjernede bordpladerne, de var på det nærmeste svejset sammen. I morgen kommer VVS-mand og elektriker og klargør til opvaskemaskine og vi (med 'vi' mener jeg min far!), skal have lagt gulv på og spartlet væggene, så de er jævne. Og endelig lørdag kommer ældste bror og hjælper med at samle og sætte køkkenet op. Det står lige nu og fylder i stuen :D

Billederne bliver åbenbart vist lidt vilkårligt :)

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
7
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Flora » 14. jul 2016, 19:45

Hvor fedt du endelig får det nye køkken. Glæder mig til at se det når det er sat op :)
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 14. jul 2016, 19:53

Flora skrev:Hvor fedt du endelig får det nye køkken. Glæder mig til at se det når det er sat op :)

Dét gør jeg også. Lige nu kigger jeg på de mange mange kasser med plader og dimser og tænker "Bliver det nogensinde til et køkken?" :D Heldigvis er det ikke mange forskellige typer moduler jeg skal have - et vaskeskab, fire ens skuffeskabe, to ens overskabe og et emhætteskab + et seperat højskab. Men jeg er glad for, at jeg får god hjælp til at få det samlet!
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Daines boligtråd

Indlægaf sigge » 15. jul 2016, 09:05

Jeg tænkte lige, "Hvorfor beholder hun dog det brune komfur", men når det står alene, kan jeg godt se, at det slet ikke er brunt. :lol:

Det bliver spændende at se dit nye køkken.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 15. jul 2016, 14:43

Så er der kommet nyt gulv på. Det er vinyl i flisemønster (det er mega rengøringsvenligt, hvilket det er nødt til at være hos mig :genert: ) og jeg er ret vild med det. Men okay, det kunne nærmest heller ikke blive værre :D

image.jpeg
10
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Badesandalen » 15. jul 2016, 17:49

Hvor bliver det fedt for dig med et helt nyt køkken! Jeg er enormt spændt på at se det. Det ser da allerede godt ud med det nye gulv, og ovnen er også ret pæn uden alt det brune, som en anden også skrev. :gogo:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 15. jul 2016, 18:44

Badesandalen skrev:Hvor bliver det fedt for dig med et helt nyt køkken! Jeg er enormt spændt på at se det. Det ser da allerede godt ud med det nye gulv, og ovnen er også ret pæn uden alt det brune, som en anden også skrev. :gogo:

Jeg glæder mig også til det er færdigt :) Og det pynter ganske meget at det brune er væk :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Moxy-lady » 17. jul 2016, 16:02

Fedt gulv!
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 17. jul 2016, 16:14

Moxy-lady skrev:Fedt gulv!

Tak :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 17. jul 2016, 16:21

Så er køkkenet stort set færdigt :banan: Det er blevet som jeg ville have det, det er virkelig fedt. Og med enormt meget plads, specielt pga højtræksudskabet. Min bror var noget betænkelig ved at skulle samle det, men det gik så fint og uden de store problemer, og han er lidt misundelig over jeg købte det :D
Nu skal jeg bare have vand og opvaskemaskine tilkoblet (der kommer en VVS'er og en elektriker og færdiggør det), ovnen skal klodses op, så det kommer i højde med bordpladerne og så skal der ikke mindst gøres noget ved væggene og vindueskarm. Jeg har købt vægfliser, som kommer op i løbet af ugen og så er der lidt malearbejde, det kan jeg selv klare. Alt skal helst være færdigt til på søndag, hvor familien kommer til min fødselsdag :)

Edit. Nå ja, køle/fryseskabet mangler også, det skal jeg hente på onsdag. Og stikkontakterne skal reetableres, men det bliver de først når fliserne er kommet op. Det kan min far finde ud af.

image.jpeg
image.jpeg
17
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Anlewi » 17. jul 2016, 16:42

Sikke en forandring
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Fræksak » 17. jul 2016, 17:33

Til lykke med køkkenet, det ser fint ud! Hvor bliver det skønt for dig at få det helt færdigt :) (sagde hende med en rædsel af et upraktisk 70'er-køkken).
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 17. jul 2016, 17:39

Tak :D

Jeg var heldigere end dig kan jeg høre. Mit gamle køkken var egentlig praktisk nok rent indretningsmæssigt (et Invitakøkken fra midt 80'erne), det var bare ikke særlig pænt + bordpladerne var alt for lave. Det nuværende er næsten 10 cm højere! :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Bolig"