Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 15. jul 2016, 16:46

Planten skrev:Eij d'damer! Skal mændene så også vælge os fra, fordi vi har langt hår som eksen! :lol: I er tossede :kys:

Det er heldigvis noget andet, når man er en langhåret blondine :blush2: :D

Det med navnene kan også gå den anden vej. Min eks hedder det samme som min the one that got away. Det gjorde ikke noget. Jeg skal faktisk lidt vænne mig til det, når mænd, jeg har en romantisk interesse i, hedder noget andet :rulle:
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Singletråden

Indlægaf MilleMercy » 15. jul 2016, 17:05

Rapfisk skrev:
Planten skrev:Eij d'damer! Skal mændene så også vælge os fra, fordi vi har langt hår som eksen! :lol: I er tossede :kys:

Det er heldigvis noget andet, når man er en langhåret blondine :blush2: :D

Det med navnene kan også gå den anden vej. Min eks hedder det samme som min the one that got away. Det gjorde ikke noget. Jeg skal faktisk lidt vænne mig til det, når mænd, jeg har en romantisk interesse i, hedder noget andet :rulle:


Min ungdomskæreste og mine børns far hedder det samme og jeg nåede ved Gud også at date en tredje mand med samme navn, meget kortvarigt, inden jeg mødte min kæreste :D
Bonusinfo: Min kæreste hedder det samme som min bror, det er way mere mærkeligt end eks'er med samme navn :lol:
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Singletråden

Indlægaf Muspel » 15. jul 2016, 17:27

MilleMercy skrev:
Rapfisk skrev:
Planten skrev:Eij d'damer! Skal mændene så også vælge os fra, fordi vi har langt hår som eksen! :lol: I er tossede :kys:

Det er heldigvis noget andet, når man er en langhåret blondine :blush2: :D

Det med navnene kan også gå den anden vej. Min eks hedder det samme som min the one that got away. Det gjorde ikke noget. Jeg skal faktisk lidt vænne mig til det, når mænd, jeg har en romantisk interesse i, hedder noget andet :rulle:


Min ungdomskæreste og mine børns far hedder det samme og jeg nåede ved Gud også at date en tredje mand med samme navn, meget kortvarigt, inden jeg mødte min kæreste :D
Bonusinfo: Min kæreste hedder det samme som min bror, det er way mere mærkeligt end eks'er med samme navn :lol:


Min nevø hedder samme navn som eks og date. Dammit!
0
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Singletråden

Indlægaf Vinaia » 15. jul 2016, 17:35

... Jeg har datet tre med fødselsdag den samme dato (dog tre forsk. årstal). Det er altså også sært.
1
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 15. jul 2016, 17:43

Så længe en kæreste ikke hedder det samme som min far. Det ville jeg ikke kunne med.
1
Livslinjen: 70 201 201
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 15. jul 2016, 18:09

Smiling_Goat skrev:Jeg må vist hellere lige forklare :)

Jeg mener bestemt heller ikke, at du skal ændre din tilgang til dating, hvis du kan lide den. Jeg kommer bare med en højlydt undren, fordi det i min verden ikke kan gå andet end uheldigt, hvis man dater folk, der allerede på skrift virker uinteressante. Dermed ikke sagt, at man kun må gøre som jeg. Jeg ved bare, hvorfor jeg gør, som jeg gør. Jeg ved ikke hvorfor du gør, som du gør, derfor spørger jeg dig. Ikke med en løftet pegefinger, ikke fordi jeg tror jeg ved bedre, men fordi jeg godt vil blive klogere på andre fremgangsmåder end min egen.

Det, jeg undrer mig over, er, hvordan et menneske på nogen tænkelig måde skulle kunne være mere interessant i virkeligheden end på skrift. Så er man måske tiltrukket af vedkommende, ja, men hvis man gaber, når man læser hans beskeder, hvordan skulle han så pludselig formå at være sjov i virkeligheden? Det er jo den samme person. Den samme retorik. Det samme tankemønster.

Du siger senere, at du går på date efter date, og det er de færreste der er et match efter et møde.. Kan det måske rent faktisk forklares med, at den umiddelbare følelse, du har før daten, holder stik?

Igen, du skal gøre, som du har lyst til, jeg forsøger bare at udveksle tanker om dating. Du behøver ikke være enig, og jeg er ikke ude på at genere. Det er bare mine tanker :)

Synes du, jeg er træls (hvilket er helt i orden,) ignorerer du mig bare :)


Jeg deltager i denne tråd for at udveksle erfaringer, sparre, lukke vand ud af ørerne etc i forhold til mit datingprojekt, og jeg er helt åben for undren, spørgsmål, forslag og spark i røven, og jeg forsøger at bidrage med det samme, men altid med en kærlig tone, fordi emnet for mig selv (og andre i tråden fornemmer jeg) er ret følsomt.

Jeg forsøger at være åben over for input i forhold til egne uhensigtsmæssige handlingsmønstre, som andre i tråden måske spotter, og det er da muligt, at jeg kan være lidt mere selektiv også i forhold til dem, jeg mødes med. Men som andre har skrevet (i relation til speeddating) ønsker jeg ikke at vælge nogen fra pga en teknikalitet.

Jeg opfattede dog ikke dit indlæg som en nysgerrig undren, men snarere som lidt dømmende (på baggrund af et meget kort indlæg, der primært omhandlede noget andet), og jeg oplever, at du ikke helt læser det, jeg skriver. Det irriterer mig lidt. Jeg ved ikke, om du måske kommer til at putte mig i en lidt for fordefineret kasse?

Hvis jeg virkelig havde skrevet, at jeg ville mødes med en, jeg fandt uinteressant, så forstår jeg godt, at du undrer dig. Det har jeg bare ikke skrevet, og det kunne jeg heller ikke drømme om. Jeg synes ikke 40-årig mand, der siger han har humor, er uinteressant. Men jeg ved heller ikke, hvor interessant han er. Det finder jeg ud af, når jeg møder ham.

Som jeg har skrevet, har jeg selv oplevet både at have markant dårligere og markant bedre kemi med mænd i virkeligheden frem for på skrift. Det forstår jeg ikke, at du stiller spørgsmålstegn ved? Det kan godt være, at det er sært, men sådan fungerer jeg altså. Jeg ved sgu da heller ikke, hvor sjov jeg er i min Tinder-smalltalk, men jeg fungerer fint på det felt i virkeligheden.

Derfor giver det heller ikke mening for mig at konkludere, at min oprindelige følelse før en date nødvendigvis skulle holde stik? Det gør den nogen gange, andre gange gør den ikke. Ham jeg datede i foråret og som jeg blev ret glad for, mødtes jeg med en fredag aften, hvor jeg var dødtræt og uoplagt, og jeg brød op efter 1,5 time. Efterfølgende var jeg sådan so-so, og tog ikke selv initiativ til mere. Det gjorde han så, og vi kom afsted på 2. date, der var en kæmpe succes. Jeg var ikke vildt interesseret efter den første date - men heller ikke helt uinteresseret. Faktisk havde jeg i samme weekend en anden date, som jeg havde vildt store forhåbninger til, men som floppede fuldstændigt.

Og sådan er min verden nok - meget lidt sort/hvid. Jeg er generelt ikke særlig kompromisløs og er det heller ikke i forhold til dating.

Jeg takker i øvrigt for, at jeg både må være uenig og undlade at svare (omend kun hvis jeg synes, du er træls?). Jeg går dog ud fra, at det ikke er ment så nedladende, som jeg umiddelbart opfatter det?
2
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Singletråden

Indlægaf Puffi » 15. jul 2016, 19:04

Wow, ham jeg skulle mødes med i dag var slet, slet ikke som forventet. Som i, slet ikke. Vidste det med det samme, jeg åbnede døren, men kunne jo ikke så godt bare sige nej og lukke den igen :lol:

Men vi snakkede om løst og fast en times tid, men så kunne vi da bare heller ikke snakke mere om vejr, arbejde, have, hunde, bolig osv. så da han spurgte hvad der skulle ske (wtf?!), sagde jeg ligeud at han da var en sød fyr, men at der nok ikke var mere end det fra mig. Kunne godt se, det ramte ham lidt, men hvad skulle jeg ellers gøre? Det som alle mænd (disclaimer: ikke alle mænd, men mænd, jeg har set, har kendt osv osv.) gør? Bare stoppe med at skrive? Han er en sød fyr, bare slet ikke noget for mig.

Faktisk er jeg lidt stolt af, at jeg bare kunne være ærlig, jeg er kommet langt.
13
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 15. jul 2016, 19:10

Rapfisk skrev:Så længe en kæreste ikke hedder det samme som min far. Det ville jeg ikke kunne med.


For nogle uger siden var jeg på date med en, som ikke bare hed det samme som min far, han havde såmænd også den samme uddannelse! Han var helt forkert, så det blev ikke til mere, dog ikke på grund af navnet :lol:
2
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 15. jul 2016, 19:12

Smiling_Goat skrev:
Det kører da helt af sporet det her. Jeg beklager, at jeg har formået at formulere mig så dårligt. Jeg har på ingen måde haft til hensigt at dømme end sige lyde nedladende eller lignende. Jeg kan garantere, at jeg ikke havde en fordefineret kasse til dig (jeg aner ikke, hvem du er.. Det her er første gang, jeg har en dialog med dig.)

Jeg valgte at sige, du var velkommen til at være uenig og undlade at svare, fordi jeg syntes at fornemme, du allerede var provokeret af mig. Jeg forsøgte at glatte ud og mægle, men det gik da helt galt, kan jeg godt se. Jeg skrev også, at du endelig skulle ignorere mig, hvis du fandt mig træls, så vi slap for det her.

Jeg vil ikke udtale mig yderligere om mine overvejelser og beklager misforståelsen.


Ja, jeg kunne have ignoreret dig, men hvorfor? Jeg syntes, at du skrev nogle ret unuancerede ting til mig, som jeg gerne ville besvare. Det er jo et debatforum, så det er vel pointen. Også selvom et svar udløser lidt irritation :)

Tak for at præcisere din hensigt :)
1
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 15. jul 2016, 19:16

Puffi skrev:Wow, ham jeg skulle mødes med i dag var slet, slet ikke som forventet. Som i, slet ikke. Vidste det med det samme, jeg åbnede døren, men kunne jo ikke så godt bare sige nej og lukke den igen :lol:

Men vi snakkede om løst og fast en times tid, men så kunne vi da bare heller ikke snakke mere om vejr, arbejde, have, hunde, bolig osv. så da han spurgte hvad der skulle ske (wtf?!), sagde jeg ligeud at han da var en sød fyr, men at der nok ikke var mere end det fra mig. Kunne godt se, det ramte ham lidt, men hvad skulle jeg ellers gøre? Det som alle mænd (disclaimer: ikke alle mænd, men mænd, jeg har set, har kendt osv osv.) gør? Bare stoppe med at skrive? Han er en sød fyr, bare slet ikke noget for mig.

Faktisk er jeg lidt stolt af, at jeg bare kunne være ærlig, jeg er kommet langt.


Det er så akavet, når man selv er helt afklaret med, at der slet ikke er noget at komme efter, og den anden så ikke er enig. Altså, kan de ikke mærke den manglende kemi? Hvis jeg først sidder der, er jeg da sød og venlig, men prøver at få den lukket. Hvid man så bagefter får den der sms med "hvornår skal vi ses igen?", så sidder jeg altså sådan her :forvirret:
4
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 15. jul 2016, 19:25

Puffi skrev:Wow, ham jeg skulle mødes med i dag var slet, slet ikke som forventet. Som i, slet ikke. Vidste det med det samme, jeg åbnede døren, men kunne jo ikke så godt bare sige nej og lukke den igen :lol:

Men vi snakkede om løst og fast en times tid, men så kunne vi da bare heller ikke snakke mere om vejr, arbejde, have, hunde, bolig osv. så da han spurgte hvad der skulle ske (wtf?!), sagde jeg ligeud at han da var en sød fyr, men at der nok ikke var mere end det fra mig. Kunne godt se, det ramte ham lidt, men hvad skulle jeg ellers gøre? Det som alle mænd (disclaimer: ikke alle mænd, men mænd, jeg har set, har kendt osv osv.) gør? Bare stoppe med at skrive? Han er en sød fyr, bare slet ikke noget for mig.

Faktisk er jeg lidt stolt af, at jeg bare kunne være ærlig, jeg er kommet langt.


Jeg har også prøvet at konstatere med det samme, at en date bare ikke tiltrak mig i virkeligheden. Vi havde ellers haft en ret sjov (og lidt uartig :genert: ) dialog på skrift inden, men jeg slukkede med det samme. Og han fattede det heller ikke, da jeg bare måtte være ærlig og melde ud, at der ikke kom til at ske mere (jeg forsøgte endda med alkohol, men tiltrækningen udeblev fuldstændigt). Det der var sjovt og kækt på skrift, blev bare sexfikseret og uraffineret i virkeligheden.

Sejt at du var ærlig :gogo:
2
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 15. jul 2016, 20:09

Smiling_Goat skrev:
Lys skrev:Jeg gad også godt at dele seng med en. Det er så hyggeligt at vågne op med selskab. For nu bare at nævne én gevinst :P

Jeg skriver lidt på Tinder med 40-årig mand. Det er meget hyggeligt, men også meget "hvad skal du så lave i din ferie"-agtigt. Nu har han spurgt, om jeg vil mødes, og jeg kan mærke, at jeg ikke er topbegejstret. Han er typen, der skrive i sin profiltekst, at han er sjov, men det er ikke rigtigt kommet til udtryk endnu... Jeg skal nok sige ja, men jeg gad virkelig godt, hvis man på forhånd vidste, hvilke dates, der ville blive en succes. Selvom jeg ikke har noget imod at mødes med folk, jeg ikke kender, så føles det indimellem som om, jeg er i gang med at mødes med samtlige singlemænd mellem 30 og 40
år - én ad gangen... Jeg bliver helt træt ved tanken.


Jeg gik kategorisk uden om de mænd, der skrev, at de var sjove. Min erfaring er, at de i hvert fald ikke har min humor. Det kan da godt være, de får pæne Laila til at fnise hysterisk, fordi de siger: "Man har kun det skæg man selv sidder på" eller lignende, men jeg synes måske ikke, det er så vildt sjovt igen. For mig ligger humor i det uventede og kreative, så er man sjov (efter min forståelse af sjov,) evner man også at få det med i sin profiltekst.

Hvorfor skal du nok sige ja? Hvad sker der, hvis du siger nej? Jeg hører flere sige det, og jeg forstår simpelthen ikke, hvad det går ud på.

Jeg kan et eller andet sted godt forstå, hvis dating bliver dødens pølse, hvis man dater folk, man egentligt ikke er vildt interesseret i. Er man overhovedet positivt indstillet over for daten, eller tager man af sted med en indstilling om: "At han jo skal have en chance"? Hvorfor skal han have en chance? Jeg forstår det simpelthen ikke. Der er milliarder af mænd i verden, så hvorfor skal de af dem, der umiddelbart virker som et dårligt match have en chance?

Jeg nægtede at gå på kompromis med, hvem jeg datede, og havde det virkelig sjovt, mens det stod på. Jeg skrev da også med de tørre typer, der ville høre om jeg havde haft en god dag, om jeg havde set en god film osv. :træt:... Livet er simpelthen for kort til dates med den slags samtaler - synes jeg - og jeg tror virkelig ikke, at et forhold med sådan én overhovedet ville fungere (eller blive til noget,) så det er i min optik bare spild af tid.


Kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været så enig i et indlæg herinde!
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 15. jul 2016, 20:41

MilleMercy skrev:
Rapfisk skrev:
Planten skrev:Eij d'damer! Skal mændene så også vælge os fra, fordi vi har langt hår som eksen! :lol: I er tossede :kys:

Det er heldigvis noget andet, når man er en langhåret blondine :blush2: :D

Det med navnene kan også gå den anden vej. Min eks hedder det samme som min the one that got away. Det gjorde ikke noget. Jeg skal faktisk lidt vænne mig til det, når mænd, jeg har en romantisk interesse i, hedder noget andet :rulle:


Min ungdomskæreste og mine børns far hedder det samme og jeg nåede ved Gud også at date en tredje mand med samme navn, meget kortvarigt, inden jeg mødte min kæreste :D
Bonusinfo: Min kæreste hedder det samme som min bror, det er way mere mærkeligt end eks'er med samme navn :lol:


Jeg havde tre Nicolaj'er nærmest i træk. Kan huske jeg lå og knaldede med en af dem, og troede jeg i kampens hede havde sagt/stønnet et forkert navn, hvorefter jeg kom i tanke om den pågældende gut jo også hed Nikolaj :lol:
7
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 15. jul 2016, 21:12

KitKat skrev:
Dikus skrev:
KitKat skrev:Det der Tinder, ikke? Kan man på nogen måde indstille det så en bestemt person ikke kan se man er derinde?

Jeg overvejer at kigge lidt på det i håb om at lære nogle nye mennesker at kende, men jeg har ikke lyst til at eksen skal risikere at blive "konfronteret" med det. (og selvom jeg i profiltekst tænker at skrive, at jeg hverken søger kæreste eller casual sex, så vil han sandsynligvis tro det er dét jeg gør alligevel)

Jeg véd jo ikke om han er på Tinder, men vi har en del fælles venner på facebook så hvis han er, forestiller jeg mig at Tinder vil vurdere ham et egnet match når nu de to ting snakker sammen?


Hvorfor er det værre, du er på Tinder, end han er?

Du kan jo bare svipe ham væk, hvis han dukker op?


Fordi brudet gjorde mere ondt på ham end på mig :genert:


Han er en voksen mand. Han overlever. Løber han "på dig" derinde, er det måske endda med til at hjælpe ham hurtigere videre, fordi han bliver arrig på dig over at du er sådan en overfladisk møgf***e, som bare er hurtigt videre ... ;)

Aj, groft formuleret. Men jeg håber, du ved, hvad jeg mener. :) I øvrigt så er det en sund erkendelse, at vi aldrig kan styre, hvad andre tænker om os. Han kan sagtens tænke en masse dårligt, selv om han aldrig ser dig på noget datingsite eller Tinder eller. Han kan også tænke tilbage på dig med masser af ømhed, selv om han så stalker dig på Facebook og finder ud af, at du er blevet gift før ham ...

Nu skal du vist ud og øve dig i at være dig selv. Det starter med at du tager ansvar for DIG - og lader andre mennesker tage ansvar for sig selv.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 15. jul 2016, 22:10

You can't have your cake and eat it too.

Blev inviteret ud af den sødeste fyr med et smil, der gør lige i knæene - og så er han pædagog. Ih.
Han er gode venner med min kammerat, men ikke opdateret på vores situation...

Så det bliver et nej tak. Pis også. Men ja, havde jeg vidst til hans interesse tidligere, havde jeg stadig gjort hvad jeg gør med min kammerat.
Det er stadig død ærgerligt
0
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Forhold og sex"